Home | ΤΕΧΝΙΚΑ | ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ | Eπιλέγοντας ποδήλατο για την πόλη

Eπιλέγοντας ποδήλατο για την πόλη

Tροχοί, λάστιχα, ανάρτηση, ταχύτητες, φρένα, σέλα, αξεσουάρ

Ήρθε η ώρα να δούμε και τα περιφερειακά για το ιδανικό ποδήλατο

Μια ιστορία
Ήμουν σε ένα γνωστό μαγαζί ποδηλάτων του κέντρου για να αγοράσω αναλώσιμα για το ποδήλατό μου. Περίμενα να ελευθερωθεί ο πωλητής που εξυπηρετούσε μια κυρία λίγο τροφαντή, γύρω στα 50 κάτι. Ήθελε να αγοράσει ένα ποδήλατο πόλης για να κάνει βόλτες και ψώνια. Ήταν ανάμεσα σε 2 ποδήλατα, το ένα χωρίς ταχύτητες γύρω στα 150 ευρώ, ενώ το άλλο γύρω στα 180 ευρώ με 21 ταχύτητες. Θεωρούσε τα 30 ευρώ παραπάνω για τις ταχύτητες περιττά. Σε κάποια φάση, ο πωλητής έφυγε και μείναμε οι τρεις μας, εγώ, αυτή και ο άντρας της.
Αν και δεν είμαι τύπος που μιλάω σε αγνώστους, από προσωπικό ενδιαφέρον και αγάπη για το ποδήλατο, της είπα ότι δεν μπορεί να κυκλοφορήσει με ένα ποδήλατο χωρίς ταχύτητες για πολλούς και προφανείς λόγους. Συγκεκριμένα της είπα, ότι ακόμα και εγώ που έχω μια σχετικά καλή φυσική κατάσταση δε θα τα κατάφερνα χωρίς ταχύτητες και είναι καλύτερα να πληρώσεις 30 ευρώ παραπάνω και να υπάρχει σημαντικά μεγαλύτερη πιθανότητα να χρησιμοποιήσεις το ποδήλατο, παρά να τα γλιτώσεις και το ποδήλατο να κάνει μόνο μια βόλτα! Στα ποδήλατα πόλης η οικονομία είναι σημαντική, αλλά το ποδήλατο πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες μας για να μην το χαρεί η σκουριά.

Τροχοί
Στα ποδήλατα πόλης, όπως και σε όλα τα ποδήλατα, οι τροχοί συνεισφέρουν σημαντικά στο τελικό βάρος του ποδηλάτου. Ευτυχώς, οι περισσότεροι τροχοί στα κανονικά ποδήλατα πόλης είναι πλέον από αλουμίνιο. Άρα, το κράμα δε θα μας απασχολήσει. Αυτό που θα μας απασχολήσει είναι το μέγεθος.
Υπάρχουν ποδήλατα με τροχούς 26 και 28 ίντσες. Οι τροχοί με διάμετρο 26 ίντσες είναι πιο ευέλικτοι στην κίνηση και κινούνται πιο εύκολα στο κλασικό σταμάτα-ξεκίνα. Αντιθέτως, οι τροχοί με διάμετρο 28 ίντσες κυλάνε καλύτερα, διατηρούν ευκολότερα μεγάλες ταχύτητες, αλλά είναι πιο δυσκίνητοι ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Η επιλογή εξαρτάται από τον τύπο της διαδρομής, την απόσταση και το στιλ οδήγησης. Σε ευθείες διαδρομές, με λίγα φανάρια, σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας είναι καλύτερα να έχουμε τροχούς με διάμετρο 28 ίντσες. Σε διαδρομές με κίνηση, φανάρια, εμπόδια και συχνά σταμάτα-ξεκίνα ταιριάζουν καλύτερα οι τροχοί με διάμετρο 26 ίντσες. Πρόσφατα, παρατήρησα μια αύξηση των ποδηλάτων πόλης με τροχούς διαμέτρου 26 ιντσών και πιστεύω ότι αυτό ταιριάζει στις μεγαλουπόλεις της Ελλάδας.

Λάστιχα
Τα λάστιχα στα ποδήλατα πόλης πρέπει γενικά να είναι όσο πιο λεία γίνεται, χωρίς τακούνια. Υπάρχουν πολύ καλά λάστιχα στην αγορά για ποδήλατα πόλης. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι το πάχος των ελαστικών ή όπως λέμε συχνά το πλάτος του πέλματος που πατάει στο έδαφος. Εδώ υπάρχει μια αντίστροφη αναλογία ανάμεσα στην άνεση και στην ταχύτητα.
Λάστιχα χοντρά, ανάλογα σε πάχος με αυτά των ποδηλάτων βουνού, εξασφαλίζουν άνεση στην οδήγηση, ενώ τα λεπτά κυλάνε πιο εύκολα και διατηρούν υψηλές ταχύτητες εύκολα. Κρίνοντας από την τραχύτητα της διαδρομής και την άνεση που επιθυμούμε, επιλέγουμε ελαστικά με το κατάλληλο πάχος.

Ανάρτηση
Αν και το trend είναι να μπαίνουν αναρτήσεις μπροστά στα περισσότερα ποδήλατα πόλης, η δοκιμή δείχνει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αναγκαίο. Η μπροστινή ανάρτηση αυξάνει το κόστος (λίγο), δεν κάνει την ανάβαση ιδιαίτερα πιο άνετη και κάνει τη συντήρηση λίγο πιο περίπλοκη. Σε ένα ποδήλατο που έχουμε για να κάνουμε τη δουλειά μας η περίπλοκη συντήρηση δεν είναι επιθυμητή, έτσι η μπροστινή ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα αναγκαία.

Ταχύτητες
Το ποδήλατο πόλης πρέπει οπωσδήποτε να έχει ταχύτητες. Δεν έχει μεγάλη σημασία αν θα είναι 7 ή 27, αλλά πρέπει να υπάρχουν. Οι 3 είναι οριακές και μπορεί να φανούν ελάχιστες, όταν η διαδρομή έχει και την παραμικρή ανηφόρα ή δε μας αρέσει η ορθοπεταλιά. Οι 7-8 κρίνονται ικανοποιητικές και δε θα φανούν λίγες για τις περισσότερες διαδρομές. Οι κλασικές 21 είναι μια χαρά και μας δίνουν πολλές δυνατότητες (όπως το να μειώσουμε την ταχύτητα όταν φτάνουμε στη δουλειά μας για να ξεϊδρώσουμε λίγο).

Φρένα
Τα κλασικά v-brakes είναι αρκετά για όλες τις χρήσεις. Υπάρχουν σε μερικά ποδήλατα και δισκόφρενα, που σύμφωνα με τους πωλητές «φρενάρουν καλύτερα στη βροχή», αλλά δεν αξίζουν ούτε το επιπρόσθετο κόστος, ούτε το επιπρόσθετο βάρος για χρήση στην πόλη.

Σέλα
Η σέλα πρέπει να είναι άνετη. Δεν υπάρχει ανάγκη να είναι ελαφριά. Πρέπει να είναι σαν ισοσκελές τρίγωνο με χοντρά μαξιλαράκια. Για έξτρα άνεση το παλουκόσελο μπορεί να έχει και ανάρτηση. Αυτό κάνει την οδήγηση ακόμα πιο εύκολη και είναι ένα έξοδο που θα εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητές του, άρα σίγουρα αξίζει.

Αξεσουάρ
Τα φτερά είναι μονόδρομος αν έχουμε σκοπό να κινούμαστε όχι μόνο σε βροχή αλλά και σε βρεγμένους δρόμους. Μπορεί να έχει ήλιο, αλλά ο γείτονας να έπλυνε το αμάξι του και να γέμισε το δρόμο νερά, τα οποία θα μεταφερθούν στην πλάτη μας μόλις περάσουμε από πάνω τους χωρίς φτερά. Άρα, το κόστος τους και το βάρος τους αξίζει στα σίγουρα.
Αν έχουμε σκοπό να μεταφέρουμε πράγματα, μια σχάρα είναι αναγκαία. Γενικά, η σχάρα δεν μπορεί να μεταφέρει εύκολα πολλά αντικείμενα, αλλά συχνά μπορεί να φανεί χρήσιμη. Άρα μόνο όταν είναι αναγκαία πρέπει να υπάρχει, αλλιώς μπορούμε να γλιτώσουμε το βάρος της.
Κάτι που δεν πρέπει να λείπει από κανένα ποδήλατο πόλης είναι το πλαστικό προστατευτικό για την αλυσίδα και το δίσκο. Έκτος του ότι μπορεί να λερωθεί το παντελόνι μας, μπορεί ακόμα και να σκιστεί, το οποίο μπορεί να κοστίζει όσο το ποδήλατο! Εξασφαλίστε ότι το ποδήλατο που σας ενδιαφέρει έχει πλαστικό προστατευτικό ή ότι μπορεί να το δεχτεί ως προσθήκη.
Τέλος φροντίστε, αν δεν έχει, να αγοράσετε ένα κουδουνάκι ή κάποια κόρνα. Καλύτερα να είναι εύχρηστη και δυνατή για να ακούγεστε μέσα στη ζούγκλα της πόλης!*

Δείτε επίσης

Συμβουλές για νέους ποδηλάτες

Απλές συμβουλές για να απολαμβάνετε το ποδήλατο στην πόλη Είστε από εκείνους που τους τελευταίους ...

Επιλέγοντας το σωστό μέγεθος στο παιδικό ποδήλατο

Προσοχή στο μέγεθος του παιδικού ποδηλάτου! Το παιδικό ποδήλατο δεν είναι… παιχνίδι και γι’ αυτό ...

Τι ποδήλατο να πάρω;

Η ερώτηση που απασχολεί πολλούς, έχει περισσότερες από μία απαντήσεις! Τι ποδήλατο να πάρω; Είναι ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest