Home | FITNESS | H ιστορία μιας πατάτας

H ιστορία μιας πατάτας

Eίναι γνωστό ότι το μαγείρεμα καταστρέφει τις βιταμίνες των τροφών.

Oι περισσότεροι όμως δεν τον έχουν συνειδητοποιήσει απόλυτα, ούτε έχουν μια εικόνα στο μυαλό τους.

Θα χρησιμοποιήσω το παράδειγμα της πατάτας για να δείξω πως το μαγείρεμα κατατρέφει τις βιταμίνες. Είναι γνωστό ότι το μαγείρεμα καταστρέφει τις βιταμίνες των τροφών. Οι περισσότεροι όμως δεν το έχουν συνειδητοποιήσει απόλυτα, ούτε έχουν μια εικόνα στο μυαλό τους. Θα χρησιμοποιήσω το παράδειγμα της πατάτας για να δείξω πώς το μαγείρεμα καταστρέφει τις βιταμίνες.

Στον παρακάτω πίνακα παραθέτω έναν  απλοποιημένο πίνακα που δείχνει τις περιεκτικότητες σε θερμίδες και βιταμίνες της πατάτας μαγειρεμένης, με μερικούς από τους συνηθισμένους τρόπους. Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη βιταμίνη C, γιατί είναι η πιο ευάλωτη θρεπτική ουσία στη διατροφή και αυτή που εξαντλείται από τον οργανισμό πιο γρήγορα. Οι αποθήκες του οργανισμού σε βιταμίνη C, όταν είναι γεμάτες, αρκούν μόνο για 35 ημέρες! Αντίθετα, οι λιποδιαλυτές βιταμίνες, όταν οι αποθήκες του οργανισμού είναι πλήρεις, μπορεί να διαρκέσουν ακόμα και μερικά χρόνια.
Την ημέρα έχουμε ανάγκη μόλις 60-90 mg βιταμίνης C. Πρέπει να τονίσουμε, ότι η βιταμίνη C καταστρέφεται με τη θερμότητα, την επαφή με τον αέρα, την κατάψυξη, την έκθεση στον ήλιο, την επαφή με διάφορα κουζινικά σκεύη, κτλ. Γενικά, είναι πολύ ευαίσθητη. Όμως, μόλις 400 γραμμάρια βραστές πατάτες αν έχουν βραστεί με τη φλούδα, αρκούν για να καλύψουν τις βασικές ανάγκες των περισσότερων ανθρώπων. Ποσότητα που θα επιβαρύνει τον οργανισμό με μόλις 300 θερμίδες.
Αν επιλέξουμε να βράσουμε τις πατάτες χωρίς τη φλούδα, θα χρειαστούμε πάνω από 600 γραμμάρια πατάτες, που θα μας «φορτώσουν» με 500 θερμίδες. Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα αν επιλέξουμε να ψήσουμε τις πατάτες μας. Για τα αναγκαία 60 mg βιταμίνης C, θα χρειαστούν πάνω από 800 γραμμάρια πατάτες που θα περιέχουν 800 θερμίδες.
Αν αποφασίζαμε να καλύψουμε τις καθημερινές μας ανάγκες σε βιταμίνη C μόνο από πατάτες τηγανητές, κάτι που σίγουρα δεν προτείνουμε, τότε θα έπρεπε να καταναλώσουμε πάνω από 2 κιλά πατάτες τηγανητές. Ποσότητα που θα περιείχε πάνω από 5200 θερμίδες! Αυτό σημαίνει πάνω από τη διπλάσια ποσότητα θερμιδών που έχουμε ανάγκη την ημέρα (περίπου 2500 θερμίδες). Εύχομαι να το πιάσατε το υπονοούμενο!

                               Θερμίδες ανά          Βιταμίνη C ανά        Θυαμίνη (Β1)      Σίδηρος ανά
                                         100 γραμμάρια       100 θερμίδες           100 θερμίδες      100 θερμίδες
Αμαγείρευτη πατάτα     80                      24 mg                0,12 mg              1 mg
Βρασμένη με
τη φλούδα
                  76                      20 mg                0,11 mg              0,8 mg
Βρασμένη χωρίς
τη φλούδα
                  72                      12 mg                0,1 mg                0,7 mg
Ψητή στο
φούρνο
                     99                        7 mg                0,07 mg               0,5 mg
Τηγανητή                 264                        3 mg                0,04 mg               0,4 mg

Δείτε επίσης

μπισκότα βρώμης

Μπισκότα βρώμης με μέλι – χωρίς αλεύρι, ζάχαρη και βούτυρο

Με βάση τη βρώμη και όχι επεξεργασμένα άλευρα, δίνουν σύνθετους υδατάνθρακες.

Διαφορές στην αυτοπεποίθηση του αθλούμενου σε σχέση με το φύλο

Διαφορές στην αυτοπεποίθηση σε σχέση με το φύλο Αυτοπεποίθηση είναι το αίσθημα εκείνο που κάνει ...

Δοκιμασμένα και επιβεβαιωμένα διατροφικά tips από διάσημους αθλητές

Η συμβολή της καλής διατροφής στην υγεία του οργανισμού είναι πλέον κάτι γνωστό. Μια δίαιτα ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest