Home | ΝΕΑ | ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ | O γκουρού των αναρτήσεων

O γκουρού των αναρτήσεων

Dave Weagle

Ένας από τους ανθρώπους της ποδηλατικής βιομηχανίας ο οποίος έχει συνδέσει το όνομα του με την εξέλιξη των ποδηλάτων διπλής ανάρτησης

Από τον Δημήτρη Σπύρου

Ο Dave Weagle έχει σχεδιάσει μερικά αγαπημένα mountain bikes, μας μιλάει για το τι είναι αυτό που το κάνει να εξελίσσει τα ποδήλατα καθώς και για την σημασία της σωστής ρύθμισης των αναρτήσεων.

MBike: Πείτε μας μερικά στοιχεία για σας και την δουλειά σας; Ποια η σχέση σας με την ορεινή ποδηλασία μέχρι την στιγμή που ξεκινήσατε να εργάζεστε για την ποδηλατική βιομηχανία.
Dave Weagle: Πριν ξεκινήσω να σχεδιάζω ποδήλατα έκανα πολύ ποδήλατο στα μονοπάτια κοντά στο σπίτι μου. Επίσης, εργαζόμουν ως μηχανολόγος μηχανικός με ειδίκευση στις αναρτήσεις και την σχεδίαση αγωνιστικών αυτοκινήτων. Υποθέτω πως ήταν αναπόφευκτο να μην συνδυάσω το χόμπυ μου με την δουλειά μου! Έτσι ξεκίνησα να αναλύω τα ποδήλατα βουνού, τα περιφερειακά τους, τα πλαίσια και τις αναρτήσεις. Από αυτή την ανάλυση προέκυψαν βελτιώσεις τις οποίες εφήρμοζα. Μετά από καιρό ήρθε η στιγμή που πέρασα αυτές τις «εφευρέσεις» στην αγορά  μέσα από τις εταιρείες Evil Bikes, e*thirteen και άλλες εταιρείες στις οποίες παραχώρησα τα δικαιώματα των μοχλικών που είχα σχεδιάσει.

ΜΒ: Έχετε σχεδιάσει μερικές από τα πιο δημοφιλή ποδήλατα και μοχλικά τα οποία θεωρούνται ώς σημείο αναφοράς όσον αφορά την συμπεριφορά και την λειτουργία τους. Πώς φτάσατε στην σχεδίαση αυτών των ποδηλάτων;
DW: Σαν αναβάτης, πάντα εύρισκα στοιχεία στα ποδήλατα μου τα οποία ήθελα να βελτιώσω. Αυτό με οδήγησε στο να αναζητήσω την επιστημονική ερμηνεία των προβλημάτων που έχριζαν κατά την άποψη μου βελτιώση. Η επιστημονική προσέγγιση σύντομα με οδηγούσε στην επίλυση αυτών και κατόπιν είχα την επιθυμία στον να εργαστώ ώστε ο καθένας να μπορεί να χρησιμοποιήσει τις βελτιώσεις αυτές. Για μένα αυτό που έχει σημασία είναι η βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας μέσα από την σχεδίαση και ανάπτυξη τεχνολογιών που γίνονται αντιλληπτές από τον καθένα καθώς οδηγεί το ποδήλατό του στο βουνό. Όλοι οι ποδηλάτες μπορούν εύκολα να αντιληφθούν την αυξημένη πρόσφυση, την καλύτερη γεωμετρία στο στρίψιμο και την πιο αποτελεσματική μετάδοση.

ΜΒ: Τι είναι αυτό που ο κάθε ποδηλάτης πρέπει να γνωρίζει για τις αναρτήσεις του;
DW: Ο καθένας που επιλέγει ποδήλατο πλήρους ανάρτησης πρέπει να αφιερώσει χρόνο για για να ρυθμίση το sag  και την ταχύτητα επαναφοράς σωστά. Η σωστή ρύθμιση έχει τεράστια επίδραση στο πώς το ποδήλατο συμπεριφέρεται. Επίσης, δεν έχουμε όλοι τις ίδιες προτιμήσεις όσον αφορά το setup πράγμα που σημαίνει ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν είναι απαραίτητα αυτές που ταιριάζουν στο οδηγικό μας στυλ. Ειναί καλο να πειραματίζεστε  με διαφορετικές ρυθμίσεις.

ΜΒ: Τι είναι αυτό που ένας “γκουρού των αναρτήσεων” λαμβάνει υπόψη του όταν σχεδιάζει ένα ποδήλατο;
DW: Όλο το ζήτημα της ανάρτησης εντοπίζεται στον σωστό συμβιβασμό, πράγμα που για μένα σημαίνει να κατανοήσω ποιος είναι ο στόχος του εκάστοτε ποδηλάτου και η ιδανική  αίσθηση κατά την οδήγη που χρειάζεται να επιτευχθεί.  Φυσικά και όταν σχεδιάζεις ένα ποδήλατο DH δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να του δώσεις γεωμετρία και χαρακτηριστικά Cross Country  και αντίστροφα.

MB: Περνάτε περισσότερο χρόνο μπροστά από τον υπολογιστή σχεδιάζοντας ή στα μονοπάτια δοκιμάζοντας ποδήλατα;
DW: Δυστυχώς όπως όλοι στην δουλειά μας, πρέπει να περνώ μεγάλο μέρος της μέρας στο γραφείο. Είμαι όμως τυχερός γιατί μπορώ να δοκιμάζω νέα προιόντα και συστήματα αναρτήσεων, πράγμα που σημαίνει ότι η δουλειά μεταφέρεται στο μονοπάτι.

ΜΒ: Ποιές εταιρείες έχουν την άδεια να χρησιμοποιούν τα σχέδια DW-link και Split Pivot;
DW: Οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζομαι αυτήν την περίοδο είναι για το DW-link είναι οι Ibis, Turner, για το Split Pivot οι BH, Devinci, Salsa και για το Delta η Εvil.

MB: Πρόκειται να δούμε κάποιο νέο σχέδιο με την υπογραφή σας;
DW: Έχω κατωχυρώσει την πατέντα για ένα σύστημα το οποίο ονομάζω Orion το οποίο δεν έχει μεταφερθεί στην ποδηλατική βιομηχανία. Προς το παρόν συνεργαζόμαι με μια εταιρεία από τον χώρο των μοτοσυκλετών προκειμένου να το υλοποιήσουμε. ΄Εχω σχεδιάσει επίσης ένα-δύο  ενδιαφέροντα πράγματα, αλλά η αλήθεια είναι ότι επειδή δεν μου αρέσει πολύ η διαδικασία κατοχύρωσης πατέντας, μπορεί απλά να τις κρατήσω για τον εαυτό μου! Ξέρω ότι δεν ακούστηκε ωραίο αυτό, αλλά πραγματικά έχω αγανακτήσει με την εν λόγω υπηρεσία. Ίσως στο μέλλον αλλάξει αυτό.

ΜΒ: Ποιος είναι το αγάπημενο  σας ποδήλατο; Ποιο το καλύτερο και χειρότερο ποδήλατο που δημιουργήθηκε ποτέ;
DW: Προκειμένου να μην πληγώσω τα αισθήματα κανενός, νομίζω θα αποφύγω να απαντήσω…

ΜΒ: Ευχαριστούμε πολύ!
DW:
Τους χαιρετισμούς μου στους Έλληνες αναβάτες!

Δείτε επίσης

Βασίλης Αναστόπουλος

Ο Βασίλης Αναστόπουλος υπογράφει με την Deceuninck – Quick Step

Βασίλης Αναστόπουλος: η διαδρομή από την SEG Racing Academy στην Deceuninck – Quick Step! O ...

Vuelta

O sir Bradley Wiggins μας δίνει τις προβλέψεις του για τη Vuelta 2019

Ο cycling expert του Eurosport Bradley Wiggins δίνει τα προγνωστικά του για τη Vuelta Νικητής ...

Κώστας Λιβανός

Kώστας Λιβανός: Ο νεαρός Κρητικός γίνεται δύο φορές Παγκόσμιος!

Ο Κώστας Λιβανός στην κορυφή του κόσμου – δύο φορές! Στην πίστα η Ελλάδα έχει ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest