Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Scott Aspect 740

Scott Aspect 740

Το 27.5 της κρίσης

Μετά την στροφή στις 29 ίντσες και με δεδομένη την επιμονή των παραδοσιακών αναβατών στους 26άρηδες τροχούς, οι κατασκευαστές θέλοντας να δελεάσουν και αυτούς, παρουσίασαν την ενδιάμεση λύση των 27.5 τροχών με σκοπό να συνδυάσουν πλεονεκτήματα αλλά και να αποφύγουν μειονεκτήματα των δύο άκρων.

Από τον Μισαήλ Μισαηλίδη, φώτο: Λευτέρης Τσολάκης

Στην περίπτωσή μας θα εξετάσουμε την πρόταση της Scott, εταιρίας με μεγάλη πείρα στην ορεινή ποδηλασία, παρουσιάζοντας στην κατηγορία των Hardtail 27.5 την οικονομική σειρά Aspect, με εξοπλισμό που κρατάει την τιμή σε χαμηλά επίπεδα χωρίς αυτό να σημαίνει και παραχωρήσεις στην ποιότητα, κάτι που η Scott δε θα επέτρεπε στις κατασκευές της, δίνοντας πάντα σεβόμενη τον καταναλωτή, αυτό που λέμε αξία στα χρήματά του.

 | mbike.gr | mbike.gr

Πλαίσιο
Tο Hardtail πλαίσιο του Aspect 740 είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο σειράς 6061 με ιδιαίτερη φροντίδα στην κατασκευή σε σχέση με τα σχεδιαστικά αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, θεωρώντας όπως άλλωστε κάθε σοβαρή εταιρεία πως η εμπιστοσύνη του καταναλωτή σε μια εταιρία, ξεκινάει και εδραιώνεται από τις οικονομικές και προσιτές εκδόσεις της.
Ακολουθώντας λοιπόν λύσεις δοκιμασμένες σε ακριβότερα μοντέλα με αγωνιστικά χιλιόμετρα αλλά και στα δοκιμαστήρια αντοχής της εταιρίας, η Scott σχεδίασε και εξέλιξε για το 2014 μια ιδιαίτερα compact αλουμινένια κατασκευή, με νευρώδη χαρακτηριστικά στη σχεδίαση των σωλήνων και προσεκτικές και εμφανείς τις κολλήσεις στα νευραλγικά σημεία κάθε πλαισίου όπως η περιοχή της μεσαίας τριβής και κούτελο.

Στο πίσω τρίγωνο, οι σωλήνες που το απαρτίζουν ακολουθούν τη λογική της καμπύλης ευθείας. Οι κάθετες διαμήκεις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε μια ίσια σωλήνα καταλήγουν στις άκρες της και από εκεί σε ολόκληρη την κατασκευή. Με τη σχεδίαση κυρτών σωλήνων αυτές οι δυνάμεις οδηγούνται στο σημείο καμπύλης με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση της μεταφοράς των δυνάμεων που αναπτύσσονται από την επαφή του τροχού με τις ανωμαλίες του δρόμου στις έδρες των σωλήνων και τελικά στον ίδιο τον αναβάτη, βοηθώντας στην απόσβεση των μικροκραδασμών αλλά και στην καταπόνηση του πλαισίου, προσδίδοντας τελικά χαρακτηριστικά ψευδοανάρτησης στο πίσω τρίγωνο μίας hardtail κατασκευής.
Γενικά θα λέγαμε, πως το πλαίσιο είναι μαζεμένο προσπαθώντας να κάνει διακριτική την παρουσία του τόσο σε οδηγικό αλλά και σε αισθητικό αποτέλεσμα, ενώ η επιθετική γεωμετρία του προδίδει τις αγωνιστικές καταβολές της σχεδίασης από τα ακριβότερα πλαίσια της Scott.

Μετάδοση-φρένα-αναρτήσεις
Η Scott γνωστή για την επιμονή της στην ομογένεια στο ντύσιμο των ποδηλάτων της επέλεξε Shimano για την κίνηση αλλά και την ακινησία του Aspect.
Μέσω ενός δοκιμασμένου σετ χειριστηρίων Altus οι εντολές του χειριστή μεταφέρονται με ευκολία σε οπίσθιο και εμπρόσθιο ντεραγιέ. Εμπρός λοιπόν τις αλλαγές στην τριπλέτα της Shimano με πατήματα 44χ32χ22 αναλαμβάνει τον εκτροχιασμό της αλυσίδας ο γνωστός και πολλάκις χρησιμοποιημένος εκτροχιαστής Altus, ενώ πίσω ένα ταπεινό αλλά δοκιμασμένο σαζμάν Acera μεταφέρει τις εντολές σε μια 9άρα κασέτα με ένα θηριώδες 34άρι γρανάζι για τους απροπόνητους μέχρι και 11άρι για μεγαλύτερες ταχύτητες. H κίνηση μεταφέρεται στο δρόμο μέσω τροχών της Syncros με ελαστικά impact. 27.5χ2.25 με κέντρα της Shimano.

Για το φρενάρισμα υπεύθυνη είναι και πάλι η Shimano με τη σειρά BR-M395 με 160άρηδες δίσκους εμπρός και πίσω.
Για την μπροστινή ανάρτηση η Scott επέλεξε μια οικονομική λύση με ένα πιρούνι της Syntour με κλείδωμα και ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου, με διαδρομή 100 mm.

Εξοπλισμός φινίρισμα
Η πρόσφατα αγορασμένη από την Scott, Syncros, μια καναδική εταιρία με εμπειρία στο χώρο από τα μέσα της δεκαετίας του 80 που αφού πέρασε αρκετά διαχειριστικά προβλήματα απολαμβάνει την προστασία της Scott από το 2010 φροντίζει για το κόκπιτ.
Το πιρούνι υποδέχονται στο κούτελο ποτήρια της Ritchey ενώ το εντουράδικο σε διαστάσεις τιμόνι της Syncros στηρίζει ένας κοντός αλουμινένιος λαιμός της ίδιας εταιρίας, ενώ η στήριξη των οπισθίων του αναβάτη-αναβάτριας με το πακέτο παλουκόσελο, σέλα φέρουν και αυτά την υπογραφή της.
Γενικά το ποδήλατο δείχνει ομοιογένεια στο ντύσιμό του με το μαύρο-άσπρο να κυριαρχεί σαν χρώμα σε περιφερειακά και πλαίσιο. Η βαφή βρίσκεται σε ψηλά επίπεδα με το μαύρο λογότυπο της εταιρίας να κυριαρχεί σε λευκό φόντο δίνοντας ένα λιτό αλλά και επιθετικό τόνο στην κατασκευή.

Στο βουνό
Η πρώτη εντύπωση για έναν φανατικό 26άρι ποδηλάτη καβαλώντας το Aspect δεν ξενίζει, καθώς το μαζεμένο πλαίσιο μετριάζει τη μακριά και αργή αίσθηση που δίνουν οι μεγαλύτεροι τροχοί. Ο έλεγχος του μπροστινού συστήματος γίνεται παιχνιδάκι με το θηριώδες τιμόνι με τα χειριστήρια και τις μανέτες των φρένων να δένουν με τα χέρια σε ιδανικές γωνίες, ενώ τα σκριπ αφήνουν καλή αίσθηση βοηθώντας στην οδήγηση. Εργονομικά εύκολο εν κινήσει είναι και το κλείδωμα-ξεκλείδωμα του πιρουνιού σε αντίθεση με τη ρύθμιση της διαδρομής, όπου χρειάζεται να σταματήσετε για να ρυθμίσετε.
Στη δράση, το ποδήλατο κρατάει τα στοιχεία της νευρικότητας των 26άρηδων τροχών που απαιτούνται σε τεχνικά κομμάτια, χάρη στο μαζεμένο μεταξόνιό του και τον κοντό λαιμό, ενώ παράλληλα όταν ο χωματόδρομος γίνεται σχετικά βατός, η άνεση και ο τρόπος που ξεπερνιούνται πέτρες και νεροφαγώματα έρχονται να δικαιολογήσουν την επιλογή των κατασκευαστών στις 27.5 ίντσες. Το ποδήλατο χαρακτηρίζεται, από μία πρωτόγνωρη για την κατηγορία ποιότητα κύλισης και άνεσης, όπου υπεύθυνο εκτός από τους μεγάλους τροχούς, κατά την γνώμη μας είναι το πλαίσιο, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σχεδίασης, ξεπερνώντας κατά πολύ την κατηγορία τιμής και δείχνει να είναι οριακά συμβατό με τα περιφερειακά και τον εξοπλισμό που το υποστηρίζουν. Άλλωστε, η Scott προσφέρει το ίδιο πλαίσιο ντυμένο με πολύ ακριβότερο εξοπλισμό που αναδεικνύει σε καλύτερο βαθμό τις δυνατότητες του πλαισίου. Στην προκειμένη περίπτωση όμως στο 740 ζητούμενο είναι η συγκράτηση της τιμής με έναν αξιόπιστο αλλά οικονομικό εξοπλισμό.

Και πράγματι όλα δείχνουν να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους. Οι αλλαγές στις ταχύτητες γίνονται εύκολα χωρίς δισταγμούς και ασάφειες. Πιέσαμε και τα δύο ταπεινά ντεραγιέ σε ακραίες καταστάσεις με αλλαγές πιεστικές και αδέξιες και πέρα από την παρουσία θορύβου έδειχναν και ήταν έτοιμα για την επόμενη βόλτα, χωρίς να χρειάζονται την παραμικρή ρύθμιση από την αρχική του κατασκευαστή.
Οι τροχοί παρά την καταπόνηση των παραπανίσιων κιλών μας δε χρειάστηκαν ακτινολόγηση δείχνοντας αξιοπιστία και κουράγιο στους κακοτράχαλους χωματόδρομους του Υμηττού, ενώ τα λάστιχα σχεδιασμένα με αραιό τακούνι για να αντιμετωπίσουν λασπώδη και χωμάτινα τερέν, αδικήθηκαν στους χωματόδρομους με την γλιστερή φυτεμένη πέτρα που αντιμετωπίσαμε τις βροχερές μέρες του τεστ.
Το πιρούνι ανταποκρίνεται αρκετά καλά στις νορμάλ απαιτήσεις ενός αναβάτη που θέλει να χαρεί την Κυριακάτικη βόλτα στους χωματόδρομους των περιαστικών βουνών της Αττικής και των άλλων πόλεων της Ελλάδος. Έχει καλή προοδευτικότητα, ικανοποιητική απόσβεση ενώ το εύκολο κλείδωμα-ξεκλείδωμα βοηθάει σε μικτές διαδρομές άσφαλτο-χώμα. Για μεγαλύτερες απαιτήσεις δεν δείχνει και δεν είναι προορισμένο, καθώς η ελαστικότητά του και η μικρή διαδρομή των 100mm το καθιστούν σχετικά ασαφές και νευρικό σε ακραίες δοκιμασίες.

Στα φρένααα!!!!!
Πραγματική αποκάλυψη τα φρένα της Shimano που δείχνουν τα άλματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στα δισκόφρενα κλέβοντας την παράσταση, καταφέρνοντας να συνδυάζουν απόδοση και αντοχή με έναν ιδιαίτερα φιλικό τρόπο. Το φρενάρισμα γίνεται προοδευτικά αλλά και ακαριαία εκεί που χρειάζεσαι και σε συνδυασμό με το καλό πλαίσιο δίνει πολύ καλά αποτελέσματα. Όσον αφορά την αντοχή τους δοκιμάστηκε σε 2ωρη συνεχή κατάβαση στους δαιδαλώδεις χωματόδρομους των Γερανίων και δεν παρουσίασαν ιδιαίτερα σημάδια κόπωσης.

Μου αρέσει
• Η φιλική και άνετη συμπεριφορά του πλαισίου
• Τα πολύ καλά φρένα
• Η ομοιογένεια του εξοπλισμού (μετάδοση-περιφερειακά)
• Η ποιότητα στην βαφή και το φινίρισμα

Δεν μου αρέσει
• Το μέτριο πιρούνι για τις δυνατότητες του πλαισίου

Συμπέρασμα
Μια μνημονιακή πρόταση για αυτούς που δεν έχουν χρόνο να περιμένουν πότε θα καταφέρουν να μαζέψουν τα χρήματα για ένα ακριβό ποδήλατο αλλά θέλουν να ακολουθήσουν την παρέα στα βουνά με αξιοπιστία και το image ενός λογότυπου σαν της Scott στα πλευρά, γνωρίζοντας πως αγόρασαν μια γερή βάση (πλαίσιο και φρένα) με φτηνά αλλά αξιόπιστα περιφερειακά, που στο μέλλον με τον ερχομό της ανάπτυξης, θα αξίζει να αναβαθμίσουν στηριζόμενοι σε ένα προσεγμένο 27.5άρι hardtail πλαίσιο. Το ποδήλατο προσφέρει σαν κύρια χαρακτηριστικά του την φιλικότητα και την άνεση στον αναβάτη με τιμή που δεν τρομάζει, ενώ οι παραχωρήσεις στον εξοπλισμό και τα περιφερειακά του δε θα δημιουργήσουν πρόβλημα σε μια normal χρήση ποδηλασίας βουνού, διατηρώντας χαμογελαστό τον ποδηλάτη που θέλει να ζει τις χαρές της ποδηλασίας στην φύση με ένα αξιόμαχο ποδήλατο για σύντροφό του.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Πλαίσιο: Alloy 6061700series
Πιρούνι: Suntour XCM-HLO 27.5 Lockout100mm travel
Ποτήρια: Ritchey Logic OE Integ
Οπίσθιο σαζμάν: Shimano Acera 27 speed
Εμπρός σαζμάν: Shimano ALTUS
Χειριστήρια: Shimano ALTUS
Κασέτα: Shimano CS-HG20-9, 11-34
Δισκοβραχίονας: Shimano FC-M391, 44X32X22
Φρένα: Shimano BR-M395 Hydr,Disk 160F-160Rmm SM-RT30CL Rotor
Τροχοί: SYNCROS X-37 Disc 32H, black
Κέντρο εμπρός: Formula CL 51
Κέντρο πίσω: Shimano FH-RM35-CL
Λάστιχα: Impac Ridgepac 27.5×2.25
Τιμόνι: Syncros M2.5 660mm
Λαιμός: Syncros M2,5HL-TDS-Syncros M2.5 31.6 mm
Σέλα: ASPECT SCT19
Βάρος: 14,20kg

Τιμή: 620 €
Αντιπρόσωπος: ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ.,www.scott-sports.com

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest