Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Devinci Dixon

Devinci Dixon

Καναδέζικη υπεροχή

H Devinci, αν και όχι ιδιαίτερα γνωστή στην Ελλάδα, έχει τις ρίζες της στον Καναδά και έρχεται με άκρως ενδιαφέροντα ποδήλατα στην γκάμα της, φέροντας υπερήφανα στο σκελετό τους το αυτοκόλλητο «handmade in Canada». Χρησιμοποιεί την επιτυχημένη συνταγή Split Pivot του Dave Weagle για τη λειτουργία της πίσω ανάρτησης, κατασκευάζεται στον Καναδά και έχει κερδίσει το Αir Downhill στο Crankworx του Whistler, με οδηγό τον Κυπελλούχο DH του 2013 Steve Smith.

Από τον Γιάννη Κορφιάτη, φωτογραφίες: Νίκος Ρήγας

Το trail bike, και επιλογή της Devinci στην κατηγορία 26 ιντσών με 140-150 διαδρομή, ακούει στο όνομα Dixon και υπόσχεται αξέχαστες εμπειρίες στο βουνό. Το κατάστημα Life Cycles, αντιπρόσωπος της Devinci, μας παραχώρησε για τη δοκιμή το custom Dixon που έχτισαν και το πλαίσιο που τυχαίνει να οδήγησε ο Steve Smith στα δοκιμαστικά του Air DH της προηγούμενης χρονιάς. Επιλεγμένα περιφερειακά από τις top εταιρίες στο χώρο και με πινελιές τελειότητας της Chromag και Halo δημιούργησαν ένα όπλο που οπτικά σκίζει.

 | mbike.gr | mbike.gr

Build
Το Life Cycles δεν έκανε καμία υποχώρηση στα περιφερειακά. Ανάρτηση εμπρός 160mm Rock Shox Lyrik Solo air και πίσω Fox RP23 Kashima. Tιμόνι Fubar OSX, πετάλια Scarab, σέλα Lynx DT και λαιμός 40mm όλα από την Chromag και με άψογο φινίρισμα και ποιότητα, αφού η χώρα κατασκευής δεν είναι άλλη από τον Καναδά. Τα φρένα συνεχίζουν τον πυρετό του CNC και δεν είναι άλλα από τα ΗΟΡΕ Μ4 κατασκευασμένα και αυτά σε inhouse εγκαταστάσεις αυτή τη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η λίστα made in Canada συνεχίζεται με την carbon πεταλιέρα της Race Face με διπλό δίσκο και κλείνει με το απίστευτα ηχηρό κέντρο της ΗΟΡΕ κατασκευασμένο και αυτό στην Αγγλία. Με έναν τόσο δυνατό εξοπλισμό η οδήγηση του Dixon αναμένεται να είναι εντυπωσιακή.

Στην πράξη
Μετά τις απαραίτητες αλλαγές για 80 κιλά οδηγό και εξοπλισμό και τα επιθυμητά κλικ στα κουμπάκια του compression και του rebound, καβαλήσαμε το Dixon στο Flow trail του Υμηττού. Κατ’ ευθείαν στα δύσκολα, το ιδανικά στημένο όπλο της Devinci για τέτοια σκηνικά. Ο κοντός λαιμός και η τοποθέτηση της γεωμετρίας στην ψηλή και πιο απότομη γωνία βοήθησαν το bike να πετάξει εύκολα με τις πρώτες προσπάθειες στα άλματα. Η αίσθηση του Split Pivot στο Dixon είναι περίεργη συγκριτικά με ένα παραδοσιακό ποδήλατο στην αρχή,d αλλά διαπρέπει στην ανηφόρα και ακόμα καλύτερα μόλις τα χιλιόμετρα αρχίσουν να ανεβαίνουν.

Το «ακόμα καλύτερα» είναι λίγο για να περιγράψουμε πόσο έλεγχο σου δίνει ένα τόσο μικρό ποδήλατο μεσαίας κατηγορίας όσον αφορά τη διαδρομή της ανάρτησης. Το πίσω μέρος δουλεύει ζωηρά με τρόπο που θυμίζει περισσότερο ελατήριο παρά αέρα. Στον απόλυτο έλεγχο βοηθούν και τα περιφερειακά της Chromag, τα οποία με τη σειρά τους το καθένα δίνουν μικρές αλλά σημαντικές διαφορές στην εμπειρία της οδήγησης. Τα πετάλια Scarab έχουν τρομερό grip και μεγάλη επιφάνεια επαφής με τα πόδια, κάτι που δίνει μεγαλύτερη σιγουριά στον οδηγό και περνάει πιο σαφή πληροφορία για το πώς πατάνε τα κάτω άκρα. Μεγάλα pins κρατάνε το πόδι σταθερά στη θέση του, ενώ το μηχάνημα του CNC έχει αφαιρέσει σημαντική ποσότητα μετάλλου κρατώντας το βάρος σε χαμηλά νούμερα. Το τιμόνι της Chromag έχει και αυτό άψογο φινίρισμα με ματ επεξεργασία για αντοχή στα γδαρσίματα. Είναι φαρδύ και με ιδανική γεωμετρία για επιθετική οδήγηση. Τα φρένα της ΗΟΡΕ εντυπωσίασαν με την απόδοσή τους και την εργονομία της κοντής μανέτας. Πάντα σαφής η αίσθηση από τη λειτουργία τους και με γραμμική απόδοση που δεν κουράζει στη χρήση με μπλοκαρίσματα χωρίς λόγο.

Όση ώρα οδηγείς το Devinci ανακαλύπτεις πως μπορείς να πιέσεις τα όρια του παραπάνω χωρίς κίνδυνο. Η πίσω ανάρτηση δουλεύει ακόμα καλύτερα όταν τα χιλιόμετρα και οι πιέσεις αυξάνονται.
Καταπίνει απότομα χτυπήματα με ευκολία και στρίβει σαν ποδήλατο downhill. Ο πολύ κοντός λαιμός δεν βοηθούσε όσο πρέπει στις ανηφόρες, αλλά έδινε σημαντικό έλεγχο και ανταπόκριση στην κατηφόρα και τα άλματα. Με ένα λαιμό 70mm σίγουρα το Dixon θα γίνει τέλειο για ολοήμερες εξορμήσεις σε πιο άγρια μονοπάτια από αυτά που θα τολμούσατε με ένα ποδήλατο 140mm.

Μου αρέσει
• Το στοιχείο «Handmade in Canada»
• H λειτουργία της ανάρτησης
• Το build
• Η εγγύηση εφ’ όρου ζωής

Μου αρέσει
• Η επιλογή πολύ κοντού λαιμού

Συμπέρασμα
Το Dixon είναι ένα ποδήλατο το οποίο φέρνει την καναδική φιλοσοφία, σε συνδυασμό με την απαράμιλλη τεχνογνωσία του guru των αναρτήσεων Dave Weagle, σε ένα σύνολο το οποίο διαθέτει την αίγλη του «Handmade in Canada». Tα χαρακτηριστικά αυτά, εύκολα το καθιστούν το ποδήλατο που θα αποφασίσετε να επενδύσετε και για το οποίο θα είστε περήφανοι που το οδηγείτε!

Xαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Devinci Dixon OPTIMUM G04 Alu
Αμορτισέρ: Fox RP23 Kashima
Πιρούνι: RockShox Lyrik Solo Air
Αλλαγές ταχ.: SRAM X7
Εμπ. ντεραγιέρ: SRAM X7
Οπ. ντεραγιέρ: SRAM X7
Φρένα: HOPE M4
Δισκοβραχίονας: RACEFACE Next SL
Τροχοί: HOPE
Ελαστικά: Continental Mountain King 2.3
Τιμόνι: Chromag FUNAR osx
Λαιμός: Chromag 40mm
Σέλα: Chromag Lynx Dt
Παλουκόσελο: Chromag

Τιμή: 2.999€ για την εργοστασιακή έκδοση
Αντιπρόσωπος: LifeCycles. Τηλ.: 2130 265613

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest