Ideal Race Pro: Η αγωνιστική πρόταση
Το κορυφαίο μοντέλο MTB της Ideal, ακούει παραδοσιακά στο όνομα Race Pro. Και είναι και Pro και Racing
Φωτογραφίες: Πέτρος Γκότσης
Το Ideal Race Pro έχει ταυτίσει το όνομά του με μερικά από τα πιο γνωστά ονόματα της ελληνικής ποδηλατικής σκηνής. Πρόκειται για το κορυφαίο μοντέλο της ελληνικής εταιρείας, ένα ποδήλατο που βασίζεται σε ένα καλοσχεδιασμένο πλαίσιο, ντυμένο με «race ready» εξαρτήματα.
To ίδιο ακριβώς ισχύει και για το Ideal Race Pro του 2017, το οποίο η Ideal μας παραχώρησε για ένα test μακράς διαρκείας.
Το ποδήλατο
Το Ideal Race Pro διατίθεται για το 2017 σε έκδοση 27.5» και 29». Τα ποδήλατα διαθέτουν ίδιας γεωμετρίας και υλικού πλαίσιο carbon και τα ίδια εξαρτήματα.
Το ποδήλατο που δοκιμάσαμε για το MBike ήταν το Ideal Race Pro 29».
Διαθέτει πλαίσιο carbon hardtail, με πεταλιέρα press fit, πίσω άξονα 12» ο οποίος δένει με quick release και στο μπροστινό μέρος ενώ το κούτελό του είναι tapered.
Το πλαίσιο διαθέτει βαφή εξαιρετικής ποιότητας και εσωτερική καλωδίωση, προσφέροντας την αίσθηση ποιότητας και αξιοπιστίας που περιμένει κάποιος από ένα ποδήλατο της κατηγορίας του.

Και, από την πρώτη κιόλας ματιά, κάνει κάποιος τη διαπίστωση πως το αγωνιστικό μοντέλο της ελληνικής εταιρείας δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού. Και στην κατηγορία του, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός…
Περιφερειακά και εξοπλισμός
Το Ideal Race Pro 29» είναι ντυμένο εξ’ ολοκήρου με τη σειρά Shimano Deore XT – από τα χειριστήρια ως τις ρόδες… Κι εδώ είναι ένα από τα σημεία που το ποδήλατο υπερέχει του ανταγωνισμού καθώς, οι περισσότερες εταιρείες, προκειμένου να διατηρήσουν χαμηλά την τελική τιμή επιλέγουν συγκεκριμένα εξαρτήματα από την ΧΤ και τα συνδυάζουν με υποδεέστερες σειρές ώστε, από τη μια το ποδήλατο να θεωρείται «επιπέδου ΧΤ» χωρίς όμως όλα του τα μέρη να είναι Shimano Deore XT.

Στο σημείο αυτό η Ideal δεν κάνει εκπτώσεις. Και η σειρά Shimano Deore XT είναι σήμερα μια από τις πιο αξιόπιστες και λειτουργικές που μπορεί να επιλέξει κάποιος για χρήση έως και αγωνιστική, εάν φυσικά δεν επενδύσει στην αμιγώς αγωνιστική XTR.
Όμως η Shimano έχει φροντίσει ώστε οι διαφορές ανάμεσα στις δύο σειρές να έχουν να κάνουν κυρίως με το βάρος ενώ η λειτουργικότητα και η αξιοπιστία παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Η 11άρα ΧΤ που χρησιμοποιεί το Ideal Race Pro, δουλεύει θαυμάσια κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Οι αλλαγές είναι ακριβείς και γλυκές ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες ενώ δεν παρουσίασαν κανένα πρόβλημα σε στεγνές ή υγρές καιρικές συνθήκες.
Το χειριστήριο αλλαγών των ταχυτήτων της XT είναι «διπλής» χρήσης. Όταν το πατήσεις από την επάνω πλευρά ανεβάζει μία ταχύτητα ενώ όταν το πατήσεις από την κάτω ανεβάζει δύο ταυτόχρονα. Το μοναδικό αυτό χαρακτηριστικό της Shimano προσθέτει λειτουργικότητα στο ποδήλατο καθώς η επιλογή της μίας ή των δύο ταχυτήτων γίνεται ανάλογα με τη μορφολογία του εδάφους. Και στις δύο περιπτώσεις οι αλλαγές είναι άμεσες και ακριβείς.

Ο δισκοβραχίονας των δύο δίσκων διαθέτει γρανάζωμα 36-26Τ και χαρακτηρίζεται από την ακαμψία και το χαμηλό βάρος.
Η επιλογή του 36-26Τ σε συνδυασμό με την 11άρα κασέτα ΧΤ 40-11Τ αποτελεί την ιδανική λύση για μια μεγάλη γκάμα από εδάφη και κλίσεις και πρακτικά, δεν θα χρειαστεί ποτέ κάποιος κάτι περισσότερο…

Τα φρένα είναι τα γνωστά υδραυλικά δισκόφρενα Shimano Deore XT με τους ρότορες των 180 (εμπρός) και 160 (πίσω). Τα φρένα χαρακτηρίζονται για την αποτελεσματικότητά τους καθώς και για το γεγονός πως, χάρη στην τεχνολογία Ice Tech, είναι σχεδόν… αδύνατο να υπερθερμανθούν.
Η αίσθηση είναι ακριβώς αυτή που θα περίμενε κάποιος από φρένα αυτής της κατηγορίας: βελούδινη, γραμμική και… απόλυτη!

Οι τροχοί είναι το σημείο στο οποίο τα ποδήλατα της συγκεκριμένης κατηγορίας… υποφέρουν, καθώς συνήθως επιλέγονται τροχοί υποδεέστεροι του συνόλου, πάντα με γνώμονα το κόστος. Και πάλι η Ideal αποδεικνύει το σεβασμό της στον τελικό καταναλωτή και επιλέγει τροχούς απολύτως αντάξιους του ποδηλάτου, τους Shimano Deore XT M8000.
Oι τροχοί βρίσκονται μόλις ένα σκαλί κάτω από τους κορυφαίους της γκάμας, τους Shimano XTR και τα χαρακτηριστικά τους δεν υπολοίπονται καθόλου σε εκείνα της καθαρά αγωνιστικής κατηγορίας: χαμηλό βάρος, εξαιρετική κύληση και αντοχή στις κακουχίες – σε συνδυασμό με εντυπωσιακή απορρόφηση κραδασμών – είναι τα στοιχεία που θα λατρέψει ο χρήστης.
Συνολικά, οι τροχοί «αναβαθμίζουν» το ήδη εξαιρετικό σύνολο και καθιστούν το Ideal Race Pro ένα ετοιμοπόλεμο αγωνιστικό εργαλείο.
Οι τροχοί είναι tubeless ready.
Η ανάρτηση
Έχοντας επιλέξει κορυφαία εξαρτήματα για όλο το ποδήλατο, η Ideal δεν θα μπορούσε να κάνει αλλιώς και στον τομέα της μπροστινής ανάρτησης.
Η Fox 32 Float παραδίδει μαθήματα… καλής συμπεριφοράς είτε πρόκειται για χαλαρή οδήγηση στο χώμα, για ρυθμούς προπόνησης ή αγώνες XC.

Διαθέτει τρεις λειτουργίες: πλήρως ελεύθερη, ελεγχόμενη με προκαθορισμένο κλείδωμα και πλήρως κλειδωμένη.
Η αλλαγή ανάμεσα στις λειτουργίες πρέπει να έχει προαποφασιστεί καθώς γίνεται μόνο από την ανάρτηση. Η έλλειψη κλειδώματος από το τιμόνι είναι θα μπορούσε να πει κάποιος μια «έλλειψη» στο ποδήλατο που όμως δεν προκαλεί κάποιο ουσιαστικό μειονέκτημα παρά έχει να κάνει μόνο με την ευκολία χρήσης.

Πάντως, αν έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε κλείδωμα στο τιμόνι ή σε τροχούς ΧΤ, δεν θα χρειαζόταν να προβληματιτούμε και πολύ…
Στην χρήση
Έχουμε κάνει μόλις 400 «χωμάτινα» χιλιόμετρα με το Ideal Race Pro και τίποτα πάνω στο ποδήλατο δεν δείχνει πως έχει… βγει από το κουτί του!
Η ποιότητα βαφής και το φινίρισμα του πλαισίου δεν δείχνουν να επηρρεάζονται από πετραδάκια και αγκάθια ενώ η όλη συναρμολόγησή του φανερώνει πως είναι φτιαγμένο για πολλά και σκληρά χιλιόμετρα.
Το πρώτο που συνειδητοποιείς μόλις ανεβαίνεις στο Ideal Race Pro είναι πως βρίσκεσαι σε ένα ποιοτικό ποδήλατο. Έχει εξαιρετική κύληση, άμεση μετάδοση της δύναμης στους τροχούς και υψηλή κατευθυντικότητα.
Υπακούει αμέσως στο πετάλι ή στις αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς να γίνεται ποτέ απρόβλεπτο ή σκληρό.
Η απόκριση στο πεταλάρισμα είναι σίγουρα ανάμεσα στα δυνατά σημεία του Ideal Race Pro. Ο δισκοβραχίονας ΧΤ σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά του carbon πλαισίου προσφέρουν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το ποδήλατο αποκτά αμέσως ταχύτητα κάτι που οι 29άρηδες τροχοί διατηρούν εύκολα.
Στους δασικούς δρόμους το ποδήλατο στρίβει εύκολα και με πολλά χιλιόμετρα, χωρίς να σε φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση ή να προκαλέσει ανησυχία.
Στο μονοπάτι, η συμπεριφορά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το συνδασμό εδάφους – ελαστικών. Τα Kenda Small Block Eight Pro ανταποκρίνονται θαυμάσια σε καλά πατημένο χώμα αλλά και είναι γρήγορα αλλά ακριβώς αυτό, δηλαδή το χαμηλό τακούνι που τα καθιστά γρήγορα, μειώνει την απόδοσή τους στο σαθρό έδαφος.
Στο θέμα κραδασμών θα το χαρακτηρίζαμε αρκετά απορροφητικό και σε αυτό βοηθούν και οι 29άρηδες τροχοί. Οι κραδασμοί που φτάνουν στον οδηγό είναι μειωμένοι και σε καμία περίπτωση δεν κουράζουν ακόμα και σε πολύωρη προπόνηση.
Το ποδήλατο – αν και hardtail – ξεπερνά τα εμπόδια με ευκολία και, εξ αιτίας αυτών ακριβώς των χαρακτηριστικών αποτελεί μια θαυμάσια επιλογή για χρήση Marathon.
Στα ανηφορικά κομμάτια, παρά το μέγεθος των 29» τροχών που προορίζονται κυρίως για ευθείες ή μικρής κλίσης ανηφόρες και γρήγορα κομμάτια, το Ideal Race Pro «σκαρφάλωνε» με ευκολία και θύμιζε περισσότερο ποδήλατο με μικρότερη διάσταση τροχού χωρίς να υστερεί ούτε στους πιο απαιτητικούς «τοίχους».
Ένα all around αγωνιστικών καταβολών ποδήλατο
Δεν κρύβουμε πως το Ideal Race Pro μας εντυπωσίασε. Περιμέναμε ένα καλό ποδήλατο αλλά δεν περιμέναμε ένα τόσο καλό ποδήλατο. Και ύστερα από την ως τώρα συμβίωσή μας μαζί του μπορούμε να πούμε πως το ποδήλατο είναι μάλλον… παρεξηγημένο στην ελληνική αγορά.
Χτυπάει στα ίσια τον ανταγωνισμό, υπερτερώντας στα σημεία καθώς προσφέρει ένα εξαιρετικό πλαίσιο ντυμένο με κορυφαία περιφερειακά, χωρίς «εκπτώσεις».
Είναι γρήγορο, άνετο και απολαυστικό σε μια μεγάλη ποικιλία εδαφών που ταιριάζουν στην ελληνική μορφολογία. Προφανώς δεν είναι κατάλληλο για απαιτητικές καταβάσεις ή άλματα αλλά δεν είναι αυτός ο προορισμός ενός hardtail.
Είναι ένα ποδήλατο που η απόδοσή του θα… βελτιώνεται όσο βελτιώνεται ο αναβάτης του, καθώς μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αγωνιστικής οδήγησης. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως στο συγκεκριμένο μοντέλο στηρίζονται επαγγελματικές ομάδες ΜΤΒ στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές χώρες των Βαλκανίων.
Στην τιμή των 3.199 ευρώ, δεν είναι φτηνό αλλά το Ideal Race Pro δεν είναι ένα φτηνό ποδήλατο. Είναι ένα μοντέλο αγωνιστικών προδιαγραφών με σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού και για το οποίο δεν θα χρειαστεί κάποιος να αναβαθμίσει ούτε.. βίδα.
Με αυτό το σκεπτικό, αποτελεί μια επένδυση για όποιον ασχολείται σοβαρά με το ΜΤΒ, είτε θέλει ένα καλό ποδήλατο για να προπονείται και να απολαμβάνει γρήγορες διαδρομές είτε είναι… κυνηγός βάθρων!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ideal Race Pro 29»:
Frame | Hardtail, carbon, tapered head tube, press fit BB, 12 mm through axle, internal gear cables |
Size | 43/48/53 cm |
Fork | FOX 32 Float, 100 mm, tapered steerer, 15 mm QR, air, adjustable air spring and damping, 3-Position adjustment |
Front derailleur | Shimano Deore XT FD-M8020 |
Rear derailleur | Shimano Deore XT Shadow PLUS RD-M8000DGS |
Shifters | Shimano Deore XT SL-M8000i |
Bottom bracket | Shimano BB-MT800-PA |
Crank set | Shimano Deore XT FC-M8000, <=48 cm 170 mm else 175 mm, 29″: 36-26T |
Cassette sprocket | Shimano Deore XT CS-M8000, 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40T |
Chain | Shimano Deore XT CN-HG600 |
Front hub | Shimano Deore XT wheel set WH-M8000 |
Rear hub | Shimano Deore XT wheel set WH-M8000 |
Rims | Shimano Deore XT wheel set WH-M8000, tubeless ready |
Tires | Kenda K1047 Small Block Eight Pro SCT, 29″: 54-622 (29*2,10) |
Brakes | Shimano Deore XT BR-M8000/BL-M8000 disc brakes, 180/160 mm |
Handlebar | id-Project alloy butted riser bar, 720mm wide, 15mm rise, 5° backsweep, 31.8mm barbore |
Stem | id-Project alloy 3D forged, 60/80mm extension, 7° angle, 31.8mm barbore |
Seat post | id-Project, size 31.6 mm, length 350 mm, zero offset |
Saddle | Fizik Gobi XM |
Tιμή: 3.199 ευρώ
Αντιπρόσωπος: N. Mανιατόπουλος ΑΕ