Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | E-BIKES | Gitane No Car e-bike

Gitane No Car e-bike

Εξαιρετικό!

 

Δε διστάζω να δηλώσω ότι είμαι ενθουσιασμένος από το Gitane No Car e-bike. Συνδυάζει όλα όσα χρειάζεται ένας ποδηλάτης από ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και ακόμα παραπάνω. Και όλα αυτά με λίγα μόλις γραμμάρια πάνω από τα 20 κιλά!


ΚΕΙΜΕΝΟ: Στέλιος Πανταζής


ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ

Το ποδήλατο ξεχωρίζει από τον όμορφο, αλουμινένιο σκελετό ο οποίος είναι κατασκευασμένος με μεγάλη έμφαση στη λεπτομέρεια. Ο κλασικός σχεδιασμός των 7 σωλήνων έχει διατηρηθεί, αλλά ο οριζόντιος σωλήνας έχει καμπύλη μορφή και μοιάζει με προέκταση του πίσω, δημιουργώντας ένα πολύ όμορφο τόξο από τον πίσω άξωνα μέχρι τα
ποτήρια. Σχεδιαστικά δεν είναι κάτι που το βλέπω πρώτη φορά σε ποδήλατο, αλλά σίγουρα πρώτη φορά σε ηλεκτρικό ποδήλατο και πραγματικά τραβάει το βλέμμα
με το ξεχωριστό για την κατηγορία του σχήμα. Το φιλόδοξο όνομα του ποδηλάτου είναι «No Car e-bike» και φιλοδοξεί να αντικαταστήσει ο ιδιοκτήτης του το αυτοκίνητο με αυτό.

Αυτό φιλοδοξεί να το επιτύχει με χαρακτηριστικά που δε συναντάμε συχνά σε αυτήν την κατηγορία, όπως μία φανταστική μπαταρία Panasonic των 10Αh λιθίου για 90 ξέγνοιαστα χιλιόμετρα (μάλλον για να το πούμε σωστά έως 90 χιλιόμετρα, ανάλογα με τις συνθήκες του εδάφους και το στυλ της οδήγησης), σύστημα μετάδοσης με Shimano Tiagra 9 ταχυτήτων και υδραυλικά δισκόφρενα Shimano μπροστά και πίσω. Πολύ χρήσιμη είναι και η μπροστά ανάρτηση η οποία κλειδώνει, αν νιώθετε ότι για μία διαδρομή δεν είναι χρήσιμη. Η ανάρτηση είναι η SrSuntour 4610, με 63 mm διαδρομής, που κρίνεται ικανοποιητικότατη για διαδρομές σε ομαλό οδόστρωμα είτε ασφάλτινο, είτε χωμάτινο. Οι τροχοί είναι 700άρηδες (ή 28 ιντσών για τους αμερικανοτραφείς), ιδανικοί για μεγάλες αποστάσεις και κύριες οδικές αρτηρίες (Κηφησίας, Βουλιαγμένης κτλ).

Η σημαντικότερη καινοτομία στο σχεδιασμό είναι η θέση του κινητήρα, που βρίσκεται κοντά στη μεσαία τριβή και το δισκοβραχίονα και είναι άμεσα συνδεδεμένος στην αλυσίδα του ποδηλάτου. Αυτό δίνει μία μοναδική αίσθηση, αρκετά διαφορετική από ότι είχα χρησιμοποιήσει μέχρι τώρα. Τέλος, για τους μεταξωτούς «πισινούς» έχει και ανάρτηση στο παλουκόσελο, κάτι που δείχνει ότι η εταιρία ενδιαφέρεται για την άνεσή μας (και τη μεσούλα μας). Τα διαθέσιμα μεγέθη είναι 47, 51 και 55.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Αν έχεις συνηθίσει να οδηγείς κάποιο παραδοσιακό ηλεκτρικό ποδήλατο, με το κινητήρα στον πίσω τροχό, αμέσως εντυπωσιάζεσαι από τη διαφορά στο κέντρο βάρους. Περίπου 2 κιλά μετακινούνται από τον πίσω τροχό στο κέντρο του ποδηλάτου και αυτό προκαλεί μία πιο φυσική αίσθηση στην οδήγηση ΚΑΙ στη μεταφορά του ποδηλάτου.
Τα φρένα είναι ικανοποιητικότατα για τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης και το σύστημα μετάδοσης – θυμίζω είναι Tiagra, οπότε δε χρειάζεται καν να το σχολιάσω. Στο τιμόνι του ποδηλάτου υπάρχει ο διακόπτης εκκίνησης λειτουργίας και ένας επιλογέας με 3 φωτάκια που ρυθμίζουμε την ένταση της υποβοήθησης σε 3 επίπεδα. Η μετάδοση της κίνησης στην αλυσίδα του ποδηλάτου μπορεί να ξενίσει τον αναβάτη ενός συμβατικού ηλεκτρικού ποδηλάτου, γιατί, ενώ στην πρώτη πεταλιά σε βοηθάει πολύ, θα πρέπει να αναβάσεις ταχύτητες γρήγορα γιατί ο κινητήρας σε ελαφριά και γρήγορα πατήματα σε κόβει. Το ποδήλατο είναι φτιαγμένο για βαριά πατήματα. Για μένα, που είχα συνηθίσει τα ελαφριά ήταν κάτι που απαιτούσε εκμάθηση, αλλά σύντομα «μπήκα στο νόημα».

Οι χρόνοι που έκανα στο δρόμο ήταν πολύ καλοί. Από την Καλλιδρομίου μέχρι το κέντρο της Πεύκης, μία διαδρομή 13,1 χιλιομέτρων έκανα κάτι λιγότερο από 40 λεπτά ανεβαίνοντας (εκεί κάνει διαφορά ο κινητήρας), από Άνω Πατήσια για κέντρο 15 λεπτά (μόνο με μηχανή συγκρίνονται αυτοί οι χρόνοι) και από Μεταμόρφωση για κέντρο
περίπου 30 λεπτά (κατηφορίζοντας, πρακτικά με τον κινητήρα σχεδόν μονίμως σβηστό, παρά μόνο στις εκκινήσεις από τα φανάρια).

ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΣΙΓΟΥΡΑ

• Γιατί είναι όμορφο, στιλάτο, ελαφρύ, δυνατό και θέλω να ξεφορτωθώ το δεύτερο αυτοκίνητο
• Αν θέλω ένα ηλεκτρικό που να θυμίζει… ποδήλατο
• Αν οδηγώ γρήγορα

ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΩ

• Αν είμαι πιο… παραδοσιακός τύπος.
• Αν προτιμώ τις χαλαρές, ξένοιαστες βόλτες κι όχι την πιο επιθετική οδήγηση.
• Αν μ’ ενδιαφέρουν τα φτερά και οι σχάρες.


XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Σκελετός: αλουμίνιο
Ανάρτηση: αλουμινίου (και στο παλουκόσελο)
Μπαταρία: 10Αh λιθίου μέχρι 90 χλμ. αυτονομία
Μετάδοση (πίσω): 8 ταχυτήτων Tiagra
Τροχοί: 28 ιντσών (700 mm)
Φρένα: Shimano υδραυλικά
Μεγέθη: 47,51,55
Βάρος: 20,8 κιλά

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Τιμή: 1800 €
Αντιπρόσωπος: Ι. Τζωρτζόπουλος ΕΠΕ.
Τηλ.: 210 9220530

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Συνολικά το ποδήλατο είναι εντυπωσιακό και το προτείνω σε οποιονδήποτε σκέφτεται ηλεκτρικό ποδήλατο και είναι έτοιμος να δώσει το σημαντικό ποσό των 1800 ευρώ που απαιτείται για αυτήν την αγορά.

Δείτε επίσης

Nilox X7 Plus: Ένα προσιτό e-Bike

Γενικής χρησιμότητας και αστικού προσανατολισμού!   Ας ξεκινήσουμε με κάποια δεδομένα: πρώτον, ένα ποδήλατο με ...

Bianchi T-Tronik: δεν θέλει πολλά ο άνθρωπος για να είναι χαρούμενος

Bianchi T-Tronik e bikes Η λογική της σειράς Bianchi T-Tronik είναι να απλοποιήσει τη ζωή ...

Ideal Futour 509

Ideal Futour 509: Ιδανική επιλογή

Η σειρά pedelecs της Ideal του 2021 θα είναι εντυπωσιακή Το Ideal Futour αποτελεί από ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest