Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | E-BIKES | Smart e-Bike

Smart e-Bike

O πιο έξυπνος τρόπος να κυκλοφορείς στην πόλη.

Η αυξημένη χρήση ποδηλάτων για αστική μετακίνηση έχει ως αποτέλεσμα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν μπει στο παιχνίδι λανσάροντας είτε συμβατικά είτε ηλεκτρικά ποδήλατα.

Από τον Δημήτρη Σπύρου

Τελευταία είναι γεγονός πώς η γενικότερη αποδοχή των ηλεκτρικά υποβοηθούμενων ποδηλάτων δείχνει τον δρόμο στον οποίο πρέπει να κινηθούν οι εταιρείες που θέλουν μερίδιο της αγοράς. Η Smart εδώ και καιρό παρουσίασε την πρότασή της για τη μετακίνηση στην πόλη, η οποία μετουσιώνεται σε ένα πανέμορφο καλοσχεδιασμένο ποδήλατο, το οποίο διακριτικά κρύβει την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα που μπορούν να σας πάνε παντού.

Το ποδήλατο
Το ποδήλατο της Smart είναι το μοναδικό μοντέλο που προσφέρει η εταιρεία στην γκάμα της και για αυτό είναι επιφορτισμένο με την αποστολή να την βγάλει ασπροπρόσωπη. Όσον αφορά το Smart ως ποδήλατο αυτό απαρτίζεται από ένα αισθητικά άρτιο σύνολο πλαισίου πιρουνιού, το οποίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο το οποίο έχει καλυφθεί με πολύ ποιοτική λευκή βαφή. Η σχεδίαση του σκελετού είναι τέτοια, ώστε να εξυπηρετείται η γεωμετρία που ταιριάζει στα ποδήλατα αστικής μετακίνησης και παράλληλα επιτρέπει τη διακριτική πλήρως ενοποιημένη προσαρμογή των εξαρτημάτων ηλεκτροκίνησης. Για τον λόγο αυτό, οι σωλήνες του πλαισίου κινούνται μάλλον σε διαφορετικές γραμμές από αυτές που έχουμε συνηθίσει τα ποδήλατα πόλης, γεγονός απόλυτα καλοδεχούμενο αφού ο σχεδιασμός δένει άψογα με την φιλοσοφία του ποδηλάτου και της εταιρείας.
Στο πίσω μέρος η απουσία seatstays ενισχύουν τη σύγχρονη εικόνα σχεδίασης του ποδηλάτου.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό του, το Smart μπορεί να καυχηθεί ότι είναι περισσότερο από «καλοεξοπλισμένο». Οι 26άρηδες τροχοί φοράνε ελαστικά της Continental και σε συνδυασμό με την ποιότητα των κέντρων προσφέρουν καταπληκτική κύλιση ακόμα και όταν ποδηλατείτε χωρίς υποβοήθηση. Τα φρένα του ποδηλάτου είναι τα υδραυλικά δισκόφρενα  ΜΤ4 της Γερμανικής Magura, τα οποία επιβραδύνουν το ποδήλατο με τη χρήση δισκόπλακων διαμέτρου 180 χιλιοστών. Τα ΜΤ4 του Smart είναι σχεδιασμένα, ώστε να συνεργάζονται με το σύστημα υποβοήθησης της BionX, καθώς σε περίπτωση που ο αναβάτης τα χρησιμοποιήσει και συγκεκριμένα το αριστερό τότε δίνεται σήμα στην κονσόλα ελέγχου να πάψει την υποβοήθηση.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι η χρήση ιμάντα για τη μετάδοση της κίνησης, ο οποίος χαρίζει άψογη λειτουργία απαλλαγμένη από γράσο χωρίς την ανάγκη συντήρησης. Ο ιμάντας συνεργάζεται επίσης άψογα με το σύστημα εσωτερικών αλλαγών imotion της Sram, το οποίο ελέγχεται από το αντίστοιχο περιστροφικό χειριστήριο. Δίπλα στο χειριστήριο βρίσκουμε τις ανατομικές χειρολαβές της Ergon, οι οποίες είναι πεπλατυσμένες στο εξωτερικό τους σημείο, ώστε να κατανέμουν σε μεγαλύτερη περιοχή του χεριού την πίεση από το τιμόνι. Κατασκευασμένα επίσης από την Ergon είναι και τα πετάλια τα οποία διαθέτουν ειδική αντιολισθητική επιφάνεια.

Το σύστημα υποβοήθησης
Το Smart εξοπλίζεται με το σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης της ΒΙΟΝ Χ, το οποίο αποτελείται από το μοτέρ το οποίο βρίσκεται στον πίσω τροχό, την μπαταρία η οποία βρίσκεται διακριτικά τοποθετημένη στην ειδική θέση στον σκελετό και τη μονάδα ελέγχου η οποία βρίσκεται στο τιμόνι πίσω ακριβώς από το φως της Busch & Müller. Ο κινητήρας του συστήματος αποδίδει 200 watts με μέγιστη ροπή τα 35 Νm. Η μπαταρία που το τροφοδοτεί βασίζεται στην τεχνολογία ιόντων λιθίου, τάσης 48 Volts, και μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία μέχρι και 90 χιλιόμετρα. Το σύστημα της Βion X είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα ηλεκτρικής υποβοήθησης καθώς η λειτουργία του είναι απόλυτα ομαλή αφού το ίδιο το σύστημα φροντίζει, ώστε το ποσοστό υποβοήθησης να αυξομειώνεται όταν τα πετάλια βρίσκονται στα νεκρά σημεία  προκειμένου η κίνηση του ποδηλάτου να είναι ομαλή και στρωτή χωρίς κενά ή εξάρσεις. Το μοτέρ δεν χρειάζεται συντήρηση και η λειτουργία του είναι σχεδόν αθόρυβη. Το ποσοστό υποβοήθησης ρυθμίζεται σε τέσσερα επίπεδα από την κονσόλα ελέγχου, η οποία είναι φωτιζόμενη. Από την κονσόλα μπορείτε να ενεργοποιήσετε και τη λειτουργία φόρτισης της μπαταρίας κατά την οποία το μοτέρ λειτουργεί σαν γεννήτρια παραγωγής ρεύματος  μετατρέποντας την ενέργεια  από τον τροχό σε ενέργεια για την μπαταρία. Αντίστοιχα και η λειτουργία ως γεννήτρια ρυθμίζεται σε τέσσερα επίπεδα. Η μπαταρία απαιτεί περίπου 5 ώρες φόρτισης αφού συνδεθεί στο ρεύμα με το τροφοδοτικό που συνοδεύει το ποδήλατο.

Με το Smart στην πόλη
Δεν χωρά αμφιβολία ότι το Smart είναι ένα από τα πλέον καλαίσθητα ηλεκτρικά ποδήλατα. Το γεγονός ότι η σχεδίασή του ενοποιεί αρμονικά τα εξαρτήματα της ηλεκτροκίνησης  είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει καθώς δεν εξέχουν καλώδια ή κακόγουστες βάσεις όπως σε άλλα ποδήλατα. Είναι σίγουρο λοιπόν ότι την στιγμή που θα το οδηγήσουμε θα είμαστε θετικά προκατειλημμένοι από την εμφάνιση. Αυτό βέβαια δεν είναι καθόλου κακό αφού έτσι οι προσδοκίες σχετικά με την οδηγική του συμπεριφορά θα είναι υψηλές. Μόλις κάποιος εξοικειωθεί με τον τρόπο λειτουργίας της κονσόλας ελέγχου-πράγμα που θα απαιτήσει ελάχιστα λεπτά- ξεκινά να απολαμβάνει την βόλτα του. Το σύστημα υποβοήθησης λειτουργεί ομαλά και το ποδήλατο μπορεί να φτάνει την ταχύτητα των 25 χλμ./ώρα πανεύκολα. Μόλις φτάσει σε αυτήν την ταχύτητα το σύστημα διακόπτει την παροχή υποβοήθησης και ο αναβάτης καλείται να αυξήσει την ταχύτητα βασισμένος εξολοκλήρου στις δικές του δυνάμεις. Αυτό συμβαίνει διότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει το 25 ως όριο ταχύτητας αυτών των τύπων οχημάτων και αφορά την ταχύτητα που εξασφαλίζει η υποβοήθηση και όχι το ποδήλατο.  Η κίνηση του ποδηλάτου στα επίπεδα κομμάτια είναι κάτι παραπάνω από διασκεδαστική, καθώς η αίσθηση από την υποβοήθηση είναι σίγουρα ότι θα σας προκαλέσει χαμόγελο. Μόλις η ανηφόρα κάνει την εμφάνισή της, τότε έρχεται και η έκπληξη. Το ποδήλατο με την επιλογή υποβοήθησης στο μέγιστο μπορεί να οδηγεί τον αναβάτη του σε κλίσεις που ξεπερνούν το 10-12% χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον αναβάτη. Η υποβοήθηση μπορεί εύκολα να ενισχύσει τη δύναμη που εφαρμόζει ένας σχετικά εξοικειωμένος αστικός ποδηλάτης, ώστε να μην χρειαστεί να ιδρώσει για να ανέβει κλίσεις 15%. Βέβαια τέτοιες κλίσεις δεν είναι συχνές στις περισσότερες  πόλεις,  ωστόσο προκειμένου να το δοκιμάσουμε στις πλέον απαιτητικές ανηφόρες εμείς ψάξαμε για να τις βρούμε.

Συμπέρασμα
Η επιλογή ενός ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση μπορεί να καλύψει πολλές μεταφορικές ανάγκες και στην πραγματικότητα να αντικαταστήσει για μέρος των μετακινήσεων κάθε άλλο μέσο. Το Smart καταφέρνει να προσφέρει στον αναβάτη του την ευκολία της υποβοήθησης συνδυασμένη με κορυφαία εργονομία, ποιότητα κύλισης και κατασκευής και φυσικά εμφάνισης που καθόλου ευκαταφρόνητη δεν πρέπει να είναι όταν επιλέγουμε ποδήλατο πόλης. Το σύστημα υποβοήθησης που ενσωματώνει το Smart, κατασκευής BionX είναι-όπως πιθανά διαβάσατε και στο προηγούμενο τεύχος- ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης που σε συνδυασμό με όλα τα υπόλοιπα προσεκτικά επιλεγμένα περιφερειακά δημιουργούν ένα κορυφαίο σύνολο. Αν ψάχνετε την πλέον έξυπνη λύση για την αστική σας μετακίνηση αλλά και χαλαρές υπεραστικές βόλτες, τότε το Smart συστήνεται ανεπιφύλακτα!

Μου αρέσει!
* Το σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης της Βion X
* Ο ιμάντας αντί αλυσίδας
* Η κύλιση των τροχών
* Η συνολική αισθητική

Δεν μου αρέσει!
* Που θα μου το ζητάνε οι φίλοι μου βόλτα

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: αλουμινίου, σχεδίασης Smart
Πιρούνι: αλουμινίου, σχεδίασης Smart
Ηλεκτροκινητήρας: brushless BionX
electric rear-wheel hub motor
Ισχύς: 200 W
Μέγιστη ροπή: 35Nw/m
Μπαταρία: lithium-ion
Χωρητικότητα: 423 Wh
Βάρος μπαταρίας: 3.3 kg
Χρόνος φόρτισης:  5 ώρες
Αυτονομία:  90 χιλιόμετρα
Σύστημα ταχυτήτων: integrated SRAM I-Motion 3
Ιμάντας: Gates carbon toothed belt118 T
Φρένα: Magura MT4,
hydraulic disc brakes, δίσκοι 180 mm
Φως εμπρός/πίσω:
Busch & Müller, τεχνολογίας LED
Ελαστικά: Continental
EcoContact Plus, 26» x 1.75
Τιμόνι: smart design
Λαιμός: smart design
Χειρολαβές: Ergon GP1
Πετάλια: Ergon PC2
Βάρος: 26,1 κιλά

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Πρακτικά
Τιμή: 2990 €
Αντιπρόσωπος: Mercedes Benz Hellas

 

Δείτε επίσης

Nilox X7 Plus: Ένα προσιτό e-Bike

Γενικής χρησιμότητας και αστικού προσανατολισμού!   Ας ξεκινήσουμε με κάποια δεδομένα: πρώτον, ένα ποδήλατο με ...

Bianchi T-Tronik: δεν θέλει πολλά ο άνθρωπος για να είναι χαρούμενος

Bianchi T-Tronik e bikes Η λογική της σειράς Bianchi T-Tronik είναι να απλοποιήσει τη ζωή ...

Ideal Futour 509

Ideal Futour 509: Ιδανική επιλογή

Η σειρά pedelecs της Ideal του 2021 θα είναι εντυπωσιακή Το Ideal Futour αποτελεί από ...

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest