Τα πλεονεκτήματα των 29’’ δεν είναι πάντα ακριβά…
Ακολουθώντας τις εξελίξεις της εποχής, η ΚΤΜ είναι μία από τις εταιρίες που για το 2012 επενδύει σημαντικά στην κατηγορία των ποδηλάτων 29’’ παρουσιάζοντας 11 νέα μοντέλα.
Τρία από αυτά ανήκουν στην κατηγορία full suspension, τρία στην «αγωνιστική» κατηγορία των carbon, με το κορυφαίο από τα οποία να ζυγίζει κάτω από 10 κιλά και εξοπλισμένο με περιφερειακά επιπέδου από Sram XO έως Fox 32 – μιλάμε φυσικά για το εντυπωσιακό 1.29 – και το εισαγωγικό της σειράς, το 3.29 να υπόσχεται μια «γλυκιά» και «ανώδυνη» είσοδο στη συγκεκριμένη κατηγορία ποδηλάτων.
Το ΜΤΒ του μέλλοντος
Το ότι υπάρχει μια γενικότερη στροφή προς τα 29άρια είναι προφανές και λογικό. Για την πλειοψηφία των αναβατών και τη μεγαλύτερη ποικιλία εδαφών, τα συγκεκριμένα ποδήλατα αποτελούν μια ενδιαφέρουσα όσο και αποτελεσματική λύση. Έχουμε ήδη αναλύσει το γιατί από τις σελίδες του ΜΒΙΚΕ και δε θα κουραστούμε να το επαναλάβουμε: τα ποδήλατα είναι πιο γρήγορα, πιο άνετα και πιο σταθερά αρκεί να μην βρίσκεται κάποιος σε ιδιαίτερα τεχνικά μονοπάτια. Επίσης είναι… διαφορετικά – ξέρουμε πως αυτό δε μοιάζει καθώς πρέπει επιχείρημα αλλά επειδή μας γνωρίζετε δε θα μας παρεξηγήσετε… Με τον όρο διαφορετικά εννοούμε πως ένας αναβάτης που χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια της ποδηλατικής του καριέρας 26άρι, θα χαρεί με μια τέτοια αλλαγή. Θα αλλάξει τον τρόπο που οδηγά, που αντιμετωπίζει τα ίδια εμπόδια και τις ίδιες διαδρομές, θα νιώσει πιο γρήγορος και, τελικά, θα απολαμβάνει περισσότερο διαδρομές που ίσως είχε αρχίσει να… βαριέται.
Σιγά σιγά και με προσοχή
Ο μεγαλύτερος λόγος για να «μην» πάρει κάποιος 29άρι είναι ότι δεν είναι από την αρχή βέβαιος πως θα τον βολέψει. Δεν ξέρει βρε παιδί μου αν τελικά είναι αυτό που χρειάζεται. Πώς να επενδύσει λοιπόν μερικά… χιλιάρικα σε ένα «άγνωστο» και καινούργιο προϊόν;
Η απάντηση είναι απλή: Δε χρειάζεται να επενδύσει πολλά και όλες οι «έξυπνες» εταιρίες έχουν μια λύση για όλους αυτούς τους «φοβιτσιάρηδες». Η ΚΤΜ είναι μία από αυτές. Το 3.29 θα σας στοιχίσει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 700 ευρώ – περίπου 660 είναι η προτεινόμενη λιανική του – και για τα χρήματα αυτά θα πάρετε… αρκετά.
Καταρχάς ένα πλαίσιο αλουμινίου 6061, με την εγγύηση ΚΤΜ πίσω του σε ενδιαφέρουσα γεωμετρία. Σημειώνουμε το μεταξόνιο των 1057 mm και το κούτελο 120mm για μέγεθος medium.
Στο κομμάτι της ανάρτησης έχει επιλεγεί η οικονομική και αξιόπιστη SFX11 της Suntour με 100mm διαδρομής, σε όμορφο μαύρο χρώμα με πορτοκαλί τελειώματα.
Το πίσω ντεραγιέ είναι της σειράς Alivio της Shimano – επίσης καλή επιλογή για την κατηγορία τιμής του και με την εγγύηση καλής λειτουργίας Shimano. Η κασέτα είναι 11-34 και σε συνδυασμό με τον 42-34-24 δισκοβραχίονα υπόσχεται να σας ανεβάσει σχεδόν οπουδήποτε.
Τα δισκόφρενα είναι επίσης Shimano – τα RT53 – με δίσκους 180mm εμπρός και 160mm πίσω. Τα υπόλοιπα περιφερειακά είναι επίσης Shimano (κέντρα, εμπρός ντεραγιέ, μεσαία τριβή) ενώ τα ελαστικά είναι τα Rapid Rob 25 της Schwalbe. Με το λογότυπο της ΚΤΜ έρχονται, ο λαιμός, το τιμόνι, η σέλα και η ντίζα σέλας και, όλα τα παραπάνω, αποτελούν ένα σύνολο με βάρος περίπου 13.9 κιλά.
Για να το σκεφτούμε…
Τι παίρνει κάποιος με λιγότερο από 700 ευρώ; Ένα επώνυμο 29άρι, με ποιοτικό αλουμινένιο σκελετό και βάση για κάποιες μελλοντικές αναβαθμίσεις – μικρές όχι μεγάλες – που αναμφίβολα αξίζουν τον κόπο. Ένας καλύτερος δισκοβραχίονας, ένα πίσω ντεραγιέ και αργότερα μόνο ένα ζευγάρι τροχοί. Αυτά μόνο. Και ως τότε, ως τη στιγμή δηλαδή που θα έρθει η ώρα της αναβάθμισης, θα έχει την ευκαιρία να μπει στον κόσμο των «μεγάλων» ποδηλάτων. Να απολαύσει τις βόλτες και τις εξορμήσεις του στα βουνά αλλά και να αποκτήσει ένα ποδήλατο καθημερινής μετακίνησης καθώς οι μεγαλύτεροι τροχοί θα κάνουν τη μετακίνηση στην άσφαλτο απολαυστική.
Και μια που συζητάμε την αστική μετακίνηση, αξίζει να προσθέσουμε και κάτι παραπάνω. Με το KTM Ultra 3.29, η επένδυση σίγουρα δεν πηγαίνει χαμένη. Αν το ποδήλατο τελικά σου κάνει, όπως είπαμε και πριν, κάνεις μια μικρή αναβάθμιση σε τομείς που το χρειάζεται κι έχεις ένα «σοβαρό» όπλο όχι μόνο για βόλτες αλλά και για απαιτητικές διαδρομές και ίσως και για open αγώνες. Αν τώρα… δε σου κάνει – που δεν μπορούμε να φανταστούμε το γιατί – έχεις ένα δεύτερο ποδήλατο καθημερινής μετακίνησης σε άσφαλτο και βατούς χωματόδρομους. Δημιουργείς δηλαδή ένα trekking με προσανατολισμό on ή off ανάλογα με τις προτιμήσεις σου. Ένα «πολυποδήλατο» δηλαδή που θα έχει βγάλει την επένδυσή του από την πρώτη κιόλας εβδομάδα χρήσης.
Τελικά;
Το KTM Ultra 3.29 είναι μια πρόταση που μας αρέσει και πιστεύουμε πως θα βρει την ανταπόκριση που του αξίζει. Πλήρες, ενδιαφέρον, οικονομικό, ομοιογενές και τίμιο δε θα ξαφνιάσει, δε θα προβληματίσει και δε θα τρομάξει κανέναν. Θα σας βάλει με «γλυκό» τρόπο στον κόσμο των 29αριών και στην ιδέα της πολυχρηστικότητας. Σκεφτείτε το και διαφορετικά: με ένα τέτοιο 29άρι MTB κι ένα καλό αναδιπλούμενο μπορεί κάποιος να καλύψει το 90% των αναγκών του σε πόλη και βουνό!
Αντίδοτο στην κρίση λοιπόν και άλλη μια πρόταση που μπορεί να μας βοηθήσει να βάλουμε ακόμη περισσότερο το ποδήλατο στην καθημερινότητά μας.
Απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους ποδηλάτες που θέλουν να δοκιμάσουν το καινούργιο, να κάνουν μια αλλαγή και ταυτόχρονα να κρατήσουν και μερικά χρήματα στην άκρη για τις υπόλοιπες αγορές τους…