Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Ideal Kritton

Ideal Kritton

Ένα 29 που δείχνει την αξία του

Ως «παραδοσιακή» του mountain bike, αρχικά ήμουν λίγο διστακτική στο θέμα των μεγαλύτερων τροχών. Από την άλλη μου άρεσε η ιδέα να δοκιμάσω… Μόλις όμως κατάλαβα τη χρήση για την οποία προορίζεται το Kritton της Ideal, δικαιολόγησα αυτήν την ανερχόμενη τάση που αλλάζει τα κατεστημένα! «Πολλοί θα επιλέξουν τα 29αρια και θα περάσουν τόσο καλά επάνω τους που δε θα ξανακοιτάξουν πίσω» όπως έλεγε ο σλοβένος συνάδελφος Grega Stopar.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ: Βάσω Λαζοπούλου
ΦΩΤΟ: Γιώργος Ατσαμετάκης

ΠΛΑΙΣΙΟ

Το πλαίσιο του Κritton έχει εξαιρετικό design και ο σχεδιασμός του είναι σίγουρα για μια χρήση πιο απαιτητική από αυτή που προτείνει η τιμή του. O triple butted σκελετός – στη γνώριμη ποιότητα των Ideal – μας θυμίζει τη σκληρή δομή και την αντοχή που αποτελούν χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης κατηγορίας ποδηλάτων, τα οποία χαρακτηρίζονται από μια πρωτόγνωρη αίσθηση άνεσης και όμορφο design. Η γεωμετρία του καθώς και η όλη κατασκευή του, παραπέμπουν σε ένα άνετο και στιβαρό ποδήλατο που στόχο έχει να μην ταλαιπωρεί τον αναβάτη, βοηθώντας στη λειτουργική άνεση του πεταλαρίσματος, χωρίς να τον δυσκολεύει και φυσικά χωρίς να ζορίζει ευαίσθητες περιοχές που μπορούν να δημιουργήσουν μυσκελετικά προβλήματα, όπως η μέση ή ο αυχένας. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της υψηλής θέσης οδήγησης και της αναπαυτικής γεωμετρίας του σκελετού!
Φυσικά η σχέση ποιότητας και απόδοσης πάντα χαρακτήριζε την ταυτότητα της Ιdeal, δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες αγοράς.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ξεκινώντας από το πιρούνι, η επιλογή της Reba από την Rock Shox υποδηλώνει πως τα πράγματα είναι «σοβαρά». Ιδανική για 29αρι, με 100mm διαδρομής, παρέχει ασφάλεια και άνεση στα κακοτράχαλα κατηφορικά κομμάτια και προσφέρει ταχύτητα στα ανηφορικά.
Φυσικά και το κλείδωμα στο χέρι είναι ένα λόγος παραπάνω για να επιλέξετε ένα τέτοιο ποδήλατο καθώς η ύπαρξή του είναι σημαντική, αρκεί να τη δουλέψετε, γιατί οι ανηφόρες θα γίνονται πιο ελκυστικές, τα πατήματα πιο σταθερά και η δύναμη θα αφομοιώνεται καλύτερα. Η Shimano καταφέρνει να πλαισιώνει αρκετά ευχάριστα ένα τέτοιο ποδήλατο και σίγουρα η λειτουργικότητα και η σημασία του θα φανούν από τις πρώτες αλλαγές-πεταλιές. Η σέλα παρέχει ταυτόχρονα καλή δομή και αναπαυτική υποστήριξη χωρίς να ξεφεύγει από το αγωνιστικό της πλαίσιο. Οι τροχοί σου παρέχουν τη δυνατότητα της επιλογής να γίνουν και tubeless! Υπάρχει επίσης σύστημα προστασίας της αλυσίδας μειώνοντας αρκετά τις τριβές.

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Όταν πρωτοκαβάλησα το Ιdeal στην άσφαλτο, μέχρι να φτάσω στους δασικούς δρόμους, υπήρχε το αίσθημα – ή μάλλον η βεβαιότητα – ότι ρόλαρα πολύ καλύτερα και πήγαινα πολύ πιο γρήγορα. Η μεγαλύτερη επιφάνεια πρόσφυσης στην άσφαλτο έκανε το πεταλάρισμά μου καλύτερο. Όταν ήρθε η ώρα να το δοκιμάσω, και για το σκοπό για το οποίο προορίζεται, ανακάλυψα ότι σε τεχνικά κατηφορικά κομμάτια με πέτρες ή βράχια ή κορμούς ή ρίζες, που συνήθως συναντάμε, δε χρειαζόταν ιδιαίτερη τεχνική όπως σε ένα 26αρι, που πρέπει για παράδειγμα να σηκώσεις λίγο το μπροστινό τροχό και μετά τον πίσω. Τώρα έβλεπα ότι γινόταν πολύ πιο εύκολο το πέρασμα και το αίσθημα ασφάλειας που σου έδινε το ποδήλατο ήταν μοναδικό. Κάτα σαν ποιοτικό FS αλλά πολύ πιο διασκεδαστικό… Σε τερέν που το έδαφος είναι γενικά μαλακό υπάρχει λιγότερη βύθιση σε σύγκριση με ένα 26αρι. Ένιωθες ότι «σε καβαλούσε και σίγουρα σε οδηγούσε», δεν έβρισκε τόσο συχνά σε τεχνικά κομμάτια κανένα σημείο ή η πεταλιέρα, για παράδειγμα, όπως σίγουρα θα γινότανε με ένα 26αρι. Η αίσθηση μου θύμιζε πολύ τα ποδήλατα downhill, που νιώθεις τρομερή ασφάλεια σε κακοτράχαλα μονοπάτια, χωρίς να μπεις στη διαδικασία να αποφύγεις εκείνο το… πετραδάκι δεξιά που σίγουρα, με το hardtail θα είχες τουμπάρει. Από την άλλη, στις φουρκέτες και τα στενά μονοπάτια, ένιωθες πως έχανες λίγο σε έλεγχο, φυσικά εξαιτίας των μεγαλύτερων τροχών. Γενικά η θέση οδήγησης ήταν αρκετά αναπαυτική και ξεκούραστη. Σε ανηφορικά κομμάτια βοηθάει τον αναβάτη το κλείδωμα της ανάρτησης στο χέρι και, μαζί με τη γεωμετρία του σκελετού, το κάνει να υπερέχει ενός καθαρόαιμου mtb. Η γεωμετρία του σκελετού παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς μετατρέπει το ποδήλατο σε «παντός εδάφους» για αναβάτες που θέλουν να κάνουν γρήγορες βόλτες, με άνεση και με εκείνο το μοναδικό αίσθημα που σου δίνουν οι μεγαλύτεροι τροχοί. Αξίζει να το δοκιμάσετε αν είστε στη διαδικασία επιλογής ενός ποδηλάτου 29’’ ή απλώς αν θέλετε ένα hardtail με αρκετά από τα πλεονεκτήματα ενός FS και όλα αυτά συγκεκντρωμένα σε ένα ποιοτικό πλαίσιο.

ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΣΙΓΟΥΡΑ

• Εάν θέλω να έχω καλή κύλιση πάνω από εμπόδια χωρίς πίσω ανάρτηση!
• Εάν είμαι «γρήγορος»
• Αν θέλω μια δυναμική εισαγωγή στα 29άρια

ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΩ

• Αν είμαι… παραδοσιακός και δε μου αρέσουν οι αλλαγές.
• Αν είμαι μικρόσωμος αναβάτης

XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Σκελετός: alloy #7005-T4/T6 triple butted super-light
Μεγέθη: 41cm/46cm/51cm/56cm
Πιρούνι: Rock-Shox Reba-SL 29er 100mm, PopLoc RL HEADSEΤ: Ritchey semi-integrated
CRANKSET: Shimano M442 44/32/22T*170/175mm
Πισω ντεραγιέ: Shimano RD-M761 SGS
Μπροστά ντεραγιέ: Shimano FD-M580
Κασέτα: Shimano Deore HG50 9sp 11-32T
Αλυσίδα: Shimano HG53
Πετάλια: Wellgo M-21 full alloy light MTB
Τιμόνι: Ritchey Comp low-rize 62cm wide, 20mm rise, 31.8mm
Λαιμός: Ritchey Comp 100/120mm, 6o, 31.8mm
Χειρολαβές: Herrmans Woodoo
Ταχύτητες: Shimano SL-M511
Σέλα: Selle Italia X2
Παλουκόσελο: Tranz-X alloy 400mm
Κολάρο σέλας: Tranz-X forged alloy clamp w/QR
Κέντρα: Shimano MT75 wheelset
Ακτίνες: Shimano MT75 wheelset
Λάστιχα: Kenda 29X2.10 K-1047 SMALL BLOCK EIGHT
Φρένα: Shimano M486 υδραυλικά δισκόφρενα, RT53, 180mm/160mm rotors
Λεβιεδομανέτες: Shimano M486

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Τιμή: 1407 ευρώ (ενδεικτική λιανικής)
Αντιπρόσωπος: Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ.
Τηλ.: 2610-993045

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Ideal Kritton

Ideal Kritton

Ένα 29 που δείχνει την αξία του

Ως «παραδοσιακή» του mountain bike, αρχικά ήμουν λίγο διστακτική στο θέμα των μεγαλύτερων τροχών. Από την άλλη μου άρεσε η ιδέα να δοκιμάσω… Μόλις όμως κατάλαβα τη χρήση για την οποία προορίζεται το Kritton της Ideal, δικαιολόγησα αυτήν την ανερχόμενη τάση που αλλάζει τα κατεστημένα! «Πολλοί θα επιλέξουν τα 29αρια και θα περάσουν τόσο καλά επάνω τους που δε θα ξανακοιτάξουν πίσω» όπως έλεγε ο σλοβένος συνάδελφος Grega Stopar.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ: Βάσω Λαζοπούλου
ΦΩΤΟ: Γιώργος Ατσαμετάκης

ΠΛΑΙΣΙΟ

Το πλαίσιο του Κritton έχει εξαιρετικό design και ο σχεδιασμός του είναι σίγουρα για μια χρήση πιο απαιτητική από αυτή που προτείνει η τιμή του. O triple butted σκελετός – στη γνώριμη ποιότητα των Ideal – μας θυμίζει τη σκληρή δομή και την αντοχή που αποτελούν χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης κατηγορίας ποδηλάτων, τα οποία χαρακτηρίζονται από μια πρωτόγνωρη αίσθηση άνεσης και όμορφο design. Η γεωμετρία του καθώς και η όλη κατασκευή του, παραπέμπουν σε ένα άνετο και στιβαρό ποδήλατο που στόχο έχει να μην ταλαιπωρεί τον αναβάτη, βοηθώντας στη λειτουργική άνεση του πεταλαρίσματος, χωρίς να τον δυσκολεύει και φυσικά χωρίς να ζορίζει ευαίσθητες περιοχές που μπορούν να δημιουργήσουν μυσκελετικά προβλήματα, όπως η μέση ή ο αυχένας. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της υψηλής θέσης οδήγησης και της αναπαυτικής γεωμετρίας του σκελετού!
Φυσικά η σχέση ποιότητας και απόδοσης πάντα χαρακτήριζε την ταυτότητα της Ιdeal, δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες αγοράς.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ξεκινώντας από το πιρούνι, η επιλογή της Reba από την Rock Shox υποδηλώνει πως τα πράγματα είναι «σοβαρά». Ιδανική για 29αρι, με 100mm διαδρομής, παρέχει ασφάλεια και άνεση στα κακοτράχαλα κατηφορικά κομμάτια και προσφέρει ταχύτητα στα ανηφορικά.
Φυσικά και το κλείδωμα στο χέρι είναι ένα λόγος παραπάνω για να επιλέξετε ένα τέτοιο ποδήλατο καθώς η ύπαρξή του είναι σημαντική, αρκεί να τη δουλέψετε, γιατί οι ανηφόρες θα γίνονται πιο ελκυστικές, τα πατήματα πιο σταθερά και η δύναμη θα αφομοιώνεται καλύτερα. Η Shimano καταφέρνει να πλαισιώνει αρκετά ευχάριστα ένα τέτοιο ποδήλατο και σίγουρα η λειτουργικότητα και η σημασία του θα φανούν από τις πρώτες αλλαγές-πεταλιές. Η σέλα παρέχει ταυτόχρονα καλή δομή και αναπαυτική υποστήριξη χωρίς να ξεφεύγει από το αγωνιστικό της πλαίσιο. Οι τροχοί σου παρέχουν τη δυνατότητα της επιλογής να γίνουν και tubeless! Υπάρχει επίσης σύστημα προστασίας της αλυσίδας μειώνοντας αρκετά τις τριβές.

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Όταν πρωτοκαβάλησα το Ιdeal στην άσφαλτο, μέχρι να φτάσω στους δασικούς δρόμους, υπήρχε το αίσθημα – ή μάλλον η βεβαιότητα – ότι ρόλαρα πολύ καλύτερα και πήγαινα πολύ πιο γρήγορα. Η μεγαλύτερη επιφάνεια πρόσφυσης στην άσφαλτο έκανε το πεταλάρισμά μου καλύτερο. Όταν ήρθε η ώρα να το δοκιμάσω, και για το σκοπό για το οποίο προορίζεται, ανακάλυψα ότι σε τεχνικά κατηφορικά κομμάτια με πέτρες ή βράχια ή κορμούς ή ρίζες, που συνήθως συναντάμε, δε χρειαζόταν ιδιαίτερη τεχνική όπως σε ένα 26αρι, που πρέπει για παράδειγμα να σηκώσεις λίγο το μπροστινό τροχό και μετά τον πίσω. Τώρα έβλεπα ότι γινόταν πολύ πιο εύκολο το πέρασμα και το αίσθημα ασφάλειας που σου έδινε το ποδήλατο ήταν μοναδικό. Κάτα σαν ποιοτικό FS αλλά πολύ πιο διασκεδαστικό… Σε τερέν που το έδαφος είναι γενικά μαλακό υπάρχει λιγότερη βύθιση σε σύγκριση με ένα 26αρι. Ένιωθες ότι «σε καβαλούσε και σίγουρα σε οδηγούσε», δεν έβρισκε τόσο συχνά σε τεχνικά κομμάτια κανένα σημείο ή η πεταλιέρα, για παράδειγμα, όπως σίγουρα θα γινότανε με ένα 26αρι. Η αίσθηση μου θύμιζε πολύ τα ποδήλατα downhill, που νιώθεις τρομερή ασφάλεια σε κακοτράχαλα μονοπάτια, χωρίς να μπεις στη διαδικασία να αποφύγεις εκείνο το… πετραδάκι δεξιά που σίγουρα, με το hardtail θα είχες τουμπάρει. Από την άλλη, στις φουρκέτες και τα στενά μονοπάτια, ένιωθες πως έχανες λίγο σε έλεγχο, φυσικά εξαιτίας των μεγαλύτερων τροχών. Γενικά η θέση οδήγησης ήταν αρκετά αναπαυτική και ξεκούραστη. Σε ανηφορικά κομμάτια βοηθάει τον αναβάτη το κλείδωμα της ανάρτησης στο χέρι και, μαζί με τη γεωμετρία του σκελετού, το κάνει να υπερέχει ενός καθαρόαιμου mtb. Η γεωμετρία του σκελετού παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς μετατρέπει το ποδήλατο σε «παντός εδάφους» για αναβάτες που θέλουν να κάνουν γρήγορες βόλτες, με άνεση και με εκείνο το μοναδικό αίσθημα που σου δίνουν οι μεγαλύτεροι τροχοί. Αξίζει να το δοκιμάσετε αν είστε στη διαδικασία επιλογής ενός ποδηλάτου 29’’ ή απλώς αν θέλετε ένα hardtail με αρκετά από τα πλεονεκτήματα ενός FS και όλα αυτά συγκεκντρωμένα σε ένα ποιοτικό πλαίσιο.

ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΣΙΓΟΥΡΑ

• Εάν θέλω να έχω καλή κύλιση πάνω από εμπόδια χωρίς πίσω ανάρτηση!
• Εάν είμαι «γρήγορος»
• Αν θέλω μια δυναμική εισαγωγή στα 29άρια

ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΩ

• Αν είμαι… παραδοσιακός και δε μου αρέσουν οι αλλαγές.
• Αν είμαι μικρόσωμος αναβάτης

XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Σκελετός: alloy #7005-T4/T6 triple butted super-light
Μεγέθη: 41cm/46cm/51cm/56cm
Πιρούνι: Rock-Shox Reba-SL 29er 100mm, PopLoc RL HEADSEΤ: Ritchey semi-integrated
CRANKSET: Shimano M442 44/32/22T*170/175mm
Πισω ντεραγιέ: Shimano RD-M761 SGS
Μπροστά ντεραγιέ: Shimano FD-M580
Κασέτα: Shimano Deore HG50 9sp 11-32T
Αλυσίδα: Shimano HG53
Πετάλια: Wellgo M-21 full alloy light MTB
Τιμόνι: Ritchey Comp low-rize 62cm wide, 20mm rise, 31.8mm
Λαιμός: Ritchey Comp 100/120mm, 6o, 31.8mm
Χειρολαβές: Herrmans Woodoo
Ταχύτητες: Shimano SL-M511
Σέλα: Selle Italia X2
Παλουκόσελο: Tranz-X alloy 400mm
Κολάρο σέλας: Tranz-X forged alloy clamp w/QR
Κέντρα: Shimano MT75 wheelset
Ακτίνες: Shimano MT75 wheelset
Λάστιχα: Kenda 29X2.10 K-1047 SMALL BLOCK EIGHT
Φρένα: Shimano M486 υδραυλικά δισκόφρενα, RT53, 180mm/160mm rotors
Λεβιεδομανέτες: Shimano M486

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Τιμή: 1407 ευρώ (ενδεικτική λιανικής)
Αντιπρόσωπος: Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ.
Τηλ.: 2610-993045

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest