Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Κtm Comp FR 950

Κtm Comp FR 950

Το ΚΤΜ Comp FR 950 είναι ένα ποδήλατο το οποίο, αν και ανήκει στην εισαγωγική κατηγορία «ποιοτικών» ποδηλάτων, διακρίνεται από την πραγματικά εντυπωσιακή και δυναμική εξωτερική του εμφάνιση.

Κείμενο – Φωτό: Τάκης Καρβελάς

Το γερό, όμορφο πλαίσιο σε συνδυασμό με τη χαμηλή τιμή του, το κάνουν μια ιδανική… αρχή για όλους τους εφήβους που οι γονείς τους σκοπεύουν με το ζόρι να ξοδέψουν 650 ευρώ για ποδήλατο.

Για τους «πιτσιρικάδες» ΚΤΜ σημαίνει πολύ περισσότερα από μία μάρκα ποδηλάτων μια και, η αυστριακή ΚΤΜ φημίζεται περισσότερο για τα μηχανοκίνητα δίτροχά της παρά για τα ποδήλατά της. Πρέπει να παραδεχτούμε πάντως πως, τηρουμένων των αναλογιών, το KTM comp FR 950 είναι όμορφο και λιτό ποδήλατο και με βάρος στα 16 περίπου κιλά, καλό εισαγωγικό σημείωμα στον κόσμο του free ride αν και η ΚΤΜ το κατατάσσει στην κατηγορία sport.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Κατασκευασμένο από αλουμίνιο σειράς 6061, είναι εφοδιασμένο με μέτριες αναρτήσεις 100mm περίπου διαδρομής, με μόνη ρύθμιση την προφόρτιση ελατηρίου. Η εμπρός ανάρτηση (SR Suntour XCM V2) διαθέτει και διακόπτη lock-out. Διαθέτει μετάδοση 3×8 ταχυτήτων της Shimano, λεβιέδες ρετρό όψης, μηχανικά δισκόφρενα τύπου centerlock 160mm της Shimano (θα έπρεπε μπροστά να υπάρχει 180mm), τροχούς με κέντρα Shimano και στεφάνια Rigida, χειριστήρια (τιμόνι, λαιμός, ντίζα σέλας) KATEEM, ποτήρια Ritchey, σέλα Selle Royal και ελαστικά Continental Mountain King 26×2.2’’. Η γωνία λαιμού είναι στις 71ο και η γωνία σέλας στις 73ο – αν και θυμίζουν cross-country γεωμετρία το στιβαρό πλαίσιο και ο κοντός λαιμός, προδιαθέτουν για άλματα και κολπάκια, όσο το δυνατόν επιτρέπουν οι αναρτήσεις φυσικά.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Το ΚΤΜ δε θέλει κανένα ιδιαίτερο setup στις αναρτήσεις πλην της προφόρτισης, κάτι που μπορεί να γίνει και στο κατάστημα της αγοράς γρήγορα κι ανέξοδα. Η μπροστινή ανάρτηση έχει στο δεξί καλάμι φυσίγγι με άζωτο υπό πίεση και διακόπτη lock-on, ο οποίος – κάτω από σχετικά σκληρή χρήση – παρέδωσε πνεύμα σε άλλου τύπου ποδήλατο που φορούσε την ίδια ανάρτηση και για αυτό δε σας πολυσυνιστώ να τον δουλεύετε διότι είναι πλαστικός και αν χαλάσει το πιρούνι μένει κλειδωμένο = άκαμπτο. Φυσικά δεν μπορεί να έχει κάποιος περισσότερες απαιτήσεις από μια ανάρτηση τόσο χαμηλής κατηγορίας τιμής είναι αλήθεια.
Στις ανηφόρες θέλει να κάνετε στρωτό πετάλι για αποφυγή bobbing και δυστυχώς δεν υπάρχει ρύθμιση επαναφοράς για να βελτιώσουμε τη λειτουργία. Το χαμηλό, σχετικά με την τιμή, βάρος επιτρέπει να ανεβούμε με λίγη υπομονή ακόμα και δύσκολες ανηφόρες. Στις κατηφόρες το στήσιμο του ποδηλάτου ενώ προδιαθέτει για πιο extreme οδήγηση, περιορίζεται από τις μικρές διαδρομές και το κάπως απότομο δούλεμα της μπροστινής ανάρτησης. Όταν έρθει η στιγμή για φρένα καλό είναι να ξεκινήσετε να φρενάρετε από λίγο νωρίτερα. Τα μηχανικά φρένα των 160 mm μόνο χαμηλού βάρους αναβάτες μπορούν να ακινητοποιήσουν με αξίωση. Τα Continental Mountain King, είχαν καλό κράτημα καθ’ όλη τη διάρκεια του τεστ. Στις στροφές το ποδήλατο συμπεριφερόταν ως δεμένο σύνολο, αν εξαιρέσουμε την πίσω ανάρτηση η οποία παρουσίαζε κάποια ελαστικότητα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ; ΠΑΡΤΕ ΤΟ, ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΠΩΣ ΘΑ ΘΑΜΠΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΑΡΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝ ΓΥΡΩ ΤΟΥ ΝΑ ΤΟ ΧΑΖΕΨΟΥΝ. ΕΧΕΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΠΟΛΛΑ, ΑΥΣΤΡΙΑΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ, ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΟ ΑΠ’ ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΓΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ FULL SUSPENSION ΠΟΔΗΛΑΤΟ. ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΑΦΕΘΕΙΤΕ ΣΤΟ COMP FR 950 ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΙΣΑΓΑΓΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ: ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΑΤΕΛΕΙΩΤΩΝ ΚΑΤΑΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ALL MOUNTAIN ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ: Aluminium 6061
ΟΠ. ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Tough Shock FD,
Travel: 95, S: Coil Spring, D: Hydraulic Damping
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Suntour XCM-100, Travel: 100, S: Coil Spring, A: Preload adj
ΝΤΕΡΑΓΙΕ ΟΠΙΣΘ.: Shimano Alivio, 8 speed, Top Normal
ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ: Shimano STEF60 Easyfire
ΝΤΕΡΑΓΙΕ ΕΜΠΡ.: Shimano M311, Down Swing, Dual Pull
ΑΛΥΣΙΔΑ: KMC, HG 8 ταχ.
ΔΙΣΚΟΒΡΑΧΙΟΝΑΣ: Shimano HG40
ΣΧΕΣΕΙΣ: εμπρ.: 3-fach, 42 – 34 – 24
οπισθ.: 9-fach, 11 – 13 – 15 – 18 – 21 – 24 – 28 – 32
ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ: Shimano UN26, BSA-4-kant
ΜΑΝΕΤΕΣ ΦΡΕΝΩΝ: Shimano EF60, Alu
ΦΡΕΝΑ: Shimano M416 Disc
ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΡ.: Shimano RM65 CL, Alu Centerlock
ΚΕΝΤΡΟ ΟΠΙΣΘ.: Shimano RM65 CL, Alu Centerlock
ΣΤΕΦΑΝΙΑ: Rigida ZAC2000 Disc, Alu 26»
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Conti Mountain King 26» x 2.20
ΠΟΤΗΡΙΑ: Ritchey OE A-Head, A-Head Zero-Logic System, ενσωματωμένα, αποστάτες αλουμινίου
ΛΑΙΜΟΣ: Kateem HL TDS A178, A-Head,
ΤΙΜΟΝΙ: Kateem Art-64, Alu Low-Rizer, D: 31.8
ΠΕΤΑΛΙΑ: KTM VP-992, MTB-Pedal
ΣΕΛΑ: Selle Royal New Mach
ΝΤΙΖΑ ΣΕΛΑΣ: Kateem SP359, Alu

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 650€
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Molho Bros Co. Cycles.
Τηλ.: 23410-64111

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest