Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Scott Spark 750

Scott Spark 750

Νέο Spark με νέα διάσταση τροχών και νέες αναρτήσεις

Αυτό που θα χαρακτήριζε την εταιρεία Scott στο χώρο των ποδηλάτων είναι η πρωτοπορία και η καινοτομία της στο σχεδιασμό των ποδηλάτων της, καθώς ανέκαθεν πρωτοπορούσε στη χρήση εξελιγμένων θερμοπλαστικών αλλά και υπερελαφριών κραμάτων αλουμινίου.

Τόσο τα πλαίσια από ανθρακονήματα, τα οποία κατασκευάζει, όσο και τα αλουμινένια χαρακτηρίζονται από χαμηλό βάρος και κορυφαίες μηχανικές ιδιότητες που σε συνδυασμό με τη δοκιμασμένη γεωμετρία, κάνουν τα ποδήλατά της απολαυστικά στην οδήγηση αλλά και ικανά να σε ανεβάσουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Όπως επιτάσσει η τάση της βιομηχανίας, η διάσταση των 27.5 ιντσών έχει έρθει να αντικαταστήσει τη γνώριμη 26 εκτοπίζοντάς την ολοκληρωτικά από τη μέσο-υψηλή κατηγορία. Όπως ήταν αναμενόμενο για το 2014 το Spark το οποίο διατίθεντο σε 29άρα έκδοση απέκτησε και «μικρό» αδερφάκι, το οποίο εκτός της διάστασης του τροχού χαρακτηρίζεται από τη νέα οπίσθια ανάρτηση η οποία φέρει το λογότυπο της Fox, στοιχείο που θα κάνει πολλούς να το ξανασκεφτούν, καθώς το προηγούμενο αμορτισέρ Nude θεωρούνταν από τους πολύ απαιτητικούς η Αχίλλειος Πτέρνα του Spark.

 | mbike.gr | mbike.gr

Πλαίσιο- Αμορτισέρ
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο 6061 με σωλήνες που έχουν υποστεί την κατεργασία του υδροσχηματισμού. Το κούτελο είναι κωνικό. Οι κολλήσεις του σκελετού είναι τριμμένες και στο σημείο όπου ο οριζόντιος συναντά τον κάθετο υπάρχει και ειδική ενίσχυση! Το μοχλικό που οδηγεί το αμορτισέρ είναι απολύτως όμοιο με το περσινό, ωστόσο η σημαντικότερη διαφορά έγκειται στην αλλαγή του πίσω αμορτισέρ το οποίο για το 2014 φέρει το λογότυπο της Fox. Το αμορτισέρ που αντικατέστησε είναι το Nude της DT. Tόσο το οπίσθιο αμορτισέρ όσο και το εμπρόσθιο ελέγχονται από τον ίδιο λεβιέ, τον οποίο η Scott καλεί Twinloc και ο οποίος επιτρέπει το κλείδωμα του αμορτισέρ, την σφιχτή ενεργή λειτουργία για μεικτή κίνηση σε μονοπάτια και την πλήρως ανοικτή για την κατηφόρα.

Εξοπλισμός
Στον standard εξοπλισμό του ποδηλάτου περιλαμβάνεται και εδώ όπως και στην ανάρτηση, Fox πιρούνι με 120άρα διαδρομή η οποία σε συνδυασμό με τους τροχούς 27,5 ιντσών τονίζουν τον trail χαρακτήρα του ποδηλάτου. Η μετάδοση είναι μια μίξη από περιφερειακά Shimano, με το πίσω ντεραγιέρ να είναι αυτό που ξεχωρίζει της σειράς XT, το οποίο καταφέρνει με ευκολία να ακολουθεί ότι του ζητήσει ο αναβάτης, μέσω τον λεβιέδων της Deore ενώ παράλληλα περιορίζει τα χτυπήματα στο κάτω μέρος του chainstay μειώνοντας τον θόρυβο στα πετρώδη περάσματα. Όσον αφορά τα φρένα εδώ βρίσκουμε κάτι λιγότερο εξεζητημένο χωρίς ωστόσο να γίνονται παραχωρήσεις στην επιβραδυντική ικανότητα. Τα ΒR M445 με τα caliper ΒR M447 φρενάρουν δίσκους διαμέτρου 180 χιλιοστών εμπρός και 160 πίσω με επαρκέστατη δύναμη αλλά και προοδευτικότητα για την οποία διαχρονικά φημίζονται όλα τα φρένα της ιαπωνικής εταιρείας. Τα υπόλοιπα περιφερειακά, όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα της Scott, είναι δημιουργία της πρόσφατα εξαγορασμένης από την Scott εταιρεία Syncros. To σύνολο είναι απόλυτα ομοιογενές και η ποιότητα είναι αρκετά υψηλή. Οι τροχοί είναι πλεγμένοι με στεφάνια Syncros και κέντρο Shimano πίσω και Formula εμπρός. Τα ελαστικά Rocket Ron της Schwalbe εξασφαλίζουν υπέροχη κύλιση και κράτημα συνδυάζοντας το χαμηλό βάρος, το οποίο όμως λειτουργεί εις βάρος της αντοχής.
 

Εντυπώσεις
Η αρχική εντύπωση είναι πως καβαλάς 26άρι. Η αίσθηση η οποία μοιάζει οικεία σε συνδυασμό με τη σαφώς βελτιωμένη κύλιση κάνουν το 27μισάρι Spark να φαντάζει ιδανική επιλογή για αυτούς που αποζητούν την άνεση της πίσω ανάρτησης και την σβελτάδα των μικρότερων τροχών. Η γωνία του κούτελου αυξάνει τη σταθερότητα του ποδηλάτου στις κατωφέρειες και σε περάσματα με δύσκολα εμπόδια όπως πέτρες και ρίζες δέντρων από την άλλη πλευρά όμως, αυτή η αυξημένη Caster θέλει καλύτερο χειρισμό στις κλειστές στροφές! Στα ανηφορικά κομμάτια η πίσω ανάρτηση στην πλήρως κλειδωμένη θέση εξασφαλίζει την απόλυτη μεταφορά δύναμης, ωστόσο η μεσαία σφιχτή θέση είναι πιο αποτελεσματική στις περισσότερες περιπτώσεις πλην το σπριντ σε κάποιον αγώνα. Η μετάδοση είναι στο σύνολό της απροβλημάτιστη και δεδομένης της κατηγορίας τιμής του ποδηλάτου κρίνεται υπερεπαρκείς. Τα φρένα της Shimano παρότι δεν ανήκουν στην υψηλή κατηγορία καταφέρνουν να δίνουν μαθήματα δύναμης και προοδευτικότητας την οποία θα ζήλευαν πολύ πιο ακριβά μοντέλα άλλων εταιρειών. Ο χαρακτήρας του ποδηλάτου και το γεγονός ότι είναι διασκεδαστικό στα κλειστά κατηφορικά κομμάτια σε συνδυασμό με τη δυνατότητα κλειδώματος του προσδίδουν διττή προσωπικότητα, καθώς μπορεί κάλλιστα να ανταποκριθεί σε αγώνες marathon (ίσως με κάποιες μελλοντικές αναβαθμίσεις καθώς οι απαιτήσεις θα μεγαλώνουν) αλλά και σε trail συνθήκες, όπου η ευκολία στον χειρισμό και η οδηγική ευχαρίστηση είναι στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων. Στα αρνητικά του ποδηλάτου, τα ιδιαιτέρως επιρρεπή σε σκασίματα ελαστικά. Η χρήση ενός κιτ μετατροπής θα λύσει το πρόβλημα και θα ενισχύσει περαιτέρω τις αρετές του ποδηλάτου.

Πλαίσιο: Spark Alloy / 6061 custom butted hydroformed tubes / Tapered Head Tube /
Αμορτισέρ: FOX Float CTD / 3 modes Climb – Trail – Descend
Πιρούνι: Fox 32 Float Evolution CTD Air
Αλλαγές ταχ.: Shimano Deore SL-M610
Οπ. ντεραγιέρ: Shimano Deore FD-M610-E
Εμπ. ντεραγιέρ: Shimano Deore FD-M610-E
Δισκοβραχίονας: Shimano FC-M622
Κασέτα: Shimano CS-HG62-10 11-36 T
Φρένα: Shimano BR-M447 Disc
Κέντρα τροχών: Formula CL51 εμπρός/ Shimano FH-M615 Disc CL πίσω
Στεφάνια τροχών: Syncros XC / Eyelets / 32H
Ελαστικά: Schwalbe Rocket Ron / 2.25, 67EPI Kevlar Bead / Dual compound
Τιμόνι: Syncros FL2.5 Tbar
Λαιμός: Syncros FL2.0
Σέλα: Syncros XR2.5
Παλουκόσελο: Syncros FL2.5 / 31.6mm

Μου αρέσει
• Το νέο πίσω αμορτισέρ της Fox
• Η λειτουργία του λεβιέ Twinloc
• Τα φρένα

Δεν μου αρέσει
• Η αίσθηση των χειρολαβών
• Η αντοχή των ελαστικών

Συμπέρασμα
Το 27μισάρι Spark ήταν η λογική κίνηση της εταιρείας προκειμένου να προσφέρει την πλατφόρμα του Spark για όλα τα αναστήματα αναβατών. Η αντικατάσταση του έως τώρα αμορτισέρ που κατασκεύαζε η DT με το νέο της Fox είναι ιδιαιτέρως σημαντική και αυξάνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ικανότητα του ποδηλάτου να χειρίζεται κραδασμούς από μικρά εμπόδια αλλά και συνεχείς όπως σε rock gardens. Η ευκολία και η αμεσότητα στον έλεγχο των αναρτήσεων είναι ένα από τα στοιχεία που κάνουν το ποδήλατο να ξεχωρίζει. Αν είστε από αυτούς που προτιμούν την κίνηση σε τεχνικά μονοπάτια αλλά σας αρέσει να καταπίνετε χιλιόμετρα τότε το Spark είναι για σας. To ποιοτικό του πλαίσιο σε συνδυασμό με τις πολύ αξιόλογες αναρτήσεις αποτελούν έξυπνη επένδυση. Η αξία του ποδηλάτου μπορεί να ενισχυθεί μελλοντικά με αναβαθμίσεις εφόσον οι απαιτήσεις του αναβάτη αυξηθούν σημαντικά. Αν πάλι είστε από αυτούς που μένουν μόνο στο να καταπίνουν χιλιόμετρα ή/και να αλωνίζουν τα βουνά και το ύψος σας είναι πάνω από 1.73, τότε το 29άρι Spark ίσως να πρέπει να συμπεριληφθεί στη λίστα σας.

Τιμή: 2.380€
Αντιπρόσωπος: Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ., Τηλ.: 2610-993045

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest