Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Merida Big Ninety Nine

Merida Big Ninety Nine

Αγωνιστικός 29άρης πύραυλος

Η Merida είναι μια από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες εταιρείες με παραγωγή πάνω από 2,5 εκατομμύρια ποδηλάτων τον χρόνο.

Από τον Δημήτρη Σπύρου

Η κατασκευαστική αρτιότητα που χαρακτηρίζει κάθε ποδήλατο Merida είναι ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα των ποδηλάτων της εταιρείας. Η στενή συνεργασία της Merida με την ομάδα ορεινής ποδηλασίας MULTIVAN MERIDA εξασφαλίζει στην εταιρεία την αναντικατάστατη τεχνογνωσία που προκύπτει από την δοκιμή των ποδηλάτων στις πλέον απαιτητικές αγωνιστικές συνθήκες από επαγγελματίες αναβάτες. Την πολύτιμη αυτή γνώση αναλαμβάνει το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας με επικεφαλή τον Jurgen Falken, το οποίο φροντίζει να την εξελίξει και να της προσδώσει μορφή ποδηλάτου, το οποίο θα οδηγηθεί από τους αναβάτες της ομάδας στο βάθρο αλλά και από τον καθημερινό αναβάτη στις πιο αγαπημένες του διαδρομές.

Το Big Ninety Nine είναι το ποδήλατο που την περασμένη χρονιά η εταιρεία παρουσίασε ως πρωτότυπο με αλουμινένιο  σκελετό και φέτος περιμέναμε να κάνει την δυναμική εμφάνιση του σε έκδοση από ανθρακονήματα. Συνεπής φυσικά η Merida, για το 2013 περιλαμβάνει στην γκάμα της το Big Ninety Nine το οποίο στην έκδοση Team είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από carbon και είναι το ποδήλατο το οποίο οι δύο νεότεροι της ομάδας Οndrej Cink και Thomas Litscher έχουν επιλέξει να οδηγούν στους αγώνες.

Πλαίσιο
Όπως μας είχε προϊδεάσει από την περσινή χρονιά ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης Jurgen Falken, το Big Ninety Nine ήταν σχεδιασμένο με γνώμονα το χαμηλό βάρος και την αγωνιστική απόδοση. Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε οι ίδιοι φέτος, το ποδήλατο είναι σχεδιασμένο βάση αυτής της λογικής. Το πλαίσιο είναι  εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα με βάρος  1850 γραμμάρια για το μέγεθος Μ χωρίς το πίσω αμορτισέρ, το οποίο είναι άκρως εντυπωσιακό. Το πιο εντυπωσιακό όμως ότι το βάρος αυτό δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος της ακαμψίας. Αντιθέτως το νέο πλαίσιο του Big Ninety Nine χαρακτηρίζεται από κορυφαία ακαμψία καθώς διαθέτει πλήθος χαρακτηριστικών που «δουλεύουν» με σκοπό να μην πηγαίνει η δύναμη του αναβάτη χαμένη. Ο rocker link (σύνδεσμός που οδηγεί το πίσω αμορτισέρ) είναι κατασκευασμένος επίσης από ανθρακονήματα ώστε να μην υπόκειται σε καμία πλευρική παραμόρφωση κατά την λειτουργία του. Ο down tube είναι κατασκευασμένος βάσει  της σχεδίασης που η Merida καλεί Dual Chamber Technology, η οποία ουσιαστικά χαρακτηρίζει το εσωτερικό του σωλήνα στον οποίο υπάρχει ένα κάθετο τοίχωμα το οποίο δημιουργεί δύο θαλάμους εκατέρωθεν. Η σχεδίαση αυτή ενισχύει δραματικά την ακαμψία με αποτέλεσμα το πλαίσιο του Big Ninety Nine να είναι σύμφωνα με την εταιρεία πιο άκαμπτο ακόμα και από το Βig Nine. Άξιο αναφοράς επίσης, είναι ο συνεχόμενης κατασκευής carbon σωλήνας που αποτελεί τα seatstays και ουσιαστικά ξεκινώντας από το πίσω pivot περιστρέφεται γύρω από το seattube και συνεχίζει για το pivot της άλλης πλευράς. Η one piece σχεδίαση των seatstays έχει ως αποτέλεσμα την ακαμψία αλλά και το τεράστιο tire clearance καθώς απουσιάζει οποιαδήποτε γέφυρα. Στο πίσω μέρος συναντούμε επίσης άξονα 12 χιλιοστών και φυσικά βάση postmount για το caliper του δισκόφρενου. Στο μπροστινό μέρος το κούτελο είναι tapered και όσον αφορά την γεωμετρία του αυτή είναι προσανατολισμένη στους αγώνες cross country και Marathon με χρήση πιρουνιών 100 ή 120 χιλιοστών. Η μεσαία τριβή ακολουθεί το στάνταρτ ΒΒ30 και η σχεδίαση είναι πλήρως εναρμονισμένη με την τάση για μονό ή διπλό δισκοβραχίονα.

 | mbike.gr | mbike.gr

Εξοπλισμός
Το μοντέλο που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ήταν εξοπλισμένο με αμορτισέρ της RockShox εμπρός και πίσω με τα αντίστοιχα Monarch και Reba με υδραυλικό κλείδωμα XLoc. Την μετάδοση αναλαμβάνει η Sram με την σειρά ΧΟ με αντίστοιχο δισκοβραχίονα τριών φύλλων και φρένα. Όσον αφορά το φρενάρισμα εδώ βρίσκουμε τα Elixir 5 της Avid τα οποία συνεργάζονται με δισκόπλακες 160 χιλιοστών πίσω και 180 εμπρός. Οι τροχοί που φορούσε το ποδήλατο είναι οι Red Metal 29 XL της Fulcrum με ελαστικά Scwalbe Racing Ralph. Όσον αφορά το cockpit βρίσκουμε λαιμό και τιμόνι της FSA και παλουκόσελο PRC και σέλα Prologo X10.

Εντυπώσεις
Οδηγήσαμε το Big Ninety Nine σε μονοπάτια αλλά και χωματόδρομους. Το μοντέλο της δοκιμής ήταν 15.5 inches με αποτέλεσμα να δείχνει αλλά και να προσφέρει μια πιο ευκίνητη συμπεριφορά για τα 175 εκατοστά ύψους μας. Από τις πρώτες κιόλας πεταλιές αφού ρυθμίσαμε προσεκτικά το Sag των αναρτήσεων στο 20% έγινε αντιληπτό ότι το ποδήλατο είναι προσανατολισμένο στην αγωνιστική οδήγηση ή έντονη προπόνηση. Η ευκολία που προσφέρει το υδραυλικό Xloc κλείδωμα κάνει το ποδήλατο να θυμίζει hardtail το οποίο έχει την επιλογή έξτρα άνεσης με την επιλογή ωστόσο να γίνεται «κούτσουρο» όταν το χρειαζόμαστε. Αυτό που προτιμά το ποδήλατο είναι οι ανηφόρες και τα σπρίντ και εκεί δείχνει τις αρετές του. Η ακαμψία στην περιοχή της μεσαίας τριβής είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα και εκπλήσσει και τους πλέον απαιτητικούς. Η αυξημένη πρόσφυση των μεγαλύτερων τροχών σε συνδυασμό με την «σφιχτή» συμπεριφορά της ανάρτησης σας πηγαίνουν στην κορυφή σε χρόνο dt. Όταν η κατηφόρα κάνει την εμφάνιση της το ποδήλατο δεν θα αρνηθεί να ακολουθήσει τον γρήγορο ρυθμό που θα του ζητήσει ο αναβάτης χωρίς ωστόσο να προσφέρει την δυνατότητα να διορθώνει τα λάθη όπως πιο «trail» προσανατολισμένα ποδήλατα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα προδώσει τον αναβάτη όταν θα το στρίψει ακόμα και την τελευταία στιγμή. Η διαδρομή της ανάρτησης και ο τρόπος που η συνδεσμολογία την χειρίζεται μέσω του carbon rocker link είναι απόλυτα επαρκής για τις περισσότερες οδηγικές καταστάσεις καθώς δεν είναι πολύ πιθανό με ένα 29άρη να περνάτε χρόνο στον αέρα, κάνοντας άλματα που μετά το αμορτισέρ σας πρέπει να μαζέψει. Όσον αφορά φρένα και μετάδοση αυτά προφανώς είναι καθόλα άψογα και γιαυτό δεν γίνεται εκτενής αναφορά.

Μου αρέσει!
* Η ακαμψία του πλαισίου
* Η αμεσότητα στην επιτάχυνση
* Το υδραυλικό κλείδωμα XLoc

Δε μου αρέσει!
* Ο τριπλός δισκοβραχίονας

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Carbon Superlite-D BB30
Αμορτισέρ: Rock Shox Monarch XX
X-lock MMX right
Πιρούνι: Rock Shox Reba XX 100
X-lock MMX left Taper
Αλλαγές ταχ: Sram XO
Οπ. Ντεραγιέρ: Sram XO
Εμπ. Ντεραγιέρ: Sram XO
Δισκοβραχίονας: Sram XO
Φρένα: Avid Elixir 5
Τροχοί: Fulcrum Red Metal XL 29
Ελαστικά: Schwalbe Racing Ralph
Σέλα: Prologo X10
Παλουκόσελο: PRC
Λαιμός: FSA SL-K
Τιμόνι: FSA SL-L carbon

Συμπέρασμα
Το Big Ninety Nine της Merida θα γίνει το αγαπημένο ποδήλατο όσων τους αρέσει να συμμετέχουν σε ορεινούς μαραθωνίους ή να βγαίνουν για προπόνηση αλλά να ξεχνούν να γυρίσουν. Είναι ένα ποδήλατο που μπορεί να αποτελεί την πιο ομαλή μετάβαση από hardtail σε full suspension καθώς οι «κολλημένοι» με το πρώτο δεν θα αισθανθούν πολύ έξω από τα νερά τους στην σέλα του Big Ninety Nine. Το γεγονός ότι δύο πολύ δυνατοί νέοι αθλητές της αγωνιστικής ομάδας MULTIVAN MERIDA το επιλέγουν για κάθε αγώνα δείχνει ότι το ποδήλατο μπορεί κάλλιστα να διεκδικεί cross country βάθρα.

Πρακτικά
Αντιπρόσωπος: Ζeus AEBE, τηλ 210 5238555

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest