Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Scott Scale 940

Scott Scale 940

Για αγωνιζόμενους με μικρό κομπαρά!

Η Scott είναι μια από τις εταιρείες που δεν χρειάζεται συστάσεις! Η διαχρονική παρουσία της σε όλες τις μορφές τις ποδηλασίας με μεγάλη γκάμα ποδηλάτων διαφορετικών κατηγοριών και χαρακτηριστικών αποτελούν την εγγύηση για κάθε έναν που την επιλέγει!

Από τον Δημήτρη Σπύρου

Όπως οι καιροί απαιτούν, τα hardtails σχεδιάζονται σχεδόν στην πλειοψηφία τους βάση του νέου φορμά των 29 ιντσών το οποίο εδώ και καιρό χαίρει εκτίμησης από αγωνιζόμενους και χομπίστες καθώς προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την πλέον «απαρχαιωμένη» (υπερβάλλουμε λίγο) διάμετρο 26 ιντσών. Η γκάμα των hardtails της Scott χωρίζεται πλέον σε 3 κατηγορίες βάση της διαμέτρου των τροχών (29, 27.5 και 26 ίντσες) και σε 2 βάση του υλικού κατασκευής του πλαισίου -ανθρακόνημα ή αλουμίνιο- με το πρώτο να προσφέρεται σε δύο ποιότητες, την κορυφαία HMX και την πιο εμπορική HMF.  Το 940 είναι το πιο καλοεξοπλισμένο ποδήλατο με σκελετό αλουμινίου προκειμένου να προσφέρει σε αυτούς με στενό προϋπολογισμό ένα πακέτο ικανό να ανταποκριθεί ακόμα και σε αγωνιστικές συνθήκες.

Πλαίσιο
Το πλαίσιο του 940 είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο 6061 με προσεγμένες κολλήσεις και προσεγμένο γενικό φινίρισμα στο οποίο ξεχωρίζει η τύπου postmount βάση του πίσω δισκόφρενου το οποίο έχει «κατέβει» στο εσωτερικό του πίσω τριγώνου, πάνω στο chainstay. H σχεδίαση αυτή- η οποία και ακολουθείται από τους περισσότερους κατασκευαστές- κατανέμει τις δυνάμεις από το σύστημα πέδησης στα chainstays αντί των seatstays  ώστε τα τελευταία να μπορούν να ελαφρύνουν ή να σχεδιαστούν με τρόπο που θα επιτρέπει μια μικρή κατακόρυφη παραμόρφωση από την ελαστικότητα του υλικού με απώτερο σκοπό την άνεση. Στην περίπτωση του Scott, η ακαμψία του πίσω τριγώνου αλλά και του συνόλου είναι αυτή που ξεχωρίζει. Το 940 είναι άκαμπτο!  Δεν είναι το ποδήλατο που  δίνει προτεραιότητα στην άνεση- όσον αφορά το πλαίσιο-. Από την μία αυτό είναι λογικό καθώς το αλουμίνιο είναι ένα υλικό με μικρό μέτρο ελαστικότητας σε αντίθεση με το ατσάλι ή το τιτάνιο και φυσικά το carbon του οποίου η πλέξη προσδιορίζει και τις μηχανικές του ιδιότητες. Δεν είναι τυχαίο ότι την προ- carbon εποχή τα κορυφαία αγωνιστικά ποδήλατα ήταν κατασκευασμένα από αλουμίνιο προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες δύναμης από ανεπιθύμητα flex. Για την άνεση του αναβάτη, φροντίζουν άλλωστε οι 29άρηδες τροχοί οι οποίοι φροντίζουν να καταπίνουν τις ανωμαλίες του εδάφους. Για την κατάλληλη προσαρμογή των μεγαλύτερων τροχών στο πλαίσιο, οι σχεδιαστές  έδωσαν μια μικρή καμπύλη στον κάθετο σωλήνα της σέλας, ώστε η θέση του παλουκόσελου να προσδιορίζεται στις 72.5 μοίρες ενώ η αντίστοιχη γωνία του κούτελου στις 69.5. Η σχετικά slack γωνία του κούτελου προσφέρει πολύ μεγάλη σταθερότητα στα κατηφορικά κομμάτια καθώς φέρνει το ποδήλατο σε ετοιμοπόλεμη ενάντια στα εμπόδια θέση. Το κούτελο φιλοξενεί στο εσωτερικό του τα ρουλεμάν των ποτηριών με το ύψος του για το μέγεθος medium να είναι στα 115 χιλιοστά. Το κούτελο δεν είναι tapered και αυτό ίσως να δώσει τροφή για γκρίνια σε μερικούς, ωστόσο η συνολική αίσθηση ακαμψίας στο μπροστινό μέρος είναι απολύτως επαρκής. Ένα στοιχείο που επίσης αντικατοπτρίζει την υψηλή ποιότητα του σκελετού η απουσία γέφυρας στα seatstays, πράγμα που αυξάνει δραματικά το tire clearance του πίσω τροχού.

Πιρούνι
Την άνεση και την σταθερότητα του ποδηλάτου έχει αναλάβει το αμορτισέρ της Fox. To μοντέλο FOX 32 Float 29 Evolution CTD Air προσφέρει 100 χιλιοστά διαδρομής και τρείς προεπιλογές όσον αφορά την συμπεριφορά. Climb, με σφιχτή λειτουργία για την ανάβαση, Trail για μεικτή κίνηση στα μονοπάτια και Descend, με πλήρως ανοιχτή λειτουργία για την κατάβαση. Η επιλογή γίνεται από το τιμόνι με το χειριστήριο της Scott το οποίο ονομάζεται από την εταιρεία LRD από το Lock- Ride- Descend και αποδείχθηκε ιδιαιτέρως λειτουργικό και φιλικό στην χρήση. Το πιρούνι έχει κλασικά νύχια τα οποία φιλοξενούν κλασικό 9άρη άξονα.

Εξοπλισμός
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το 940 είναι το καλύτερα εξοπλισμένο αλουμινένιο μοντέλο της γκάμας. Ο εξοπλισμός είναι προσεκτικά επιλεγμένος με μια μίξη περιφερειακών μετάδοσης και φρένων Shimano και components  Syncros. Πιο συγκεκριμένα και αναφορικά με την μετάδοση αυτό που ξεχωρίζει είναι ο δισκοβραχίονας της XT ο οποίος δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις καθώς η ΧΤ είναι διαχρονικά μια από τις καλύτερες επιλογές. ΧΤ είναι επίσης και το πίσω ντεραγιέρ το οποίο συνεργάζεται με λεβιεδάκια SLX όπως και το μπροστινό σύστημα αλλαγών. Υπεύθυνα να σας σταματήσουν είναι τα φρένα BR-M596 τα οποία σταματούν δίσκους 180 χιλιοστών εμπρός και 160 πίσω.  >
Οι τροχοί στους οποίους εδράζονται οι δισκόπλακες φέρουν το λογότυπο της Syncros στα στεφάνια, brand το οποίο εξαγόρασε η Scott, τα οποία είναι πλεγμένα με κέντρο Formula εμπρός και Shimano πίσω. Τα ελαστικά είναι τα Schwalbe Rocket Ron σε διάσταση 29Χ2.1.
Όσον αφορά το «cockpit» αυτό φέρει εξολοκλήρου την υπογραφή της Syncros η οποία φροντίζει για τον ιδιαιτέρως καλαίσθητο αλλά και συμπαγή λαιμό, το τιμόνι με ελαφριά rise κλίση, το παλουκόσελο και την σέλα η οποία δένει χρωματικά με το σύνολο.

Εντυπώσεις
Το 940 είναι ένα ποδήλατο στο οποίο κυριαρχεί η συμπαγής αίσθηση ότι κανένα watt δεν πάει χαμένο μια και η ακαμψία του πλαισίου αλλά και του δισκοβραχίονα φροντίζουν για την μετάδοση τους στον τροχό. Όπως είναι αναμενόμενο από ένα ποδήλατο με 29άρες ρόδες και 69.5 μοίρες κούτελο, η κατάβαση είναι εύκολη υπόθεση όπως και το πέρασμα πάνω από εμπόδια με μεγάλη ταχύτητα. Το τιμόνι και ο λαιμός προσφέρουν ουδέτερη θέση πάνω στο ποδήλατο και το φάρδος του πρώτου είναι εκεί ,όταν θα χρειαστεί να διορθώσει μια λάθος επιλογή γραμμής. Η συμπαγής αίσθηση του ποδηλάτου θυμίζει αγωνιστικά μοντέλα τα οποία είναι σχεδιασμένα για να σας πηγαίνουν γρήγορα και για αυτό το 940 μπορεί κάλλιστα να ανταποκριθεί σε έναν ή και πολλούς αγώνες open, χωρίς να χρειαστεί ο υποψήφιος αγοραστής να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Όταν χρειαστεί να σταματήσουμε, τα φρένα της Shimano, παρά το γεγονός ότι δεν ανήκουν στις κορυφαίες σειρές, διαχειρίζονται με ευκολία την επιβραδυντική τους δύναμη με την κλασική προοδευτικότητα που χαρακτηρίζει όλα τα Shimano φρένα.
Το πιρούνι της Fox σε συνδυασμό με το εύχρηστο, αρκετά compact σε διαστάσεις χειριστήριο δίνουν την επιλογή στον αναβάτη να «παίζει» όσο συχνά θέλει με την ρύθμιση του αμορτισέρ αν και η θέση Ride ή -κατά Fox- Τrail δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη μια all around επιλογή. Η απουσία tapered κούτελου και 15άρη άξονα σε αυτή την κατηγορία δεν θεωρείται καν πταίσμα.
Οι τροχοί σε συνδυασμό με τα ελαστικά προσφέρουν πολύ καλό ρολάρισμα. Η άποψη μου είναι ότι η μετατροπή των τροχών σε tubeless είναι ένα εύκολο τρικ για να απογειώσει την απόδοση του ποδηλάτου ειδικά όταν πρόκειται για hardtail.

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Alloy 6061
Custom Butted superligHeadtube tubing, postmount βάση δισκόφρενου
Πιρούνι: FOX 32 Float 29 Evolution CTD Air με CTD damper 3 επιλογών
Αλλαγές ταχ.: Shimano SLX SL-M670
Εμπ. ντεραγιέρ: Shimano SLX FC-M670
Οπ. ντεραγιέρ: Shimano XT RD-M781 SGS
Δισκοβραχίονας: Shimano XT FC-M780,hollowtech 2
πάτημα 42x32x24
Φρένα: Shimano BR-M596 με δίσκο 180χιλ εμπρός/160 πίσω
στεφάνια τροχών: Syncros XC-49 Disc
Κέντρα τροχών: Formula CL92 εμπρός/ Shimano FH-M629 Disc CL πίσω
Ακτίνες: DT Swiss Champion Black 1.8mm
Ελαστικά: Schwalbe Rocket Ron
29 x 2.1 / 67EPI Kevlar Bead
Τιμόνι: Syncros FL2.0 Tbar/ 700mm
Λαιμός: Syncros FL1.5
Παλουκόσελο: Syncros FL2.5 / 31.6mm
Σέλα: Syncros XR2.0 / CROM ράγες

Πρακτικά
Τιμή: 2.180 €.
Αντιπρόσωπος: Μανιατόπουλος Ν. ΑΕ τηλ: 2610 993045

Μου αρέσει!
* Η ακαμψία του σκελετού
* Το χειρηστήριο στο τιμόνι
για τον έλεγχο του αμορτισέρ
* Ο δισκοβραχίονας ΧΤ
* Η συνολική του οδηγική
συμπεριφορά

Δε μου αρέσει!
* Η απουσία 15άρη άξονα στο πιρούνι
* Οι χειρολαβές

Συμπέρασμα
Το Scott 940 είναι ένα ποδήλατο του οποίου η συνολική απόδοση ξαφνιάζει θετικά. Αν αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο είναι η συνολική απόδοση πλαισίου-πιρουνιού-περιφερειακών αλλά δεν έχετε την δυνατότητα να επενδύσετε σε ανθρακονημάτινο πλαίσιο τότε το 940 είναι για σας. Αναφορικά με την ακαμψία το 940 παραδίδει μαθήματα! Αν χρειάζεστε ένα ποδήλατο με το οποίο επιθυμείτε να μπείτε για τα καλά στο παιχνίδι της ορεινής ποδηλασίας, την βελτίωσης της φυσικής σας κατάστασης ή και την συμμετοχή σε open αγώνες αλλά δεν θέλετε να περάσετε κατά πολύ το φράγμα των  2 χιλιάρικων τότε το 940 μπαίνει στις πρώτες επιλογές.

 | mbike.gr | mbike.gr

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest