Home | ΑΓΟΡΑ | MTB | Ποδήλατα | Shimano Dura Ace vs Sram Red

Shimano Dura Ace vs Sram Red

Oι δύο μεγάλες εταιρείες παρουσίασαν στο φετινό Eurobike τις καινούργιες τους σειρές δρόμου.

Η Shimano αλλάζει τη σχεδιαστική της φιλοσοφία προσθέτοντας μία ακόμα ταχύτητα στην Dura-Ace, ενώ η Sram επανασχεδιάζει πλήρως την Red, εφαρμόζοντας καινούργιες για την κατηγορία τεχνολογίες.

Από τον Δημήτρη Κολομβάτσο

DURA-ACE 9000!

Sram Red | mbike.grShimano Dura Ace 9000 | mbike.gr

Με την παρουσίαση του εντυπωσιακού δισκoβραχίονα FC-9000, η ιαπωνική εταιρεία ανατρέπει τα δεδομένα στην κατηγορία. Με μία νέα «4-arm» σχεδίαση, διατηρεί τα ίδια επίπεδα ακαμψίας, μειώνοντας αισθητά το βάρος. Το BCD παραμένει το ίδιο τόσο για την «Compact» όσο και για την «Standard» έκδοση, επιτρέποντας έτσι οποιονδήποτε συνδυασμό μεταξύ 34-42t για τον μικρό δίσκο και 50-55t για τον μεγάλο. Το συνολικό βάρος της πεταλιέρας ανέρχεται στα 683 γραμμάρια (170mm/53-39t).

Στα φρένα BR-9000 η Shimano, εφαρμόζοντας μια συμμετρική «Dual-pivot» σχεδίαση με δύο ρουλεμάν, μειώνει την τριβή, βελτιώνοντας την αίσθηση και αυξάνοντας τη δύναμη κατά 10%. Το βάρος ανέρχεται στα 297γρ/το ζευγάρι. Επίσης, είναι διαθέσιμα και σε «Direct Mount» έκδοση (BR-9010) για αεροδυναμική χρήση.

Οι λεβιεδομανέτες ST-9000 έχουν σχεδιαστεί με στόχο τη βελτίωση της εργονομίας, προσφέροντας περισσότερη άνεση και καλύτερο έλεγχο του ποδηλάτου. Το «lever stroke» έχει μειωθεί, με τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται γρηγορότερα και με πιο ελαφριά αίσθηση. Σε αυτό συμβάλλουν και τα καινούργια «Polymer-coated» καλώδια. Το βάρος των ST-9000 ανέρχεται στα 365γρ./το ζευγάρι.

Το εμπρόσθιο σασμάν FD-9000 –όπως και το οπίσθιο RD-9000– έχουν επανασχεδιαστεί με τη λειτουργία τους να είναι πιο ομαλή και τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια. Στο FD-9000 η Shimano έχει προσθέσει μια ακόμα βίδα, ονομάζοντάς τη «Support bolt». Η συγκεκριμένη βίδα προσφέρει πιο σταθερή επαφή στο σασμάν με το πλαίσιο του ποδηλάτου. Το βάρος ανέρχεται στα 66γρ. για το FD-9000, και στα 158γρ. για το RD-9000.

H κασέτα CS-9000, διαθέτει πλέον έντεκα ταχύτητες, με τα γρανάζια να είναι κατασκευασμένα από ατσάλι (μέχρι 15t), και τιτάνιο (πάνω από 16t). Για τη μείωση του βάρους έχει χρησιμοποιηθεί υλικό «carbon» στο «σκελετό» της κασέτας, ενισχύοντας παράλληλα και την ακαμψία της. Οι διαθέσιμοι συνδυασμοί είναι:11-23t/11-25t/11-28t/12-25t/12-28t. Το βάρος της ανέρχεται στα 166γρ. (11-23t). H αλυσίδα CN-9000, έχει δεχτεί επίστρωση PTFE για πιο ομαλή λειτουργία, ενώ τα «pins» είναι τρυπημένα για «ελάφρωμα». Νέας σχεδίασης είναι και τα «plates», τα οποία αυξάνουν την ανθεκτικότητα της αλυσίδας. Το βάρος της ανέρχεται στα 243γρ. και είναι συμβατή μόνο με έντεκα ταχύτητες.

RED 2012!
Εφαρμόζοντας την τεχνολογία «Exogram», η αμερικανική εταιρεία δημιουργεί τον πιο άκαμπτο δισκοβραχίονα στην ιστορία της! Τα «μπράτσα» του δισκοβραχίονα είναι «κούφια» σε όλο τους το μήκος μέχρι και το «spider», μειώνοντας έτσι το βάρος και αυξάνοντας παράλληλα την ακαμψία. Οι δίσκοι είναι ενισχυμένοι, περισσότερο άκαμπτοι και έχουν σχεδιαστεί με την τεχνολογία «X-glide». Το βάρος της πεταλιέρας ανέρχεται στα 557γρ. (BB-30 172.5mm/ χωρίς μεσαία τριβή) και 609γρ. (GXP 172.5/ χωρίς μεσαία τριβή).

Στα φρένα, η Sram καταργεί το «dual pivot» και επιλέγει μια πιο αεροδυναμική σχεδίαση, αυξάνοντας τη δύναμη και βελτιώνοντας παράλληλα την αίσθηση στο φρενάρισμα με την τεχνολογία «AeroLink». Το «Hardware» είναι τιτανίου, ενώ τα τακάκια είναι της ελβετικής SwissStop. Tο βάρος ανέρχεται στα 240γρ./το ζευγάρι.

Στις λεβιεδομανέτες, η εταιρεία παραμένει πιστή στην τεχνολογία «DoubleTap», βελτιώνοντας την απόκριση του λεβιέ, με αποτέλεσμα την πολύ πιο ομαλή λειτουργία. Μεγάλη έμφαση από τους σχεδιαστές της εταιρείας έχει δοθεί και στην εργονομία, αγγίζοντας πολύ υψηλά επίπεδα. Τα καλώδια είναι κατασκευασμένα από την κορυφαία στο είδος της GORE, ενώ το βάρος ανέρχεται στα 280γρ./ το ζευγάρι.

Στο οπίσθιο σασμάν, η Sram επανασχεδιάζει το «Carbon Cage» και αυξάνει το «B-Knuckle», με αποτέλεσμα τον ακριβέστερο έλεγχο της αλυσίδας και την πιο ομαλή λειτουργία του με κασέτες 28t. Νέας και πιο αθόρυβης σχεδίασης είναι και τα «ροδάκια» (AeroGlide pulleys), ενώ τα ρουλεμάν κατασκευάζονται από τη δανέζικη Ceramic Speed. Στο εμπρόσθιο σασμάν, με την εφαρμογή της τεχνολογίας «YAW», καταργείται τελείως το «Trim», ενώ το συγκεκριμένο τμήμα πλέον εξοπλίζεται και με ένα καινούργιο (αυτόνομης ρύθμισης) «Chain Spotter». Το βάρος ανέρχεται στα 145γρ. για το εμπρόσθιο σασμάν και στα 74γρ. για το οπίσθιο.

Στην XG-1090 οι μηχανικοί της εταιρείας, αξιοποιώντας την τεχνολογία «PowerdomeX», συνδύασαν σχεδιαστικά στοιχεία από την OG-1090 και την XG-1099, δημιουργώντας την πιο άκαμπτη και ελαφριά κασέτα που έχουν κατασκευάσει μέχρι στιγμής! Επίσης, με την τεχνολογία «StealthRing» έχουν τοποθετήσει ανάμεσα στα γρανάζια ελαστομερή ειδικής σχεδίασης και υψηλής ανθεκτικότητας, μειώνοντας έτσι τους κραδασμούς και τον θόρυβο. Οι διαθέσιμοι συνδυασμοί είναι: 11-23t/11-25t/11-26t/11-28t. Tο βάρος της κασέτας ανέρχεται στα 135γρ. (11-23t). Η αλυσίδα παραμένει η κορυφαία PC 1091R, με το βάρος της να ανέρχεται στα 255γρ.

Δείτε επίσης

Scott Gambler Alloy 2020

SCOTT Gambler Alloy: για «σκληρή» χρήση!

Το ολοκαίνουργιο SCOTT Gambler Alloy 2020 Η ελβετική εταιρεία παρουσίασε σήμερα το ολοκαίνουργιο SCOTT Gambler ...

SCOTT Spark RC Cape Epic

Το SCOTT Spark RC που κέρδισε το Cape Epic

Το αγωνιστικό SCOTT Spark RC Cape Epic! Με μία ειδική έκδοση του Scott Spark RC, ...

Cannondale F-Si

Cannondale F-Si Throwback: «Ξυπνάει» ένδοξες μνήμες!

«Throwback» στη δεκαετία του ’90 Με ρετρό διάθεση, η Cannondale δημιούργησε – σε πολύ περιορισμένο ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest