Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Scott Solace 30

Scott Solace 30

Άνετο και γρήγορο!

Η κατηγορία ποδηλάτων Endurance, είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και ανερχόμενες κατηγορίες ποδηλάτων δρόμου τα τελευταία χρόνια.

Τόσο η σχεδίαση, όσο και η γεωμετρία των ποδηλάτων Endurance, εστιάζουν περισσότερο στην άνεση και την οδηγική ευχαρίστηση του αναβάτη. Το Solace 30 αποτελεί μια φιλόδοξη και οικονομική πρόταση της Scott στην εν λόγω κατηγορία, με σχεδίαση και τεχνολογία που εντυπωσιάζουν.

ΠΛΑΙΣΙΟ
Το μυστικό της επιτυχίας για τη δημιουργία ενός εξαιρετικού ποδηλάτου Endurance βρίσκεται στον ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και αποδοτικότητας. Για το λόγο αυτό, οι μηχανικοί της Scott εξέλιξαν και εφάρμοσαν με απόλυτη επιτυχία στο Solace την τεχνολογία Bi Zone Construction. Αναλύοντας τις δυνάμεις και τα φορτία που ασκούνται στο πλαίσιο, τόσο από τον αναβάτη, όσο και από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, έχουν διαχωρίσει την κατασκευή και σχεδίαση του πλαισίου σε δύο ζώνες: Power Zone και Comfort Zone. H Power Zone, που αποτελείται από το tapered head tube, το oversized downtube, το bottom bracket, τα ασύμμετρης σχεδίασης chain stays και το επάνω μέρος του πιρουνιού, φροντίζει για τη δημιουργία υψηλών επιπέδων ακαμψίας με σκοπό την μεγίστη μεταφορά της δύναμης. Αντίθετα, η Comfort Zone αποτελείται από το top tube, το seat tube, τα seat stays και το κάτω μέρος του πιρουνιού, και φροντίζει για την άνεση και την απορρόφηση των κραδασμών. Αξιοσημείωτη είναι η σχεδίαση των seat stays, τα οποία ενώνονται εξωτερικά με το top tube, αντί του seat tube, επιτρέποντας έτσι τη μεγαλύτερη παραμόρφωση τους – συνδυαστικά και με το seat tube – στα χτυπήματα που προκαλούν οι ανωμαλίες του οδοστρώματος. Κατά συνέπεια, το οπίσθιο φρένο έχει τοποθετηθεί στο κάτω μέρος των chain stays, πίσω από τη μεσαία τριβή.
Για την κατασκευή του πλαισίου, η Scott εφαρμόζει στο Solace την τεχνολογία «IMP». H συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει τη δημιουργία μιας ελαφρύτερης κατασκευής, αφαιρώντας το 11% του υλικού από την περιοχή του headtube, βελτιώνοντας παράλληλα και την ανθεκτικότητα με τη χρησιμοποίηση συμπιεσμένων ινών high modulus στα πιο καίρια σημεία. Επίσης, στην εξωτερική επιφάνεια του πλαισίου, η Scott – επωφελούμενη της τεχνολογίας Naked External Tubeset – έχει καταργήσει τη διακοσμητική στρώση carbon, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πολύτιμων γραμμαρίων.
Γεωμετρικά, η σχεδίαση του Solace προσφέρει στον αναβάτη μια άνετη και ξεκούραστη θέση οδήγησης, με πιο ψηλό head tube, ελαφρώς πιο απότομη γωνία στο seat tube και αυξημένο μεταξόνιο, για την ευκολότερη και απολαυστικότερη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Η μεσαία τριβή είναι τύπου PF 86, όπως μας έχει συνηθίσει η Scott, ενώ η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου. Επίσης το Solace είναι συμβατό και με μηχανική, όπως και με ηλεκτρονική σειρά.

 | mbike.gr | mbike.gr

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
To Scott Solace 30 εξοπλίζεται με την 11άρα πλέον σειρά 105 της ιαπωνικής εταιρείας Shimano. H πεταλιέρα αλουμινίου είναι η Shimano FC-RS500, με μήκος 172,5 χιλιοστά και compact δίσκους (50-34t) και ο λαιμός είναι ο Syncros FL2.0, επίσης αλουμινίου. Της ίδιας εταιρείας είναι και το τιμόνι αλουμινίου RR2.0, ανατομικής σχεδίασης, με 42 εκατοστά φάρδος (c-c). Το carbon παλουκόσελο FL1.2, είναι και αυτό της Syncros με διάμετρο 27.2 χιλιοστά, ενώ σέλα είναι η Syncros FL2.5. Tέλος, το ποδήλατο φοράει τους τροχούς αλουμινίου της Shimano WH RS11-A και τα ελαστικά Durano της Schwalbe με φάρδος 25 χιλιοστά. Το συνολικό βάρος του Solace (ζυγισμένο από εμάς) ανέρχεται στα 8.110 κιλά, χωρίς πετάλια και παγουροθήκες.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ…  
Έχοντας στα χέρια μου ένα ποδήλατο της κατηγορίας Endurance, το πρώτο πράγμα που ήθελα να κάνω ήταν να το δοκιμάσω σε μία αγαπημένη μου διαδρομή, για να μπορέσω να αξιολογήσω την απορροφητικότητα και την άνεση του πλαισίου. Είναι μια κλασική διαδρομή που πραγματοποιώ με κάθε ποδήλατο κατηγορίας endurance που μου δίνεται για δοκιμή, και η οποία περιλαμβάνει, μέσα σε όλα, και ένα κατηφορικό κομμάτι με στροφές, στρωμένο με λείες πέτρες.
Στην πρώτη μου απόπειρα δεν ήμουν και πολύ τυχερός, καθώς σκίστηκε το ολοκαίνουργιο οπίσθιο ελαστικό της Schwable, πριν καν φτάσω στο πλακόστρωτο κομμάτι της διαδρομής. Η κακοτυχία αυτή με εξόργισε και με ανάγκασε να αντικαταστήσω τα ελαστικά του ποδηλάτου με τα αγαπημένα μου PRO4 της Michelin.
Η διαδρομή, εκτός από το πλακόστρωτο κομμάτι, περιλάμβανε και μία ανάβαση τρίτης κατηγορίας που θα μου έδινε τη δυνατότητα να διαμορφώσω μια συνολική εικόνα για την οδηγική συμπεριφορά του ποδηλάτου. Οδηγώντας το ποδήλατο στην ευθεία, εντυπωσιάστηκα από την πολύ άνετη και ξεκούραστη θέση οδήγησης, και από την απορροφητικότητα του πλαισίου στις μικροανωμαλίες του οδοστρώματος. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε επίσης, η σταθερότητα του ποδηλάτου στις υψηλές ταχύτητες κίνησης, καθώς και η αθόρυβη και εξαιρετικά ομαλή λειτουργία της 11άρας σειράς 105. Μοναδικό μελανό σημείο στη λειτουργία του ποδηλάτου, ήταν η κακή αίσθηση και η μέτρια απόδοση του οπίσθιου φρένου της Tektro.
Στην ανηφόρα, το ποδήλατο έδειχνε να είναι λίγο έξω από τα νερά του. H γεωμετρία του πλαισίου και το πολύ ψηλό head tube με απέτρεπαν από το να σηκωθώ όρθιος για να ανεβάσω το ρυθμό. Αντίθετα, έπρεπε να ανεβαίνω στροφάροντας, καθισμένος στη σέλα με μία ελαφρύτερη ταχύτητα στη μετάδοση. Η κλιμάκωση της κασέτας με το 32άρι γρανάζι μου έδινε τη δυνατότητα να κρατάω το δίσκο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Στο πλακόστρωτο κατηφορικό κομμάτι η συμπεριφορά του ποδηλάτου ήταν εξαιρετική! Η τεχνολογία Βi Zone Construction έκανε θαύματα. Η ελαστικότητα του οπίσθιου τριγώνου στα κάθετα χτυπήματα, συνδυαστικά με το flex του παλουκόσελου, απορροφούσαν τους κραδασμούς προσφέροντας άνεση, ενώ η υψηλή ακαμψία του head tube, συνδυαστικά με αυτή του πιρουνιού, μου μετέδιδαν την απαραίτητη αίσθηση σιγουριάς για να μπορέσω να πιέσω τα όρια του ποδηλάτου στις στροφές.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: Solace HMF / IMP Carbon
Πιρούνι: Solace HMF, 1 1/8” Carbon steerer, Alloy Dropout
Δισκοβραχίονας: Shimano RS500 Compact
Αλλαγές Ταχυτήτων: Shimano 105
Φρένα: Shimano 105 BR-5800 εμπρός/ Tektro 740 rear Super SLR Dual pivot πίσω
Εμπ. Ντεραγιέρ: Shimano 105 FD-5800 Black
Οπ. Ντεραγιέρ: Shimano 105 Black
Κασέτα: Shimano 105 CS-5800, 11-32 T
Αλυσίδα: Shimano CN-HG600 11 Speed
Τροχοί: Shimano WH RS11
Ελαστικά: Schwalbe Durano, 700 × 25C
Τιμόνι: Syncros RR2.0 Anatomic 31.8mm
Λαιμός: Syncros FL2.0, 1 1/8” / four Bolt 31.8mm
Σέλα: Syncros FL2.5
Παλουκόσελο: Syncros Carbon FL1.2 27.2/350mm

Συμπέρασμα

Το Scott Solace 30 παρέχει στον αναβάτη του όλα όσα χρειάζεται για μία άνετη και απολαυστική οδηγική εμπειρία. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής του πλαισίου, μαζί με την ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή αγοράς, το καθιστούν ως μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας Endurance.

Τιμή: 2.070€
Αντιπρόσωπος: ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ., www.scott-sports.com

Δείτε επίσης

Bioracer Epic

Bioracer Epic Bibshorts: Aπλώς… έπικ!

Η Bioracer μας έχει συνηθίσει στα υψηλής ποιότητας ποδηλατικά ρούχα και η δοκιμή του Epic ...

Shimano Explorer SH-EX 700: αποκάλυψη!

Ποδηλατικά παπούτσια SPD Αγοράζοντας προϊόντα Shimano ξέρεις καταρχάς πως θα είναι καλά. Είσαι βέβαιος πως ...

Scicon Aeroscope

Scicon Aeroscope: Πρώτη παγκόσμια παρουσίαση

Scicon Aeroscope: Ο αδιαμφισβήτητος νικητής του Giro d’ Italia Ο 106ος Γύρος Ιταλίας συνεχίζεται με ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest