Γρήγορες και ουσιαστικές οι αλλαγές στην αγορά των e-Bikes
Η γερμανική εταιρεία κατασκευής κορυφαίων σπορ αυτοκινήτων μπαίνει δυναμικά και στρατηγικά στον χώρο των e-Bikes και έχει πια έρθει ο καιρός να μας κάνει… πελάτες της!
H Porsche είναι μια εταιρεία που φαίνεται πως λειτουργεί με βάση μια μακρόχρονη στρατηγική και επένδυση στον χώρο των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό τουλάχιστον φανερώνει το ότι συγκέντρωσε όλες τις δραστηριότητές της σχετικά με συστήματα μετάδοσης ηλεκτρικών ποδηλάτων κάτω από την ομπρέλα της Porsche eBike Performance GmbH η οποία ιδρύθηκε το 2022. Η νέα εταιρεία, περιλαμβάνει και τις νεοαποκτηθείσες Greyp και Fazua.
Να σημειώσουμε εδώ πως η Porsche ήδη έχει παρουσιάσει τη δική της γκάμα e-Bikes και το ενδιαφέρον δεν είναι εδώ – το ενδιαφέρον είναι τα σχέδιά της για το μέλλον…
Όμως, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Fazua: το όραμα που έγινε πραγματικότητα
Η Fazua αποτελεί μία καινοτόμο εταιρεία στο χώρο των μοτέρ e-Bikes, που ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια, το 2013 και ξάφνιασε ευχάριστα, από την πρώτη στιγμή κοινό και ειδικούς.
Ξεπήδησε από ένα πανεπιστημιακό project όταν ο ιδρυτής της, ο Johannes Biechele – ένας φανατικός mountain biker ο ίδιος – οραματίστηκε ένα μινιμαλιστικής αισθητικής σύστημα μετάδοσης που θα συνδυάζει το χαμηλό βάρος με την απολύτως «φυσική» απόδοση. Κι αυτό ήταν ένα όραμα στο οποίο κανείς δεν πίστευε ως τότε πως θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα.
Όμως ο Johannes εκτός από ταλαντούχος μηχανικός είναι και εξαιρετικά πεισματάρης και όσο περισσότερο έβλεπε τους άλλους να αμφιβάλουν, τόσο περισσότερο ήθελε να τους αποδείξει πως έκαναν λάθος! Στο όραμά του αυτό πίστεψε και ο παιδικός τους φίλος, Fabian Reuter και μαζί δημιούργησαν την FAZUA το 2013.
Ένα brand που τόσο πολύ τάραξε τα νερά της ποδηλατικής βιομηχανίας που η ίδια η Porsche, αποφάσισε να το αγοράσει για να το εξελίξει ακόμη περισσότερο, με τη συνεργασία των δικών της τμημάτων έρευνας και τεχνολογίας και, κυρίως, μέσα από τις δικές της δομές.
Τα σχέδια της Porsche για την ποδηλατική βιομηχανία
Την στρατηγική της Porsche για την εμπλοκή της με τα e-Bikes μετέφερε με τον καλύτερο τρόπο στο BIKE Europe, o πρώην CEO της Porsche Lifestyle GmbH & Co και νυν CEO tης νεοσύστατης PorscheeBike Performance, Dr. Jan Becker.
Σύμφωνα λοιπόν με τις δηλώσεις του Dr. Jan Becker, η διάσημη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει πλέον ξεκάθαρα στην αγορά των e-Bikes τόσο μέσα από την Porsche eBike Performance όσο και από νέες θυγατρικές όπως η Cyklær και η Porsche E-Bikes, με τη δεύτερη να κατασκευάζει ποδήλατα σε συνεργασία με την Rotwild.
Για να διευκολύνει τις δραστηριότητές της στον τομέα των e-Bikes η μητρική Porsche ΑG δημιούργησε τις δύο θυγατρικές Porsche eBike Performance GmbH και P2 eBike GmbH, σε συνεργασία με την Ponooc Investment.
Και για να αντιληφθείτε καλύτερα το μέγεθος, τη σημασία και την περιπλοκότητα όλων των παραπάνω, η Ponooc Investment ανήκει στην ολλανδική Pon Holdings, η οποία, αν δεν το γνωρίζετε ήδη, αποτελεί τον «ιδιοκτήτη» κολοσσών όπως οι Cannondale, GT και Cervelo αλλά και Gazelle, Focus, Univega, Mongoose, Urban Arrow, Schwinn, Santa Cruz μεταξύ άλλων. Και να σημειώσουμε πως η PonHoldings αποτελεί έναν γίγαντα στον χώρο του αυτοκινήτου με αντιπροσωπείες μερικών από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο – Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Skoda, Volkswagen…
Eπιστρέφοντας στην Porsche, η μητρική λοιπόν Porsche ΑG, διαθέτει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών στην κοινή Porsche eBike Performance η οποία εξειδικεύεται στα συστήματα ηλεκτροκίνησης. Ενώ, η P2 eBike, της οποίας το πλειοψηφικό πακέτο διαθέτει η Ponooc, επικεντρώνεται στη δημιουργία ολοκληρωμένων ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Υπεύθυνος της P2 eBike, η οποία θα δημιουργήσει eBikes με το brand Porsche ως το 2026, είναι ο κ. Failenschmid, ο διευθυντής της Focus – η οποία ανήκει στην Pon.Bike. Καταλάβατε;
Και ποδήλατα και συστήματα μετάδοσης
Σύμφωνα λοιπόν με τις δηλώσεις του CEO της εταιρείας στο BIKE Europe, η Porsche εστιάζει πλέον τόσο στην παραγωγή συστημάτων ηλεκτροκίνησης όσο και στην παραγωγή e Bikes, από το 2026.
Όλα δείχνουν πως η εταιρεία ασχολείται τόσο με την εξέλιξη των συστημάτων ηλεκτρικής υποβοήθησης – και αν κρίνουμε από τα συστήματα της FAZUA οι εξελίξεις θα είναι εντυπωσιακές – όσο και στην αλλαγή των δομών παραγωγής με βάση εκείνη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τώρα, το αν η εταιρεία θα συνεχίσει να σχεδιάζει συστήματα που θα τοποθετούνται στη μεσαία τριβή, αυτό δεν το γνωρίζουμε ακόμη γιατί η ίδια η εταιρεία δεν έχει πάρει τελική απόφαση. Προς το παρόν, όπως δηλώνει ο CEO της εταιρείας «παρέχουμε συστήματα μεσαίας τριβής για e-Bikes με μέγιστη ταχύτητα τα 25 χλμ./ώρα και την καλύτερη δυνατή σχέση δύναμης-βάρους».
Οι εξελίξεις στην βιομηχανία ποδηλάτου είναι καταιγιστικές…
Η βιομηχανία αυτοκινήτου έχει αντιληφθεί πως η βιομηχανία ποδηλάτου έχει αρκετά να της προσφέρει ύστερα από την τεράστια επιτυχία των eBikes καθώς τα eBikes είναι το μοναδικό όχημα με ηλεκτρική υποβοήθηση που μπορεί να φτάσει εύκολα στον μέσο καταναλωτή καθώς η τιμή του το καθιστά – αντικειμενικά, ως μέσο μετακίνησης – εφικτό για κάποιον να το αποκτήσει και μάλιστα σε συνδυασμό με το κόστος συντήρησης και χρήσης.
Επίσης, είναι μια αγορά που κατακλύζεται από νέες ιδέες, κέφι, όλα γίνονται πολύ πιο γρήγορα και πιο οικονομικά απ’ ότι έχει συνηθίσει η βιομηχανία αυτοκινήτου.
Το ερώτημα είναι, η «σχέση» αυτή που έχει ήδη αρχίσει να αναπτύσσεται και μάλιστα, όπως θα διαπιστώσατε από τις πληροφορίες αυτού του άρθρου, είναι ιδιαιτέρως στενή, θα οδηγήσει στο καλό και των δύο κόσμων ή απλώς θα στερήσει από το ποδήλατο τον ρομαντισμό, την απλότητα και την… ποιότητα του χαρακτήρα και θα το οδηγήσει στον τόσο «σκληρό» και ανταγωνιστικό κόσμο της βιομηχανίας αυτοκινήτου;
Μήπως όμως αυτή η σχέση σημαίνει πως όλο και περισσότεροι πολίτες στρέφονται ξανά στο ποδήλατο ως το πιο λογικό, διαχρονικό και απλό μέσο μετακίνησης;
Θα θέλαμε να πιστεύουμε το δεύτερο αλλά ανησυχούμε και για το πρώτο…