Home | Αρχική | Δοκιμάζουμε την Sram Red eTap

Δοκιμάζουμε την Sram Red eTap

Νέα εποχή!

Η SRAM Red eTap αποτελεί την πιο επαναστατική ηλεκτρονική σειρά της αγοράς αυτή τη στιγμή

Παρακολουθώντας σιωπηλά τις εξελίξεις τα τελευταία πέντε χρόνια, ο αμερικανικός κολοσσός SRAM περίμενε την κατάλληλη στιγμή για να ταράξει τα νερά της ποδηλατικής βιομηχανίας και τα κατάφερε δημιουργώντας την Red eTap – την πρώτη ασύρματη ηλεκτρονική σειρά της αγοράς.

Η δημιουργία της SRAM Red eTap ορίζει μια νέα εποχή για την ποδηλατική βιομηχανία. Η απουσία των καλωδίων για τις αλλαγές των ταχυτήτων ανοίγει νέους ορίζοντες στην αεροδυναμική σχεδίαση των πλαισίων.

Η επαναστατική σειρά Red eTap διακρίνεται για την ευχρηστία και την απλότητα στην λειτουργιά της. Η διαδικασία για την τοποθέτηση σειράς δεν υπήρξε ποτέ πιο εύκολη στο παρελθόν. Κάθε εξάρτημα – σασμάν εμπρόσθιο, σασμάν οπίσθιο και λεβιέδομανετες – διαθέτει την δίκη του μπαταρία και το μόνο που απαιτεί απο σένα είναι να το τοποθετήσεις – με τον συνηθισμένο τρόπο – επάνω στο ποδήλατο και είναι έτοιμο για pairing.
H ασύρματη επικοινωνία γίνεται με το πρωτόκολλο AIREA το οποίο σε κάθε σύζευξη δημιουργεί ένα νέο κωδικό κρυπτογράφησης, διασφαλίζοντας πλήρως την απροβλημάτιστη λειτουργία του γκρουπ.

IMG_1326

Οι μπαταρίες που τροφοδοτούν τα σασμάν είναι ίδιου τύπου και επαναφορτιζόμενες, με διάρκεια λειτουργίας περίπου τις 60 ώρες. Αντίθετα, οι μανέτες τροφοδοτούνται από μία μπαταρία τύπου CR2032 η κάθε μία, που χρειάζεται αντικατάσταση κάθε δύο περίπου χρόνια. Η μεγάλη διάρκεια ζωής των μπαταριών οφείλεται στο ότι το σύστημα μπαίνει σε «sleep mode» όταν δεν γίνονται αλλαγές ταχυτήτων. Επίσης, το έξυπνο της υπόθεσης είναι πως όταν το οπίσθιο σασμάν «μείνει» από μπαταρία κατά τη διάρκεια της προπόνησης, ο αναβάτης μπορεί να αντικαταστήσει την μπαταρία με αυτή του εμπρόσθιου σασμάν και να συνεχίσει χρησιμοποιώντας μόνο το οπίσθιο.

IMG_1330

Οι λεβιέδομανετες διαθέτουν, κατά τη γνώμη μας, την πιο εργονομική σχεδίαση, συγκριτικά με Di2 και EPS. Το σώμα τους είναι σχεδιασμένο καταπληκτικά και ακόμα και μικρότερες παλάμες μπορούν να το «αγκαλιάσουν», ενώ η σχεδίαση της carbon μανέτας διαθέτει ιδανική καμπύλωση που βελτιώνει την αίσθηση στο φρενάρισμα, είτε την πατάς πιασμένος από τα hoods είτε από τα drops του τιμονιού.

Η αποκορύφωση όμως έρχεται με το πάτημα των κουμπιών στις μάνετες. Η αίσθηση στο πάτημα τους ειναι πολύ πιο θετική απο αυτή των Di2 και EPS.

IMG_1331

Κάθε μανέτα διαθέτει μόνο ένα κουμπί για τις αλλαγές των ταχυτήτων. Πατώντας το κουμπί στην δεξιά μανέτα το οπίσθιο σασμάν κατεβάζει ταχύτητα και πατώντας αντίστοιχα αυτό στην αριστερή, ανεβάζει. Πατώντας και τα δυο κουμπιά ταυτόχρονα ενεργοποιείται το εμπρόσθιο σασμάν, με το σύστημα να αντιλαμβάνεται σε ποιον δίσκο βρίσκεται η αλυσίδα και να πράττει ανάλογα.

IMG_1322

Η λειτουργία του οπίσθιου σασμάν ειναι εξαιρετικά ακριβής, είτε βρίσκεται στα μεγάλα γρανάζια της κασέτας, είτε στα μικρότερα. Αν κάπου επιδέχεται βελτίωσης, ειναι στην ταχύτητα των συνεχόμενων αλλαγών που ειναι λίγο πιο αργή απο αυτή της Di2.

IMG_1323

Η λειτουργία του εμπρόσθιου σασμάν ειναι απο… άλλο πλανήτη. Άμεση, ακριβής και πανίσχυρη, μεταφέρει ακαριαία την αλυσίδα από μικρό σε μεγάλο δίσκο – και αντίστροφα – και δεν «τριμάρει» ποτέ γιατί έχει την ιδιότητα, μέσω της τεχνολογίας YAW, να «στρίβει» ώστε να ευθυγραμμίζεται απόλυτα με την αλυσίδα, ακόμα και με πάτημα 50x28t!

IMG_1324

Ο δισκοβραχίονας – όπως και η αλυσίδα με την κασέτα – προέρχεται από τη μηχανική σειρά Red 22 και διακρίνεται για την ακαμψία του και το χαμηλό του βάρος. Οι δίσκοι έχουν δεχθεί μαύρη ανοδείωση, με αποτέλεσμα να γίνουν πιο… άσχημοι, διατηρώντας όμως την ακαμψία και την λειτουργικότητα για την οποία φημίζονται.

IMG_1327

Το ποδήλατο της δοκιμής μας (Bianchi Oltre XR4 CV), ήταν εξοπλισμένο με direct mount φρένα της Vision, καθώς η Sram δεν έχει ακόμα παρουσιάσει ανάλογη έκδοση…
Η ηλεκτρονική σειρά Sram Red eTap εξοπλίζεται με τα ίδια φρένα της μηχανικής σειράς Red22 τα οποία αποτελούν και τον αδύναμο κρίκο. Μπορεί να είναι λίγο πιο ελαφριά από αυτά της Di2 και της EPS, υπολείπονται όμως σε αίσθηση και απόδοση – χαρακτηριστικά που είναι πολύ πιο σημαντικά από το βάρος στο κομμάτι της ασφάλειας και την οδηγικής απόλαυσης.

 

Συμπέρασμα
Η πρώτη ηλεκτρονική σειρά της Sram χτυπάει κορυφή! Η Red eTap βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, σε επίπεδο ευχρηστίας και λειτουργικότητας και σύμφωνα με τα λεγόμενα της αμερικάνικης εταιρείας είναι και η πιο ελαφριά! Αυτό που μένει να δούμε είναι την απάντηση των άμεσων ανταγωνιστών της. Η Shimano ήδη παρουσίασε την νέα Dura Ace Di2 9170 η οποία… διατηρεί τα καλώδια και έτσι ο κλήρος πέφτει τώρα στους Ιταλούς…
Αντιπρόσωπος: www.gatsoulis.gr

Δείτε επίσης

Το Σαν Φρανσίσκο απαγορεύει τα αυτοκίνητα στον πιο πολυσύχναστο δρόμο του

Και εκεί που εμείς συζητάμε αν πρέπει να απαγορεύσουμε τα… πατίνια και αν πρέπει τα ...

Selle Royal Van

H Selle Royal υποστηρίζει τους ποδηλάτες… στο δρόμο

Συνεχίζοντας την πετυχημένη της καμπάνια “Support Cyclists on the Road”, η Selle Royal ταξιδεύει με ...

Ανάβαση Πάρνηθας

58η Ανάβαση Πάρνηθας την Κυριακή 20 Οκτωβρίου

Την Κυριακή 20 Οκτωβρίου η 58η Ανάβαση Πάρνηθας από τον «Ερμή»   Φωτό: Πέτρος Γκότσης ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest