Home | ΤΕΧΝΙΚΑ | ΟΔΗΓΗΣΗ | 6 συμβουλές για πιο άνετη οδήγηση

6 συμβουλές για πιο άνετη οδήγηση

Όταν κάνεις ποδήλατο, ο μόνος πόνος που μπορεί να αισθάνεσαι θα πρέπει να προέρχεται από την πίεση των δυνάμεών σου στα άκρα. Αν όμως νιώθεις και άλλους πόνους, τότε κάτι δεν πάει καλά. Προσπάθησε να αλλάξεις (ή να ρυθμίσεις όπου αυτό είναι δυνατόν) κάποιο/α από τα παρακάτω περιφερειακά ανάλογα με το σημείο που πονάς και θα δεις μεγάλη βελτίωση.


Σέλα
Ίσως να νιώσεις σαν «γεροπαράξενος» και αναποφάσιστος καθώς θα προσπαθείς να βρεις μια άνετη σέλα και αρκετοί είναι οι ποδηλάτες που καταλήγουν να δοκιμάσουν πολλές σέλες σε διαφορετικές κλίσεις προτού καταλήξουν στη σωστή. Όταν όμως βρεις τη σέλα που σου κάνει, η ποδηλατική σου εμπειρία θα μεταμορφωθεί!


Τιμόνι
Αν το τιμόνι σου είναι λάθους μεγέθους (πολύ πλατύ) ή καμπυλότητας, μπορεί να έχεις πόνους στους ώμους, να σου μουδιάζουν τα χέρια ή να μην μπορείς να φτάσεις καλά τις μανέτες. Θέλεις να είσαι σε μία θέση που να μπορείς να στηρίξεις τον κορμό σου νιώθοντας άνετα χωρίς να τεντώνεις το λαιμό και τους ώμους σου.

(!) Ιδανικά, αν έχεις πόνους σε μέση, αυχένα ή ώμους, προτείνουμε να κάνεις ένα Bike Fitting σε κάποιο ποδηλατικό κατάστημα, τόσο για σου υποδείξουν τις σωστές ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν με τα υπάρχοντα περιφερειακά σου, όσο και για να σου προτείνουν κάτι άλλο που θα ταιριάζει στον δικό σου σωματότυπο.


Ταινία τιμονιού ή χερούλια
Είτε το πιστεύεις είτε όχι, ακόμη και η ταινία μπορεί να βελτιώσει την άνεσή σου στο ποδήλατο. Αν θέλεις να κάνεις άνετες διαδρομές χωρίς πόνους στους καρπούς ή τις παλάμες, τότε προτίμησε μια ταινία ή χερούλια με ενσωματωμένο τζελ ή γενικότερα, υλικό που απορροφά τους κραδασμούς. Από την άλλη, η πλαστική ή δερμάτινη ταινία μπορεί να είναι καλύτερη αν θέλεις να αισθάνεσαι «πιο κοντά» στο δρόμο.


Μαξιλαράκι κολάν
Ένα μεγάλο μέρος – αν όχι το μεγαλύτερο – της ποδηλατικής εμπειρίας καταλήγει στην άνεση που σου προσφέρει το μαξιλαράκι από το ποδηλατικό σου κολάν. Ακριβώς το ποιου τύπου μαξιλαράκι είναι το αγαπημένο σου, είναι καθαρά προσωπική υπόθεση, αλλά σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν υπάρχουν ραφές που πιθανότατα θα σε τραυματίσουν, και ότι το υλικό είναι αρκετό για να προστατεύσει την ευαίσθητη περιοχή.

(!) Επίσης, να θυμάσαι ότι τα ποδηλατικά κολάν είναι σχεδιασμένα να φοριούνται χωρίς εσώρουχο!


Γάντια
Αν νιώθεις μούδιασμα και μυρμήγκιασμα στα χέρια, ίσως θα πρέπει να δοκιμάσεις ένα ζευγάρι καλά γάντια. Όταν λέμε «καλά» εννοούμε όχι μόνο να έχει το κατάλληλο υλικό ανάλογα με την εποχή, αλλά και μαξιλαράκι με τζελ για την απορρόφηση των κραδασμών που δέχεται το τιμόνι, και κατά προέκταση, οι παλάμες και οι καρποί σου.

(!) Επιπλέον, τα γάντια θα προστατέψουν τα χέρια σου και από πιθανή – ελαφριά – πτώση.


Παπούτσια
Υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή μεταξύ ενός άκαμπτου και αρκετά άνετου παπουτσιού που μεταφέρει ικανοποιητικά τη δύναμη των ποδιών στο ποδήλατο κι ενός άλλου, που νιώθεις ότι πιέζει τα πόδια σου. Χρειάζεσαι ένα παπούτσι που να εφαρμόζει μεν στο πόδι, αλλά να μπορεί να «χωρέσει» και κάποιο πρήξιμο στο τέλος μιας μεγάλης προπόνησης/διαδρομής. Ίσως εδώ βοηθήσει και ένας πάτος που θα είναι σχεδιασμένος ειδικά για το δικό σου πέλμα.

(!) Επίσης, οι κάλτσες από ειδικό high-tech υλικό θα κρατήσουν μακριά τον ιδρώτα και θα απορροφήσουν τυχόν κραδασμούς προσφέροντας μια ακόμα πιο άνετη ποδηλατική εμπειρία.

 

 

Δείτε επίσης

Σχαράκια: Η σημασία της σωστής ρύθμισης

Κούμπωσε σωστά! Τα σχαράκια ορίζουν τη θέση των ποδιών επάνω στα πετάλια και ο τρόπος ...

4 τρόποι να βελτιώσεις το πεταλάρισμα σου

Καν’ το όπως οι pro! Πόσοι από εμάς δεν έχουμε θαυμάσει – είτε από κοντά, ...

ΚΟΚ και Ποδήλατο: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

Διαβάστε όλα τα άρθρα του ΚΟΚ που αφορούν το ποδήλατο

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest