To e-versa είναι ένα ποδήλατο που σίγουρα θα τραβήξει τα βλέματα κατά το πέρασμά του.
ΚΕΙΜΕΝΟ: Τίμος Τσιντσικλόγλου
Είναι αναδιπλούμενο και είναι και ηλεκτρικό! Τίποτα από αυτά τα δύο όμως δεν είναι εκείνο που κάνει το e-versa να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Οι Γερμανοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα design και έχουν φτιάξει ένα πλαίσιο ιδιαίτερα όμορφο και εκκεντρικό, χρησιμοποιώντας κατάλληλες καμπύλες και άψογους χρωματικούς συνδυασμούς, με αποτέλεσμα έναν πολύ μοντέρνο σχεδιασμό που δύσκολα θα περάσει απαρατήρητος. Ο άσος στο μανίκι του e-versa είναι το βάρος του. Η εταιρία έχει προσπαθήσει να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα σε πολλούς τομείς, όπως είναι το μέγεθος, το βάρος, η άνεση, η αυτονομία, η ποιότητα, η φορητότητα, η λειτουργικότητα και άλλα πολλά. Αυτό το πρότζεκτ λοιπόν, κάθε άλλο παρά εύκολο θα μπορούσε να είναι και η Hercules μπορώ να πω ότι τα πήγε περίφημα στο να καταφέρει να τα συνδυάσει όλα στον καλύτερο δυνατό βαθμό.
ΤΟ DESIGN ΤΟΥ
Φαίνεται σαν ένα καλό σπαστό ποδήλατο και δύσκολα κάποιος που δε ξέρει θα μπορέσει να υποψιαστεί την ηλεκτρική δύναμη που κρύβεται μέσα του. Τα μόνα στοιχεία που θα μπορούσαν να το προδώσουν είναι η πιο ογκώδης καλωδίωση που έχουν όλα τα e-bikes, το display στο τιμόνι και ο ήχος που κάνει όταν ο κινητήρας αναλαμβάνει να κάνει πιο εύκολη τη ζωή σας. Κατα τ’ άλλα, ο μικρός σε όγκο, αλλά και δύναμη (180Watt) κινητήρας είναι καλά κρυμμένος στο κέντρο του πίσω τροχού, ενώ η μπαταρία του είναι ενσωματωμένη μέσα στο πλαίσιο και στην ουσία είναι σαν να μην υπάρχει! Όλα αυτά μέσα σε ένα σύνολο που ζυγίζει μόλις 16,9 κιλά.
Η Hercules είναι μια εταιρία με μεγάλο όνομα στο χώρο της ποδηλατικής βιομηχανίας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και βρίσκει τις ρίζες της πίσω στο 1886. Η ιστορία της συνδέεται άμεσα με την ιστορία του ποδηλάτου γενικότερα και η ποιότητα κατασκευής του e-versa αντικατοπτρίζει επάξια το όνομα της εταιρίας, το οποίο βέβαια δεν επιλέχθηκε τυχαία και έχει να κάνει με τη δύναμη και την ευρωστία του γνωστού ήρωα της ελληνικής μυθολογίας. Από την πρώτη στιγμή το e-versa σου δίνει την εντύπωση για ένα πολύ συμπαγές και σφιχτό πλαίσιο που δύσκολα συναντάει κανείς σε σπαστό ποδήλατο. Όλα τα υλικά του, τα εξαρτήματα, οι κολλήσεις, η βαφή του πλαισίου, όλα είναι εξαιρετικής ποιότητας και όλα δουλεύουν άψογα μεταξύ τους. Τίποτα δεν έχει φτιαχτεί τυχαία και όλα δείχνουν πως είναι ένα ποδήλατο που θα σας κρατήσει συντροφιά για πολλά χρόνια ή χιλιόμετρα, χωρίς να σας ζητήσει πολύ χρόνο για τη συντήρησή ή την επισκευή του.
ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
Η πρώτη βόλτα με το e-versa έγινε στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην Κηφισιά και στους καινούριους ποδηλατόδρομους που έχουν φτιάξει εκεί. Γρήγορα όμως το off-road στοιχείο μέσα μου με οδήγησε στο άλσος Συγγρού, όπου είπα να δοκιμάσω τη συμπεριφορά του σε χώμα και συνεχόμενες ανωμαλίες του εδάφους. Το e-versa με έβγαλε ασπροπρόσωπο και μέσα σε ένα 20λεπτο είχα κάνει το γύρο του άλσους, από άκρη σ’ άκρη, χωρίς να έχω κουραστεί ιδιαίτερα και μάλιστα το διασκέδασα αρκετά. Όταν «σπάει» το e-versa γίνεται αρκετά μικρό σε όγκο κι έτσι χώρεσε σχετικά άνετα στο μικρό πορτ-μπαγκάζ ενός VW Polo, προκειμένου να μεταφερθεί στη Χαλκίδα και να δοκιμαστεί σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης.
Όπως είπαμε και πριν, η εταιρία προσπάθησε να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα σε διάφορους
τομείς που απαρτίζουν ένα ποδήλατο. Τα έχει καταφέρει πολύ καλά, αλλά σίγουρα κάπου έπρεπε να κάνει κάποιες θυσίες. Έτσι, το e-versa υστερεί κάπου, αλλά υπερτερεί κάπου αλλού. Στον τομέα της άνεσης για παράδειγμα, η σέλα του δεν είναι από τις πιο αναπαυτικές που θα ήθελε κάποιος να συναντήσει σε ένα τέτοιο ποδήλατο και δεν υπάρχει κάποιο εξάρτημα, πέρα από τα λάστιχα, που θα απορροφήσει τους κραδασμούς του δρόμου. Σε αντιπαράθεση με όλα αυτά όμως το ποδήλατο έχει παραμείνει κάτω από τα 17 κιλά, κάτι που το κάνει άνετο σε περίπτωση μεταφοράς και αποθήκευσης. Στον τομέα της ηλεκτρικής υποβοήθησης, έχει προσαρμόσει έναν πιο μικρό και ελαφρύ κινητήρα στα 180 Watt, έναντι των 250 Watt που είναι το όριο βάσει προδιαγραφών και χρησιμοποιούν οι πιο πολλές εταιρίες. Αυτό σημαίνει πως το e-versa είναι θεωρητικά πιο αδύναμο σε σχέση με τα υπόλοιπα. Η μπαταρία του είναι μικρή σε τάση και χωρητικότητα, 24V και 5Ah αντίστοιχα, άρα και πάλι το e-versa υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα νούμερα αυτά όμως δεν είναι τυχαία. Το ποδήλατο είναι σχετικά ελαφρύ, άρα με έναν πιο αδύναμο κινητήρα μπορεί να κινηθεί σχεδόν το ίδιο άνετα με ένα ποδήλατο που έχει πιο ισχυρό κινητήρα αλλά είναι πιο βαρύ. Στο θέμα της αυτονομίας από την άλλη μεριά, μία πιο μικρή μπαταρία μπορεί να έχει αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα όταν έχει να θέσει σε λειτουργία έναν πιο μικρό σε ισχύ κινητήρα, σε συνδυασμό με τις 7 ταχύτητες. Άρα, στο θέμα δύναμης και αυτονομίας, το e-versa δε σπάει τα ρεκόρ, αλλά μπορεί να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό του.
Πάνω στο τιμόνι υπάρχει ένα μικρό display όπου μπορούμε να δούμε το υπόλοιπο της μπαταρίας και έχει και δύο κουμπάκια, το ένα για το on/off και το άλλο για την επιλογή ανάμεσα στα τρία (Low, Μedium και High) διαθέσιμα modes, με τα οποία ο αναβάτης προσαρμόζει την υποβοήθηση του κινητήρα στο βαθμό που επιθυμεί. Ξεκινώντας με το e-versa, μετά από τρεις περίπου πεταλιές, τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας. Αργεί λίγο και θα προτιμούσα να έπαιρνε μπρος πιο νωρίς, ώστε να ξεκινήσει το ποδήλατο χωρίς να απαιτήσει μεγάλη δύναμη από τον αναβάτη. Όταν ο αναβάτης σταματήσει να γυρνάει τα πετάλια ο κινητήρας εξακολουθεί να δίνει δύναμη για 1-2 δευτερόλεπτα ακόμα, κάτι που κάποιες φορές σε αναγκάζει να πατήσεις φρένο προκειμένου να τον «κόψεις». Να σημειώσω εδώ πως και τα δύο φρένα είναι εξοπλισμένα με αισθητήρα που αμέσως δίνει εντολή στον ελεγκτή και ακαριαία διακόπτεται η λειτουργία του κινητήρα. Αυτή η καθυστέρηση κατά την εκκίνηση και το σταμάτημα είναι κάτι που ίσως ενοχλήσει κάποιους, ειδικά όταν κάποιος βρεθεί σε πυκνή κίνηση και συχνό «σταμάτα-ξεκίνα», όπου σίγουρα θα χρειαστεί να αλλάξει από την επιλογή High σε Medium ή Low, προκειμένου να μη χρειάζεται να πατάει συνέχεια τα φρένα και να έχει απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Με μία όμως σχετικά σύντομη χρήση όλα αυτά γίνονται συνήθεια και δεν
αποτελούν ιδιαίτερο πρόβλημα κατά τη χρήση.
Στα χαρακτηριστικά της εταιρίας φαίνεται πως η αυτονομία του e-versa κυμαίνεται από 45 έως 50 χιλιόμετρα, νούμερα που είναι εφικτά με πολύ συνετή χρήση, αλλιώς με συνεχόμενη χρήση του High mode, μετά από 20 με 25 χιλιόμετρα η ένδειξη στο display τείνει προς το «empty» και στα 30 περίπου χιλιόμετρα θα χρειαστεί να συνδέσουμε το ποδήλατο με παροχή ρεύματος. Ο φορτιστής της μπαταρίας είναι και αυτός μικρός σε όγκο και βάρος, μοιάζει πολύ με φορτιστή (τροφοδοτικό) ενός laptop και μπορεί να συνδεθεί απευθείας πάνω στην μπαταρία από μία μικρή τρύπα στο πλαίσιο ή αν κάποιος δεν έχει διαθέσιμη μπρίζα κοντά στο ποδήλατο μπορεί σχετικά εύκολα, σπάζοντας το ποδήλατο στα δύο, να αφαιρέσει την μπαταρία μέσα από το πλαίσιο και να τη μεταφέρει. Σαν ποδήλατο το e-versa έχει πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, σου δίνει απόλυτη εμπιστοσύνη σε μεγάλες ταχύτητες, σε στροφές, αλλά και σε κίνηση μέσα στην πόλη με πυκνή κυκλοφορία. Τα φρένα του είναι ικανά να το επιβραδύνουν σε πολύ μικρό χρόνο, ενώ το πίσω δισκόφρενο με 160 χιλ. ρότορα θέλει λίγη ευλάβεια γιατί δεν αργεί πολύ για να μπλοκάρει τον πίσω τροχό. Η απουσία φτερών – λασποτήρων είναι κάτι που χαρίζει στην εμφάνιση του ποδηλάτου, αλλά θα σε κάνει να φρενάρεις ή να αλλάξεις πορεία όταν δεις νερά στο δρόμο. Ας μη ξεχνάμε όμως τη χρήση για την οποία προορίζεται το e-versa και σίγουρα δεν είναι για αυτούς που καθημερινά καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις και ποικίλες διαδρομές.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η Hercules θέλησε να υλοποιήσει έναν άκρως φορητό αλλά ταυτόχρονα ηλεκτρικό ποδήλατο και το κατάφερε με άψογο αποτέλεσμα. Το e-versa είναι ένα πανέμορφο, εντυπωσιακό ποδήλατο που όταν διπλώσει άνετα θα μπει μέσα στο πορτ-μπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου ή στην αποθηκούλα ενός μικρού σκάφους. Όταν κάποιος το ξεδιπλώσει, κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα, το e-versa ξεδιπλώνει και όλα τα χαρίσματα που η εταιρία έχει φροντίσει να το εξοπλίσει και θα σε μεταφέρει με άνεση στην άλλη μεριά του νησιού, μέσα στο κέντρο της πόλης, στο μετρό ή στην εξοχή. Δεν είναι το
ιδανικό e-bike για καθημερινή, πολύωρη χρήση, αλλά είναι ένα απ’ τα λίγα που θα μπορέσετε να κουβαλήσετε μαζί σας οπουδήποτε και να το χρησιμοποιήσετε όταν το θελήσετε. Στον τομέα ποιότητας και αντοχής φέρει επάξια το όνομα «Ηρακλής» επάνω του, ενώ η τιμή του είναι προσιτή.
ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΣΙΓΟΥΡΑ
• Είναι μικρό, ελαφρύ, γρήγορο και εντυπωσιακό.
ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΩ
• Θέλω κάτι πιο δυνατό, πιο άνετο, για μεγάλες αποστάσεις.
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Κινητήρας: Protanium rear wheel motor, 24V, 250W, max. Torque 25.6Nm
Μπαταρία: Protanium Lithium-Polymer, 24V, 5Ah Κονσόλα απεικόνισης: Protanium 3 Steps & energy status
Χρόνος φόρτισης: 2-3 ώρες
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
Σκελετός: Aluminium 6061 folding Frame
Πιρούνι: Aluminium rigid Fork
Στεφάνια: Weinmann X star 20» x 1.5» 28 hole aluminum
Λάστιχα: Schwalbe Kojak 20»
Ακτίνες: Stainless steel
Φρένα (Εμπρός): Tektro V-Brake
Φρένα (Πίσω): Tektro mechanical disc brake 160mm
Ταχύτητες: Shimano Altus Mix 7-speed
Λεβιές ταχυτήτων: Shimano Rapidfire Plus
Δίσκος: Aluminum Crank set 48 teeth
Πετάλια: Aluminium Folding Pedal
Σέλα: Cionelli
Ντίζα σέλας: extra long 80,4 x 580mm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα: 25km/h
Βεληνεκές: 45 – 50 km
Βάρος: 16.9 kg με μπαταρία
ΠΡΑΚΤΙΚΑ
Τιμή: 1400€
Αντιπρόσωπος: Premium Bikes.
Τηλ.: 210 9641410