Home | FITNESS | ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ | Spinning τις ρόδες σας

Spinning τις ρόδες σας

Άρχισε να κάνει κρύο έξω στους δρόμους; Καιρός να μείνετε μέσα και να δοκιμάσετε κάτι όχι πολύ διαφορετικό αλλά ασυνήθιστο για σας που ποδηλατείτε κυρίως έξω – μαθήματα spinning!

Νομίζετε ότι είσαστε σε καλή κατάσταση στο ποδήλατο; Ίσως να νιώθετε ότι δεν υπάρχουν πολλά πράγματα εκεί έξω που μπορεί να σας προκαλέσουν το ενδιαφέρον, αφού τα έχετε καταφέρει καλά και στις πιο δύσκολες ανηφόρες.
Έτσι ίσως είναι η ώρα να ιδρώσετε μέσα. Όχι, δεν εννοώ να κάνετε το παραδοσιακό εργόμετρο ή καρούλια αλλά να μπείτε σε ένα γκρουπ spinning. Δεν είναι ακόμη καιρός να συγκεντρώνεστε σε ρυθμούς και εντάσεις προπόνησης, πρέπει πρώτα να χαλαρώσετε ψυχολογικά από την αγωνιστική δράση. Έτσι, θα μπορέσετε απλά να διατηρήσετε τη φυσική σας κατάσταση χωρίς τη μονότονη και ψυχολογική κούραση του εσωτερικού χώρου, παρακολουθώντας δύο με τρεις φορές την εβδομάδα από 45 λεπτά ένα πρόγραμμα spinning.
Είναι πολύ διαφορετικό να βρίσκεσαι σε κλειστό χώρο μέσα σε ένα γκρουπ 20 ατόμων, με τελείως διαφορετική ψυχολογία και φυσική κατάσταση από αυτή της αγωνιστικής ποδηλασίας και με τους ήχους της μουσικής στη διαπασών, να εκτονώνεις την ενέργειά σου. Σε όλα τα μοντέρνα spinning ποδήλατα μπορείς να κάνεις τόσες πολλές ρυθμίσεις, που είναι πολύ εύκολο να το φέρεις πολύ κοντά στη θέση που έχεις πάνω στο ποδήλατό σου και να νιώσεις πραγματικά πολύ άνετα.
Αυτό που έχετε να κάνετε είναι να ξεκινήσετε πολύ ήρεμα, να ανεβάσετε σταδιακά την ένταση, ώστε να κυλήσει το αίμα σας και να προθερμανθείτε, και τότε να αφήσετε το ρυθμό της μουσικής να σας συνεπάρει, αφήνοντας ελεύθερο το σώμα σας να «χορέψει» πάνω στις ρόδες.
Τα ποδήλατα έχουν τις ανάλογες επιλογές για να ρυθμίσετε την αντίσταση με πολύ εύκολο χειρισμό ακόμη και όταν είστε πραγματικά στα κόκκινα. Το να ποδηλατήστε 45 λεπτά στο δρόμο είναι κάτι πάρα πολύ εύκολο, 45 λεπτά όμως στο μηχάνημα με τις ανάλογες επιβαρύνσεις, τη μία καθιστός και την άλλη σε ορθοπέταλο ακολουθώντας το ρυθμό της μουσικής είναι τελικά κάτι που επιβαρύνει αρκετά τον οργανισμό κι αν δεν το πιστεύετε δείτε τις λίμνες από ιδρώτα που σχηματίζονται κάτω από τα ποδήλατα.
Το καλό που έχει το spinning είναι ότι δεν έχεις να ασχολείσαι με τους σηματοδότες, τους οδηγούς αυτοκινήτων, τις λακκούβες ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να βρεθεί στο δρόμο σου. Είσαι συγκεντρωμένος εκεί και για 45 λεπτά, μπορείς να συγκεντρωθείς σε αυτό που κάνεις προσπαθώντας να βελτιώσεις την τεχνική σου, την αναπνοή σου, να βρεις μια πιο χαλαρή στάση στο σώμα σου, μέχρι ακόμη και να κλίσεις τα μάτια σου και να συγκεντρωθείς στο ρυθμό και στον πόνο της άσκησης.
Τα ποδήλατα έχουν επάνω θήκες για να βάλετε το παγούρι σας. Θα πρέπει να φροντίσετε  για τη σωστή ενυδάτωση μιας και ο κλειστός χώρος όσο καλά κι αν αερίζεται είναι σίγουρο ότι θα σας δημιουργήσει πολύ περισσότερες ανάγκες για τη λήψη υγρών.
Τις περισσότερες φορές δε χρειάζεται να φοράτε ακόμη και τον παλμογράφο. Η ένταση κάποιες φορές είναι τόσο μεγάλη που είναι σαν να είσαι ο τελευταίος του γκρουπ και να προσπαθείς να κρατηθείς στη ρόδα του μπροστινού σου μετά από κάποιο ντεμαράζ. Κατά μέσο όρο οι θερμίδες που καταναλώνει κάποιος γι’ αυτά τα 45 λεπτά είναι 600 – 800, αρκετά ικανοποιητικός αριθμός, δε νομίζετε;
Άλλο ένα σημαντικό πράγμα για την προπόνηση με γκρουπ σε γυμναστήριο είναι ότι μπορείτε να προπονείστε μαζί με τους φίλους σας, οι οποίοι μπορεί να βρίσκονται σε άλλο επίπεδο φυσικής κατάστασης και όλοι μπορείτε να πάρετε αυτό που χρειάζεστε από την προπόνηση. Δε χρειάζεται να πιέζεστε περιμένοντας τους άλλους στην κορυφή μιας ανηφόρας, ούτε να φρενάρετε τους πιο γρήγορους όπως συμβαίνει στο δρόμο.
Θα σας πρότεινα να το έχετε κατά νου σε όλη την περίοδο της προετοιμασίας σας, ειδικά όταν ο χρόνος είναι περιορισμένος κι έχετε χάσει την εβδομαδιαία interval προπόνηση. Έτσι, την επόμενη φορά που ο κακός καιρός σάς κάνει να σκεφτείτε δύο φορές για το αν θα βγείτε με το ποδήλατο έξω ή όχι, μπείτε στο αυτοκίνητο και πηγαίνετε σε ένα γκρουπ  spinning για μία μεγάλη δυνατή εικονική βόλτα στα βουνά του μυαλού σας.

Δείτε επίσης

Διαφορές στην αυτοπεποίθηση του αθλούμενου σε σχέση με το φύλο

Διαφορές στην αυτοπεποίθηση σε σχέση με το φύλο Αυτοπεποίθηση είναι το αίσθημα εκείνο που κάνει ...

Θέλεις να δυναμώσεις στο ποδήλατο; Ανέβα σκαλοπάτια!

Το ανέβασμα σκαλοπατιών ενεργοποιεί τους ίδιους μυς με το ποδήλατο, δηλαδή τετρακέφαλους και γλουτιαίους. Αν αυτοί οι μυς είναι δυνατοί, κρίνουν και σε μεγάλο βαθμό την απόδοση, στο συγκεκριμένο άθλημα.

αργό τρέξιμο

Αργό τρέξιμο για ποδηλάτες και τριαθλητές!

Τα πλεονεκτήματα του “αργού” τρεξίματος Ο Στέφανος Φυγετάκης, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής και Προπονητής, μας εξηγεί ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest