Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | CITY-TREKKING | Ideal Cobi 30

Ideal Cobi 30

Μίνι λιμουζίνα

Έχοντας μία πληρέστατη γκάμα στο πορτφόλιό της, από εισαγωγικά μοντέλα έως αγωνιστικά ΜΤΒ και κούρσες, η Ideal είχε ένα «κενό» στην κατηγορία των αναδιπλούμενων. Μια κατηγορία ιδιαίτερα δημοφιλή στη χώρα μας – ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα – η οποία, δικαιολογημένα για τις δικές μας συνθήκες, έχει συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις.

Από τον Σπύρο Παπαγεωγίου

Η ανακοίνωση της σειράς Cobi ήταν μία ευχάριστη έκπληξη για τους ανθρώπους του χώρου καθώς με αυτήν, η Ιdeal ουσιαστικά ολοκληρώνει την γκάμα των μοντέλων της. Από καιρό περιμέναμε την πρόταση της Ideal στη συγκεκριμένη κατηγορία η οποία, για διάφορους εσωτερικούς λόγους είχε κάπως καθυστερήσει. Όμως το… καλό πράγμα καμιά φορά αργεί και η Ideal, για μία ακόμη φορά μας αποζημίωσε αποδεικνύοντας πως όταν δεν έχει κάτι ουσιαστικό να προτείνει, προτιμά να περιμένει την κατάλληλη στιγμή για να κάνει την κίνησή της. Και την έκανε!

 | mbike.gr | mbike.gr

Η πρώτη μας επαφή με το «οικονομικό» Cobi 30 ήταν μία ευχάριστη έκπληξη…

Με τη SIS και με το σας…
Η πρώτη θετική εντύπωση σχηματίστηκε όταν το ποδήλατο βγήκε από την κούτα του. Όμορφο, μαύρο και γυαλιστερό, με υψηλή ποιότητα βαφής και συνολικά περιποιημένο.

Το «ξεδίπλωμα» απολύτως προβλέψιμο – χωρίς καν να κοιτάξει κάποιος τις οδηγίες χρήσης που το συνοδεύουν – αποκαλύπτει ένα ποδήλατο που δεν αφήνει κάποιον αδιάφορο. Καθαρές γραμμές, μονός δίσκος μπροστά, 7 γρανάζια πίσω, v-brakes, ένα «δειλό» κουδουνάκι και ανακλαστήρα πίσω και στις ρόδες είναι το πακέτο που το συνοδεύει.

Όμως η εξωτερική εμφάνιση δεν είναι το παν κι έτσι, ανυπομονούσαμε να το δούμε στο δρόμο.

Η πρώτη διαδρομή το κλασικό «γραφείο – κέντρο», μια διαδρομή περίπου 6 χιλιομέτρων, αυστηρά αστική, με κάποια υποχρεωτικά ανεβοκατεβάσματα σε πεζοδρόμια και μια ολοκληρωμένη επαφή με το μεγαλείο της κακοτεχνίας των ελληνικών δρόμων.

Το Cobi από τις πρώτες πεταλιές με κάνει να χαμογελάσω. «Βρε, κοίτα που πάει καλά…» σκέφτηκα και το μυαλό μου πήγε κατευθείαν στο ανταγωνισμό και σε σημαντικά ακριβότερες υλοποιήσεις.

Η αίσθηση στιβαρή, χωρίς τριγμούς και θορύβους, η απόκριση άμεση για ποδήλατο της κατηγορίας του, η θέση αναπαυτική. Τα ακόμα καινούργια v-brakes κρίνονται απολύτως ικανοποιητικά για τις συνθήκες στις οποίες πρόκειται να χρησιμοποιηθεί το ποδήλατο.

Η πρώτη μεγάλη έκπληξη έρχεται από τη σειρά SIS της Shimano. Οι περισσότεροι από σας – τουλάχιστον όσοι είστε «βουνίσιοι» ή κουρσάδες, ούτε θα την έχετε ακούσει. Μόλις τη δοκιμάσετε όμως θ’ αρχίσετε να αναθεωρείτε για το κατά πόσον η… XTR σας είναι τόσο εντυπωσιακή…

Προφανώς αστειεύομαι αλλά εκείνη που δεν αστειεύεται είναι η SIS. Οι ταχύτητες ανεβαίνουν με το πάτημα ενός πρακτικού κουμπιού το οποίο «αναβαθμίζει» το κόκπιτ του ποδηλάτου και κατεβαίνουν με το «άγγιγμα» ενός διακόπτη.

Πιο συγκεκριμένα. Επιταχύνετε συνεχώς γιατί είστε γρήγοροι τύποι, ανεβάζετε τρίτη ταχύτητα, τέταρτη, πέμπτη, έκτη – χαμογελάτε με την ταχύτητα των αλλαγών και την ακρίβεια της αίσθησης – έβδομη και ξαφνικά – ούπς – φανάρι. Ας κατεβάσω για να μην ξεκινήσω με ορθοπέταλο λέτε μέσα σας. Και… ως εκ θαύματος, η SIS κατεβάζει από έβδομη σε πρώτη με το απλό άγγιγμα του μοχλού. Εντυπωσιακό! Σοβαρά. Και εξαιρετικά χρήσιμο όταν κάποιος κινείται σε συνθήκες πόλης όπου θέλει συχνά να πάει από το έκτο στο δεύτερο γρανάζι χωρίς να το πολυσκεφτεί.

Κατά τα λοιπά, στην αίσθηση στο δρόμο χάρηκα το στενό τιμόνι που σε τοποθετεί σε μια πιο «αγωνιστική» θέση οδήγησης. Οι μανέτες των φρένων ικανοποιητικές, η σέλα επίσης, η αίσθηση των πεταλιών λίγο «λαστιχένια» αλλά αυτό είναι… προνόμιο όλων των αναδιπλούμενων ποδηλάτων.

Τα ελαστικά δεν προβληματίζουν πουθενά – δεν τα δοκίμασα σε βρεγμένο και, μεταξύ μας ευτυχώς γιατί αν έβρεχε στις 4 Μαϊου θα έπρεπε ν’ αρχίσουμε ν’ ανησυχούμε…

Το τηλεσκοπικό μπροστινό είναι αρκετά άκαμπτο και δεν προβληματίζει ακόμη και όταν σηκώνεται κάποιος για ορθοπέταλο. Ο αλουμινένιος σκελετός απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος σε βαθμό που αν κάποιος στηριζόμενος λίγο στα πετάλια και λίγο στις χειρολαβές, ανασηκωθεί ελαφρά κάθε φορά που περνά από λακκούβα – δηλαδή συνέχεια – πρακτικά δεν έχει λόγο να σηκώνεται από τη σέλα προκειμένου ν’ αποφεύγει το «ταρακούνημα».

Η διαδικασία διπλώματος επίσης απλή: κατεβαίνει το παλουκόσελο, διπλώνει το τιμόνι, διπλώνει ο σκελετός και έτοιμο. Εξάλλου δεν είναι μυστικό πως το σύστημα διπλώματος έχει την υπογραφή της Dahon, την τεχνογνωσία και της συνεργασία της οποίας έχει χρησιμοποιήσει η Ideal στη συγκεκριμένη σειρά.

Το ότι το ποδήλατο δεν «κουμπώνει» αυτόματα με μαγνήτη ή άλλο τρόπο και απαιτείται ένας μικρός ιμάντας (περιλαμβάνεται στη συσκευασία, μία από τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά) για τη μεταφορά του στο χέρι, κρίνεται αμελητέο. Είναι αλήθεια πως, από τότε που απελευθερώθηκε η είσοδος των ποδηλάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η ανάγκη για «σπάσιμο» του ποδηλάτου έχει μειωθεί. Είναι πιο εύκολο και πιο πρακτικό να μεταφέρεις το ποδήλατο στημένο – με το γνωστό σύστημα ακουμπάω τη σέλα στον ώμο – παρά να το διπλώσεις και να το κουβαλήσεις κλειστό.

Έτσι, το μοναδικό… μειονέκτημα του ποδηλάτου κρίνεται αμελητέο όχι επειδή θέλουμε να είμαστε επιεικείς αλλά γιατί, σε ένα τόσο ολοκληρωμένο σύνολο, μια τέτοια έλλειψη μοιάζει αδιάφορη. Τουλάχιστον για μένα.

Το βάρος είναι ικανοποιητικό για την κατηγορία και δεν πρόκειται να προβληματίσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς.

Η τιμή του – στα 430 ευρώ προτεινόμενη λιανικής – το κατατάσσει στη μεσαία κατηγορία – κατά τη γνώμη μας δεν πρέπει κάποιος να κινηθεί σε χαμηλότερη κατηγορία τιμής αν θέλει ένα αξιόπιστο αναδιπλούμενο – και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε σχέση με τα όσα προσφέρει.

Η επόμενη λιμουζίνα σας
Αν ζει κάποιος σε αστικό κέντρο και καλύπτει συχνά μικρές αποστάσεις – 4 έως 8 χιλιόμετρα – ή αν χρησιμοποιεί το ποδήλατό του συνδυαστικά με τα μέσα μεταφοράς, ένα αναδιπλούμενο ποδήλατο αποτελεί μια θαυμάσια λύση να ομορφύνει την καθημερινότητά του. Ειδικά αν έχει ένα ΜΤΒ ή μια κούρσα και θέλει ένα city που όμως θα κάνει πολλά περισσότερα – για παράδειγμα θα το κουβαλήσει στις διακοπές, θα το δώσει στη φίλη ή στο φίλο, στο γιο ή στην κόρη χωρίς να χρειάζεται ν’ ανησυχεί για το μέγεθος.

Αν λοιπόν κάποιος θέλει ένα ποδήλατο που «τα κάνει όλα και συμφέρει» δε χρειάζεται να κοιτάξει μακριά. Το Ideal Cobi 30 πρέπει να είναι ανάμεσα στις πρώτες θέσεις των επιλογών του. Δε λέω πως «σκοτώνει» τον ανταγωνισμό και πως είναι «μοναδικό» στο είδος του αλλά είναι εξαιρετικό. Είναι ό,τι ακριβώς θα περίμενε κάποιος από ένα Ideal – όμορφη σχεδίαση, προσεγμένη επιλογή περιφερειακών, υψηλή σχέση απόδοσης κόστους, ολοκληρωμένο σύνολο – και εκείνο το «κάτι παραπάνω» που έχει κάνει την ελληνική εταιρία αγαπημένη χιλιάδων καταναλωτών στην Ελλάδα και σε περισσότερες από δέκα χώρες στην Ευρώπη.

Είναι με λίγα λόγια μια σύγχρονη… λιμουζίνα αστικής μετακίνησης που μπορεί να γίνει η αφορμή να κάνετε περισσότερο ποδήλατο και να αποσβέσετε το κόστος αγοράς του στον πρώτο μήνα.

Με τη σειρά Cobi η Ideal κάνει εντυπωσιακά την εισαγωγή της στην αγορά των αναδιπλούμενων και αλλάζει ουσιαστικά τους όρους του παιχνιδιού. Μια δοκιμή, θα σας πείσει…

Συστήνεται ανεπιφύλακτα. 

Moυ άρεσε!
* Είναι τίμιο
* Κάνει ό,τι υπόσχεται
* Είναι πρακτικό

Δε μου άρεσε
* Θα ήθελα καλύτερη κύληση 

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Alloy Folding, Visegrip Technology
Πιρούνι: Hi-Ten Rigid
Μετάδοση: Shimano FT 30
Φρένα: Alloy V-Brakes, Black
Τροχοί: 20”|7sp

Πρακτικά
Τιμή: 439 €
Αντιπρόσωπος: Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ.
Τηλ.: 2610-993045

 

Δείτε επίσης

WingLights 360 Fixed

WingLights 360 Fixed: Βγάλε φλας!

Φλας για ποδήλατο από την CYCL Τα WingLights 360 Fixed σας προσφέρουν τη δυνατότητα να ...

Yedoo πατίνια

Yedoo Trexx: Τρέξε να το χαρείς!

Ένα εναλλακτικό, μοναδικό πατίνι από την Τσεχία και την Yedoo Η Yedoo είναι μια τσέχικη ...

Kona Coco

Kona Coco: Χάρμα οφθαλμών

Όταν το στιλ συναντά τη λειτουργικότητα Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε πως κάνετε ποδήλατο σε ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest