Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Shimano XTR 2011

Shimano XTR 2011

Ο θρύλος 10αρίζει

Από τους Γιάννη Κορφιάτη, Βάσω Λαζοπούλου

Μετά τη γνωριμία του Κώστα Σταμούλη με τη νέα XTR στην Αυστρία ήρθε η σειρά μας να δοκιμάσουμε τη νέα σειρά της Shimano, αυτή τη φορά, επί ελληνικού εδάφους. Η νέα XTR χωρίζεται σε δύο κατευθύνσεις: Η Race προορίζεται στη χρήση αγωνιστικού cross country με κύρια διαφορά τα φρένα χωρίς ρύθμιση reach και την πιο κοντή μανέτα, τα ελαφρύτερα πετάλια και τροχούς. Η Τrail επιλογή έχει φρένα με πιο μακριά μανέτα, ρύθμιση reach και ψήκτρες αλουμινίου (Ice-Tec). Και τα δύο μοντέλα έχουν μεγαλύτερα έμβολα από κεραμικό υλικό, το οποίο κατανέμει ομοιόμορφα τη δύναμη πέδησης βελτιώνοντας κατά 25% το φρενάρισμα σε σχέση με πέρσι. Oι trail τροχοί διατίθενται σε 15 και 20mm μπροστά κέντρο με ενισχυμένες ακτίνες και πορτοκαλί καψούλια.

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Τα δείγματα από την ιαπωνική εταιρία έφτασαν στα γραφεία του περιοδικού και τοποθετήθηκαν στα ποδήλατά μας – το Santa Cruz που αποτελεί «test bike» του ΜΒike και το αγωνιστικό ποδήλατο της Βάσως. Έκαστος στο είδος του λοιπόν κι έτσι η Βάσω, σαν καλό παιδί της ανηφόρας, εξόπλισε το carbon XC Focus της με τα ολοκαίνουργια φρένα μοντέλο race, σασμάν, κασέτα, δισκοβραχίονα, τροχούς, λεβιεδάκια και τα XC race πετάλια. Στο «δικό μου» all mountain Santa Cruz Blur LT βάλαμε επίσης διπλό δισκοβραχίονα, δεκάρα κασέτα, τα χειριστήρια, trail πετάλια και εμπρός και πίσω σασμάν. Και σε λιγότερο από μια μέρα – κάτι ώρες μας πήρε να στήσουμε τα ποδήλατα, τόση ήταν η λαχτάρα να τα δοκιμάσουμε – βγήκαμε στο χώμα. Εγώ θα δοκίμαζα την trail εκδοχή και η Bάσω την XC.

Trail

Ξεκινώντας να τονίσουμε ότι με την πρώτη ματιά η νέα σειρά δείχνει τουλάχιστον εντυπωσιακή πάνω στο ποδήλατο. Είναι ίσως η ομορφότερη XTR που έχουμε δει ως τώρα.
Το φινίρισμα σε δύο αποχρώσεις αλουμινίου τονίζει τις αεροδυναμικές γραμμές και αντανακλά όμορφα το φως. Η νέα σχεδίαση του δισκοβραχίονα έγινε και για λόγους αισθητικής ενώ, το βαθύτερο προφίλ του έξω δίσκου δίνει περισσότερη ακαμψία που σημαίνει σταθερότερες αλλαγές και λιγότερα στραβώματα από τις επαφές με το έδαφος καθώς επίσης και άμεση απόκριση στην πεταλιά.
Το γυαλιστερό φινίρισμα που χαρακτηρίζει την πεταλιέρα δυστυχώς θα θολώσει εύκολα από την τριβή με τα παπούτσια, ειδικά όταν οδηγήσουμε σε λάσπη και θα χάσει τη γυαλάδα που το χαρακτηρίζει. Εάν σκοπεύετε να αποκτήσετε μια XTR 2011 πεταλιέρα προμηθευτείτε και ένα διάφανο αυτοκόλλητο προστασίας. Σίγουρα δε θέλετε να την καταστρέψετε…

Τα πετάλια σε έκδοση trail διαθέτουν μεγαλύτερηεπιφάνεια από αυτή των Race, η οποία είναι ευπρόσδεκτη όταν δεν μπορούμε να ξανακουμπώσουμε και τα δύσκολα έρχονται. Η σταθερότητα στο κλείδωμα είναι αυτή που χαρακτηρίζει τα πετάλια της Shimano με το κλίκ να φωνάζει πως το πόδι κούμπωσε στη θέση του. Με δυο βίδες σε κάθε πετάλι ρυθμίζεται η σκληρότητα του ελατηρίου και η δύναμη που θα χρειαστεί για να ξεκουμπώσουμε το παπούτσι από τη θέση του. Το βάρος τους στα 398 γραμμάρια το ζευγάρι τα καθιστά μια πολύ καλή επιλογή για trail οδήγηση. Τα χειριστήρια των ταχυτήτων της XTR 2011 επιτέλους θα βιδώσουν πάνω στο τιμόνι μαζί με τη μανέτα των φρένων! Οι αλλαγές που έχουν γίνει βελτίωσαν τα χειριστήρια ώστε να απαιτείται μικρότερη δύναμη για την αλλαγή των ταχυτήτων.

Η γνωστή λειτουργία Two Way Release θα δουλέψει ελευθερώνοντας το σύρμα είτε πιέσουμε μπροστά ή πίσω το διακόπτη ενώ το αριστερό λεβιεδάκι θα αλλάξει από δεύτερο δίσκο σε τρίτο δίσκο λειτουργία με την περιστροφή μόνο μιας βίδας από κάτω. Τέλος να σημειώσουμε ότι όπως και στην προηγούμενη σειρά ρυθμίζεται η απόσταση από τις χειρολαβές για να μας βοηθήσει να πετύχουμε το τέλειο setup. Τα χειριστήρια θα μετακινήσουν το Shadow σασμάν για την αλλαγή των ταχυτήτων με μια χαρακτηριστική, γλυκιά αίσθηση. Με την πρώτη βόλτα θα καταλάβει κανείς τα μικρότερα κενά ανάμεσα στα γρανάζια της νέας δεκάρας κασέτας και θα νιώσει το κούμπωμα των ταχυτήτων το οποίο γίνεται πιο γρήγορα στο νέο σασμάν.

Το μέγεθός του είναι εμφανώς μικρότερο και η τοποθέτησή του είναι ακόμα πιο κοντά στο σκελετό, κάτι που θα το προστατέψει αποτελεσματικά από πέτρες και χτυπήματα. Η κίνηση του συρματόσχοινου είναι επίσης πιο άμεση και δεν αφήνει εκτεθειμένο το σύρμα σε αντικείμενα που θα μπορούσε να πιαστεί, αυτό έχει βελτιώσει και τις αλλαγές που γίνονται πλέον πιο άμεσα και ομαλά ακόμα και κάτω από μεγάλη δύναμη.

Η κασέτα τέλος είναι κατασκευασμένη από δύο υλικά. Τιτάνιο για τα πέντε μεγάλα γρανάζια και αλουμίνιο για τα υπόλοιπα μαζί με ειδικά κατασκευασμένο αλουμινένιο σκελετό χάρη στον οποίο το σώμα έχει περισσότερη ακαμψία στη μεγάλη μεταφορά δύναμης. Το συνολικό βάρος που κέρδισε το Blur από την αλλαγή των περιφερειακών ήταν μισό κιλό σε σχέση με την SLX πιο σημαντικά όμως είναι η απόδοση, η ταχύτητα ανταπόκρισης και η ακαμψία που χαρακτηρίζουν την XTR και την έφεραν εδώ που είναι σήμερα.

Με τα μάτια της Βάσως…

Η Shimano αποφάσισε να αφιερώσει μια σειρά αποκλειστικά στο cross country και το κατάφερε με επιτυχία αγγίζοντας αποκλειστικά την αίσθηση της φιλοσοφίας του XC. Αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα σε μια σειρά με αγωνιστικές πλέον καθαρά προδιαγραφές.
Το στήσιμο του ποδηλάτου μου έγινε από τον Αποστόλο Νασσίδη, στο νέο κατάστημα «podilato», που υποστηρίζει τεχνικά το ΜΒike. Εκεί την πρώτο αντίκρισα την ΧΤR και μετά το ντύσιμο του Focus Raven πλαισίου έμεινα άφωνη με την εξωτερική εμφάνιση και το απίστευτο design. Για τη λειτουργική όμως απόδοση του 2 x 10 είχα ακόμη την απορία να το καβαλήσω…

Άλσος Χαϊδαρίου, σε πίστα καθαρά XC μήκους 4 χλμ. έγιναν οι πρώτες δοκιμές. Ξεκίνησα με το πρώτο ανηφορικό σκάσιμο και το διπλό δισκάκι, κάτι καινούργιο στην XTR σαν παραδοσιακή του τριπλού. Σίγουρα με φόβιζε και ήταν πολύ πρωτόγνωρο για μένα, φυσικά δεν άργησα να το αγαπήσω.

Ο μεγάλος δίσκος αποτελούσε πλέον σταθερή αξία σε πολλά κομμάτια της διαδρομής που στην παλιά την XTR αναγκαζόμουν να ελαφρύνω, τώρα ρόλαρα πολύ πιο γρήγορα και με λιγότερη δαπάνη ενέργειας. Tο καλό είναι ότι υπάρχει ένα όμορφο και ομαλό στροφάρισμα των ποδιών πάνω στις αλλαγές χωρίς να σπάει τα πόδια ή να χάνεις πεταλιές. Αυτό θα αποτελέσει σίγουρα σημείο επιλογής για τους elite αθλητές. Η στιβαρότητα και η ακαμψία καθώς και η εργονομική σχεδίαση είναι αντιπροσωπευτικά πλέον για την ΧΤR. Δε χρειάζονται ιδιαίτερες σκέψεις του τύπου σε ποια κομμάτια θα ελαφρύνεις, σε ποια όχι κι αν προλάβεις λίγο πιο πριν ή λίγο πιο μετά.

Tο μάσημα της αλυσίδας ή ο ήχος από το σασμάν απουσιάζουν και μπορείς να αλλάξεις και δίσκο πάνω στο ανηφορικό σκάσιμο χωρίς να παραπονεθεί κανείς. Πλέον, το μόνο που χρειάζεται είναι να οδηγήσεις και να συγκεντρωθείς σε κάθε πεταλιά. Κάτι τέτοιο νομίζω ότι είναι και ο στόχος των pro αθλητών, να κάνουν πιο εύκολα και οικονομικά ποδήλατο!
Η αλυσίδα, ανανεωμένη και αρκετά αδυνατισμένη, καταφέρνει να με εντυπωσιάσει, αφού
οι αλλαγές γίνονται σε πολύ πιο σύντομο χρόνο και φυσικά αθόρυβα! Αξίζει να αναφέρω ότι η λάσπη είναι ο πιο «εύκολος» εχθρός της καθώς καταφέρνει να την απωθεί χάρη στο σύστημα σχεδίασης και μορφοποίησης της εσωτερικής πλευράς …

Το σασμάν, πέρα από το μειωμένο βάρος, καταφέρνει στις πτώσεις να γίνει πιο ανθεκτικό, ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τον αναβάτη που κάνει mountain. Οι κινήσεις του είναι μόνο ακριβείας και οι αλλαγές ακόμα και πάνω στα σκασίματα γίνονται πολύ μαλακές και σταθερές. Ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα φρένα, τα οποία πραγματικά πιστεύεις ότι είναι ψεύτικα! Το μήκος της μανέτας έχει μειωθεί αρκετά και πλέον μπορείς να φρενάρεις αβίαστα με ένα δάχτυλο! Το κορυφαίο στην υπόθεση είναι ότι σε ένα αρκετά κατηφορικό κομμάτι, με την παλιά την XTR πατούσες το φρένο και έκοβες μετά από κανά δίλεπτο, οπότε έπρεπε να υπολογίζεις πώς θα στήσεις και θα τοποθετήσεις το ποδήλατο
από πριν σε μια στροφή. Τώρα όμως η αντίδραση μειώνεται, το φρένο αποτελεί την τέλεια μηχανή ακριβείας μπορεί να είσαι πάνω στο κατηφορικό και να μείνεις εκεί αν χρειαστεί!

Είναι ένα συναίσθημα που σίγουρα αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα για τους πιο καλούς αθλητές, αν σκεφτεί κανείς ότι έχει μειωθεί κατά 8 νιούτον η πίεση που χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις. Οι δαγκάνες των φρένων έχουν μείνει σχεδόν οι ίδιες, με την παλιά σειρά με μόνη αλλαγή το φινίρισμα και τα νέα κεραμικά πιστόνια. Αξίζει να αναφερθούμε στις δισκόπλακες οι οποίες εσωτερικά είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο και εξωτερικά από ατσάλι. Αυτόματα αυτό οδηγεί στην αποβολή θερμότητας και στην καλύτερη πέδηση απομακρύνοντας έτσι και ίχνη λάσπης! Ενισχυμένα σαφώς πολύ καλύτερα και
με λεπτομερής σχεδίαση τα φρένα σίγουρα θα σας εντυπωσιάσουν.

Οι τροχοί των 1480 γρ. που επέλεξα προσέφεραν στιβαρό κράτημα στις στροφές χωρίς απώλειες κάνοντας την κατάβαση ακριβείας. Ακόμα καλύτερη κύλιση, ο τροχός με μηδαμινές απώλει-ες! Πιο ανθεκτικοί εξαιτίας του υλικού σκανδίου και περισσότερη ενίσχυση στα σημεία που εφαρμόζεται η ακτίνα. Οι αλλαγές πλέον έχουν γίνει πιο soft με ελάχιστη δύναμη, γρήγορα και φυσικά με εξαιρετική ακρίβεια. Η λαβή είναι αντιολισθητική, μικρότερη σε μήκος από την παλιά ΧΤR και μπορείς να φρενάρεις αβίαστα με ένα δάχτυλο!
Σύμφωνα με τα δεδομένα των κατασκευαστών, οι αλλαγές που έχουν κάνει στους λεβιέδες, έχουν ως αποτέλεσμα να απαιτείται πίεση μικρότερη κατά 8 Νιούτον σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά. Ο λεβιές έχει τη δυνατότητα ναχρησιμοποιηθεί για διπλό και τριπλό δίσκο με την περιστροφή μιας μόνο βίδας που βρίσκεται στο κάτω μέρος. Σε σύγκριση με άλλες σειρές η διαφορά είναι ότι οι αλλαγές γίνονται πιο μαλακά, με ιδιαίτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα. Έχουν επίσης βελτιώσει τη στεγανότητα του μηχανισμού.

Τα πετάλια κοιτάζοντάς τα έχουνε μείνει ίδια εξωτερικά. Μόλις τα πιάσεις σίγουρα η διαφορά είναι αισθητή, το βάρος μειώθηκε – αγγίζοντας την κατηγορία φτερού – ενώ ταυτόχρονα οι ιάπωνες μηχανικοί κατάφεραν να τα ενισχύσουν, παρέχοντες πρόσθετη σταθερότητα στο πάτημα χωρίς απώλειες το πόδι πατάει με ακριβείς κινήσεις καθώς το κενό ανάμεσα στην πλατφόρμα και τον άξονα είναι πιο μεγάλο αποθώντας με επιτυχία τη λάσπη.

Πραγματικά αν είστε καθαρόαιμοι xc riders θα σας αφήσει ικανοποιημένους στο έπακρο δεν έχετε να σκέφτεστε πλέον τίποτα από μια οικονομική – εργονομική, καθαρόαιμη, αγωνιστική οδήγηση. Είναι νέα XTR είναι απολύτως PRO και το δείχνει!

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Shimano XTR 2011

Shimano XTR 2011

Ο θρύλος 10αρίζει

Από τους Γιάννη Κορφιάτη, Βάσω Λαζοπούλου

Μετά τη γνωριμία του Κώστα Σταμούλη με τη νέα XTR στην Αυστρία ήρθε η σειρά μας να δοκιμάσουμε τη νέα σειρά της Shimano, αυτή τη φορά, επί ελληνικού εδάφους. Η νέα XTR χωρίζεται σε δύο κατευθύνσεις: Η Race προορίζεται στη χρήση αγωνιστικού cross country με κύρια διαφορά τα φρένα χωρίς ρύθμιση reach και την πιο κοντή μανέτα, τα ελαφρύτερα πετάλια και τροχούς. Η Τrail επιλογή έχει φρένα με πιο μακριά μανέτα, ρύθμιση reach και ψήκτρες αλουμινίου (Ice-Tec). Και τα δύο μοντέλα έχουν μεγαλύτερα έμβολα από κεραμικό υλικό, το οποίο κατανέμει ομοιόμορφα τη δύναμη πέδησης βελτιώνοντας κατά 25% το φρενάρισμα σε σχέση με πέρσι. Oι trail τροχοί διατίθενται σε 15 και 20mm μπροστά κέντρο με ενισχυμένες ακτίνες και πορτοκαλί καψούλια.

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Τα δείγματα από την ιαπωνική εταιρία έφτασαν στα γραφεία του περιοδικού και τοποθετήθηκαν στα ποδήλατά μας – το Santa Cruz που αποτελεί «test bike» του ΜΒike και το αγωνιστικό ποδήλατο της Βάσως. Έκαστος στο είδος του λοιπόν κι έτσι η Βάσω, σαν καλό παιδί της ανηφόρας, εξόπλισε το carbon XC Focus της με τα ολοκαίνουργια φρένα μοντέλο race, σασμάν, κασέτα, δισκοβραχίονα, τροχούς, λεβιεδάκια και τα XC race πετάλια. Στο «δικό μου» all mountain Santa Cruz Blur LT βάλαμε επίσης διπλό δισκοβραχίονα, δεκάρα κασέτα, τα χειριστήρια, trail πετάλια και εμπρός και πίσω σασμάν. Και σε λιγότερο από μια μέρα – κάτι ώρες μας πήρε να στήσουμε τα ποδήλατα, τόση ήταν η λαχτάρα να τα δοκιμάσουμε – βγήκαμε στο χώμα. Εγώ θα δοκίμαζα την trail εκδοχή και η Bάσω την XC.

Trail

Ξεκινώντας να τονίσουμε ότι με την πρώτη ματιά η νέα σειρά δείχνει τουλάχιστον εντυπωσιακή πάνω στο ποδήλατο. Είναι ίσως η ομορφότερη XTR που έχουμε δει ως τώρα.
Το φινίρισμα σε δύο αποχρώσεις αλουμινίου τονίζει τις αεροδυναμικές γραμμές και αντανακλά όμορφα το φως. Η νέα σχεδίαση του δισκοβραχίονα έγινε και για λόγους αισθητικής ενώ, το βαθύτερο προφίλ του έξω δίσκου δίνει περισσότερη ακαμψία που σημαίνει σταθερότερες αλλαγές και λιγότερα στραβώματα από τις επαφές με το έδαφος καθώς επίσης και άμεση απόκριση στην πεταλιά.
Το γυαλιστερό φινίρισμα που χαρακτηρίζει την πεταλιέρα δυστυχώς θα θολώσει εύκολα από την τριβή με τα παπούτσια, ειδικά όταν οδηγήσουμε σε λάσπη και θα χάσει τη γυαλάδα που το χαρακτηρίζει. Εάν σκοπεύετε να αποκτήσετε μια XTR 2011 πεταλιέρα προμηθευτείτε και ένα διάφανο αυτοκόλλητο προστασίας. Σίγουρα δε θέλετε να την καταστρέψετε…

Τα πετάλια σε έκδοση trail διαθέτουν μεγαλύτερηεπιφάνεια από αυτή των Race, η οποία είναι ευπρόσδεκτη όταν δεν μπορούμε να ξανακουμπώσουμε και τα δύσκολα έρχονται. Η σταθερότητα στο κλείδωμα είναι αυτή που χαρακτηρίζει τα πετάλια της Shimano με το κλίκ να φωνάζει πως το πόδι κούμπωσε στη θέση του. Με δυο βίδες σε κάθε πετάλι ρυθμίζεται η σκληρότητα του ελατηρίου και η δύναμη που θα χρειαστεί για να ξεκουμπώσουμε το παπούτσι από τη θέση του. Το βάρος τους στα 398 γραμμάρια το ζευγάρι τα καθιστά μια πολύ καλή επιλογή για trail οδήγηση. Τα χειριστήρια των ταχυτήτων της XTR 2011 επιτέλους θα βιδώσουν πάνω στο τιμόνι μαζί με τη μανέτα των φρένων! Οι αλλαγές που έχουν γίνει βελτίωσαν τα χειριστήρια ώστε να απαιτείται μικρότερη δύναμη για την αλλαγή των ταχυτήτων.

Η γνωστή λειτουργία Two Way Release θα δουλέψει ελευθερώνοντας το σύρμα είτε πιέσουμε μπροστά ή πίσω το διακόπτη ενώ το αριστερό λεβιεδάκι θα αλλάξει από δεύτερο δίσκο σε τρίτο δίσκο λειτουργία με την περιστροφή μόνο μιας βίδας από κάτω. Τέλος να σημειώσουμε ότι όπως και στην προηγούμενη σειρά ρυθμίζεται η απόσταση από τις χειρολαβές για να μας βοηθήσει να πετύχουμε το τέλειο setup. Τα χειριστήρια θα μετακινήσουν το Shadow σασμάν για την αλλαγή των ταχυτήτων με μια χαρακτηριστική, γλυκιά αίσθηση. Με την πρώτη βόλτα θα καταλάβει κανείς τα μικρότερα κενά ανάμεσα στα γρανάζια της νέας δεκάρας κασέτας και θα νιώσει το κούμπωμα των ταχυτήτων το οποίο γίνεται πιο γρήγορα στο νέο σασμάν.

Το μέγεθός του είναι εμφανώς μικρότερο και η τοποθέτησή του είναι ακόμα πιο κοντά στο σκελετό, κάτι που θα το προστατέψει αποτελεσματικά από πέτρες και χτυπήματα. Η κίνηση του συρματόσχοινου είναι επίσης πιο άμεση και δεν αφήνει εκτεθειμένο το σύρμα σε αντικείμενα που θα μπορούσε να πιαστεί, αυτό έχει βελτιώσει και τις αλλαγές που γίνονται πλέον πιο άμεσα και ομαλά ακόμα και κάτω από μεγάλη δύναμη.

Η κασέτα τέλος είναι κατασκευασμένη από δύο υλικά. Τιτάνιο για τα πέντε μεγάλα γρανάζια και αλουμίνιο για τα υπόλοιπα μαζί με ειδικά κατασκευασμένο αλουμινένιο σκελετό χάρη στον οποίο το σώμα έχει περισσότερη ακαμψία στη μεγάλη μεταφορά δύναμης. Το συνολικό βάρος που κέρδισε το Blur από την αλλαγή των περιφερειακών ήταν μισό κιλό σε σχέση με την SLX πιο σημαντικά όμως είναι η απόδοση, η ταχύτητα ανταπόκρισης και η ακαμψία που χαρακτηρίζουν την XTR και την έφεραν εδώ που είναι σήμερα.

Με τα μάτια της Βάσως…

Η Shimano αποφάσισε να αφιερώσει μια σειρά αποκλειστικά στο cross country και το κατάφερε με επιτυχία αγγίζοντας αποκλειστικά την αίσθηση της φιλοσοφίας του XC. Αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα σε μια σειρά με αγωνιστικές πλέον καθαρά προδιαγραφές.
Το στήσιμο του ποδηλάτου μου έγινε από τον Αποστόλο Νασσίδη, στο νέο κατάστημα «podilato», που υποστηρίζει τεχνικά το ΜΒike. Εκεί την πρώτο αντίκρισα την ΧΤR και μετά το ντύσιμο του Focus Raven πλαισίου έμεινα άφωνη με την εξωτερική εμφάνιση και το απίστευτο design. Για τη λειτουργική όμως απόδοση του 2 x 10 είχα ακόμη την απορία να το καβαλήσω…

Άλσος Χαϊδαρίου, σε πίστα καθαρά XC μήκους 4 χλμ. έγιναν οι πρώτες δοκιμές. Ξεκίνησα με το πρώτο ανηφορικό σκάσιμο και το διπλό δισκάκι, κάτι καινούργιο στην XTR σαν παραδοσιακή του τριπλού. Σίγουρα με φόβιζε και ήταν πολύ πρωτόγνωρο για μένα, φυσικά δεν άργησα να το αγαπήσω.

Ο μεγάλος δίσκος αποτελούσε πλέον σταθερή αξία σε πολλά κομμάτια της διαδρομής που στην παλιά την XTR αναγκαζόμουν να ελαφρύνω, τώρα ρόλαρα πολύ πιο γρήγορα και με λιγότερη δαπάνη ενέργειας. Tο καλό είναι ότι υπάρχει ένα όμορφο και ομαλό στροφάρισμα των ποδιών πάνω στις αλλαγές χωρίς να σπάει τα πόδια ή να χάνεις πεταλιές. Αυτό θα αποτελέσει σίγουρα σημείο επιλογής για τους elite αθλητές. Η στιβαρότητα και η ακαμψία καθώς και η εργονομική σχεδίαση είναι αντιπροσωπευτικά πλέον για την ΧΤR. Δε χρειάζονται ιδιαίτερες σκέψεις του τύπου σε ποια κομμάτια θα ελαφρύνεις, σε ποια όχι κι αν προλάβεις λίγο πιο πριν ή λίγο πιο μετά.

Tο μάσημα της αλυσίδας ή ο ήχος από το σασμάν απουσιάζουν και μπορείς να αλλάξεις και δίσκο πάνω στο ανηφορικό σκάσιμο χωρίς να παραπονεθεί κανείς. Πλέον, το μόνο που χρειάζεται είναι να οδηγήσεις και να συγκεντρωθείς σε κάθε πεταλιά. Κάτι τέτοιο νομίζω ότι είναι και ο στόχος των pro αθλητών, να κάνουν πιο εύκολα και οικονομικά ποδήλατο!
Η αλυσίδα, ανανεωμένη και αρκετά αδυνατισμένη, καταφέρνει να με εντυπωσιάσει, αφού
οι αλλαγές γίνονται σε πολύ πιο σύντομο χρόνο και φυσικά αθόρυβα! Αξίζει να αναφέρω ότι η λάσπη είναι ο πιο «εύκολος» εχθρός της καθώς καταφέρνει να την απωθεί χάρη στο σύστημα σχεδίασης και μορφοποίησης της εσωτερικής πλευράς …

Το σασμάν, πέρα από το μειωμένο βάρος, καταφέρνει στις πτώσεις να γίνει πιο ανθεκτικό, ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τον αναβάτη που κάνει mountain. Οι κινήσεις του είναι μόνο ακριβείας και οι αλλαγές ακόμα και πάνω στα σκασίματα γίνονται πολύ μαλακές και σταθερές. Ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα φρένα, τα οποία πραγματικά πιστεύεις ότι είναι ψεύτικα! Το μήκος της μανέτας έχει μειωθεί αρκετά και πλέον μπορείς να φρενάρεις αβίαστα με ένα δάχτυλο! Το κορυφαίο στην υπόθεση είναι ότι σε ένα αρκετά κατηφορικό κομμάτι, με την παλιά την XTR πατούσες το φρένο και έκοβες μετά από κανά δίλεπτο, οπότε έπρεπε να υπολογίζεις πώς θα στήσεις και θα τοποθετήσεις το ποδήλατο
από πριν σε μια στροφή. Τώρα όμως η αντίδραση μειώνεται, το φρένο αποτελεί την τέλεια μηχανή ακριβείας μπορεί να είσαι πάνω στο κατηφορικό και να μείνεις εκεί αν χρειαστεί!

Είναι ένα συναίσθημα που σίγουρα αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα για τους πιο καλούς αθλητές, αν σκεφτεί κανείς ότι έχει μειωθεί κατά 8 νιούτον η πίεση που χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις. Οι δαγκάνες των φρένων έχουν μείνει σχεδόν οι ίδιες, με την παλιά σειρά με μόνη αλλαγή το φινίρισμα και τα νέα κεραμικά πιστόνια. Αξίζει να αναφερθούμε στις δισκόπλακες οι οποίες εσωτερικά είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο και εξωτερικά από ατσάλι. Αυτόματα αυτό οδηγεί στην αποβολή θερμότητας και στην καλύτερη πέδηση απομακρύνοντας έτσι και ίχνη λάσπης! Ενισχυμένα σαφώς πολύ καλύτερα και
με λεπτομερής σχεδίαση τα φρένα σίγουρα θα σας εντυπωσιάσουν.

Οι τροχοί των 1480 γρ. που επέλεξα προσέφεραν στιβαρό κράτημα στις στροφές χωρίς απώλειες κάνοντας την κατάβαση ακριβείας. Ακόμα καλύτερη κύλιση, ο τροχός με μηδαμινές απώλει-ες! Πιο ανθεκτικοί εξαιτίας του υλικού σκανδίου και περισσότερη ενίσχυση στα σημεία που εφαρμόζεται η ακτίνα. Οι αλλαγές πλέον έχουν γίνει πιο soft με ελάχιστη δύναμη, γρήγορα και φυσικά με εξαιρετική ακρίβεια. Η λαβή είναι αντιολισθητική, μικρότερη σε μήκος από την παλιά ΧΤR και μπορείς να φρενάρεις αβίαστα με ένα δάχτυλο!
Σύμφωνα με τα δεδομένα των κατασκευαστών, οι αλλαγές που έχουν κάνει στους λεβιέδες, έχουν ως αποτέλεσμα να απαιτείται πίεση μικρότερη κατά 8 Νιούτον σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά. Ο λεβιές έχει τη δυνατότητα ναχρησιμοποιηθεί για διπλό και τριπλό δίσκο με την περιστροφή μιας μόνο βίδας που βρίσκεται στο κάτω μέρος. Σε σύγκριση με άλλες σειρές η διαφορά είναι ότι οι αλλαγές γίνονται πιο μαλακά, με ιδιαίτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα. Έχουν επίσης βελτιώσει τη στεγανότητα του μηχανισμού.

Τα πετάλια κοιτάζοντάς τα έχουνε μείνει ίδια εξωτερικά. Μόλις τα πιάσεις σίγουρα η διαφορά είναι αισθητή, το βάρος μειώθηκε – αγγίζοντας την κατηγορία φτερού – ενώ ταυτόχρονα οι ιάπωνες μηχανικοί κατάφεραν να τα ενισχύσουν, παρέχοντες πρόσθετη σταθερότητα στο πάτημα χωρίς απώλειες το πόδι πατάει με ακριβείς κινήσεις καθώς το κενό ανάμεσα στην πλατφόρμα και τον άξονα είναι πιο μεγάλο αποθώντας με επιτυχία τη λάσπη.

Πραγματικά αν είστε καθαρόαιμοι xc riders θα σας αφήσει ικανοποιημένους στο έπακρο δεν έχετε να σκέφτεστε πλέον τίποτα από μια οικονομική – εργονομική, καθαρόαιμη, αγωνιστική οδήγηση. Είναι νέα XTR είναι απολύτως PRO και το δείχνει!

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest