Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Specialized Epic Comp 29’’

Specialized Epic Comp 29’’

Σε άλλη διάσταση…

ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤΟ: Τάκης Καρβελάς

Δεν είναι η πρώτη φορά που καβαλάω 29άρι, ωστόσο σπάνια συμπάθησα στη ζωή μου ποδήλατο τόσο πολύ, αφού το καβάλησα σε βαθμό που να ψάχνω περισσότερο ελεύθερο χρόνο στις λιγοστές ημέρες που το κράτησα για να το κάνω βόλτα.

Στο κάτω μέρος του λαιμού εδράζονται ρουλεμάν 1.5’’ ενώ επάνω 1 και 1/8. | mbike.gr | mbike.grΘα θέλαμε έναν καλύτερο δισκοβραχίονα στο κατά τα άλλα εξαιρετικό ποδήλατο | mbike.gr | mbike.gr


Είναι ένα ποδήλατο διαφορετικό από τα άλλα, σε εισάγει σε έναν άλλο διαφορετικό κόσμο, σε μια άλλη διάσταση. Το Specialized Epic Comp 29’’ μπορεί να μην είναι από τα ελαφρύτερα ή πιο γρήγορα XC πλήρους ανάρτησης που κυκλοφορούν στην αγορά, ωστόσο είναι από τα λίγα που σε κάνουν να μην τα χορταίνεις και κάθε φορά που τα οδηγείς να σου αποδεικνύουν ότι μπορείς να ανέβεις και ψηλότερα, μπορείς να κατέβεις γρηγορότερα, μπορείς να περάσεις πάνω από εμπόδια άνετα που κάποτε αναγκαζόσουν να κατέβεις και οτιδήποτε έκανες με ένα ποδήλατο μέχρι τώρα μπορείς με αυτό να το κάνεις λίγο καλύτερα. Μπορείς; Για να δούμε…

ΠΛΑΙΣΙΟ

Κατασκευασμένο από Μ5 αλουμίνιο, με ασύμμετρο (επάνω μέρος 1 και 1/8’’ – κάτω μέρος
1,5’’) κωνικό σφυρήλατο λαιμό, κοντύτερο ψαλίδι ώστε το μεταξόνιο να διατηρηθεί σε λογικά πλαίσια και το ποδήλατο να είναι ευέλικτο ειδικά στα κλειστά κομμάτια, με κατεργασία και αστάρωμα πάνω από τις κολλήσεις που του δίνει ένα carbon look. Η ποιότητα βαφής εξαιρετική. Το συγκεκριμένο ποδήλατο ως test-bike είχε άλλο χρώμα από το προς πώληση. Συγκεκριμένα είχε κόκκινο-μαύρο χρώμα, όταν το αντίστοιχο εμπορίου έχει λευκό – μαύρο. Το κόκκινο πάει στα Specialized τόσο πολύ, που θα το θέλαμε και σαν στάνταρ χρώμα ώστε να υπάρχει δυνατότητα επιλογής. Η γεωμετρία του αγωνιστική cross-country με γωνία λαιμού 70,5ο και γωνία σέλας τις 74ο. Οι αναρτήσεις του έχουν κάθετη διαδρομή 100mm εμπρός και 90mm πίσω, που είναι υπεραρκετή για 29άρι ποδήλατο.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ – ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Ξεκινώντας λοιπόν από τις αναρτήσεις, πίσω βλέπουμε ίσως την πιο «έξυπνη» ανάρτηση, αποτέλεσμα συνεργασίας της Specialized με τη Fox και το παιδί τους ονομάζεται Brain-Shock. Αποτελείται από δύο τμήματα διασωληνωμένα μεταξύ τους, την ανάρτηση και το βαρελάκι-αισθητήρα κοντά στο κέντρο του πίσω τροχού, που δίνει εντολή στην ανάρτηση για κλείδωμα – ξεκλείδωμα. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό μοχλικό FSR της Specialized, το Epic, είναι από τα λίγα ποδήλατα που έχουν παντελή απουσία bobbing, ακόμη και στις εκτός σέλας απότομες αναβάσεις. Το βαρελάκι που βρίσκεται κοντά στο κέντρο του τροχού, έχει δυνατότητα ρύθμισης της μετάβασης από κλειδωμένη σε ανοικτή της βαλβίδας συμπίεσης και γι’ αυτό λέγεται ρυθμιστής βαλβίδας αδράνειας. Αρκετά αποτελεσματικό σύστημα και αναμφίβολα, τραβάει το βλέμμα των ανήξερων. Το μόνο του μειονέκτημα, ότι δεν μπορεί ο ιδιοκτήτης του να κάνει αναβάθμιση. Με το πολύ καλό σέρβις αλλά και την εγγύηση αντικατάστασης της Specialized, το Brain – Shok θα «σκέφτεται» σωστά για πολύ καιρό, οπότε αυτό δε θα πρέπει να απασχολεί το μελλοντικό αγοραστή. Εμπρός τα πράγματα είναι πιο απλά, με μία Reba SL29 αέρος 100mm διαδρομής, με ρυθμιζόμενη ταχύτητα συμπίεσης-επαναφοράς. Γυρίζοντας το μπλε κουμπάκι της συμπίεσης τέρμα δεξιά, το πιρούνι κλειδώνει. Πολύ ωραίο το μπροστινό και στην πράξη, το οποίο δε θα προβληματίσει τον αναβάτη ποτέ, ώστε να σκεφτεί το ενδεχόμενο αναβάθμισης.

Οι τροχοί αποτελούνται από κέντρα εμπρός της Specialized με κλειστά ρουλεμάν, πίσω ένα κλασικό της Shimano (M525SL). Και τα δύο κέντρα ενώνονται μέσω DT ακτίνων, με πολύ όμορφα στεφάνια DT X450SL 29 ιντσών. Τα φρένα είναι τα Avid Elixir R SL με 185mm και 160mm ρότορες αντίστοιχα. Τα λάστιχα είναι τα πολύ καλής ποιότητας διπλής επίστρωσης 29Χ2.0’’ Captain εμπρός και Fast Track πίσω. Η μετάδοση αποτελείται από συνδυασμό Sram-Shimano, με χειριστήρια Χ-7, πίσω ντεραγιέ Χ-9, εμπρός ντεραγιέ Shimano SLX, κασέτα Shimano 9 ταχυτήτων HG61 11-34T και μοναδική παραφωνία ο δισκοβραχίονας Shimano FC-M542 που δεν είναι κι ότι καλύτερο για ένα ποδήλατο που κοστίζει 2788 ευρώ…

Όλα τέλεια λοιπόν στο ποδήλατο, αλλά λόγω μεγάλης διαμέτρου τροχών, το 44άρι μεγάλο γρανάζι είναι πρακτικά άχρηστο. Σε όλη τη διάρκεια του τεστ, δύο φορές έβαλα μεγάλο δίσκο. Εάν όμως είχε 2Χ10 μετάδοση με 11-36Τ πίσω και 24-38Τ εμπρός (όπως έχει το ακριβότερο και ελαφρύτερο Epic Carbon) τότε το ποδήλατο θα γινόταν τόσο χρηστικό που μάλλον θα αποκτούσατε πρόβλημα με το σπίτι σας και τους δικούς σας, αφού θα λείπατε από αυτό για ώρες! Στην άνετη σέλα Phenom ενός Epic, δύσκολα θα κουραστείτε ή βαρεθείτε να κάνετε ποδήλατο. Πολύ περίεργο, ενώ έχω οδηγήσει ποδήλατα που εμπνέουν για γρήγορη οδήγηση και ανηφόρες, ενώ άλλα για άλματα και κατηφόρες, το Epic Comp 29’’ ίσως να είναι το μοναδικό που κάνεις 35 χιλιόμετρα βουνό και γυρνώντας σπίτι, κοιτάς το ρολόι μήπως και προλάβεις να κάνεις καμιά 10αριά ακόμη…
Πάντως καλό, αν αγοράσετε αυτό το ποδήλατο, είναι να μετατρέψετε τους τροχούς σε tubeless, διαφορετικά να προμηθευτείτε έγκαιρα σαμπρέλες 29 ιντσών, μιας και δύσκολα θα τις βρείτε σε μικρά ποδηλατάδικα, ειδικά στην επαρχία. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για ένα εφεδρικό ελαστικό.

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Για τη ρύθμιση του sag υπάρχουν περασμένα O-Rings και στην εμπρόσθια αλλά και στην πίσω ανάρτηση. Στην πίσω ανάρτηση, στην αρχή γυρνάτε ανάποδα (αριστερόστροφα) τον περιστροφικό διακόπτη εμπλοκής της βαλβίδας αδράνειας, ώστε να γίνει πολύ ευαίσθητο για τη ρύθμιση του sag (η υπόλοιπη διαδικασία είναι ίδια όπως στις άλλες αναρτήσεις) και αφού το ρυθμίσετε, αρχίστε να το γυρνάτε δεξιόστροφα για πιο σφιχτή λειτουργία σύμφωνα με τα γούστα σας. Το Sag θα πρέπει να είναι 20-25% εμπρός-πίσω.
Ρυθμίστε το ύψος της σέλας και… φύγατε.
Ξεκινώντας λοιπόν παρατήρησα δύο πράγματα: Πρώτον, υπάρχει αδράνεια στο ξεκίνημα λόγω μεγάλων τροχών, αλλά μετά η κύλιση είναι καλή και τα χιλιόμετρα διατηρούνται εύκολα. Το πολύ κοντό ψαλίδι, επιτρέπει στο ποδήλατο να αλλάζει εύκολα κατεύθυνση.
Δεύτερον, στην άσφαλτο ή σε πατημένο χωματόδρομο, το ποδήλατο συμπεριφέρεται ως rigid hardtail. Μόλις όμως περάσουμε από ένα κάθετο λούκι ή κάποιο σαμαράκι, ένα μαγικό χέρι με μία πολύ μικρή χρονική καθυστέρηση, βυθίζει την πίσω ανάρτηση και μετά το ποδήλατο γίνεται απότομα hardtail ξανά. Περίεργη αίσθηση, αλλά μετά τα πρώτα χιλιόμετρα, μου φάνηκαν όλα ομαλά.

Στο μονοπάτι όμως και σε χωματόδρομο με λακκούβες κλπ, λειτουργεί όπως και όλα τα άλλα ποδήλατα πλήρους ανάρτησης. Απλά δε χάνεται πολύτιμη ενέργεια μέσω της πίσω ανάρτησης και ίσως αυτός να είναι ο λόγος που μας διατηρεί ξεκούραστους μετά από πολλά χιλιόμετρα, ίσως λόγω αυτών των αποθεμάτων ενέργειας.

Σε cross-country αγώνα, αυτό αποτελεί κλειδί επιτυχίας. Αν ήταν και ελαφρύτερο… Και μιας και μιλάμε για βάρος τα 12,95 κιλά χωρίς πετάλια δεν είναι και λίγα για αγωνιστική χρήση, εδώ όμως έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια για να είναι συγκεντρωμένο όσο πιο χαμηλά το κέντρο βάρους και το ποδήλατο συμπεριφέρεται σαν να είναι πιο ελαφρύ. Στην προσπάθεια το κέντρο βάρους να μείνει χαμηλά, αλλά και για να μπαινοβγαίνει εύκολα το υδροδοχείο, η βάση στήριξης είναι πολύ χαμηλά και χρειάζεται να σκύψουμε αρκετά για να βγάλουμε το παγούρι ενώ κινούμαστε.

ΑΝΗΦΟΡΕΣ

Στις ανηφόρες όλα έρχονται ομαλά ασχέτως κλίσεως και ποιότητας εδάφους. Σε σαθρό ανηφορικό έδαφος το 29άρι Epic παίρνει κεφάλι διότι, με την αυτόματη εμπλοκή της πίσω ανάρτησης, σε συνδυασμό με το μεγάλο ίχνος που αφήνει ο τροχός στο έδαφος και τα πολύ καλά ελαστικά, βάζει κυριολεκτικά τη δύναμη κάτω, παρόλο που η κούραση, με την ίδια σχέση έρχεται πιο εύκολα απ’ ότι ένα ποδήλατο με τροχούς 26 ιντσών. Το 26άρι
ποδήλατο στην ίδια ανηφόρα θα σπινάρει πιο εύκολα και θα υπερπηδήσει νεροφαγώματα και μεγάλες πέτρες πιο δύσκολα από το 29άρι. Για να μη σπινάρει το 26άρι στο ίδιο τερέν, θα πρέπει να φορά 2,2’’ λάστιχα ή και φαρδύτερα. Εάν μιλάμε όμως για παρατεταμένη ανηφόρα με μεγάλη κλίση, τότε η μετάδοση με την δεκάρα 11-36Τ κασέτα, είναι επιβεβλημένη σε σχέση με ένα 26άρι ποδήλατο.

ΚΑΤΗΦΟΡΕΣ

Οι μεγάλοι τροχοί συντελούν στο να κάθεται πιο ψηλά ο αναβάτης απ’ ότι συνήθως και αυτό στις κατηφόρες είναι κακό. Θα χρειαστεί λοιπόν να λυγίσουμε τα χέρια και τα πόδια πιο πολύ στις κατηφόρες, για να έχουμε καλύτερο έλεγχο. Όπως είπαμε και πριν, τα κάθετα εμπόδια τα περνάμε καλύτερα με τους 29’’ τροχούς και δύσκολα θα παραπονεθεί κάποιος για επιπλέον διαδρομή στις αναρτήσεις. Τα φρένα είναι ικανοποιητικά, χωρίς να τρίζουν και όσο προοδευτικά χρειάζεται για να μας ακινητοποιήσουν και στις πιο ακραίες κλίσεις.

ΣΤΡΟΦΕΣ-ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ

Τα λάστιχα δούλεψαν καλά ακόμη και στη λάσπη, χωρίς να δίνουν πουθενά την αίσθηση ότι φλερτάρουμε με τα όρια πρόσφυσης. Τα εύσημα λοιπόν στη Specialized που δε «φοράει» στα ποδήλατά της δικά της λάστιχα για να κατεβάσει το κοστολόγιο αλλά γιατί πραγματικά αξίζουν. Στα μονοπάτια και εφόσον αυτά δεν είναι γεμάτα με κλειστές φουρκέτες, το ποδήλατο συμπεριφέρεται άψογα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να διατηρούμε ρυθμό στο πετάλι και τα πάντα έρχονται γρήγορα και ομαλά. Κανένα τρίξιμο, καμία ελαστικότητα, όλα γίνονται απλά και αποτελεσματικά και το κοντέρ γεμίζει χιλιόμετρα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η Specialized μπήκε λίγο καθυστερημένα στο παιχνίδι των 29 ιντσών, αλλά πολύ επιτυχημένα. Τα 29άρια πάντα τα έβλεπα με επιφυλακτικότητα, όχι όμως και το συγκεκριμένο. Τίποτα δεν είναι στον κόσμο τέλειο οπότε κάποιους συμβιβασμούς θα τους κάνουμε. Θα δεχτούμε λοιπόν τον μέτριο δισκοβραχίονα και την κλασσική μετάδοση των 3Χ9 ταχυτήτων, καθώς και το ενάμιση κιλό επιπλέον βάρους απ’ ότι θα ήθελε ένας αγωνιζόμενος, κάτι όμως που δεν είναι ιδιαίτερα δαπανηρό να χαθεί για να μην έχει το παραμικρό ψεγάδι μετά. Και έτσι όμως όπως έχει, το Specialized Epic Comp, είναι ένα ποδήλατο που δεν το χορταίνεις εύκολα. Δεν έχεις προλάβει να γυρίσεις από βόλτα και θέλεις να ξαναφύγεις για άλλη μία. Ένα ποδήλατο φτιαγμένο ιδανικά για γύρους βουνών και επικές διαδρομές.

ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΣΙΓΟΥΡΑ

• Γιατί σκεφτόμουν από καιρό να περάσω στον κόσμο των 29 ιντσών και, το συγκεκριμένο, αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΩ

• Γιατί έχω χαμηλό ανάστημα και γιατί θέλω κάτι πιο ελαφρύ κι ευέλικτο…

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ:
Epic FSR αλουμίνιο M5, γεωμετρία 29», πλήρως διαμορφωμένο πλαίσιο με ORE διαγ.σωλήνα/οριζ.σωλήνα, σφραγισμένα κλειστά ρουλεμάν, 90mm διαδρομή, αναπληρώσιμη βάση εκτροχιαστή
ΟΠΙΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Fox/SBC remote Mini-Brain, βαλβίδα αδράνειας, με ρύθμιση Brain fade
ΠΙΡΟΥΝΙ: Rock Shox Reba SL 29, ειδικά βελτιστοποιημένο για τη Specialized, 100mm διαδρομής, ελατήριο αέρα, αλουμινένιος εκλεπτυσμένος λαιμός, συμπίεση και ρυθμ.επαναφορά με lock-out
ΠΟΤΗΡΙΑ ΠΙΡΟΥΝΙΟΥ: 1-1/8 και 1.5» Threadless, τύπου Campy άνω ποτήρι με 1.5» κάτω κλειστό ρουλεμάν
ΛΑΙΜΟΣ ΤΙΜΟΝΙΟΥ: 3D-σφυρήλατο αλουμίνιο, ρυθμιζόμενη κλίση, 31.8mm υποδοχή τιμονιού
ΤΙΜΟΝΙ: Specialized XC ίσιο, 2014 ενισχυμένο αλουμίνιο, 660mm πλάτος, 8 μοίρες κλίση πίσω, 31.8mm
ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Specialized waffle χειρολαβή lock on (S/M) Specialized Thick χειρολαβή lock on (L/XL)
ΣΕΛΑ: Specialized Phenom, κοίλες ράγες Cr-Mo, λεπτός αφρός, S/M: 130mm, L/XL: 143mm
ΛΑΙΜΟΣ ΣΕΛΑΣ: 2014 ενισχ.αλουμίνιο, κεφαλή setback μονής βίδας, 30.9mm
ΦΡΕΝΑ: Ειδικής κατασκευής Avid Elixir R SL, οργανικά τακάκια με αλουμ.λάμα, E: M:160mm, L/XL:185mm ρότορας Π: 160mm ρότορας
ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ: Ειδικής κατασκευής Avid Elixir R SL υδραυλικές μανέττες, άνευ εργαλείων ρυθμ. απόστασης λαβών και αλλαγές SRAM X-7, trigger αλουμινίου
ΕΜΠΡ.ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΤΗΣ: Shimano M660 SLX, DMD, top swing, dual pull
ΟΠ.ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΤΗΣ: SRAM X-9, 9ταχ. μακρύς κλωβός
ΚΑΣΕΤΑ: Shimano HG61, 9τάχυτη, 11-34 δόντια
ΑΛΥΣΙΔΑ: SRAM PC-971, 9τάχυτη με Power Link
ΔΙΣΚΟΒΡΑΧΙΟΝΑΣ: Ειδικής κατασκευής Shimano FC-M542, 175mm, 44A x 32A x 22S, 4 βιδών, 104/64mm
ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ: Shimano ειδικής κατασκευής, εξωτερικά ρουλεμάν
ΠΕΤΑΛΙΑ: Μη διαθέσιμα
ΤΡΟΧΟΙ: Στεφάνια Ειδικής κατασκευής DT Swiss X450SL, 29» rim, 24mm με 32 ενισχ.
οπές. Εμπρ.Κέντρο Specialized Hi Lo disc, CNC φλάντζες, κλειστά ρουλεμάν, υπερμεγέθη άκρα άξονα, 9mm DT RWS, αλουμινένιο QR, 28 οπών. Οπ.Κέντρο Shimano M525 SL ειδικής κατασκευής,αλουμινένιο QR, 32 οπών. DT Swiss 1.8mm ανοξείδωτες ακτίνες
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Ε: S-Works The Captain, 29×2.0», 120 TPI, tubeless ready, κορδόνι aramid, διπλής πυκνότητας / Π: S-Works Fast Trak LK, 29×2.0», 120 TPI, tubeless ready, κορδόνι aramid, διπλής πυκνότητας

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Τιμή:
2.889 €
Αντιπρόσωπος: Kassimatis cycling.
Τηλ.: 210 4122596

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest