Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Giant Anthem X Advanced SL 0

Giant Anthem X Advanced SL 0

ANTHEM ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΜΝΟΣ…
MAESTRO ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΘΕΝΤΙΑ…
ΧΧ(Χ) ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ… ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ…

ΚΕΙΜΕΝΟ: Τσουλουχάς Γιώργος
ΦΩΤΟ: Τουρκοχωρίτη Κατερίνα


Συνδυάζοντας τα παραπάνω και βάζοντας και μπόλικο carbon στη συνταγή έχεις το πιο γρήγορο XC ποδήλατο που έχει φτιάξει ποτέ η Giant. Το Anthem X Advanced SL 0 σχεδιάστηκε με τις οδηγίες του Αμερικανού πρωταθλητή Adam Craig και του Βρετανού Oli Beckingsale και είναι ένα ποδήλατο που έχει έναν και μόνο σκοπό: την κατάκτηση των πρώτων θέσεων στους αγώνες, δεδομένου ότι τα full suspension ποδήλατα κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε σχέση με τα hardtail, ακόμα και στους επαγγελματίες αθλητές. Όπως λέει και η Giant «στους επαγγελματίες αθλητές και το παραμικρό πλεονέκτημα μετράει…» και το Anthem έχει πολλά.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ

Κοιτάζοντάς το για πρώτη φορά, αυτό που τραβάει αμέσως το βλέμμα είναι ο ευμεγέθης,
ορθογώνιας διατομής, κάτω σωλήνας (downtube) με τα επίσης πολύ μεγάλα λογότυπα της εταιρίας. Στη συνέχεια δεν μπορείς παρά να σταθείς στον κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, σύνδεσμο της τεσσάρων ιντσών πίσω ανάρτησης που υλοποιεί το βραβευμένο σύστημα Maestro της Giant. Φυσικά δεν μπορούν να σε αφήσουν ασυγκίνητο και οι πανέμορφες Mavic CrossMax SLR ζάντες οι οποίες απέκτησαν μπλε αποχρώσεις ειδικά για το ποδήλατο αυτό. Την τελευταία πινελιά δίνει το ολοκαίνουργιο XX σετ της Sram που περιλαμβάνει από τον carbon δισκοβραχίονα και τα Avid φρένα μέχρι το 100mm RockShox SID World Cup πιρούνι (με υδραυλικό κλείδωμα παρακαλώ). Τα υπόλοιπα περιφερειακά του ποδηλάτου είναι από την ίδια την Giant και περιλαμβάνει τιμόνι, λαιμό, παλουκόσελο κτλ. – εννοείται κι αυτά από ανθρακονήματα! Ως σέλα έχει επιλεγεί η εξαιρετική Fi’zi:k Tundra με carbon ράγες.
Το βάρος του μόλις που αγγίζει τα 10 κιλά, μαζί με τα πεντάλ σε medium μέγεθος… τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα full suspension XC ποδήλατο! Το βάρος του πρωτότυπου πλαισίου ήταν κάτω από τα 2 κιλά, μαζί με την πίσω ανάρτηση. Ο Craig όμως και η Giant αποφάσισαν να αυξήσουν λίγο το βάρος για να είναι το πλαίσιο ακόμη πιο άκαμπτο. Και πάλι όμως το βάρος του είναι μόλις στα 2.1 κιλά, 200 γραμμάρια δηλαδή πιο ελαφρύ από το περσινό, αλουμινένιο, μοντέλο.

ΕΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΛΥ… ADVANCED

Το πλαίσιο του Anthem είναι κατασκευασμένο με την τεχνολογία Advanced SL της Giant.
Σύμφωνα με την τεχνολογία αυτή, τα φύλλα ανθρακονήματος (με την ονομασία Τ-800) που «υφαίνονται» από την ίδια την Giant, διαμορφώνονται και τοποθετούνται με το χέρι στα καλούπια των πλαισίων και με τη χρήση την τεχνολογίας «Fusion» (τήξη) της Giant παράγονται πολύ ελαφριά και άκαμπτα πλαίσια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Giant παράγει μόνη της την πρώτη ύλη, τα φύλλα ανθρακονήματος δηλαδή.

Όπως ανέφερα και στην αρχή, ο πολύ μεγάλης διατομής κάτω σωλήνας του ποδηλάτου είναι αυτός που κάνει τη διαφορά. Κατ’ επέκταση και η περιοχή της μεσαίας τριβής είναι αρκετά ενισχυμένη και φαρδιά με στόχο το αποδοτικότερο πεταλάρισμα. Ο σωλήνας του λαιμού είναι κι αυτός υπερμεγέθης, έχοντας εσωτερικά κωνικό σχήμα (tapered headtube) για περισσότερη ακρίβεια στην οδήγηση. Η ανάρτηση τεχνολογίας Maestro βασίζεται στην Fox Float RP23. Η Fox δεν έχει κλείδωμα αλλά ένα διακόπτη που επιλέγεις ανάμεσα σε δύο λειτουργίες, την κανονική και την propedal. Η propedal λειτουργία κάνει την ανάρτηση πιο σκληρή, ιδανική για ανηφορικά κομμάτια και ευθείες, εκεί δηλαδή που θέλουμε το πεταλάρισμά μας να είναι όσο πιο αποδοτικό γίνεται. Υπάρχει επίσης επιλογή ανάμεσα σε τρεις ρυθμίσεις propedal καθώς και επιλογή για την ταχύτητα επαναφοράς (rebound).

Η μπροστινή ανάρτηση έχει διαδρομή 100 χιλιοστά με υδραυλικό κλείδωμα. Στην ουσία το κλείδωμα μειώνει την ενεργή διαδρομή από τα 100 στα 80 χιλιοστά και κάνει την αίσθηση της ανάρτησης αρκετά πιο σκληρή. Η ανάπτυξη της SRAM αποτελείται από δύο δίσκους με γρανάζια 28/42 ενώ η δεκαπλή κασέτα είναι 11-32. Για κάποιον που του αρέσουν τα ελαφριά πατήματα ίσως τα βρει λίγο σκούρα εδώ. Ο προσανατολισμός όμως του ποδηλάτου είναι καθαρά αγωνιστικός και αυτό το δείχνουν ακόμη και οι σχέσεις των ταχυτήτων του.

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Αρκετά όμως με τις τεχνικές λεπτομέρειες, ας δούμε τι μπορεί να κάνει στο βουνό… Η πρώτη αίσθηση που έχεις όταν ανέβεις στο ποδήλατο είναι αυτή που σου δίνει ένα carbon
hardtail. Αισθάνεσαι ότι η παραμικρή δύναμη που δίνεις στα πετάλ μεταφέρεται αυτούσια στον πίσω τροχό. Αυτή η αίσθηση συνεχίζει να υπάρχει ακόμη και όταν σηκωθείς για ορθοπέταλο. Γυρίζεις το διακόπτη της ανάρτησης στο propedal και είσαι έτοιμος για την ανηφόρα ή το sprint. Μια και μιλάμε για το διακόπτη, να αναφέρω ότι η θέση που βρίσκεται δεν τον κάνει τόσο εύκολα προσβάσιμο όσο θα ήθελα και δεν τον βρίσκεις «με κλειστά μάτια», αλλά με τον καιρό συνηθίζεις τη θέση του. Σε ανώμαλα εδάφη η Maestro… δίνει ρέστα. Η ικανότητά της να διαβάζει το τερέν είναι πολύ καλή δίνοντας την άνεση και την ταχύτητα που χρειάζεσαι στις κατηφόρες αλλά και την πρόσφυση και συνεχή επαφή με το έδαφος που χρειάζεσαι στα δύσκολα τεχνικά ανηφορικά κομμάτια.

Στα μονοπάτια, το Anthem είναι αρκετά ευέλικτο αλλά και ταυτόχρονα άμεσο στις αποκρίσεις του. Ένας έμπειρος αναβάτης μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του στο έπακρο και να περνάει από παντού πολύ πολύ γρήγορα. Τα 100 όμως χιλιοστά της μπροστινής ανάρτησης σε κάποιους ίσως φανούν λίγα. Νομίζω 20 χιλιοστά παραπάνω κανέναν δε θα πείραζαν… κυρίως εξαιτίας του προσανατολισμού του ποδηλάτου. Στα τεχνικά ανηφορικά μονοπάτια είναι που κάνει τη διαφορά. Αν εξοικειωθείς λίγο μαζί του, ο συνδυασμός χαμηλού βάρους, άκαμπτου πλαισίου και λειτουργίας της πίσω ανάρτησης είναι αυτός που θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις και τις μεγαλύτερες κλίσεις.

Η αγωνία που είχα στην αρχή ήταν πως θα τα κατάφερνα στις μεγάλες κλήσεις χωρίς την κλασική τριπλέτα που έχουν όλες οι συνηθισμένες αναπτύξεις. Δεν κράτησε όμως πολύ καθώς διαπίστωσα ότι ακόμη και σε διαδρομές πολλών χιλιομέτρων, με τα πόδια κουρασμένα, οι ανηφόρες έβγαιναν άνετα, χωρίς την ανάγκη για έναν τρίτο μικρό δίσκο. Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσουν και τα βαριά πατήματα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Το Anthem X Advanced SL 0 είναι ένα ποδήλατο διπλής ανάρτησης με πολύ χαμηλό βάρος, κορυφαία ποιότητα κατασκευής αλλά και κορυφαία περιφερειακά που «πιέζει» τον αναβάτη του να πάει όλο και πιο γρήγορα. Κι εκτός από πολύ γρήγορο είναι και πολύ όμορφο… Αναμφίβολα μια από τις καλύτερες επιλογές για όσους αναζητούν ένα κορυφαίο Full Suspension.

ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΣΙΓΟΥΡΑ

• Αν θέλω ένκαθαρά αγωνιστικό ποδήλατο
• Αν θέλω ποδήλατο διπλής ανάρτησης με πολύ χαμηλό βάρος

ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΩ

• Υψηλή τιμή

XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Χρώμα: Composite/Blue
Πλαίσιο: Advanced SL-Grade Composite, 4.0»/100mm Maestro Suspension
Πιρούνι: RockShox SID World Cup, tapered steerer, Hyrdro Pushloc Remote, 100mm
Τιμόνι: Giant Contact SLR, low rise 31.8mm
Λαιμός: Giant Contact SLR
Παλουκόσελο: Giant Contact SLR
Σέλα: Fi’zi:k Antares w/ Braided Composite rails
Λεβιές: Sram X.X 20 speed
Μπροστά & πίσω Ντεραγιέ: Sram X.X
Φρένα: Sram X.X hydraulic discs, 160mm rotors
Κασέτα: Sram X.X 10-speed 11-32
Δισκοβραχίονας: Sram X.X 28/42
Μεσαία τριβή: Sram X.X. GXP, External
Στεφάνια – Κέντρα –Ακτίνες: Mavic Crossmax SLR
Λάστιχα: Maxxis Crossmark, 26×2.1» Folding

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Τιμή: 7.140 €
Αντιπρόσωπος: Γ. Θεοτόκης
Τηλ. 2310-752650

  • Bianchi Jab 7700
  • Δείτε επίσης

    scott scale 980 2019

    SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

    Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

    KONA Kahuna

    Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

    Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

    Ideal Race Pro

    Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

    To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

    Αφήστε μια απάντηση

    Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

    Pin It on Pinterest