Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Gitane Active Infinity 200-1

Gitane Active Infinity 200-1

Με προορισμό το άπειρο

ΚΕΙΜΕΝΟ: Τάκης Καρβελάς
ΦΩΤΟ: Γιάννης Τσιαδής

Κάθε κατασκευαστής, για κάθε τι που κατασκευάζει υπόσχεται και κάτι: άλλοι υπόσχονται αξιοπιστία, άλλοι ασφάλεια, άλλοι επιδόσεις, άλλοι άπειρη διασκέδαση και άλλοι το άπειρο! Το άπειρο στην περίπτωσή μας, θέλει απλά άπειρο χρόνο και ένα καλό εργαλείο για να ταξιδέψουμε σε αυτό. Και για να ταξιδέψει κανείς σε αυτό, δε χρειάζονται ούτε πολλά χρήματα, ούτε κάτι ιδιαίτερα εξωτικό και πολύπλοκο. Βέβαια αν το συγκεκριμένο ποδήλατο το κοιτούσε κάποιος λίγα χρόνια πίσω, θα το χαρακτήριζε άκρως εξωτικό αφού, αν και hardtail, δεν παύει να είναι ντυμένο στα ανθρακονήματα από την κορυφή ως τα νύχια, ή σχεδόν ως τα νύχια.

 | mbike.grΤο εμπρός τμήμα του πλαισίου είναι τύπου μονοκόκ. Τα ποτήρια είναι χωνευτά. | mbike.grΔιακόπτης κλειδώματος της ανάρτησης και ελαφριά χειρολαβή με σπογκώδη αίσθηση. | mbike.grΑρκετά ογκώδης και άκαμπτη μεσαία τριβη. | mbike.gr


Το λένε λοιπόν Active Infinity, κατασκευάζεται από την Gitane, μία φίρμα που μεσουρανούσε στον Ελλαδικό χώρο στις αρχές της δεκαετίας του 90, μετά τη χάσαμε και τώρα εδώ και δύο χρόνια, βρίσκεται ξανά στην Ελλάδα και παρουσιάζει μερικά όμορφα carbon ποδήλατα, που κοιτώντας την τιμή τους, μάλλον θα πρέπει να τα κοιτάξετε πιο σοβαρά, αφού «παίζουν» χωρίς αντίπαλο. Ένα ελαφρύ λοιπόν Carbon hardtail που έρχεται να μας πει τρανταχτά ότι «μπορώ να κάνω ότι κάνουν και τα πολύ ακριβότερα hardtail και full suspension της αγοράς και ακόμη παραπάνω». Ήρθε το καλοκαίρι λοιπόν, οι βόλτες και τα χιλιόμετρα αυξάνονται, χρειάζεται κάτι απλό, ελαφρύ και εύκολα ετοιμοπόλεμο από τη μία βόλτα στην άλλη με ελάχιστη συντήρηση, λίγο λαδάκι στην αλυσίδα και δρόμο και νομίζω το Gitane Active Infinity πληρεί τις προδιαγραφές που ζητάμε. Ας το δούμε και λίγο από πιο κοντά.

Χαρακτηριστικά

Καταρχάς, είναι ελαφρύ για τα χρήματά του, μόλις 10,99 κιλά σε μέγεθος medium (χωρίς πετάλια). Η γεωμετρία του τυπική για cross country, με γωνία λαιμού τις 71° και γωνία σέλας τις 73°. Ίσως με 74° να δούλευε και καλύτερα λόγω ότι ο λαιμός τιμονιού είναι σχετικά μακρύς στα 110mm, αλλά με λίγο πιο μπροστά τη σέλα από τη μέση, το ποδήλατο δούλευε ωραία χωρίς καμία άλλη μετατροπή σαν να φορούσε τον ιδανικό κατά τη γνώμη μου λαιμό για αυτό το ποδήλατο, που θα ήταν τα 100mm. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή λοιπόν, το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα, το πλαίσιο μπροστά είναι τύπου μονοκόκ με ενσωματωμένα (χωνευτά) ποτήρια και το ποδήλατο εκτός από πλαίσιο είναι εξοπλισμένο με carbon ντίζα σέλας και λαιμό τιμονιού. Η σέλα αρκετά αναπαυτική, το τιμόνι τύπου riser με μαλακές «σπογγώδεις» χειρολαβές τύπου Ritchey, πάμε και τώρα στα βασικά, τα οποία είναι η ανάρτηση Rock Shox Reba SL 100mm διαδρομής, με ρύθμιση ταχύτητας επαναφοράς, ανεξάρτητη θετική και αρνητική προφόρτιση αέρα και κλείδωμα από το τιμόνι, τροχούς Mavic Crossride και δισκόπλακες τύπου centerlock Shimano XT. Τα φρένα είναι Shimano XT, ομοίως και το πίσω ντεραγιέ ΧΤ τύπου Shadow, χειριστήρια LX, δισκοβραχίονας SLX και εμπρός ντεραγιέ Deore. Όχι κι άσχημα για 2199 ευρώ…

Στην πράξη

Τα χαρακτηριστικά ενός carbon πλαισίου, λίγο πολύ τα ξέρουμε: βγάζουν όλη τη δύναμη που βάζουμε στο πετάλι στον τροχό, ενώ απορροφούν κραδασμούς και ανωμαλίες και κάνουν (συνήθως) πιο εύκολη τη ζωή μας απ’ ότι ένα hardtail αλουμινίου. Έτσι κι εδώ. Οι πολύωρες εξορμήσεις στην αρκετά καλή σέλα San Marco Ponza του Gitane δεν είναι
καθόλου πρόβλημα, φτάνει να μην την πατήσετε όπως εγώ την πρώτη φορά που μετά από 25 χιλιόμετρα λασπωμένου τερέν, η αλυσίδα είχε στεγνώσει και στα υπόλοιπα 25 της επιστροφής σε στεγνό τερέν, το μονοκόκ πλαίσιο λειτουργούσε σαν ηχείο και το ποδήλατο έτριζε σαν να πρόκειται να σπάσει σε κάθε πεταλιά. Όταν έφτασα σπίτι, το έπλυνα, αφού στέγνωσε του έριξα λάδι στην αλυσίδα και αυτό ήταν: ησύχασε σαν καινούργιο. Στην ανηφόρα λοιπόν το Infinity δείχνει ικανό να σε πάει στο άπειρο (=κορυφή του λόφου) με σχετική ευκολία, δείχνοντας ουδέτερο στη συμπεριφορά. Εσείς απλά κοιτάτε μπροστά και κάνετε πετάλι, τα υπόλοιπα θα έρθουν εύκολα από μόνα τους. Αλλά και στις κατηφόρες δεν τα πάει άσχημα. Χαλαρώστε και απολαύστε την ταχύτητα σαν να καβαλούσατε ένα ελαφρύ full-suspension. Τα XT δισκόφρενα λειτουργούν αρκετά καλά και σε αυτό συμβάλει η εμπρόσθια δισκόπλακα των 185mm. Όλα έρχονται πολύ όμορφα και γρήγορα από αυτή την μαύρη καλλονή. Θα μπορούσαν τα πράγματα όμως να είναι ιδανικά, ειδικά στα τεχνικά κομμάτια, με έναν λαιμό γύρω στα 90mm και ένα φαρδύτερο τιμόνι. Και γιατί όχι, με μία κασέτα 11-34Τ θα ήταν το τέλειο all-mountain hardtail. Νομίζω πως αν κάνετε κάποτε μετατροπές σε αυτό το ποδήλατο, με αυτές τις οικονομικές μετατροπές μπορείτε να αγγίξετε την τελειότητα. Όχι πως έτσι όπως είναι δεν μας άρεσε… Και το Rock Shox Reba SL λειτουργεί αρκετά καλά και σπάνια χρειάστηκε να κλειδώσουμε την ανάρτηση. Στις στροφές, ειδικά στο στεγνό, τα Michelin XC Dry[2] 2.0 κρατούσαν υποδειγματικά, ακόμη και στην λίγη λάσπη γιατί στην πολλή… ενώ τα seatstays είναι αρκετά φαρδιά για να χωρέσουν και 2,5 ελαστικό, τα chain-stays είναι τόσο στενά, που και το 2 ιντσών ελαστικό της Michelin, χωράει οριακά ειδικά όταν λασπωθεί τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα.

Συμπέρασμα

Το Gitane Active Infinity 200-1 έχει πολύ καλό συντελεστή σχέσης βάρους/κόστους αλλά και άνεσης, για τα 2199 ευρώ που θα δώσετε. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες αναβαθμίσεις, τα λιτά και όμορφα χρώματα, δίνουν διαχρονική αξία στο σύνολο, η δε ποιότητα κατασκευής, είναι πάρα πολύ καλή. Είναι όμορφο, πρακτικό και αν μη τι άλλο, ίσως ο καλύτερος σύντροφος σας για φέτος το καλοκαίρι!

ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΣΙΓΟΥΡΑ

• Το σύνολο πλαίσιο και περιφερειακά είναι πολύ καλό για τα χρήματα που θα δώσω

ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΩ

• Αν θέλω ένα trail bike στα ίδια χρήματα

XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Πλαίσιο:
Carbon 3K
Ανάρτηση: Rock Shox Reba SL100 poplock
Τροχοί: Mavic Crossride
Δισκοβραχίονας: Shimano SLX 22- 32-44T
Κασέτα: Shimano HG50 11-32T
Εμπρόσθιο Ντεραγιέ: Shimano Deore
Πίσω Ντεραγιέ: Shimano XT Shadow
Φρένα: Υδραυλικά Shimano XT centerlock 185/160mm
Χειριστήρια: Shimano LX 27ταχ.
Τιμόνι-Λαιμός: RC Alu (610mm- 110mm)
Ντίζα σέλας: RC Carbon-Alu
Σέλα: San Marco Ponza


ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Τιμή: 2199 €
Αντιπρόσωπος: Ι. Τζωρτζόπουλος ΕΠΕ.
Τηλ.: 210 9220530

  • Gitane Outdoor
  • Gitane Citylink
  • Δείτε επίσης

    scott scale 980 2019

    SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

    Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

    KONA Kahuna

    Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

    Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

    Ideal Race Pro

    Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

    To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

    Αφήστε μια απάντηση

    Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

    Pin It on Pinterest