Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Δοκιμάζουμε το Saracen Ariel 27.5

Δοκιμάζουμε το Saracen Ariel 27.5

H… γοργόνα του βουνού!

Το endurο όπλο της αγγλικής υπερδύναμης Saracen απέκτησε το ‘in’ μέγεθος τροχών που απογείωσε τις ικανότητες του.

Aπό τον Γιάννη Κορφιάτη

Σίγουρα είναι όμορφο σαν τη μικρή γοργόνα, αλλά δεν τραγουδάει με γλυκιές μελωδίες στο βυθό της θάλασσας, αντίθετα, βρυχιέται μόλις η ανηφόρα τελειώσει και το βουτήξεις στις πιο απότομες κλίσεις. Όταν το Ariel έκανε την εμφάνισή του είχε τροχούς 26 ιντσών και ο αναβάτης μπορούσε να επιλέξει ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, μία με διαδρομή 160 και μια με 140 mm. Για το 2015 το Ariel απέκτησε μεγαλύτερους τροχούς, διαδρομή 150 mm και πίσω ψαλίδι από carbon. Το κατάστημα Low & Flow έχτισε με top περιφερειακά το πλαίσιο που δοκιμάσαμε και μας το παραχώρησε για τη δοκιμή. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Πλαίσιο
Το νέο πλαίσιο ζυγίζει λιγότερο από αυτό της έκδοσης 140 με τους τροχούς 26 ιντσών.  Για να επιτευχθεί το χαμηλότερο βάρος αντικαταστάθηκε το αλουμινένιο ψαλίδι με ένα carbon, ενώ μπροστά τοποθετήθηκε το custom double butted αλουμινένιο τρίγωνο της Saracen. Στο κέντρο έχουμε το ειδικού σχεδιασμού Tuned Ride Link το οποίο διαχειρίζεται ιδανικά τη βύθιση του πίσω αμορτισέρ, εκμεταλλευόμενο σωστά όλη τη διαδρομή του. Ο Single Pivot σχεδιασμός και τα μεγάλα ρουλεμάν διαμέτρου 30mm υπόσχονται απροβλημάτιστες βόλτες με εξαιρετική ακαμψία και κράτημα μαζί με τον άξονα 12×142. Ποιοτική βαφή με stealth μαύρο-ασημί συνδυασμό δίνει ένα όμορφο αισθητικό και σοβαρό αποτέλεσμα. Πίσω επιλέχθηκε η πολύ καλή BOS VIP’R 2.1, ανανεωμένο μοντέλο και με πολύ καλά χαρακτηριστικά, ιδανική για την κατηγορία ποδηλάτου που τοποθετήθηκε.

Περιφερειακά
Με μια γενναία λίστα περιφερειακών, το Ariel  στέκεται περήφανα στα …κιλά. Οι αναρτήσεις εμπρός και πίσω είναι της BOS, με το 160αρι Deville μπροστά να κλέβει την παράσταση με την τρομερή λεπτομέρεια και ποιότητα. Το VIP’R που τοποθετήθηκε πίσω ζυγίζει κάτω από 250 γραμμάρια και εκτός από το χαμηλό βάρος διαθέτει διακόπτη ρύθμισης του compression, από τέρμα ανοιχτό σε βελτιωμένο locked (πιο σκληρό κλείδωμα από την περσινή έκδοση). Τιμόνι και λαιμός είναι από τη Spank σε σούπερ γυαλιστερό νίκελ χρώμα που δένει με τους τροχούς και το πλαίσιο. Oozy λαιμός με μήκος 50 mm και τιμόνι Subroza με 20mm rise και 762 φάρδος. Η πεταλιέρα είναι Shimano SLX με διπλό δίσκο και τον οδηγό Shaman Commander να δουλεύει άψογα για το συγκεκριμένο setup. Οι τροχοί αποτελούνται από στεφάνια Oozy Lite 275, ακτίνες Sapim CXRay και τα ποιοτικά κέντρα της Atomlab, μπροστά το Pimplite 20mm και πίσω το 102. Όπου 102 βάλτε σημεία εμπλοκής, κάτι που σημαίνει μικρή γωνία πεταλιέρας για κάθε κλικ και απόλυτη αμεσότητα σε κάθε εκκίνηση ή έξοδο στροφής. Reverb παλουκόσελο βοηθάει στα πάνω-κάτω του βουνού και η σέλα Turnix με carbon rail της PRO δίνει ένα ελαφρύ κάθισμα. Τα φρένα είναι της Formula μοντέλο RO, ενώ το πακέτο δένουν σασμάν και χειριστήρια Sram Χ0 δέκα ταχυτήτων με λάστιχα Schwalbe Magic Mary μπροστά και Hans Dampf πίσω.

Συμπεριφορά
Αφού οι αναρτήσεις της BOS ρυθμίστηκαν με βάση το αναλυτικό σχεδιάγραμμα που προσφέρει η εταιρεία, βγήκαμε για μια βόλτα στο βουνό. Να σημειώσουμε ότι τα κλικ που αναφέρει η BOS δεν αστειεύονται και είναι για πραγματικά αγωνιστική οδήγηση στο race setup. Σκληρή η Devile μπροστά για να στηρίξει κάθε δυνατή προσγείωση, σκληρή αλλά πιο απορροφητική η ρύθμιση για την VIP’r πίσω για να μένει ο τροχός στο έδαφος. Το Ariel δεν κρύβει το χαρακτήρα του από τα πρώτα μέτρα, διψάει για κατηφόρα και είναι ελαφρώς πιο προετοιμασμένο για τέτοια χρήση. Στο πετάλι, το single pivot μοχλικό διατηρεί μια πολύ καλή επαφή με το έδαφος, με τη θέση οδήγησης να κουράζει ελαφρώς λόγω του μικρού και μαζεμένου μεγέθους του στησίματος. Η πολύ χαμηλή μεσαία τριβή προσφέρει εντυπωσιακό κράτημα στις στροφές, με τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις να στηρίζουν όποια τρελά χιλιόμετρα επιλέξεις να καρφώσεις το Ariel  στο έδαφος. Το μοχλικό είναι και αυτό εκεί, άκαμπτο και σταθερό χωρίς ίχνος ανεπιθύμητου flex  και δίνει αυτοπεποίθηση για περισσότερα χιλιόμετρα και μερικές φορές πιο τρελές γραμμές, σα να οδηγείς downhill ποδήλατο. Από τα περιφερειακά, εκτός από τις αναρτήσεις ξεχώρισαν οι τροχοί με το χαμηλό βάρος τους και την αντοχή τους, ειδικότερα, το πίσω κέντρο της Atomlab προσέφερε «ποιοτικές» εκκινήσεις και απόλυτη αίσθηση με την πυκνή εμπλοκή της κασέτας. Τέλος, ο οδηγός της Shaman μπορούμε να πούμε ότι θα κρατήσει απροβλημάτιστα την αλυσίδα στη θέση της με διπλό γρανάζι, χαρίζοντας τη σιγουριά και ευκινησία που χρειάζεται το Ariel στην ανηφόρα λόγω του κατεβασιάρικου χαρακτήρα του.

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Μου αρέσει
* Όμορφη βαφή και χρωματικός συνδυασμός
* Στιβαρό στήσιμο και μοχλικό που θα αντέξει πολλά…
* Ποιοτικά περιφερειακά

Δεν μου αρέσει
* Δε θα σκαρφαλώσει με «πάθος»

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τιμόνι: Spank suprosa 762 20 rise
Λαιμός: Spank Oozy 50mm
Τροχοί: Στεφάνια Oozy trail 295 – Κέντρα Αtomlab Pimplite F/Atomlab 102R
Ακτίνες: sapim Cx – ray
Φρένα: Formula RO
Shifter: Sram Xo
Chain guide: Shaman Commander
Λάστιχα: Schwalbe Magic Mary/Hans Dampf
Πιρούνι: Bos Deville 160 mm
Ανάρτηση: Bos VIPr 2.1 140mm
Παλουκόσελο: Rock Shox Reverb 125mm  
Σέλα: PRO Turnix carbon rails
Σασμάν: F shimano SLX , R sram X0

Συμπέρασμα
Με πολύ καλή σχέση τιμής-απόδοσης για το πλαίσιο, όμορφο σχεδιασμό και χαρακτηριστικά που απογείωσαν τα πολύ καλά περιφερειακά, το Saracen θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό οδηγό που θέλει ένα σκληρό και ανθεκτικό ποδήλατο για μονοπάτια. Μας άρεσε η αίσθηση στην κατηφόρα, κρίμα όμως που θυσιάζεται η σπιρτάδα στο πεταλάρισμα!

Τιμή: 1.550€ (πλαίσιο μόνο)  
Αντιπρόσωπος: Low and Flow, τηλ.: 211 4070259

 

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest