Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Kona Operator 2014

Kona Operator 2014

Η αυτοκρατορία ξαναχτυπά!

Το 2014 η Κona επιστρέφει δυναμικά στο παιχνίδι των κατασκευαστών καταφέρνοντας να κερδίσει το βραβείο της εταιρίας με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Φυσικά από τα αντικείμενα εξέλιξης δε θα μπορούσε να απουσιάζει η «ναυαρχίδα» των gravity bikes της, Operator, που πέραν του ονόματός του δε μοιράζεται τίποτα άλλο με τον προκάτοχό του.

Από τον Μάριο Παπασημακόπουλο
Φώτο: Νίκος Ρήγας

Η Κona, γνωστή μέχρι τώρα για τα λιτά, οικονομικά, εύχρηστα και αξιόπιστα ποδήλατά της έρχεται με το operator να μπει στο παιχνίδι των race ready over the top ποδηλάτων κρατώντας την τιμή σε entry level επίπεδα και όλα αυτά με εφ όρου ζωής εγγύηση, ώστε να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς αναβάτες.

 | mbike.gr | mbike.gr

ΠΛΑΙΣΙΟ
Η Κona βλέπουμε ότι και για το 2014 εμμένει στην επιλογή του 4 bar link, το οποίο το αποκαλεί πλέον «beamer independent suspension» κλείνοντας σχεδόν δύο δεκαετίες από τότε που παρήγαγε το πρώτο dual suspension bike με αυτό το σύστημα (το 1995). Πάρ’ αυτά στο στάδιο εξέλιξης του νέου operator η εταιρία ήταν ανοιχτή σε νέες ιδέες, οι μηχανικοί της δοκίμασαν όλα τα υπάρχοντα συστήματα και κάποιες νέες πατέντες. Μετά από πολλές παραμετρικές μελέτες κατέληξαν στην βελτιστοποίηση του ίδιου συστήματος έναντι της ανάπτυξης ενός νέου καθώς η φιλοσοφία της εταιρίας ήταν η εξής, δε χρειαζόταν μια αλλαγή εφ’ όσον δεν ήταν αναγκαία, ικανοποιώντας σκοπούς marketing και μόνο. Και αυτό γιατί γνωρίζουμε ότι όταν μιλάμε για σύστημα ανάρτησης, η τροχιά της ρόδας είναι δευτερεύουσας σημασίας, πρωταρχικό ρόλο παίζει το διάγραμμα δύναμης- μετατόπισης, η τοποθεσία των pivot, η γεωμετρία, η ακαμψία, η αντοχή και η ελάχιστη καταπόνηση της ανάρτησης.

Το «beamer independent suspension system» είναι ένα σύστημα που προσαρμόζεται εύκολα χωρίς θυσίες στους προαναφερθείσες τομείς, δίνοντας την αίσθηση της ατελείωτης διαδρομής επιτρέποντας στο ποδήλατο να «κάθεται ψηλά» στη διαδρομή του, παρέχει χώρο για την έξυπνη τοποθέτηση της πίσω ανάρτησης σε καίρια θέση για καλό κέντρο βάρους και πολύ μικρή γωνιακή κίνησή της, δεν έχει περιορισμούς ως προς τη γεωμετρία δίνοντάς μας ένα πολύ κοντό chainstay, χαμηλό bottom bracket και standover, προσδίδει μεγάλη ακαμψία και στιβαρότητα και τέλος ευνοεί τη χρήση oversize ρουλεμάν και αξόνων, ώστε να έχουμε λιγότερες τριβές – μικρότερες θερμοκρασίες και συνεπώς μεγαλύτερο χρόνο ζωής και αξιοπιστίας στα κινητά μέρη.
Ως αναφορά τα υπόλοιπα στοιχεία του ποδηλάτου, η Κona χρησιμοποιεί unidirectional πλέξη Toray ινών carbon για το μπροστά τρίγωνο του ποδηλάτου με 6061 αλουμίνιο για τα ψαλίδια προκειμένου να είναι ανθεκτικά σε κρουστικά φορτία (πτώσεις, πέτρες, χτυπήματα από μεταφορές κτλ.) συνδυάζοντας άριστα την αντοχή με το χαμηλό βάρος και το χαμηλό κόστος. Διαθέτει fork bumpers για να προστατεύει το ποδήλατο από το πιρούνι, εσωτερική καλωδίωση, tapered head tube και εσωτερικά ποτήρια, προστασία για τον σκελετό από τις πέτρες και την αλυσίδα, press fit μεσαία τριβή καθώς και carbon γέφυρα. Με τον νέο σχεδιασμό του πίσω τριγώνου, την αλλαγή του αλουμινίου σε 6061, της αντικατάστασης των ρουλεμάν με hollow άξονες και την αύξηση του πίσω κέντρου σε 157 χιλιοστά αυξήθηκε η αντοχή και η ακαμψία του πίσω τριγώνου πάνω από 3 φορές σε σχέση με το προηγούμενο.

Βελτιώσεις υπήρξαν και στη γεωμετρία όπου μειώθηκε το μεταξόνιο, το chainstay και το ύψος της μεσαίας τριβής όπου πλέον είναι κάτω από το επίπεδο των κέντρων προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα και ευελιξία, αυξήθηκε η γωνία του κάθετου σωλήνα ώστε όταν θα υπάρξει κάποιο pedaling section να έχουμε μεγαλύτερη εργονομία και θέση, μειώθηκε το standover και άλλαξε κλίση η ανάρτηση, χαμηλώνοντας ακόμα περισσότερο το κέντρο βάρους. Τέλος το βάρος του πλαισίου μειώθηκε κατά 300 γραμμάρια ζυγίζοντας πλέον 3.3 κιλά.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
Η επιλογή των περιφερειακών είναι στοχευμένη και έξυπνη καθώς έχει δοθεί βάση στα καίρια σημεία του ποδηλάτου προκειμένου να επιτευχθεί ένα λειτουργικό σύνολο με χαμηλό κόστος, χωρίς ωστόσο να γίνονται συμβιβασμοί. Η επιλογή των αναρτήσεων της Rock Shox, Βoxxer RC και Cage RC δίνουν την αίσθηση της ισορροπίας στο ποδήλατο και ενισχύουν την φιλοσοφία του πλαισίου για λιτότητα, λειτουργικότητα και ανθεκτικότητα. Διαθέτουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις rebound και compression, ενώ επιδέχονται εύκολα tuning για τις φορές που το ποδήλατο θα βρεθεί σε αγωνιστικό έδαφος. Η μετάδοση αποτελείται από το στιβαρό δισκοβραχίονα Shimano Zee, εκτροχιαστή X9 εξοπλισμένο με συμπλέκτη ενώ η αλυσίδα παραμένει στη θέση της από τον πλέον bombproof και ελαφρύ οδηγό της e13, λιγότερη προσοχή έχει δοθεί στο λεβιέ και την κασέτα προκειμένου να κρατηθεί χαμηλά το κόστος από περιφερειακά δευτερευούσης σημασίας. Φρένα έχουν επιλεχθεί τα Code R καθώς αποτελούν εγγύηση δύναμης και αξιοπιστίας ενώ τα στεφάνια MTX με τα κέντρα Formula και τις ακτίνες Sandvik συνθέτουν ένα αθάνατο τροχό με μεγάλη ακαμψία ειδικά και με την επιλογή του 157 χιλιοστών πίσω κέντρο. Τέλος το operator έρχεται με λάστιχα Maxxis high roller 2 έτοιμα για αγώνα. Το «κουστούμι» του ποδηλάτου δε θυμίζει ποδήλατο σειράς, όσο custom built, καθώς η επιλογή των περιφερειακών είναι βάση του αναβάτη και των αναγκών του και όχι σύμφωνα με τις συνεργασίες των κατασκευαστών.

+
• Εξαιρετική απόδοση ποιότητας τιμής, χαμηλό βάρος, υπέροχη γεωμετρία, αξιόπιστα περιφερειακά και εφ όρου ζωής εγγύηση


• Θα θέλαμε direct mount λαιμό
• Δεν θα θέλαμε πετάλια ειδικά τόσο υψηλού κόστους σε race ready ποδήλατο καθώς είναι προσωπική επιλογή

Συμπέρασμα
Ισορροπία, σταθερότητα, ταχύτητα, προβλεψιμότητα, στιβαρότητα, εμπιστοσύνη, αυτοπεποίθηση, ευκολία στο χειρισμό, οικειότητα, λιτότητα και λειτουργικότητα. Τίποτα όμως από αυτά δε συγκρίνεται με το χαμόγελο που έχεις όταν ανεβαίνεις σε αυτό το ποδήλατο το οποίο σου δίνει την αίσθηση της αρμονίας. Αντίθετα με τα συνήθη race bikes το operator διατηρεί τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του και τη φιλική θέση οδήγησης ακόμα και για τους πιο αρχάριους αναβάτες καταφέρνοντας να αποτελεί ιδανική επιλογή για τον weekend warrior που θέλει κάτι εύχρηστο ενώ παράλληλα δίνει την αίσθηση ότι είναι στο στοιχείο του είτε αυτό είναι world cup track είτε rampage χωρίς καμία τροποποίηση. Πιστός «συνοδοιπόρος» στο βουνό είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέλθει σε ότι του ζητήσεις και να αντέχει χωρίς ανάγκη για συντήρηση πέραν από λίγο λάδι στην αλυσίδα πράγμα που μας έχει λείψει από τα νέα hi tech ποδήλατα.

Πλαίσιο: Kona DH carbon w/6061 Aluminum stays 200mm travel
Ανάρτηση: Rock Shox Cage RC
Πιρούνι: Rock Shox Boxxer RC 200mm
Κέντρα: Formula
Στεφάνια: Sun MTX 33 sleeved
Ακτίνες: Sandvik stainless 14 g
Δισκοβραχίονας: Shimano Zee
Οδηγός αλυσίδας: e13 the Hive SRS +
Οπίσθιος εκτροχιαστής: Sram X9 type 2 (10 SPEED)
Λεβιές ταχυτήτων: Sram X7
Κασέτα: Sram PG 1050 10 speed 11-28 teeth
Aλυσίδα:   KMC X 10
Φρένα:
Avid Code R & G2CS δισκόπλακες 200 εμπρός 180 πίσω
Ελαστικά: Maxxis high roller 2 2.4
Πετάλια: Kona Wah Wah
Τιμόνι: Κona DH
Λαιμός: Kona Jerk
Παλουκόσελο: Kona DH
Σέλα: WTB volt sport
Ποτήρια: FSA orbit
Χερούλια: Kona s-log

Τιμή: 3.500 €
Αντιπρόσωπος: Tsirikos. Τηλ.: 210 6715814

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest