Enduro υψηλής τεχνολογίας!
Το 2013 ήταν η χρονιά που η enduro-all mountain σειρά Genius δέχτηκε τις μεγαλύτερες αλλαγές με τη μετάβαση των τροχών στις 27.5 ίντσες και το σχεδιασμό να απογειώνεται με εσωτερικά καλώδια και λιτές γραμμές.
Το μοντέλο LT (Long Travel) ακολουθεί την τάση των μεγαλύτερων τροχών που καλπάζει γρήγορα προς κάθε κατηγορία. Νέος σχεδιασμός, γεωμετρία, απλοποίηση του συστήματος αλλαγής mode στις αναρτήσεις, τροχοί 27.5 ιντσών και μείωση της διαδρομής από 185 στα 170 mm είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που θα παρατηρήσουμε στο νέο Genius LT.
Πλαίσιο
To ΗΜF carbon εμπρόσθιο τρίγωνο του Genius LT είναι πραγματικά εντυπωσιακό με την πρώτη ματιά, πεντακάθαρες, μυώδεις γραμμές με λιτά γραφικά στο πλάι και ομοιόμορφες καμπύλες. Το μαύρο, γυαλιστερό χρώμα κάνει έντονη αντίθεση με τα λευκά γράμματα και δίνει κύρος στην εμφάνισή του, η οποία γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή με την Fox 34 στο μπροστά μέρος να στήνει το Scott περήφανα με 170mm διαδρομή.
Στο πίσω μέρος το Fox Nude αμορτισέρ δένει στο πάνω λινκ, το οποίο είναι τόσο λιτό που σχεδόν δεν φαίνεται από το πλάι. Μεγάλη ποσότητα υλικού γύρω από τη μεσαία τριβή δίνει extra στιβαρότητα στο πλαίσιο, ενώ τα καλώδια κρύβονται σε καλοσχηματισμένες τρύπες που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος και έχουν έξοδο στην κάτω πλευρά του ποδηλάτου. Το Genius μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι είναι από τα πιο όμορφα ποδήλατα στην αγορά σήμερα. Η ποιότητα και το δέσιμο των χαρακτηριστικών και των περιφερειακών στο σύνολο δημιουργεί ένα πανέμορφο bike. Αξιοσημείωτη είναι η αντοχή του χρώματος, το οποίο κατά τη διάρκεια της δοκιμής προφανώς δε θόλωσε στα σημεία που τρίφτηκε με χώμα αλλά και πέτρες που έστειλε ο μπροστινός τροχός. Μπράβο στη Scott σε αυτόν τον τομέα.
Περιφερειακά
Μετά την αγορά της Syncros από τη Scott ποιοτικά περιφερειακά με σωστά μεγέθη παίρνουν τη θέση τους πάνω στα ποδήλατα της εταιρείας. Έτσι το Genius διαθέτει λαιμό 50mm με φαρδύ τιμόνι 760mm για ευκολότερο χειρισμό και πιο ελεγχόμενες αντιδράσεις σε υψηλές ταχύτητες. Syncros είναι και τα στεφάνια 27.5 ιντσών τα οποία είναι πλεγμένα σε κέντρα SLX και φοράνε Hans Dampf ελαστικά μεγέθους 2.3 από τη Schwalbe. Τον εξοπλισμό Syncros συμπληρώνουν οι χειρολαβές και η σέλα σε ταιριαστό μαύρο χρώμα με λευκές λεπτομέρειες. Τα υπόλοιπα περιφερειακά είναι ένας συνδυασμός Shimano και Sram. Διπλός δισκοβραχίονας Χ9 από τη Sram με μικρό ενσωματωμένο οδηγό στο ψαλίδι και δεκαπλό σασμάν πίσω της ίδιας σειράς αναλαμβάνουν με σιγουριά το ρόλο της μετάδοσης και δίνουν ένα σωστό, μεγάλο φάσμα σχέσεων όταν οι κλίσεις μεγαλώνουν. Τα φρένα είναι SLX με δίσκους 203 μπροστά και 180 πίσω, νούμερα που σε προδιαθέτουν για το τι είναι ικανό το Scott όταν το ρίξεις στην κατηφόρα. Σημαντικό κομμάτι του εξοπλισμού είναι το Stealth Reverb παλουκόσελο της Rock Shox. Εσωτερική διαδρομή για το καλώδιο που μπαίνει μέσα στο πλαίσιο και συναντάει το σύστημα πριν βγει από αυτό προσθέτοντας έτσι πόντους εμφάνισης στο ήδη πανέμορφο Scott. Η διαδρομή που προσφέρει στη σέλα είναι 120mm και τη χειριζόμαστε από διακόπτη στη δεξιά μεριά του τιμονιού. Άφησα τελευταίες τις αναρτήσεις από τη Fox με σύστημα Twin Lock που εξοπλίζει όλα τα Genius μοντέλα της Scott.
Μπροστά έχουμε μια 34 CTD αέρος με άξονα 15mm, 170 mm διαδρομής και μπότες για τροχό 27,5 ιντσών. Πίσω το ολοκαίνουργιο NUDE CTD αναλαμβάνει τα ηνία και εκτός από την αλλαγή στη συμπεριφορά αλλάζει και την ενεργή διαδρομή που έχουμε στη διάθεσή μας από 170mm σε 130mm ή 0mm.
Στην πράξη…
Οι μέρες, που παλεύαμε να μείνουμε πάνω στο ποδήλατο σε δύσκολα κομμάτια, βαράγαμε κόκκινο ή δεν ανεβαίναμε ποτέ ανηφόρες με ποδήλατα μεγάλης διαδρομής και σταματάγαμε κάθε λίγο να ανεβοκατεβάσουμε τη σέλα, πέρασαν. Το Scott Genius LT είναι ένα ποδήλατο που κουβαλάει πολλή τεχνολογία πάνω του και χαρακτηριστικά που ούτε ονειρευόμασταν μερικά χρόνια πριν. Όταν συναντάς το Genius και πριν ανέβεις πάνω του σκέφτεσαι «μισό να βάλω τα πράγματα στη θέση τους και να καταλάβω πού καταλήγει κάθε καλώδιο»… Με το πάτημα ενός διακόπτη έχω τη σέλα εκεί που με βολεύει και με το πάτημα άλλων δύο οι αναρτήσεις κλειδώνουν, ανοίγουν με λιγότερο ζωηρή λειτουργία και με την πίσω να χρησιμοποιεί λιγότερη διαδρομή ή είναι παντελώς ανοιχτές έτοιμες να καταπιούν το βουνό. Τροχοί μεγαλύτερης διαμέτρου σκαρφαλώνουν και περνάνε κομμάτια που παλιότερα τα σκεφτόσουν, φρένα ακούραστα, βάρος χαμηλό σε αναλογία διαδρομής αναρτήσεων αλλά….! Τι συναισθήματα περνάει αυτό το θαύμα της τεχνολογίας; Περίμενα να εκτοξεύεται σε κάθε πεταλιά και να απορροφάει κάθε κραδασμό σαν ποδήλατο κατάβασης. Τα πάντα όμως ήταν ουδέτερα. Όχι με κακή έννοια. Απλά όλα γίνονται όπως πρέπει. Όσο πρέπει και όταν πρέπει χωρίς υπερβολές σε κάτι συγκεκριμένο. Στρίβει πολύ καλά. Προφανώς λόγω μεγάλης διαμέτρου στους τροχούς. Πεταλάρει άψογα, αφού κλειδώνουν τα πάντα και η σέλα είναι στη θέση της με το πάτημα ενός διακόπτη. Το αν πηδάει καλά εξαρτάται από τις ικανότητες του οδηγού και δεν είναι κάτι που δεν κάνει καλά το Genius. Στη γρήγορη οδήγηση και στα μεσαίου μεγέθους χτυπήματα η θέση του Twin Lock ανάμεσα στην downhill και την trail επιλογή είναι μάλλον ζήτημα προσωπικής επιλογής. Στην trail επιλογή με τη διαδρομή της πίσω ανάρτησης στα 130mm όταν τα πράγματα αγριεύουν, το «κλωτσήματα» του πίσω αμορτισέρ ζητάει την αλλαγή της επιλογής σε downhill. Φυσικά αυτό είναι πανεύκολο χάρη στον διακόπτη TwinLoc. Το Genius διαθέτει τρομερά χαρακτηριστικά και είναι ένα εκπληκτικό εργαλείο για οδήγηση enduro αλλά του λείπει η επιλογή της προσωπικής ρύθμισης στη λειτουργία των αναρτήσεων.
Το σκαρφάλωμα είναι κάτι που το Genius LT κάνει πολύ καλά, αφού οι αναρτήσεις εκεί επιτελούν το έργο τους άριστα και οι μεγάλοι τροχοί πατάνε και μεταφέρουν σταθερά τη δύναμη στο έδαφος. Σίγουρα θα πρέπει να κοιτάς δυσκολότερα κομμάτια αν οδηγείς τροχούς 650b και ακόμα πιο δύσκολες ανηφόρες αν οδηγείς το Genius. To σχεδόν flat τιμόνι έχει άνετη κλίση παρ’ όλο το χαμηλό του ύψος και το μέγεθος του επιτρέπει να χωρέσουν άνετα όλα τα χειριστήρια που έχουμε στη διάθεσή μας.
Συμπέρασμα
Με τόσες πολλές επιλογές στη διάθεσή μας στην κατηγορία enduro, το Genius προσφέρει τη δική του κατηγορία έχοντας σαν όπλο την υψηλή τεχνολογία, τα εξωτικά υλικά και τον προχωρημένο σχεδιασμό. Η ουδέτερη απόδοση σε υψηλές ταχύτητες και πιο ακραίες οδηγικά συνθήκες προσφέρουν σιγουριά από ένα bike με σωστά περιφερειακά και υψηλής ποιότητας κατασκευής.
Συμπέρασμα
Πλαίσιο: IMP technology / HMF / BB 92
Αμορτισέρ: Fox Nude /CTCD 3 modes: Climb – Traction Control – Descend / Boost Valve / reb. Adj.
Πιρούνι: Fox 34 Float Factory CTD FIT Air
Οπ. ντερ.: Sram X9 Type 2 long cage
Εμπ. ντερ.: Sram X7 DM S3 / dual pull
Δισκοβραχίονας: Sram S-1400 GXP PF 2.2 AM
Φρένα: Shimano SLX BR-M675 J-Kit Disc
Λαιμός: Syncros XM1.5 35mm HB diameter / 0° angle
Τιμόνι: Syncros AM1.5 10Rise / 35mm
Ποτήρια: Syncros FL1.5 Tapered 1.5» – 1 1/8» semi integr.
Κέντρα τροχών: Shimano SLX
Στεφάνια: Syncros XC67 Disc
Ελαστικά: Schwalbe Hans Dampf EVO 27.5 x 2.35 / 67 EPI / Kevlar / SnakeSkin compound; F Trail Star / R PaceStar
Αλυσίδα: KMC X10
Κασέτα: Sram PG 1050 11-36 T