Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Ram FourX

Ram FourX

Όπλο ελαφρύ, όπλο σκληρό, όπλο γρήγορο…

Θα γράψω για αυτό το ποδήλατο σε πρώτο πρόσωπο γιατί πρόκειται για ένα σύνολο που έστησα μόνος μου και είχα τη χαρά να δοκιμάσω,να σετάρω και να οδηγήσω στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 4Χ στην Κρήτη με στόχο την πρώτη θέση.

Από τον Γιάννη Κορφιάτη, Φώτο: Νίκος Ρήγας

Εδώ και αρκετό καιρό έψαχνα ένα μακρύ πλαίσιο, ελαφρύ με σωστό στήσιμο για άλματα, όμορφο αλλά και γρήγορο. Γρήγορο; θα πει κάποιος… Πολύ γενικό. Τι είναι γρήγορο;  Γρήγορο είναι κάτι που η φιλοσοφία του ξεκίνησε με σκοπό τον αγώνα, που τα χαρακτηριστικά του και η γεωμετρία του επιλέχθηκαν με σκοπό τη νίκη και που με την πρώτη σου επαφή μαζί του θα πεις «ώπα ρε!»… Αυτό μου συνέβη με το RAM FourX. Μετά την επίσκεψή μου στη Βουλγαρία και αφού γνώρισα από κοντά την ομάδα της RAM bikes αποφάσισα να χτίσω το δικό μου FOUR X. To αποτέλεσμα ήταν ένα παιχνίδι που φλέρταρε με τα δέκα κιλά και είχε ικανότητες όπλου!

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

ΠΛΑΙΣIO
To πλαίσιο είναι από αλουμίνιο τύπου 6061. Με ενισχύσεις σε σημεία κλειδιά και δίαιτα σε άλλα, η σχεδιαστική ομάδα της RAM κατάφερε να μειώσει το βάρος στα 1,6 κιλά, που σημαίνει 700 γραμμάρια μείον από την προηγούμενη γενιά! Με βάσεις ISCG δέχεται οδηγό που βιδώνει στη μεσαία τριβή των 68mm. Διατίθεται σε δύο μεγέθη, short και long στα οποία η διαφορά βρίσκεται στο μήκος του οριζόντιου σωλήνα. Το μικρό μέγεθος μετριέται στα 540mm ενώ το μεγάλο στα 597mm! Τα υπόλοιπα νούμερα δεν αλλάζουν με πιο σημαντικό το μήκος των chainstay στα 400mm.
Η γεωμετρία αυτή στο μεγάλο μέγεθος που επέλεξα για χρήση πιο πολύ αγωνιστική είναι ιδανική για σταθερά στριψίματα σε πιο μεγάλες ταχύτητες. Τα κοντά πίσω ψαλίδια κάνουν το FourX  ευκίνητο και το μακρύ μπροστά μέρος δίνει χώρο για κίνηση και περισσότερη σταθερότητα. Στο μπροστά μέρος απλά και λιτά semi integrated ποτήρια βοηθάνε στην εμφάνιση δένοντας με όμορφες γραμμές το πλαίσιο και την ανάρτηση. Η διάμετρος του παλουκόσελου είναι στα 31.6mm. Το εργοστάσιο της RAM στη Βουλγαρία, όπου και γίνονται οι βαφές των πλαισίων, προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία χρωμάτων σε ματ ή γυαλιστερό φινίρισμα για να μην έχει κανένας παράπονο στην επιλογή του ποδηλάτου του. Με μια μικρή έξτρα χρέωση προσθέτουν λεπτομέρειες που θα παραγγείλει ο αγοραστής δίνοντας πραγματικά την ευκαιρία στον καθένα για το ποδήλατο των ονείρων του.

Dream build;
Χωρίς υπερβολές στην επιλογή των περιφεριακών το RAM έφτασε τα 10 κιλά 350 γραμμάρια. Οι υπερβολές θα ήταν κομμένο carbon παλούκι, τιτάνιο σέλα, χρήση μόνο πίσω φρένου, carbon τιμόνι και πιο ελαφριά πετάλια. Δεν υπήρξε κανένας λόγος για τέτοιες ακρότητες αφού ακόμα και στα συν δέκα κιλά το FourX έδινε ρέστα! Έτσι επιλέχθηκαν, η Rock Shox Reba RL μπροστά με 15mm Maxle και ρύθμιση αέρα, πεταλιέρα Shimano XTR με δίσκο Saint 36 δόντια, οδηγός MRP Lopes, σασμάν και χειριστήριο SRAM X0 με 9 ταχύτητες και κοντή 11-23 κασέτα, φρένα Avid Elixir X0 με δίσκους 160mm τιμόνι και λαιμός Renthal, με το λαιμό να έχει μήκος 50mm ενώ το τιμόνι rise 38mm και μήκος 760. Το cockpit ολοκλήρωσαν χειρολαβές απ;o την αμερικάνικη ODI, οι πολύ ελαφριές και με την αγαπημένη αίσθηση Subliminal. Άφησα τελευταίους τους υπέροχους τροχούς από την DT Swiss. Oι Tricon με βάρος 1560 γραμμάρια απογείωσαν κυριολεκτικά το ποδήλατο και έδωσαν την καλύτερη πινελιά με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά για ένα ζευγάρι τροχών. Τρομερή μετάδοση δύναμης από τον πίσω τροχό και απίστευτη αντοχή ήταν μόνο δύο από τα πολλά εξέχοντα χαρακτηριστικά που θα αναλύσουμε παρακάτω. Εκτός αυτού δίνουν τη δυνατότητα για χρήση άξονα πίσω 10mm ο οποίος σφίγγει και ασφαλίζει δυνατά περνώντας τη δύναμη από το σφίξιμο στον ίδιο τον άξονα και όχι στους τροχούς. Τέλος στη θέση των ελαστικών μπήκαν δύο tubeless Schwalbe της σειράς Εvolution. Nobby Nick 2.35 για μπροστά και Racing Ralph 2.10 για πίσω.

Πίστες
Η πρώτη εβδομάδα πάνω στο FourX κύλισε στο pumptrack μου και στην πίστα BMX του Marathon Complex. Με την πρώτη βόλτα με συνεπήρε η ελαφριά αίσθηση του συνόλου. Παρ’ ότι το πλαίσιο είναι long υπακούει στις εντολές του οδηγού χάρη στο extra κοντό πίσω μέρος. Η θέση οδήγησης που δίνει το τιμόνι της Renthal είναι κάτι παραπάνω απ;o σωστή για κάθε είδους χρήση. Το ψηλό τιμόνι κρατάει το σώμα σε σωστή θέση και διευκολύνει το χειρισμό του RAM. Η επιτάχυνση δε συναντάει κανένα εμπόδιο ειδικά με τους τρομερούς τροχούς της DT να αναλαμβάνουν τη μετάδοση της δύναμης απ;o τα πετάλια στο χώμα. Οι Tricon με τις ευθεία πλεγμένες ακτίνες και το ειδικού σχεδιασμού κέντρο που επιτρέπει στα ρουλεμάν να δουλεύουν χωρίς να τους ασκείται καμία πίεση και προσφέρουν ασύγκριτη κύλιση με μηδενική απώλεια απ;o τριβές. Η κύλιση και ο τρόπος που διατηρούνται τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά θαυματουργός! Θαυματουργή είναι και η αντοχή των τροχών σε σύγκριση με το βάρος τους. Το ενάμισι κιλό τους άντεξε απότομες, άτσαλες και στραβές προσγειώσεις, αποτυχημένες προσπάθειες σε άλματα και καρφώματα σε προσγειώσεις καθώς και γλιστρήματα σε άσχημο έδαφος. Συνεχίζουν να ρολάρουν ευθεία και απροβλημάτιστα μέχρι σήμερα χωρίς το παραμικρό παράπονο επιβεβαιώνοντας όσα λέει η DT για την αντοχή τους. Στενός συνεργάτης των τροχών στο έργο του χαμηλού βάρους είναι η εμπρός ανάρτηση της Rock Shox. Η Reba με τον άξονα των 15mm κρατάει το βάρος πολύ χαμηλά και δουλεύει σωστά ενώ ρυθμίζεται εύκολα με την προσθήκη αέρα. Αν οι συνθήκες επιβάλουν σκληρότερη ρύθμιση μια απλή περιστροφή του compression adjuster θα σκληρύνει η θα κλειδώσει τελείως το αμορτισέρ. To RAM έχει πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά στο στρίψιμο με το πλαίσιο να είναι όσο ανθεκτικό και ενισχυμένο χρειάζεται σε επιλεγμένα σημεία αφήνοντας τα υπόλοιπα να λειτουργήσουν για την άνεση του αναβάτη. Το μεγάλο μέγεθος δίνει αρκετό χώρο σε αναβάτες με ύψος από 1,80 και πάνω για να κινηθούν άνετα και να οδηγήσουν γρήγορα και ευκίνητα σε ότι είδους διαδρομή μπορεί κανείς να φανταστεί. Άλματα, πίστες, ακόμα και διαδρομές στο βουνό γίνονται παιχνιδότοποι κάτω από τα κοντά ψαλίδια του RAM. Tα tubeless λάστιχα της Scwalbe έπαιξαν το δικό τους ρόλο στο χαμηλό βάρος, ενώ η μαλακή γόμα τους γρατζουνάει όμορφα σε κάθε πεταλιά και στρίψιμο. Το κράτη;a τους είναι πραγματικά εντυπωσιακό με το μεγαλύτερο μπροστά Nobby Nick να ξεχωρίζει στο στρίψιμο ενώ το πίσω Racing Ralph στην επιτάχυνση. Το Racing Ralph έχει πραγματικά φτιαχτεί για να πατάει στο έδαφος και να σπρώχνει το ποδήλατο που το φοράει μπροστά. Τα ελαστικά της Scwalbe ήταν παιχνιδάκι να τοποθετηθούν στου tubeless ready τροχούς αφού κούμπωσαν πανεύκολα στη θέση τους, δέχτηκαν μια στάλα υγρό για παν ενδεχόμενο και οι τροχοί ήταν έτοιμοι για οδήγηση. Στην πίστα του Minoan Camp στην Κρήτη όπου πραγματοποιήθηκε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 4Χ και ΒΜΧ το FourX με έβγαλε ασπροπρόσωπο. Το σωστό στήσιμο διατηρούσε σωστά χιλιόμετρα στη χωμάτινη πίστα και έστριβε σταθερά στην πρώτη γρήγορη στροφή με ασύγκριτο κράτημα. Είναι χωρίς ενδοιασμούς το καλύτερο πλαίσιο με το οποίο έχω αγωνιστεί μέχρι σήμερα και μου αποδεικνύει πως δεν χρειάζονται 142 άξονες και 1,5 ίντσες ποτήρια για να φτιάξεις ένα καλό ποδήλατο.

Μου αρέσει!
* Όμορφος σχεδιασμός
* Μεγάλη ποικιλία χρωμάτων
* Παραδοσιακά μεγέθη περιφερειακών
* Γρήγορο και σταθερό στις στροφές

Δε μου αρέσει!
* Αγωνιστικός προσανατολισμός, όχι για υπερβολές μέσα στην πόλη

Συμπέρασμα
Με πολύ χαμηλό βάρος και γεωμετρία με γνώμονα τον αγώνα το  FourX δε θα κάνει grinds και 360 στην πλατεία αλλά πολύ εύκολα θα απογειωθεί και θα γλιστρήσει όμορφα σε όποια στροφή το ρίξεις. Με ένα σήκωμα στη σέλα θα γίνει ένα ωραίο παιχνίδι στο αγαπημένο σου μονοπάτι, ενώ οι απλές και μίνιμαλ γραμμές του θα δώσουν ένα όμορφο αισθητικά αποτέλεσμα σε ότι χρώμα και αν το επιλέξετε. Έγινε ένα από τα αγαπημένα μας ποδήλατα από την πρώτη βόλτα ενώ σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση από τον πρώτο του αγώνα. Τι άλλο να πει κανείς;

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Ram Fourx, aluminum 6061, intergraded headset
Πιρούνι: RockShox Reba RL
Αλλαγές: SRAM X0
Δισκοβραχίονας: Shimano XTR με δίσκο Saint 36 δόντια
Ντεραγιέρ: SRAM X0
Φρένα: Αvid Elixir
Οδηγός αλυσίδας: MRP Lopes
Ελαστικά: Schwalbe Εvolution Nobby Nick 2.35 για μπροστά και Racing Ralph 2.10 πίσω
Λαιμός: Renthal
Τιμόνι: Renthal
Χειρολαβές: ODI

Πρακτικά
Τιμή: 320 € για το πλαίσιο μόνο
Αντιπρόσωπος: The Bikings,
τηλ.: 2109935610

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest