Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Open Cycles 1.0

Open Cycles 1.0

Ανοιχτο σε προκλήσεις

Η Open είναι μια σχετικά νέα εταιρεία- διανύει τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της- η οποία ιδρύθηκε από δύο ανθρώπους οι οποίοι έχουν αρκετή προιστορία ο καθένας τους στην ποδηλατική βιομηχανία.

Από τον Δημήτρη Σπύρου

Οι Gerard Vroomen  και ο Andy Kessler είναι πίσω από την νεοιδρυθείσα εταιρεία η οποία δεν στοχεύει στην μαζική παραγωγή αλλά αντιθέτως στην παραγωγή ιδιαιτέρως ελαφριών πλαισίων. Ο πρώτος εκ των δύο κυρίων είναι ένα από τα μεγάλα «αφεντικά» της Cervelo, brand το οποίο έχει σαφή και μόνο προσανατολισμό τον δρόμο και το τρίαθλο και έχει στην γκάμα της ποδήλατα τα οποία έχουν κερδίσει ουκ ολίγους απαιτητικούς ως προς την κατάκτηση τίτλους, όπως Paris Roubaix και Ironman.
Ο Αndy Kessler, όπως πιθάνα διαβάσατε στην συνέντευξη που μας παραχώρησε στο τεύχος 116, διατέλεσε CEO στην Ελβετική BMC και αλλά και στέλεχος στην Cannondale και Cervelo. Το όνομα που επιλέχτηκε για την εταιρεία αντιπροσωπεύει μεταξύ άλλων και την φιλοσοφία της εταιρείας η οποία επιτάσσει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη το feedback όσων επιλέγουν να οδηγούν ποδήλατο Open, οντας «Ανοιχτή» σε συζητήσεις αναφορικά με τα ποδήλατα της. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση Unlimited του ελαφρύτερου από τα δύο πλαίσια που διαθέτει στην αγορά η Open. 

 | mbike.gr | mbike.gr

ΠΛΑΙΣIO
Όπως αναφέρεται παραπάνω, η εταιρεία προς το παρόν διαθέτει μόνο δύο πλαίσια στην γκάμα της. Τα Ο-1.0 και το Ο-1.1. Το μοντέλο της δοκιμής είναι το πρώτο και ελαφρύτερο που πλάσαρε στην αγορά με βάρος κάτω από 900 γραμμάρια-βάρος άκρως εντυπωσιακό για την κατηγορία- καθιστώντας ένα από τα ελαφρύτερα αν όχι ελαφρύτερο 29άρη πλαίσιο στην αγορά. Σύμφωνα με τον Vroomem, γκουρού σε ζητήματα σχεδιασμού και μηχανικής, το να κατασκευάσει κάποιος με την τεχνογνωσία που ο ίδιος διαθέτει μέσω της Cervelo, ένα ποδήλατο βουνού το οποίο θα είναι αρκετά ελαφρύ, είναι η εξέλιξη και το επόμενο βήμα που οδηγεί η επιτυχής και δοκιμασμένη σχεδίαση ενός ποδηλάτου που κερδίζει το Paris Roubaix.
Οι  δημιουργεί του Ο-1.Ο είναι ιδιαιτέρως υπερήφανοι για το πλαίσιο καθώς το βάρος του είναι οριακά κάτω από τα 900 γραμμάρια αλλά χωρίς ωστόσο αυτό να επηρεάζει ζητήματα που αφορούν την ακαμψία και την αντοχή. Προκειμένου να είναι σίγουροι, το ποδήλατο δοκιμάστηκε από ανεξάρτητο Γερμανικό οίκο δοκιμών ο οποίος το «βασάνισε» ώστε να είναι βέβαιο ότι το ποδήλατο μπορεί να ανταποκριθεί επιτυχώς στην πλέον απαιτητικές συνθήκες. Το χαμηλό βάρος, είναι παράγοντας που απασχολεί την εταιρεία και αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό. Και αυτό όχι λόγους marketing αλλά για λόγους ουσίας. Τον περισσότερο χρόνο τον περνούμε ανηφορίζοντας και ως εκ τούτου ένα ελαφρύ, αποδοτικό ποδήλατο είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση.

Προκειμένου το πλαίσιο να γίνει κατά το δυνατόν ελαφρύ αλλά να συνεχίσει να είναι άκαμπτο για την μεταφορά δύναμης αλλά απορροφητικό  στους κραδασμούς, η χρήση διαφορετικών τύπων άνθρακα χρησιμοποιείται. Η σημασία σύμφωνα με τους δημιουργούς του Ο-1.0 δεν έχει να κάνει με τη χρήση του πλεον εξελιγμένου τύπου ανθρακονήματος το οποίο θα συνοδεύτεται από ένα εύχηχο και δυσνότητο όνομα το οποίο θα κάνει το ποδήλατο να φαντάζει από άλλο πλανήτη όπως σύμφωνα με τον Andy, κάνουν οι περισσότερες εταιρείες. Η σημασία έγκειται στην χρήση του σωστού τύπου υφάσματος, στο σωστό σημείο και στην σωστή ποσότητα. Με άλλα λόγια αυτό που έχει σημασία είναι να προσδώσεις στο πλαίσιο ακαμψία στα σημεία που την χρειάζεται και μάλιστα ώς προς τις δυνάμεις που χρήζουν αποδοτικής διαχείρησης, ενώ όπου είναι δυνατή η χρήση λιγότερου υλικού ώστε να εξοικονομηθούν πολύτιμα γραμμάρια.

H προσοχή στην λεπτομέρεια του συγκεκριμένου πλαισίου είναι εμφανής. Χαρακτηριστικά όπως η συμβατότητα με μηχανικές, ηλεκτρονικές και υδραυλικές αλλαγές επιτρέπουν την χρήση του πλαισίου με πολλές διαφορετικές επιλογές ώστε ο αναβάτης να μην αντιμετωπίσει προβλήματα σε μελλοντικές αναβαθμίσεις ή μεταβάσεις από το ένα σύστημα στο άλλο. Η multistοp τάπα των εσωτερικών οδηγών των καλωδίων κάνει εύκολη την χρήση οποιουδήποτε συστήματος αλλαγών. Γενικότερα, η έννοια της συνέπειας και της μακροχρόνιας σχέσης μεταξύ του ποδηλάτη με την εταιρεία και το ίδιο το ποδήλατο είναι στοιχείο το οποίο βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της εταιρείας. Ανάμεσα στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που κάνουν το Openνα διεκδικεί μια θέση στην wishlist μας είναι η τρύπα στον downtube η οποία χρησιμεύει ως φινιστρίνι στο εσωτερικό προκειμένου το παλουκόσελο να μην τοποθετηθεί πάνω από την ανώτατη επιτρεπτή θέση. Στα πιο ουσιαστικά αναφορικά με την δομή του σκελετού χαρακτηριστικά, συγκαταλέγονται οι διαφορετικής διατομής και σχήματος downtube  και toptube οι οποίοι συναντώνται στο tapered κούτελο και έχουν ο καθένας σχήμα το οποίο επιτρέπει την μεταφορά των δυνάμεων από το μπροστινό μέρος στο πλαίσιο. Το σχήμα τους είναι επίσης βελτιστοποιημένο ώστε να επιτυγχάνονται οι καλύτερες ζητούμενες μηχανικές ιδιότητες ανάλογα μάλιστα και με τον τύπο ανθρακονημάτων που χρησιμοποιούνται στο αντίστοιχο σημείο. Για παράδειγμα ο υπερμεγέθης τετραγωνικής διατομής downtube με επίπεδες περιοχες έχει σχήμα το οποίο επιτρέπει την χρήση Ultra High Modulus ανθρακονημάτων, τα οποία δεν είναι εύκολο να πάρουν πολύπλολη μορφή. Το πίσω τρίγωνο του πλαισίου είναι και αυτό σχεδιασμένο με τρόπο ώστε να ελαχιστοποιούνται οι παραμορφώσεις από τις πλευρικές-εγκάρσιες δυνάμεις που ασκεί ο αναβάτης ενώ αντίθετα επιτρέπουν την ελαστική παραμόρφωση στον κατακόρυφο άξονα με σκοπό την σχετική εξομάλυνση του τερέν. Η μεσαία τριβή είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό που ξαφνιάζει, όχι απαραίτητα ευχάριστα, λόγω της μοναδικότητας του φορμά στον χώρο του ΜΤΒ. Το πρότυπο ΒΒRight είναι δανεισμένο από την Cervelo και έρχεται να ενισχύσει την ακαμψία στην περιοχή με σκοπό την βελτιστοποίηση της μεταφοράς δύναμης. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ίσως να αντικατασταθεί στο μέλλον, καθώς έχει δημιουργήσει έναν περιορισμό λογω της μη εύκολης συμβατότητας με άλλα συστήματα.

Όσον αφορά την γεωμετρία, αυτή είναι σαφώς προσανατολισμένη στην αποδοτικότητα κατά το πεταλάρισμα και την επιθετική ανάβαση χωρίς ωστόσο η κατηφορίστικη συμπεριφορά να υποτιμάται. Οι γωνίες σέλας και κούτελου είναι τέτοιες ώστε να κάνουν το  Οpen να στρίβει σβέλτα και να πηγαίνει ακριβώς εκεί που του ζητά ο αναβάτης του. Αν και η διαδρομή που προτείνει ο κατασκευαστής μπορεί να κυμαίνεται από 80-100 χιλιοστά, θεωρούμε πώς η χρήση πιρουνιού με μικρότερη από 100 χιλιοστά διαδρομή θα φέρει σε πολύ steep γωνία το κούτελο. Πιο συγκεκριμένα η γωνία του κούτελου είναι 72 μοίρες και η γωνία του σωλήνα της σέλας 72.5. Μεγάλη έμφαση δίνει η εταιρεία στον προσδιορισμό του μεγέθους του σκελετού και ως εκ τούτου, τα μεγέθη χρησιμοποιούν ώς μέτρηση το reach, δηλαδή την απόσταση που ορίζεται από την νοητή κατακόρυφη γραμμά που περνά από την μεσαία τριβή και την αντίστοιχη που περνά από το κέντρο της πάνω πλευράς του headtube και το stack, δηλαδή την κατακόρυφη απόσταση από την μεσαία τριβή μέχρι το σημείο που η νοητή αυτή γραμμή συναντά την οριζόντια γραμμή που διέρχεται από το μέσον της πάνω πλευράς του headtube.

Εντυπώσεις
Η πρώτη αίσθηση αντικρίζοντας το Open κερδίζει αδιαμφησβήτητα και τους πλέον παράξενους ή απαιτητικούς καθώς η μινιμαλιστική διακόσμηση του πλαισίου, με τα διακριτικά λευκά γραφικά στον toptube δεν αφήνουν περιθώρια για σχόλια αναφορικά με την αισθητική. Επιπλέον, στοιχεία όπως το προστατευτικό στο chainstay αλλά και η μικρή οπή στον downtube προκειμένου να μην υπερβεί το παλουκόσελο την ανώτερη θέση είναι «κερασσάκια» στην τούρτα που την κάνουν ακόμα πιο λαχταριστή.
Ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο ποδήλατο γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι πρόκειται για ένα 29άρι hardtail που το μόνο που ζητάει είναι να καταπιεί χιλιόμετρα. Το ίσιο παλουκόσελο της 3T σε τοποθετεί εκεί ακριβώς που πρέπει για να εφαρμόσεις την δύναμη στα πετάλια και το rizer τιμόνι της ίδιας εταιρείας προσφέρει έλεγχο του μπροστινού μέρους με ακρίβεια την οποία ενισχύει η steep γωνία του μπροστινού μέρους. Το Sid της RockShox, αν και δεν είναι το πιο ελαφρύ πιρούνι ( για αυτούς που έχουν εμμονή με το βάρος, η εταιρεία προτείνει την έκδοση Limited με οριακά χαμηλό βάρος και αντίστοιχα οριακή τιμή) λειτουργεί άψογα καταπίνοντας εύκολα τους πεισσότερους κραδασμούς με επαρκή ευαισθησία και επαναφορά.

Η μετάδοση από τις αλλαγές Χ0 της Sram είναι τις περισσότερες φορές αλάνθαστη και δεν έχει διάθεση να προδώσει τον οδηγό ακόμα και σε οριακές συνθήκες. Το πίσω ντεραγιέρ φροντίζει να κρατά την αλυσίδα με σωστή τάση βελτιώνοντας τόσο την απόκριση όσο και το φαινόμενο χτυπήματος στο κάτω μέρος του chainstay.
Ο δισκοβραχίονας της Ισπανικής Rotor  με την custom, ολόμαυρη εμφάνιση καθώς τα λογότυπα απουσιάζουν κατ απαίτηση της Οpen δεν θα προβληματήσει κατά την μεταφορά των πολύτιμων watts σας.
Όσον αφορά τους τροχούς, οι DT 1600 δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αρνητικού σχολιασμού. Η απόδοση τους, το βάρος τους και η εύκολη συντήρηση τους τους κάνουν ιδανική επιλογή, αναλογικά του κόστους όλου του ποδηλάτου. Η μετατροπή τους σε Tubeless, όπως συνηθίζουμε να προτείνουμε είναι κάτι το οποίο θα ενισχύσει περαιτέρω την ήδη υψηλή απόδοση του ποδηλάτου.
Όσον αφορά τα φρένα και συγκεκριμένα τα Magura MT6, αν και δεν είναι τα πλέον δημοφιλή φρένα, επιβραδύνουν το ποδήλατο με ευκολία και επαρκή προοδευτικότητα, η οποία αν και δεν φτάνει τα shimano ξεπερνά τα Αvid.

Μου αρέσει!
* Το βάρος του
* Η εμφάνιση του
* H συμβατότητα με κάθε τύπο αλλαγών ταχυτήτων

Δε μου αρέσει!
* Το προβληματικό στο συγκεκριμένο ποδήλατο παλουκόσελο

Συμπέρασμα
Το Open O 1.0 είναι ένα πλαίσιο το οποίο αποτελεί μάλλον την ιδανική επιλογή για αυτούς που θέλουν ένα ελαφρύ, υψηλής τεχνολογίας, προσεγμένο 29άρη hardtail το οποίο είτε αποκτώντας το ως ολόκληρο ποδήλατο ή ως πλαίσιο αξίζει να επενδύσουν σε αυτό, ώστε να τους συντροφεύει για αρκετά χρόνια σε αγώνες και προπονήσεις. Η λιτή εμφάνιση, το χαμηλό βάρος και η συμβατότητα με κάθε τύπο αλλαγών ταχυτήτων ακόμα και με αυτές που δεν κυκλοφορούν ακόμα μαζικά αποτελούν στοιχεία που θα το κάνουν αχωρίστο σύντροφο στα χρόνια που θα έρθουν.

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: O-1.0 με βάρος 871 γρ
Πιρούνι: RockShox SID RCT3
Ποτήρια: ROTOR HS-SITP15-B Tapered
Δισκοβραχίονας: Rotor 3D+ BBright™, 175mm 38/24
Αλλαγές ταχ.: SRAM XO
Πίσω ντερ.: SRAM XO
Εμπ. Ντερ.: SRAM XO
Φρένα: Magura MT6
Τροχοί: DT Swiss X1600 Spline
Ελαστικά: Schwalbe Racing Ralph Evo 2.1
Τιμόνι: 3T Exsero TEAM stealth
Λαιμός: 3T ARX TEAM stealth
Σέλα: Fizik Tundra 2 maganese
Παλουκόσελο: 3T Ionic TEAM stealth, 420mm

Πρακτικά
Τιμή: 5.800 €  
Αντιπρόσωπος: Bike Me,
τηλ: 210.9943.230

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest