Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Giant Reign 1

Giant Reign 1

Εξοπλισμένο για περιπέτεια

Την πρόταση της Giant στην κατηγορία μεγάλης διαδρομής για μεγάλες αποστάσεις στο βουνό αποτελεί το Reign 1.

από τον Γιάννη Κορφιάτη
φώτο: Νίκος Ρήγας

Με τροχούς 26 ιντσών, πίσω ανάρτηση 6’’ με σύστημα Maestro, αναρτήσεις από τη Fox με σύστημα CTD και πτυσσόμενο παλουκόσελο είναι μια πολύ καλή επιλογή για ανηφορικές και δύσκολες κατηφορικές διαδρομές. Πριν μερικά χρόνια όλοι θα αναρωτιόντουσαν για ποιό λόγο να έχει κάποιος ένα ποδήλατο με μεγάλες αναρτήσεις, βαρύ για χρήση XC και όχι αρκετά ανθεκτικό για κατηφορικά μονοπάτια. Η μόδα και η τεχνολογία έφεραν στην επιφάνεια δυνατότητες που δεν φανταζόμασταν παλιότερα και που ο εύκολος χειρισμός και ο εξοπλισμός του Reign βοηθάει να τις ανακαλύψουμε.

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

ΠΛΑΙΣIO
Κατασκευασμένο από αλουμίνιο ALLUX-SL που παράγει η ίδια η Giant το πλαίσιο, το Reign διαθέτει καθαρές γραμμές με όμορφο σχήμα που προέρχεται από τους hydroformed σωλήνες. Οι λείες κολλήσεις προσθέτουν  καθαρή εμφάνιση δίνοντας άλλον αέρα στο υλικό καθώς ξεγελούν το μάτι με το όμορφο οπτικό αποτέλεσμα. Το Reign 1 χρησιμοποιεί το ίδιο ακριβώς πλαίσιο με το πιο ακριβό Reign 0. Στο μπροστά μέρος η ανάρτηση ασφαλίζει στο Overdrive ασύμμετρο κούτελο που έχει διάμετρο 1,5 κάτω και 1 1/8 πάνω. Τα ζωντανά χρώματα με τις ασπρόμαυρες λεπτομέρειες δίνουν έξτρα πόντους στην εμφάνιση ενώ ο compact σχεδιασμός του συστήματος Maestro έχει σαν αποτέλεσμα ένα πιο δεμένο και ανθεκτικό σύνολο. Στο πίσω μέρος υπάρχουν 6 ίντσες διαδρομής για να απορροφήσουν ότι βρεθεί στο δρόμο του Reign. Μέσω του συστήματος Maestro εξισορροπείται η ανεπιθύμητη βύθιση της ανάρτησης στο φρενάρισμα και το πετάλι ενώ επιτυγχάνεται καλή λειτουργία στα απότομα χτυπήματα. Το ρόλο του αμορτισέρ έχει ένα Fox Float CTD Boostvalve το οποίο προσφέρει τρεις διαφορετικές και παράλληλα σωστές ρυθμίσεις στο compression με το γύρισμα ενός διακόπτη. Climb, Trail και Descend όπως σημαίνουν και τα αρχικά. Στη θέση Climb έχουμε αργές αντιδράσεις και μείωση της βύθισης για αποδοτικότερο πετάλι σε συνδυασμό με το σύστημα Maestro, Στη θέση Trail μπορούμε να ρολάρουμε πιο άνετα με πιο αργή αλλά σημαντικά ενεργή  λειτουργία ενώ στη θέση Descend έχουμε πλήρως ενεργοποιημένο αμορτισέρ, έτοιμο να λειτουργήσει σωστά σε μεγαλύτερες ταχύτητες και χτυπήματα. Τα link στα οποία βιδώνει η ανάρτηση φιλοξενούν κλειστά ρουλεμάν και αυξάνουν την ακαμψία του πλαισίου σε μεγάλο ποσοστό με το σχεδιασμό τους. Στο κάτω μέρος θα βρούμε υποδοχές για οδηγό σε περίπτωση που θέλουμε να δουλέψουμε ρύθμιση με μονό γρανάζι για περισσότερη κατηφόρα.

Εξοπλισμός
Στην κατηγορία τιμής του το Reign είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, με προσεκτικές λεπτομέρειες όπως το πτυσσόμενο παλουκόσελο και ο διπλός οδηγός αλυσίδας,  εξοπλισμός με σημαντικό ρόλο στα μονοπάτια. Προσεγμένοι τροχοί ρολάρουν σε κέντρα της Giant με 15 χιλ άξονα εμπρός και στεφάνια Ε 540 από την DT Swiss.Τα περιφερειακά είναι από τη Shimano με την πολύ καλή σειρά SLX  να παίρνει θέση σε πεταλιέρα, εμπρός και πίσω σασμάν, λεβιεδάκια και φρένα. Ο οδηγός από την MRP κρατάει την αλυσίδα στη θέση της στα δύο γρανάζια που χρησιμοποιεί μπροστά το Reign. Δεκάρα κασέτα και αλυσίδα KMC δείχνουν ότι η Giant δεν περιορίστηκε σε φθηνές λύσεις και δίνει σημασία  στην παραγωγή σωστά εξοπλισμένων ποδηλάτων. Η σέλα  της Giant και το πτυσσόμενο παλουκόσελο θα φιλοξενήσουν τα οπίσθια του αναβάτη με το παλούκι να αλλάζει ύψος από το ειδικό χειριστήριο στο τιμόνι. Λάστιχα από τη Scwalbe σε διάσταση 2.35 συνδέουν το Reign με το χώμα και προσφέρουν το αξεπέραστο κράτημα για το οποίο είναι γνωστή η Γερμανική εταιρία. Τελευταία αφήσαμε το τιμόνι και τις αναρτήσεις τα οποία είναι δυο σημεία που στα οποία επίσης έδωσε προσοχή η Giant. Λαιμός μήκους 70χιλ. και τιμόνι low rise 730χιλ. δίνουν πολύ καλή θέση οδήγησης και είναι μια πολύ καλή επιλογή εξοπλισμού. Να τονίσουμε ότι προέρχονται από την πολύ καλή σειρά περιφερειακών Connect της Giant. H μπροστινή ανάρτηση είναι και αυτή της Fox με ρυθμιζόμενη διαδρομή 120-150 χιλ. Διαθέτει Tapered steerer για να κουμπώσει ομοιόμορφα στο Overdrive κούτελο του Reign ενώ δουλεύει και αυτή με σύστημα CTD. Η μπροστά ρόδα ασφαλίζει με άξονα 15χιλ. ο οποίος κρατάει τον τροχό σταθερά χωρίς να προσθέτει υπερβολικό βάρος.

Στο βουνό
Πολύ σημαντική για την απόδοση του Reign είναι η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων. Στο 20% sag η διαδρομή δούλευε υπερβολικά όταν τα χιλιόμετρα ανέβαιναν. Με προσθήκη περισσότερου αέρα στο πίσω αμορτισέρ, όμως οι αντιδράσεις εξισορροπήθηκαν. Στο πετάλι και τις ανηφόρες το Reign παίρνει άριστα με το σύστημα Maestro να δουλεύει αρμονικά στο πεταλάρισμα, ενώ το κοντό πίσω ψαλίδι βοηθάει να περάσουμε τεχνικά σημεία με ευκολία. Οι αναρτήσεις της Fox δουλεύουν όπως έχουμε συνηθίσει με το σύστημα CTD να απλοποιεί  σε πολύ μεγάλο βαθμό τα πράγματα δίνοντας  τη δυνατότητα στον αναβάτη να αφοσιωθεί στο μονοπάτι και όχι τα κλίκς του compression. H θέση οδήγησης του Reign είναι σωστή με το large μέγεθος να είναι μια πιθανή επιλογή κάποιου που θα ήθελε medium . Με χρήση πιο κοντού λαιμού (50χιλ.) θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε το μακρύ μεταξόνιο και τη σταθερότητα χωρίς να θυσιάσουμε ευκινησία. Σίγουρα θα ωφελήσει και στις υψηλές ταχύτητες όπου το Reign ήταν θα δίνει πιο σταθερή αίσθηση. Το πίσω αμορτισέρ και το κοντό ψαλίδι του Reign προσφέρουν αίσθηση μεγαλύτερης διαδρομής και αντιδρούν σωστά σε δυνατά χτυπήματα. Τα φρένα της Shimano ήταν το πιο απλό στη χρήση αξεσουάρ με την εξαέρωση να είναι παιχνίδι και τη ρύθμιση τους πολύ απλή. Μια απλή περιστροφή του adjuster φέρνει τη μανέτα στην επιθυμητή απόσταση με την αίσθηση να παραμένει αναλλοίωτη. Το παλουκόσελο της Giant κράτησε τη σέλα στη θέση της σε ανηφόρα και κατηφόρα με το πάτημα ενός κουμπιού. Η λειτουργία του παρότι  δεν είναι υδραυλική, ήταν ομαλή και χωρίς προβλήματα. Αποτελεί ένα πολύ καλό κομμάτι εξοπλισμού ακόμα και σαν aftermarket αγορά καθώς συνδυάζει πραγματικά χαμηλή τιμή και αποδοτικότητα στο βουνό. Τα Νοbby Nick με διάσταση 2.35 είχαν εξαιρετική κύλιση με το κράτημα να είναι εντυπωσιακό ειδικά στον μπροστινό τροχό. Η χρήση του SLX πίσω σασμάν έγινε χωρίς προβλήματα με τον ειδικό συμπλέκτη να μειώνει τους κραδασμούς και το λεπτό σχεδιασμό να βγάζει από το κεφάλι μας τις έννοιες για χτυπήματα σε στενά σημεία. Ο οδηγός της MRP 2X κράτησε την αλυσίδα στη θέση της απροβλημάτιστα και η λειτουργία του δεν έγινε καν αισθητή. Ευπρόσδεκτο ήταν και το πλαστικό προστατευτικό του οδηγού το οποίο παίζει σίγουρα σημαντικό ρόλο σε περίπτωση που τα πράγματα αγριέψουν.

Μου αρέσει!
* Oι αναρτήσεις CTD απο τη FOX
* Tο πτυσσόμενο παλουκόσελο
* H σειρά SLX
* Oι ελαφριοί τροχοί

Δε μου αρέσει!
* Το ότι απαιτεί προσεκτική  ρύθμιση των αναρτήσεων

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: ALUXX SL-Grade Aluminium, 6» Maestro Suspension
Aμορτισέρ: Fox FLOAT CTD Boost Valve
Πιρούνι: Fox 32 TALAS O/C CTD Evolution w/ 15QR Thru-Axle- OverDrive 2 Steerer, 150/120mm Travel
Αλλαγές ταχυτήτων: Shimano SLX 2×10 Speed
Ντεραγιέρ οπ.: Shimano SLX, Shadow+
Ντεραγιέρ εμπ.: Shimano SLX,
Direct Mount
Φρένα: Shimano SLX
Δισκόβραχίονας: Shimano SLX, 26/38
Τροχοί: στεφάνια DT Swiss E540- κέντρα Giant Tracker Sealed/CNC w/ 15mm Axle
Ελαστικά: Schwalbe Nobby Nic, 26×2.25 TL Ready EVO Folding
Λαιμός: Giant Contact Switch-R, 30.9
Τιμόνι: Giant Connect SL Trail,
Low Rise 31.8, 730mm
Σέλα: Giant Performance Trail
Παλουκόσελο: Giant Contact
Switch-R, 30.9

Συμπέρασμα
Το Reign είναι σίγουρα ένα προσεγμένο ποδήλατο για τη χρήση που προορίζεται. Επιλεγμένα περιφερειακά και χαμηλό κόστος αγοράς αποδεικνύουν ότι ένα ποδήλατο μεγάλης διαδρομής με τέτοιες δυνατότητες και νέες τεχνολογίες δε χρειάζεται να κοστίζει μια περιουσία. Σίγουρα δε θα κερδίσει έναν αγώνα XC ούτε θα σας φέρει στην εκκίνηση ενός αγώνα Downhill. Θα αντέξει όμως τις πιο άγριες διαδρομές και θα οδηγήσει τον αναβάτη στην κορυφή με άνεση.

Πρακτικά
Τιμή: 2.890  €
Αντιπρόσωπος: Γ. Θεοτόκης & Υιοι, τηλ: 2310 942922

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest