Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Merida Big Seven Team

Merida Big Seven Team

Αυξημένη πρόσφυση χωρίς παραχωρήσεις στην ευκινησία!

Κλασικά η Merida με την ισχυρή της παρουσία στην ποδηλατική βιομηχανία (η ίδια αναλαμβάνει την παραγωγή πλαισίων στις εγκαταστάσεις της για μεγάλα άλλα brands) δε θα μπορούσε να μην βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων.

Από τον Δημήτρη Σπύρου

Το γεγονός ότι το τμήμα του ΜΤΒ αποτελεί το δυνατό της χαρτί, χάρη στην στενή συνεργασία και υποστήριξη της ομάδας Multivan Merida, σημαίνει ότι τα ποδήλατά της εξυπηρετούν και τις ανάγκες των αθλητών της ομάδας. Ο 35χρονος Jose Hermida είναι από τους πλέον καταξιωμένους αθλητές του ΜΤΒ και για χρόνια μέλος της ομάδας Multivan Merida. To οδηγικό του στιλ αλλά και το ανάστημά του δεν ταίριαζαν με τη λογική των 29αριών, οπότε η Merida ακολουθώντας τον δρόμο που από την περασμένη χρονιά άνοιξε με τον Schurter η Scott στα μονοπάτια του παγκόσμιου, μπήκε δυνατά στο ενδιάμεσο φορμά των 27.5 ιντσών.

Πλαίσιο
Το Big Seven έρχεται να συμπληρώσει το αγωνιστικό οπλοστάσιο της Multivan Merida ικανοποιώντας το πιο παραδοσιακό οδηγικό στιλ του Hermida που θέλει χαμηλά το cockpit και τη χρήση ακροτίμονων για να νιώθει όπως χαρακτηριστικά δηλώνει να «δαμάζει τον ταύρο από τα κέρατα». Το πλαίσιο του Big Seven, όπως αναφέρει ο υπεύθυνος του τμήματος RnD Jurgen Falke, ήταν ένα project στο οποίο δούλεψαν στενά με τον πρωταθλητή Hermida. Η ακαμψία και το χαμηλό βάρος ασφαλώς ήταν προτεραιότητες και ως εκ τούτου η περιοχή της μεσαίας τριβής απέκτησε μεγαλύτερες διαστάσεις και σωλήνα seattube τετραγωνικής διατομής στο χαμηλότερο σημείο που «δένει» πάνω από την περιοχή της BB. Για πρώτη φορά το καλώδιο του υδραυλικού δισκόφρενου οδηγείται εσωτερικά φτάνοντας μέσω του chainstay τετραγωνικής διατομής κοντά στο caliper, το οποίο βιδώνει σε post mount βάση στο chainstay επίσης. Το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο για να «φιλοξενεί» πιρούνια με tapered steerer. Όσον αφορά το μπροστινό ντεραγιέρ, αυτό βιδώνει απευθείας στο seattube κάνοντας ακόμα πιο εύκολη τη ρύθμισή του.

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Eξοπλισμός
Όπως συμβαίνει με τα κορυφαία μοντέλα που δοκιμάζουμε δε μένουν πολλά περιθώρια για να γκρινιάξει και ο πλέον απαιτητικός. To Βig Seven της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με περιφερειακά υψηλής κατηγορίας κυρίως του γκρουπ της Sram. Ένα RockShox Sid RLT φρόντιζε για την επαφή του μπροστινού τροχού με το έδαφος. Η μετάδοση εξ’ολοκλήρου είναι ευθύνη της Sram με τη σειρά ΧΧ. Τα φρένα είναι επίσης της Sram ΧΧ τα οποία συνδυάζονται με δίσκους 160 χιλιοστών.
Οι τροχοί του ποδηλάτου φέρουν το λογότυπο της Fulcrum, εταιρείας που ιδρύθηκε ουσιαστικά από την Campagnolo. Το μοντέλο είναι το Red Metal με την ολοκαίνουρια 27άρα έκδοση, η οποία ντύνεται με ελαστικά Μaxxis CrossMark με φάρδος 2.1. Το cockpit φέρουν την υπογραφή της PRC και το σημαντικότερο σημείο επαφής του αναβάτη με το ποδήλατο, η σέλα είναι δημιουργία της Prologo.

Εντυπώσεις
Έχοντας αποδεχτεί ότι η διάσταση των 26 ιντσών περνά σιγά σιγά (ίσως και λιγότερο σιγά τελικά) στην ιστορία, το κρίσιμο ερώτημα που απασχολεί το μυαλό των mountainάδων και δη των cross country αναβατών αν πρέπει να επιλέξουν 29άρη ή 27μισάρη, το 27μισάρη Big Seven έρχεται να θέσει νέα στάνταρτ. Οδηγώντας το Big Seven σίγουρα ο πήχης για την κατηγορία μπαίνει ψηλά καθώς η Merida ξέρει πολύ καλά, άλλωστε το κάνει και για λογαριασμό άλλων, να κατασκευάζει κορυφαία αγωνιστικά ποδήλατα. To Big Seven είναι ένα μοντέλο που χαρακτηρίζεται από έναν πολύ άκαμπτο και στιβαρό σκελετό, στοιχεία που γίνονται άμεσα αντιληπτά από τις πρώτες κιόλας πεταλιές. Η υπερμεγέθης περιοχή της μεσαίας τριβής με τις έντονες ακμές στον κάθετο σωλήνα και τα τετραγωνικής διατομής chainstays φωνάζουν «ακαμψία». Τα τελευταία σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας συνδυάζονται με την τεχνολογία απορρόφησης κραδασμών αν και η αίσθηση που το κορυφαίο μοντέλο μας άφησε είναι μάλλον αυστηρά αγωνιστική.
Το νέο φορμά των 27μιση ιντσών θυμίζει τόσο στην όψη όσο και στην πρώτη αίσθηση αφού καθίσουμε, το γνωστό και αγαπημένο 26άρι. Το γεγονός αυτό, μάλλον θα αγαπήσουν οι σκληροπυρηνικοί cross country αναβάτες που ως τώρα αντιστέκονταν σθεναρά στο κύμα των 29 ιντσών. Το ποδήλατο φέρνει τον αναβάτη σε επιθετική θέση, καθώς το cockpit μπορεί να στηθεί χαμηλά όπως και στα 26άρια, γεγονός που ξεχνάει κανείς όταν σκέφτεται 29άρι. Το αποτέλεσμα είναι το ποδήλατο να μην κρύβει την σβελτάδα του και να μην αρνείται να ανηφορίσει όσο γρήγορα του λέτε να πάει. Παράλληλα το βάρος και η ακαμψία των τροχών χαρίζουν σαφώς αμεσότερη επιτάχυνση από ότι οι μεγαλύτεροι τροχοί 29 ιντσών.
Μετάδοση και φρένα δεν επιδέχονται αρνητικής κριτικής καθώς ανταποκρίνονται με απόλυτη συνέπεια στις επιταγές του χειριστή τους. Η κύλιση του ποδηλάτου επίσης είναι άψογη γεγονός φυσικά αναμενόμενο για την κατηγορία και την τιμή.
Η πρόσφυση σε απότομα, βρεγμένα ανηφορικά κομμάτια είναι σαφώς αυξημένη σε σχέση με ένα 26άρι, αλλά η ικανότητα να περνά πάνω από εμπόδια δεν συγκρίνεται με τα μεγάλα αδελφάκια. Φυσικό επακόλουθο το παραπάνω αλλά για έναν ικανό οδηγό η σβελτάδα και η επιθετικότερη γεωμετρία ίσως είναι αυτό που θα τον κερδίσει. Παράλληλα το πιο μαζεμένο «σουλούπι» ταιριάζει γάντι σε αναβάτες μικρότερου αναστήματος μέχρι και 1.70 που έμοιαζαν νάνοι πάνω σε 29άρη. Το προσωπικό γούστο αλλά και το στιλ οδήγησης είναι αυτό που μάλλον θα καθορίσει και την αίσθηση που θα διαμορφώσει κανείς πάνω στο Big Seven. Αυτό που δε χωράει αμφιβολία είναι η άψογη κύλιση και η στιβαρότητα του συνόλου, η οποία αποτελεί ζητούμενα για τους «κολλημένους» φίλους του αγωνιστικού XC.

Μου αρέσει!
* Η ακαμψία του πλαισίου
*Η εσωτερική οδήγηση του καλωδίου του πίσω φρένου
*Ο τρόπος που ανηφορίζει

Δε μου αρέσει!
* Που δεν είναι δικό μου

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Big Seven Carbon SuperLite R12
Πιρούνι: Rock Shox SID XXS 27
Αλλαγές ταχ: Sram XX
Φρένα: Sram XX
Ντεραγιέρ εμπ.: Sram XX
Ντεραγιέρ οπ.: Sram XX
Δισκοβραχίονας: Sram XX
Κασέτα: Sram XX 11-36
Αλυσίδα: KMC X10SL 10s
Τροχοί: Fulcrum Red Metal 27 XRP
Ελαστικά: Maxxis CrossMark 27 ExCeption 2.1
Λαιμός: PRC Team OS -7°
Σέλα: ProLogo Nago X-Zero
Παλουκόσελο: PRC Double Carbon SuperLite 27.2 mm

Συμπέρασμα
Το νέο φορμά τροχών έρχεται να ικανοποιήσει τους πιο παραδοσιακούς ή μικρότερου αναστήματος αναβάτες που ένιωθαν ή θεωρούσαν (άδικα) το 29άρι «βάρκα που σέρνεται». Το Big Seven Team δεν αφήνει περιθώρια κριτικής αναφορικά με τη συνολική του απόδοση, καθώς προσφέρει την αιχμή της τεχνολογίας σε ένα ετοιμοπόλεμο πακέτο, έτοιμο να ανεβάσει τον οδηγό του στο βάθρο του παγκοσμίου. Η ποιότητα του πλαισίου ωστόσο περνά και στα υπόλοιπα μοντέλα με οικονομικότερα πακέτα εξοπλισμού πράγμα που κάνει πιο εύκολη την απόκτηση ενός αγωνιστικού όπλου.

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest