Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Scott Spark 920

Scott Spark 920

Marathon Racer, TrailBike ή αλλιώς Spark 29er.

H Scott είναι από τις εταιρείες που έχουν ορκισμένους οπαδούς και αυτό διότι είναι μια εταιρεία που για χρόνια σχεδιάζει κορυφαία ποδήλατα, με κορυφαία χαρακτηριστικά τα οποία πρωταγωνιστούν στους σημαντικότερους αγώνες.

Από τον Δημήτρη Σπύρου
Φωτό: Νίκος Ρήγας

Η τεχνογνωσία που διαθέτει η εταιρεία, σχετικά με την κατασκευή ποδηλάτων από ανθρακονήματα, είναι εγγύηση για την ανώτερη ποιότητα και την οδηγική τους συμπεριφορά. Η πολύχρονη εμπειρία της Scott στην εξέλιξη τόσο των ανθρακονημάτων όσο και της σχεδίασης ποδηλάτων διπλής ανάρτησης είναι ένα καλό επιχείρημα για να την ξεχωρίσει από τις άλλες. Με την φράση «The Carbon Experts», η εταιρεία δηλώνει κάτι το όποιο είναι απλά πραγματικότητα! Οι μέθοδοι που έχει αναπτύξει της επιτρέπουν να κατασκευάζει υψηλής ποιότητας πλαίσια με ελάχιστο βάρος και κορυφαία μηχανικά χαρακτηριστικά, τα οποία όλα συντελούν σε αυτό που μας απασχολεί επί της ουσίας. Την οδηγική απόλαυση!

Πλαίσιο-αμορτισέρ
Η τάση για ποδήλατα με τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου δεν αποτελεί κάτι καινούριο. Αν και αρχικά η υιοθέτηση του στάνταρτ των 29 ιντσών απηχούσε στα hardtails, όλο και περισσότερα μοντέλα διπλής ανάρτησης εμφανίστηκαν καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες. Μια κατηγορία η οποία όπως έχει αποδείξει η αγωνιστική εμπειρία έχει πολύ ενδιαφέρον είναι αυτή των ποδηλάτων για χρήση σε αγώνες marathon. Ενδεικτικά, σε αγώνες όπως ο πολυήμερος Cape Epic, μια μεγάλη μερίδα των αθλητών τρέχει με ποδήλατα πλήρους ανάρτησης με τροχούς 29 ιντσών καθώς συνδυάζουν αυξημένη άνεση που προφανώς είναι προτεραιότητα σε πολύωρους αγώνες αλλά και ικανότητα διατήρησης της ταχύτητας ακόμα και πάνω από λακκούβες ή εμπόδια. Σε αυτούς τους τομείς το 29άρι full suspension υπερέχει ξεκάθαρα και αυτή η υπεροχή μπορεί να σημαίνει είτε μια θέση στο βάθρο είτε μια πιο απολαυστική μέρα στο βουνό.
Η Scott γνωρίζοντας πολύ καλά τα χαρακτηριστικά των διαφορετικών διαμέτρων προσέφερε το Spark σε έκδοση με 29άρηδες τροχούς, διατηρώντας ωστόσο την 26άρα έκδοση. Το πλαίσιο της σειράς 900 εκ πρώτης μοιάζει σχεδιαστικά με το 26άρι αδερφάκι αν και η γεωμετρία είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στη χρήση μεγαλύτερων τροχών. Όπως συμβαίνει με τα ανθρακονημάτινα μοντέλα της εταιρείας, αυτά διατίθενται με δύο τύπους ανθρακονημάτων. Τα HMX στα κορυφαία μοντέλα και HMF σε αυτά που ακολουθούν. Το μοντέλο 920 το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε είναι το 5ο της σειράς. Τα τρία πρώτα μοντέλα SL, Premium και RC είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα HMX και διαθέτουν επίσης carbon ψαλίδι. Το 920 είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα HMF και εξοπλίζεται με ψαλίδι αλουμινίου το οποίο ωστόσο οδηγεί το ίδιο οπίσθιο αμορτισέρ Nude 2 κατασκευασμένο από την DT Swiss. Όσον αφορά το εμπρόσθιο τρίγωνο, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής. Εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων, ματ βαφή, tapered κούτελο, πρεσσαριστά ρουλεμάν μεσαίας τριβής είναι αυτά που δεν περνούν απαρατήρητα.
Η συνδεσμολογία του πίσω αμορτισέρ επιτρέπει μέσω του μικρού έκκεντρου αποστάτη την αλλαγή της γεωμετρίας με το χαμήλωμα ουσιαστικά της μεσαίας τριβής από τα 324 στα 317 χιλιοστά από το έδαφος. Φυσικά τα 100 χιλιοστά διαδρομής παραμένουν, ωστόσο η γωνία του πιρουνιού από τις 70.1 μοίρες στην ψηλή θέση γίνεται πιο «slack» στις 69.5, το οποίο σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρος κάνουν το ποδήλατο πιο παιχνιδιάρικο. Το μήκος του ψαλιδιού είναι 448 χιλιοστά, αρκετά «μαζεμένο» για ποδήλατο πλήρους ανάρτησης 29 ιντσών.
Το κύριο Pivot βρίσκεται χαμηλά πάνω από τη μεσαία τριβή και περιστρέφεται γύρω από αλουμινένιο άξονα με στεγανά ρουλεμάν. Για την βέλτιστη απόδοση κατά το πεταλάρισμα το σύστημα ελέγχου του οπίσθιου αμορτισέρ από το τιμόνι επιτρέπει τόσο το απόλυτο κλείδωμα του αμορτισέρ για εκρηκτικά σπριντ ή οδήγηση σε πολύ ομαλά τερέν, όσο την επιλογή Traction και Descent. Στην Traction επιλογή το SAG του αμορτισέρ μειώνεται μαζί με τη διαδρομή η οποία πλέον γίνεται 70 χιλιοστά. Η μείωση του SAG σημαίνει ότι το ποδήλατο διατηρεί πιο ανηφορίστικη γεωμετρία για πιο αποτελεσματικό πεταλάρισμα, ενώ το αμορτισέρ αποκτά διαφορετικό compression damping, προκειμένου να ανταποκρίνεται στην επαφή με εμπόδια κατά το πεταλάρισμα. Στην descent το πίσω και εμπρός αμορτισέρ είναι πλήρως ανοιχτά για βέλτιστη κατηφορίστικη απόδοση.

Εξοπλισμός
Η πρόσφατη εξαγορά της Syncros από την Scott σημαίνει, ότι η πρώτη είναι επιφορτισμένη με το να εξοπλίσει τo ποδήλατο. Το cockpit και οι τροχοί φέρουν το λογότυπο Syncros, με τους τελευταίους να είναι ουσιαστικά δημιουργία της DT Swiss. Τα ελαστικά που φοράν οι τροχοί είναι τα Rocket Ron EVO της Schwalbe σε διάσταση 29Χ2.25, tubeless ready. Όσον αφορά τη μετάδοση, η Shimano έχει φροντίσει με περιφερειακά ΧΤ και SLX. ΧΤ δισκοβραχίονας και ντεραγιέρ ενώ για τις αλλαγές και τα φρένα τα οποία δέχονται απευθείας στον σφικτήρα της μανέτας τα shifters για πιο «καθαρό» τιμόνι, βρίσκουμε περιφερειακά SLX. Στο αριστερό μέρος του τιμονιού διαστάσεων 700 χιλιοστών βρίσκεται το χειριστήριο TwinLoc, το οποίο ελέγχει ταυτόχρονα το οπίσθιο αμορτισέρ Nude 2 και το πιρούνι FOX 32 Float 29 Evolution CTD Air με 100 χιλιοστά διαδρομής, το οποίο διαθέτει άξονα 15 χιλιοστών! Λαιμός και παλουκόσελο, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, φέρουν το λογότυπο Syncros και εναρμονίζονται πλήρως όσον αφορά την εμφάνιση με το υπόλοιπο σύνολο καθώς έχουν ματ φινίρισμα. Σέλα και χειρολαβές και αυτές φέρουν Syncros λογότυπο.

Εντυπώσεις
Αν είστε τακτικοί αναγνώστες του περιοδικού, πιθανά να έχετε αντιληφθεί ότι είμαστε «φανς» των 29αριών καθώς επιτρέπουν στον αναβάτη να κινείται με μεγαλύτερες ταχύτητες πράγμα που σημαίνει αν μην τι άλλο μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση. Φυσικά το Spark 920 με τα καλούδια που είναι εξοπλισμένο ενισχύει ακόμα περισσότερο αυτό το συναίσθημα.
Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα αναρτήσεων DT Swiss και Fox με τον λεβιέ ελέγχου Twinloc είναι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά καθώς δίνουν τη δυνατότητα για άμεση επιλογή της συμπεριφοράς ανάλογα με τη διάθεση του αναβάτη και την φύση του τερέν. Το ιδιαιτέρως ποιοτικό και ελαφρύ πλαίσιο ανταποκρίνεται πλήρως στις διαθέσεις του αναβάτη που μπορεί να εφαρμόζει τη δύναμη στα πετάλια και να αισθάνεται την άμεση απόκριση, παρά το μεγαλύτερο φορμά τροχών. Ο ΧΤ δισκοβραχίονας ο οποίος εδράζεται στα πρασσαριστά ρουλεμάν μέσα στην υπερμεγέθη περιοχή της μεσαίας τριβής προσφέρει την ακαμψία που αποζητούν και οι πλέον δυνατοί αναβάτες. Στη θέση Lockout το ποδήλατο μπορεί να διαχειριστεί όση δύναμη του εφαρμόσει ο αναβάτης χωρίς απώλειες στοιχείο που θα εκτιμήσουν οι αγωνιζόμενοι. Στη θέση traction, το ποδήλατο προσφέρει επαρκή απορροφητικότητα, η οποία ενισχύεται από τη μεγαλύτερη διάμετρο των τροχών. Ο πιο racing προσανατολισμός του ποδηλάτου είναι σχετικά εμφανής καθώς στη μεσαία θέση (Traction) το ποδήλατο είναι σχετικά πιο firm σε σχέση με μοντέλα που είναι περισσότερο προσανατολισμένα στην trail οδήγηση. Το αποτέλεσμα είναι ότι το ποδήλατο μπορεί να κινείται με πολύ γρήγορο ρυθμό πάνω από εμπόδια και φυτεμένες πέτρες. Η μετατροπή των ελαστικών σε tubeless προτείνεται, καθώς θα αυξήσει δραματικά την πρόσφυση του ποδηλάτου και τον trail χαρακτήρα. Η λειτουργία και η εργονομία του λεβιέ TwinLoc είναι απόλυτα ικανοποιητική και δεν αφήνει περιθώρια σχολίων.  Στην πλήρως ανοιχτή θέση το ποδήλατο γίνεται πολύ πιο απολαυστικό καθώς θα φροντίσει να σας κατεβάσει πολύ γρήγορα από σχεδόν οπουδήποτε του ζητήσετε να πατήσει. Το τιμόνι των 700 χιλιοστών πλάτους και ο κοντός λαιμός δίνουν μια θετική αίσθηση κατευθυντικότητας στην οποία το σύνολο υπακούει πιστά. Όσον αφορά τη μετάδοση αυτή είναι σχεδόν αλάνθαστη με άμεση απόκριση στις αλλαγές. Τα φρένα εντυπωσιάζουν με τα αποθέματα δύναμης που διαθέτουν ακόμα και μετά από διαρκές έντονο φρενάρισμα αλλά και από την προοδευτικότητα στην επιβράδυνση την οποία μπορεί να τους ζητήσει ο αναβάτης να εφαρμόσουν στους τροχούς.

Μου αρέσει!
* Η ποιότητα του πλαισίου
* Οι τρεις επιλογές  λειτουργίας των αναρτήσεων
* Τα φρένα της SLX
* Η συνολική οδηγική συμπεριφορά

Δε μου αρέσει!
* Η απουσία υπερμεγέθη άξονα στον πίσω τροχό
* Η ποιότητα της σέλας

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: SCOTT Spark 29 Carbon /
IMP5 technology / HMF NET, βάση Postmount
για το πίσω φρένο/Μεσαία τριβή BB 92 /
αλουμινένιο πίσω τρίγωνι
U-Mono Link / Tapered Headtube
Αμορτισέρ: SCOTT DT Nude2 / 3 modes
Lockout-TC-D, 100 χιλιοστά διαδρομής
Πιρούνι: FOX 32 Float 29 Evolution CTD Air,
CTD damper with 3 modes/15mm άξονας
Αλλαγές ταχυτήτων: Shimano SLX SL-M670-I, Rapidfire Plus / 2 way release Ispec clamp
Εμπ. Ντεραγιέρ: Shimano SLX FD-M670-E / DM
Οπ. Ντεραγιέρ: Shimano XT,
Shadow Plus Type / 30 Speed
Δισκοβραχίονας: Shimano XT FC-M780/ hollowtech 2/ 42Ax32Ax24A T
Κασέτα: Shimano CS-HG81-10/11-36 T
Φρένα: Shimano SLX BR-M675 180 χιλ εμπρός/160 χιλ πίσω
Κέντρα τροχών: Syncros XR 2.5 29
Στεφάνια: Syncros / DT Swiss XR 2.5 29
Ακτίνες: DT Swiss Champion Black 1.8mm
Ελαστικά: Schwalbe Rocket Ron EVO/29 x 2.25 / 127EPI Kevlar Bead/Tubeless ready / Pace star compound
Τιμόνι: Syncros FL1.5 Tbar
Λαιμός: Syncros FL1.5
Σέλα: Syncros XR2.0 / CROM rails
Παλουκόσελο: Syncros FL1.5 / 31.6mm

Συμπέρασμα
Το Spark 920 είναι ένα ποδήλατο που μπορεί να καταπίνει αμέτρητα χιλιόμετρα σε αγώνες marathon ή σε ορεινές διασχίσεις με φίλους. Τα 100 χιλιοστά διαδρομής σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς προσφέρουν άνεση, σταθερότητα αλλά και κορυφαία αναρριχητική ικανότητα. Η μετατροπή των ελαστικών σε tubeless θα ενισχύσει περαιτέρω τα παραπάνω χαρακτηριστικά και θα σας επιτρέψει να χαρείτε ακόμα περισσότερο τις αρετές του ποδηλάτου. Είναι ένα ποδήλατο με διττή προσωπικότητα! Μια πιο racing μορφή για τις ημέρες που θα φορέσετε τις λύκρες για να βρεθείτε στη γραμμή εκκίνησης ενός αγώνα marathon και μια πιο trail για τις ημέρες που θα γεμίσετε το camelback σας για να βγείτε για μια 100άρα στο βουνό!

 | mbike.gr | mbike.gr

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest