Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Ideal Race Pro 29er

Ideal Race Pro 29er

Το Race Pro πιο ώριμο από ποτέ!

Η Ελληνική ποδηλατική βιομηχανία IDEAL με ιστορία 87 χρόνων εξυπηρετεί όχι μόνο την ελληνική αγορά αλλά και άλλες 19 ευρωπαϊκές χώρες.

Από τον Γιάννη Ματθαιάσο

Τα ποδήλατα σχεδιάζονται και συναρμολογούνται στην Πάτρα από ανθρώπους που αγαπάνε το ποδήλατο και σέβονται τον ποδηλάτη, συνδυάζοντας  ποιότητα,  αξιοπιστία, ασφάλεια αλλά και υποστήριξη. Η διαχρονική συνέπεια της εταιρείας προς τις αρχές της απέναντι στον καταναλωτή είναι αδιαμφισβήτητη και αυτό είναι στοιχείο που χαρακτηρίζει κάθε ποδήλατό της.

Πλαίσιο
Το νέο hardtail πλαίσιο 29 ιντσών της IDEAL  είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα μονής κατεύθυνσης (Uni Directional) οι οποίες επιτρέπουν τη βέλτιστη ακαμψία. Με αυτήν την ιδιότητα, το πλαίσιο μπορεί και έχει μεγάλη ακαμψία προς τις κατευθύνσεις που ο αναβάτης ασκεί μεγάλες δυνάμεις προς το ποδήλατο, ενώ ταυτόχρονα μπορεί και προσφέρει την απαραίτητη ελαστικότητα για την άνεση του αναβάτη, βοηθώντας τον να κινηθεί ακόμη πιο γρήγορα και άνετα.
Στο πλαίσιο του Race Pro 29er κάποια πράγματα δεν «κρύβονται»  όπως το τεράστιο tapered κούτελο με ύψος 105mm και γωνία 70 μοίρες και φυσικά ο μεγάλος σε διάμετρο διαγώνιος σωλήνας.  Ο διαγώνιος σε συνδυασμό με το έντονο κούτελο δημιουργεί ένα στιβαρό και άκαμπτο εμπρόσθιο τρίγωνου. Ο επάνω οριζόντιος σωλήνας μήκους 615mm, αναλαμβάνει ρόλο απόσβεσης και διαχείρισης δυνάμεων για την εξισορρόπηση και αρμονία του εμπρόσθιου τριγώνου.
Πηγαίνοντας στο πίσω τρίγωνο του πλαισίου, βλέπουμε τη στιβαρή και άκαμπτη μεσαία τριβή των 68mm και τα θηριώδη chainstays, με μήκος 445mm που μπορούν και μεταφέρουν όλοι τη δύναμη του αναβάτη από την ανάπτυξη στον πίσω τροχό χωρίς να υπάρχουν απώλειες. Κάτι που συντελεί θετικά στη μείωση του μήκους των chain stays είναι το διαφορετικό offset του seat tube με 68 μοίρες, που επιτρέπει στον πίσω τροχό να έρθει ποιο κοντά του.
Τα seatstays με τον προσεγμένο και όμορφο σχεδιασμό τους μπορούν και απορροφούν τις ανωμαλίες των τερέν, προσφέροντας ξεκούραστη και γρήγορη οδήγηση στο βουνό. Τα dropouts, είναι μέρος του carbon σκελετού και φιλοξενούν τη βάση τύπου post mount για τη δαγκάνα του πίσω φρένου, στην εσωτερική μεριά του τριγώνου. Τέλος μεγάλη σημασία πρέπει να δοθεί στα εσωτερικά περάσματα των καλωδίων που δεν διατρέχουν κίνδυνο από πέτρες και κλαδιά, δίνοντας επιπλέον μια πιο «καθαρή» και λιτή εικόνα στο πλαίσιο και το ποδήλατο συνολικά.
Εξοπλισμός
Το Race Pro 29er της IDEAL είναι εξοπλισμένο με το κορυφαίο tapered πιρούνι  “Evolution” της FOX με 100mm διαδρομή, προρυθμίσεις CTD (climb-trail-descent), προφόρτιση (preload), άξονα 15mm QR και ρύθμιση της επαναφοράς (rebound).
Τα περιφερειακά έχει αναλάβει η SHIMANO με τη σειρά DEORE.  Στα χειριστήρια ο τύπος SL-M591 (3×10), στην ανάπτυξη  FC-M590 Hollowtech με δίσκους 42-32-24 και μήκος βραχίονα για νούμερα κάτω από το μέγεθος 43 στα 170 mm και για μεγαλύτερο νούμερο στα 175mm.
Το εμπρός derailleur είναι το FD-M590, top swing ενώ το πίσω derailleur είναι το RD-M781 της σειράς XT για ακόμη ποιο ακριβής αλλαγές.>
Οι τροχοί, της SHIMANO, είναι οι MT-66 με ελαστικά της KENDA, small block eight και διαστάσεις 29×2.10. Την πέδησή τους αναλαμβάνουν τα φρένα της  DEORE,   BR-M596,  με ρότορες 180mm για τον εμπρόσθιο τροχό και 160mm για τον οπίσθιο.
Το σύνολο συμπληρώνεται με τα original εξαρτήματα της IDEAL  (ID PROJECT
COMPONENTS) για την ντίζα σέλας, με 0 offset, τον λαιμό τιμονιού με μήκος 90mm και 7 μοίρες και το flat τιμόνι των 67cm και 5 μοιρών backsweep κλίσης.

 | mbike.gr | mbike.gr

Εντυπώσεις
Η πρώτη εντύπωση που δημιουργεί το ποδήλατο είναι ιδιαιτέρως θετική, πράγμα το οποίο οφείλεται στην προσεκτική επιλογή των χρωμάτων αλλά και στην ποιότητα της βαφής που καθιστά το πλαίσιο στην πλέον υψηλή κατηγορία.
Η πρώτη θετική εντύπωση ακολουθείται από μια επίσης θετική που είναι αυτή της πρώτης οδηγικής επαφής.
Επιλέξαμε να οδηγήσουμε το ποδήλατο σε μια κλασική, γνωστή και αγαπημένη μας διαδρομή για να αποκτήσουμε μια σαφή εικόνα για την απόδοσή του. Η ποιότητα κύλισής του είναι πάρα πολύ καλή, αφού η γεωμετρία του σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς επιτρέπει να διατηρείς υψηλή μέση ταχύτητα του ποδηλάτου χωρίς να σε κουράζει. Ακόμη και στα ανηφορικά κομμάτια με κλίση λίγο κάτω από το 20% το Race Pro εξακολουθεί να παραμένει άνετο για τον αναβάτη βοηθώντας τον να κρατάει ένα σταθερό ρυθμό χωρίς να φέρνει ιδιαίτερη αντίσταση στα πόδια και να δημιουργεί κόπωση. Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως το πλαίσιο στο μέγεθος των 48cm παραμένει στιβαρό και άκαμπτο ακόμη και σε ανηφόρες που πρέπει να κάνεις δυνατό πετάλι όρθιος, μεταφέροντας όλες τις δυνάμεις στους τροχούς ΜΤ66, οι οποίοι σε οριακές συνθήκες εμφανίζουν στρεβλώσεις. Αφού περάσουν οι ανηφόρες, στα κατηφορικά κομμάτια της διαδρομής το Race Pro  μετατρέπεται από ένα στιβαρό και άκαμπτο, σε ένα φιλικό και άνετο ποδήλατο που απορροφά και δεν μεταφέρει κραδασμούς στον αναβάτη επιτρέποντάς του να το κατευθύνει με ευκολία ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του.  Στα κατηφορικά, γρήγορα κομμάτια ακόμα και μετά από παρατεταμένο φρενάρισμα, τα φρένα της Shimano μπορούν και επιβραδύνουν το Race Pro με μεγάλη ευκολία χωρίς να εμφανίζουν  κανένα σημάδι κόπωσης.
Τα πολύ ελαφριά και γρήγορα ελαστικά της Kenda δεν ήταν τα ιδανικά για την  σκληρή διαδρομή που κινηθήκαμε, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα και να μην μπορούμε να κατεβάσουμε την πίεση όσο θα θέλαμε λόγο της ύπαρξης σαμπρέλας. H μετατροπή σε tubeless είναι κάτι το οποίο προτείνουμε και το οποίο θα αναδείξει περαιτέρω τις δυνατότητες του ποδηλάτου.

Μου αρέσει!
* ποιότητα του πλαισίου
* γεωμετρία και ακαμψία του πλαισίου
* εσωτερικά συρματόσχοινα
* άξονας 15mm για τον εμπρόσθιο τροχό

Δε μου αρέσει!
* ελαστικότητα των τροχών
(διορθώνεται σε μεγάλο βαθμό με
ποιο σφικτή ακτινολόγηση)

Συμπέρασμα
Τα συμπεράσματα για το κορυφαίο μοντέλο Race Pro είναι πως πρόκειται για ένα ποδήλατο κατασκευασμένο για να είναι γρήγορο και ξεκούραστο, για αγωνιστική χρήση και όχι μόνο. Προσφέρει έναν πολύ ποιοτικό σκελετό αλλά και πολλά ακόμα σε λογική τιμή και με ελάχιστες αλλαγές μικρού κόστους και ρυθμίσεις, μπορεί να μετατραπεί σε ένα ποδήλατο που μπορεί να ανταπεξέλθει επιτυχώς  σε κάθε αγώνα φέρνοντας τον αναβάτη του ακόμα πιο κοντά στο βάθρο.  Ακόμα και αν δεν σκοπεύετε  σύντομα να βρεθείτε σε κάποια γραμμή εκκίνησης, το Race Pro θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις οδηγικές σας ικανότητες αλλά και να απολαύσετε στο μέγιστο τις ορεινές διαδρομές.

Χαρακτηριστικά
Σκελετός
Μεγέθη: 39/43/48(δοκιμής)/53 cm
Πλαίσιο: Hardtail, UD carbon, tapered head tube   
Πιρούνι: FOX 32 Float 29 Evolution CTD, 100 mm, tapered steerer, 15 mm QR,
air spring, lock out, adjustable preload
Εξαρτήματα
Τιμόνι: ΙDEAL, flat bar, 67 cm, backsweep 5°
Λαιμός τιμονιού: iDEAL, 90 mm (upside down), 7°
Λαιμός σέλας: iDEAL, 31.6mm,350 mm
Σέλλα: Selle Italia X1-Flow
Μετάδοση
Λεβιέ ταχυτήτων: Shimano Deore, SL-M591
Derailleur εμπρόσθιο: Shimano Deore, FD-M590
Derailleur οπίσθιο.: Shimano Deore XT, RD-M781
Φρένα: Shimano Deore BR-M596, 180/160 mm
Ελεύθερο: Shimano CS-HG62, 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36T (30sp)
Αλυσίδα: Shimano CN-HG54
Δισκοβραχίονας: Shimano Deore,
FC-M590, 42-32-24T
Τροχοί
Στεφάνια: Shimano wheelset WH-MT66
Κέντρα: Shimano wheelset WH-MT66
Ελαστικά: Kenda K1047 Small-Block-Eight, 29×2.10 (54-622)

Πρακτικά
Τιμή: 2.555 €
Αντιπρόσωπος: Μανιατόπουλος Ν. ΑΕ, τηλ: 2610 993045, www.idealbikes.net

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest