Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | BH Lynx 6 8.9

BH Lynx 6 8.9

ΠΙΕΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΡΙΑ

Όταν δέχτηκα το τηλεφώνημα απο τα γραφεία του περιοδικού για την παραλαβή του Lynx 6 δε κρύβω οτι ενθουσιάστηκα

Από τον Γιάννη Κορφιάτη
φώτο: Νίκος Ρήγας

Έχοντας ήδη στην κατοχή μου ενα ποδήλατο με σύστημα ανάρτησης απο τον Dave Weagle ανυπομονούσα να δοκιμάσω τo νέο σύστημα του με την ονομασία Split Pivot  το οποίο βεβαίως χρησιμοποιεί το νέο Lynx απο την BH.  Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απο την αρχή.

Ποιός είναι ο Dave Weagle;
Ο Dave Weagle είναι ένας μηχανολόγος μηχανικός ο οποίος είχε όνειρα για μια θέση εργασίας στον κόσμο της Formula1. Κυνηγώντας το ονειρό του και καθώς εργαζόταν για μια εταιρία στη Βοστόνη αγόρασε ένα ποδήλατο για τις μετακινήσεις του και σιγά σιγά κατέληξε να οδηγάει σε μονοπάτια downhill και να προσπαθεί να αλλάξει πράγματα στο ποδηλατό του που δε του άρεσαν. Οι αλλαγές άρεσαν σε φίλους και συναθλητές και τελικά ο κόσμος του mountain bike τον κέρδισε αφού σχεδίασε ένα απο τα πιο πετυχημένα συστήματα ανάρτησης, το DW link και ξεκίνησε μια νέα εποχή στους οδηγούς αλυσίδας με την εταιρία E-thirteen.  Το DW link χρησιμοποιείται απο μεγάλες εταιρίες της ποδηλασίας βουνού  όπως η Ibis, η Pivot και η Turner οι οποίες παράγουν εξωτικά ποδήλατα με εκπληκτικά χαρακτηριστικά. Το σύστημα έγραψε επίσης ιστορία πάνω στο Iron Horse Sunday  με οδηγό τον Sam Hill στις πίστες του Παγκοσμίου Κυπέλλου κατάβασης κερδίζοντας Πρωταθλήματα, πολλούς αγώνες και πιέζοντας ουσιαστικά την τεχνολογία,τις γεωμετρίες και την απόδοση των ποδηλάτων downhill στη σημερινή τους μορφή. Εν συντομία η εξέλιξη του DW link έγινε με σκοπό να εξαλειφθούν οι δυνάμεις που προκαλέι το πεταλάρισμα στην πίσω ανάρτηση σε ισορροπία με τη σωστή λειτουργία της. Δοκιμάστηκαν πολλά σχέδια και έγιναν πολλές δοκιμές μέχρι ο Dave να καταλλήξει στις τελικές «καμπύλες απόδοσης» που τον ικανοποιούσαν.  Τα τελευταία χρονια  εξέλιξε ένα νέο, διαφορετικό σύστημα απο το DW link με πρόσθετα χαρακτηριστικά και διαφορετικές δυνατότητες το οποίο δεν είναι άλλο απο το Split Pivot.

Τι είναι το Split Pivot;
Το Split Pivot είναι ένα σύστημα που ουσιαστικά διαχωρίζει την επίδραση στο αμορτισέρ των δυνάμεων της επιτάχυνσης(πετάλι) με τις δυνάμεις της επιβράδυνσης(φρένο). Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε ανεπιθύμητη βίθυση του αμορτισέρ η οποία εξαλείφεται.  Η ουδετερότητα της πίσω ανάρτησης όταν φρενάρουμε ρυθμίζεται μέσω του σχεδιασμού του συστήματος ανεξάρτητα απο την αντίδραση του αμορτισέρ στις δυνάμεις της επιτάχυνσης. Η θέση του αμορτισέρ στο πλαίσιο μορεί να είναι παράληλλη, κάθετη ή ακόμα να παρεμβάλεται ένα link ανάμεσα σε αυτή και το πλαίσιο.  Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί με dropouts QR, 135x 10, 135 x12,142 ή 150 mm.Η φιλοσοφία του συστήματος είναι να μην απαιτούνται εξωτικά υλικά και περίεργα σχέδια σωληνώσεων για να επιτευχθεί η σωστή λετουργία του αμορτισέρ καθώς και η ευκολία προσαρμογής των χαρακτηριστικών του συστήματος σε κάθε σχέδιο και μοντέλο μιας πιθανά ενδιαφερόμενης εταιρίας. Παρουσιάζοντας το πατενταρισμένο σύστημα σε διάφορους πιθανούς πελάτες ο Dave προσπαθούσε να κλείσει μια νόμιμη συμφωνία . Βρέθηκε να μάχεται για τα δικαιώματα του σχεδίου του με μια απο τις μεγαλύτερες εταιρίες στο χώρο της ποδηλασίας παγκοσμίως (ονόματα δε λέμε) η οποία υιοθέτησε τα χαρακτηριστικά του Split Pivot.
 

Lynx 6
Περιφεριακά

Το Lynx 6 χαρακτηρίζεται απο την BH ως ένα ποδήλατο aggressive trail που μπορεί δηλαδή άνετα να σκαρφαλώσει αλλά και να κατέβει γρήγορα μονοπάτια. Με μια πρώτη ματιά καταλαβαίνει κανείς απο τα έντονα γραφικά και τον εξοπλισμό που δένει το σύνολο οτι πρόκειται για ένα ποδήλατο με άγριες διαθέσεις. Διαθέτει διαδρομή 150 μμ εμπρός και πίσω.Μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει τα χαρακτηριστικά του Split Pivot που είναι η σύνδεση του πίσω αμορτισέρ με το πλαίσιο και το αξονικό πίσω dropout. Θα αναφερθούμε σε αυτό αργότερα.  Πολυάριθμα τα καλώδια στο μπροστινό μέρος, αναλαμβάνουν το χειρισμό της  μετάδοσης με τα Shimano XT σασμάν εμπρός και πίσω, την επιβράδυνση μέσω των  Formula RX υδραυλικών φρένων και τις αλλαγές των λειτουργιών του πίσω αμορτισέρ της FOX αλλά εξαφανίζονται όμορφα στο εσωτερικό του πλαισίου . Οι τροχοί προέρχονται απο τη Shimano και είναι το all mountain μοντέλο ΜΤ68 με 15άρη άξονα εμπρός και 142 πίσω. Πεταλιέρα,κασσέτα, αλυσίδα και λεβιεδάκια είναι επίσης Shimano σειράς SLX με σωστό φινίρισμα αλλά και πρόσθετο βάρος.  Οι αναρτήσεις προέρχονται απο τη FOX με Talas CTD να τοποθετείται μπροστά και ειδικά ρυθμισμένη CTD με χειριστήριο να παίρνει τη θέση της πίσω. Η εμπρός ανάρτηση περιστρέφεται με Integrated ρουλεμάν τα οποία τοποθετούνται εύκολα κατ ευθείαν στο πλαίσιο χωρίς τη χρήση κούπας. Τα ελαστικά είναι Mountain Kings 2.4 απο την Continental ενω η σέλα είναι Χ10 της Prologo. Κερασάκι στην τούρτα είναι το KS Supernatural υδραυλικό παλουκόσελο με χειροκίνητο μηχανισμό.

Πλαίσιο
Το πλαίσιο διαθέτει μερικές πολύ προσεγμένες λεπτομέρειες που εξυπηρετούν την πρακτικότητα αλλά και ασπάζονται νέες τεχνολογίες. Το floating mount εξασφαλίζει τη σωστή μετάδοση δύναμης απο το μοχλικό στο πίσω αμορτισέρ δίνοντας σωστές αντιδράσεις και συναίσθημα οτι η διαδρομή δε τερματίζει ποτέ. Η press fit μεσαία τριβή 92mm εξασφαλίζει περισσότερη ακαμψία στο πλαίσιο μαζί με τον  142 βιδωτό άξονα πίσω της DT και η εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων συντελεί σε ένα ομοιόμορφο οπτικό αποτέλεσμα τονίζοντας τις γραμμές του πλαισίου. Στη μετάδοση μπορούμε να επιλέξουμε σετάρισμα με μπροστινό σασμάν το οποίο βιδώνει στο πλαίσιο απ ευθείας, ενα χαρακτηριστικό που αυξάνει την ακρίβεια στις αλλαγές ταχυτήτων και απλοποιεί την ρύθμιση του  μπροστά ντεραγιέ. Εναλλάκτικά υπάρχουν τρύπες για ISCG τοποθέτηση οδηγού αλυσίδας για χρήση με ένα δίσκο. Τέλος,ποιοτικά Enduro ρουλεμάν παίρουν θέση στις κλειδώσεις του πλαισίου με ελάχιστες απαιτήσεις σε συντήρηση και ικανότητα να αντέχουν μεγάλα φορτία.

Στο βουνό…
Απο την πρώτη βόλτα ένιωσα την ανάγκη για πιο μεγάλο τιμόνι και κοντύτερο λαιμό καθώς το 660mm τιμόνι και ο 90mm λαιμός της Titan συγκρατούσαν τις πραγματικές δυνατότητες του ποδηλάτου παραμερίζοντας τον όρο  “aggressive” με τον οποίο χαρακτηρίζει η ΒΗ το Lynx. Τοποθέτηθηκαν λοιπόν ένας Thomson 70mm και ένα low rise τιμόνι της Funn με μήκος 750mm. Φαρδύ το τιμόνι το ξέρω! Αλλά η άνεση και η σταθερότητα του ξεδίπλωσαν μια εντελώς διαφορετική προσωπικότητα του ποδηλάτου. Στην πρώτη βόλτα του Lynx 6 στην άσφαλτο για να σετάρω τις αναρτήσεις ένιωσα τα προτερήματα του Split Pivot. H αντίδραση που έχει το πλαίσιο στο πεταλάρισμα είναι αισθητή απο τις πρώτες πεταλιές! Το πλαίσιο αντί να απορροφά τη δύναμη απο τα πόδια μου τη διοχέτευε στο πίσω αμορτισέρ εκτονώνοντάς το. Αυτή η αντίδραση κολλούσε τον πίσω τροχό στο έδαφος χαρίζοντας άφθονο κράτημα στις ανηφόρες ειδικά στην άσφαλτο που άκουγες το πίσω λάστιχο να γρατζουνά και να γουργουρίζει ρυθμικά στο ρυθμό της πεταλιέρας. Στο φρενάρισμα ο τροχός ακολουθούσε τις ανωμαλίες με μαγικό,διαφορετικό τρόπο απ’ όσους έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα παραμένοντας ενεργά σε επαφή με το έδαφος. Το Split Pivot μας έπεισε στα δυο βασικά λειτουργικά κομμάτια που οφείλει να αποδόσει ένα σύστημα. Την επιτάχυνση και την επιβράδυνση. Μένει να δούμε αν αποδίδει το ίδιο καλά σε ένα τρίτο, την λειτουργία στις ανωμαλίες του μονοπατιού και το στρίψιμο. Λειτουργικά το Lynx είναι σωστά δομημένο για την κατηγορία τιμής του. Χειριστήριο στο τιμόνι για τον έλεγχο του CTD πίσω αμορτισέρ και παλουκόσελο που ανεβοκατεβαίνει για να μην αποσπώμαστε στιγμή απο το μονοπάτι. Ο οδηγός του ΒΗ έχει στη διάθεση του όσα χρειάζεται για μια επική βόλτα στο βουνό. Επιστρέφουμε στο παλουκόσελο το οποίο χρησιμοποιεί έναν απλό εύχρηστο διακόπτη κάτω απο τη σέλα αφαιρώντας την ανάγκη για ένα ακόμη καλώδιο στο τιμόνι. Στην κατηφόρα πιέζοντας το διακόπτη με το βάρος στη σέλα αυτή κατεβαίνει και ανεβαίνει όταν τον πιέσουμε όπως μια καρέκλα γραφείου! Το χειρηστήριο της Fox για το πίσω αμορτισέρ είναι εύχρηστο με άνετους διακόπτες για την αλλαγή στα τρία στάδια του CTD ( Climb-Trail-Descend). Πιέζοντας το ασημένιο άκρο μια φορά περνάμε στο Trail mode και στο Climb mode με τη δεύτερη. Το μάυρο άκρο γυρνάει τη ρύθμιση στο Descend mode που είναι το αρχικό. Τις αντίστοιχες επιλογές έχει το μπροστινό Talas αμορτισέρ της Fox. Η ανάρτηση κατεβαίνει στα 110 mm απο τα 150 αν και ποτέ δε χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την επιλογή. Το CTD παρέχει μια on-the-go ρύθμιση του compression αλλάζοντας την αντίδραση του αμορτισέρ χωρίς να το κλειδώνει. Στο Descend mode έχουμε πλήρη λειτουργία για μέγιστη απόδοση και απορρόφηση κραδασμών. Στο Trail mode η λειτουργία επιβραδύνεται σημαντικά αλλα όχι τελείως, ενώ στο Climb mode το αμορτισέρ δεν αντιδράει σχεδον καθόλου στα μικρά χτυπήματα και το πάνω κάτω του οδηγού διευκολύνοντας την ανάβαση αλλά είναι ενεργό σε ένα δυνατό χτύπημα. Στην πράξη βρεθήκα να χρησιμοποιούμε μόνο το Climb mode στην μπροστά και πίσω ανάρτηση αφού αυτό είχε σημαντική επίδραση στη λειτουργία του BH όταν σκαρφαλώνεις ή καλύπτεις μεγάλες αποστάσεις. Όταν έρχεται η ώρα της κατηφόρας και επιστρέφεις στο Descend ανοίγοντας τα αμορτισέρ? …. Παράδεισος! Το Lynx ξυπνάει και δουλεύει κάτω απο τα πόδια σου απορροφώντας τις ανωμαλίες σαν χόβερκραφτ! Το συναίσθημα της πλήρως ενεργής ανάρτησης στα φρένα κάνουν την εμπειρία ακόμα καλύτερη αν και χρειάζεται να συνηθίσεις τις αντιδράσεις του ποδηλάτου για να το εκμεταλλευτείς πλήρως. Στις στροφές το στήσιμο επιβάλει να τοποθετήσουμε μπροστά τον κορμό μας αφού ο πάνω σωλήνας είναι μεγαλύτερος απο σχεδόν όλα τα ποδήλατα της αγοράς σε αυτή την κατηγορία στα 595mm. Το πίσω μέρος του  Lynx όταν ξεκολλήσει διαγράφει απολαυστικές τροχιές στο χώμα μοιράζοντας χαμόγελα στον αναβάτη με τα Continental Mountain King ελαστικά να παρέχουν ικανοποιητικό grip και σωστό ρολλάρισμα. Το χαμηλό τους βάρος τα κάνει πολύ ευαίσθητα στα αγκάθια και τις πέτρες αφού μέσα σε μια εβδομάδα χρειάστηκαν τρείς σαμπρέλες με τρία διαφορετικά σκασίματα! Αγκάθι, τσίμπημα σε βράχο και ανεξήγητο σκάσιμο σε αγνό χώμα ενω τσουλούσα ευτυχισμένος. Μια αλλαγή σε tubeless σίγουρα θα σιγουρέψει τη βόλτα και θα φροντίσει το χαμόγελο να μείνει χαραγμένο στα χείλη μας. Τα φρένα της Formula με διαστάσεις 180 εμπρός και 160 πίσω παρέχουν ικανοποιητική δύναμη στο φρενάρισμα σε όλες τις συνθήκες αλλά υστερούν στην εργονομία της μανέτας και την αίσθηση. Πολύ απότομη αντίδραση σε κάθε πάτημα που μας έβρισκε με λοκαρισμένους τροχούς χωρις λόγο που και που σε δύσκολα σημεία. Άνετη και ταυτόχρονα όμορφη είναι η σέλα της Prologo με ανθεκτικό υλικό που αντέχει τις γρατζουνιές και κολλάει σωστά στο ρούχο κατα την οδήγηση.
Τελευταία έμειναν τα σασμάν XT της Shimano με Shadow σχεδίαση και συμπλέκτη κατά των κραδασμών για το πίσω. Δε χρειάζονται συστάσεις αφού παρέχουν σωστές αλλαγές με ακρίβεια και μειώνουν σημαντικά το χοροπήδημα της αλυσίδας.

Συμπέρασμα
Η BH εξέλιξε το Lynx 6  σε συνεργασία με έναν απο τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στην ιστορία του σύγχρονου ΜΤΒ, το αποτέλεσμα είναι ένα ποδήλατο με τρομερά χαρακτηριστικά  και ικανότητες για αξέχαστες διαδρομές και εμπειρίες στο βουνό. Τα περιφερειακά παρέχουν ότι χρειάζεται ένα ποδήλατο αυτής της κατηγορίας το οποίο με μερικές μικρές αλλαγές μπορεί να μετατραπεί στο αγαπημένο εργαλείο σας για όλες τις δουλειές.

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: αλουμινένιο LYNX 6 ALU 26»
Πίσω αμορτισέρ: FOX CTD FACTORY REMOTE
Πιρούνι: FOX CTD TALAS O/C 150MM
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO SLX 10SP
Εμπ. ντεραγιέρ: SHIMANO XT
Οπ. ντεραγιέρ: SHIMANO XT
Δισκοβραχίονας: SHIMANO SLX
Αλυσίδα: SHIMANO SLX
Κασσέτα: SHIMANO SLX 11-36
Τροχοί: SHIMANO MT68
Ελαστικά: CONTINENTAL M-KING
Λαιμός: BH EVO
Τιμόνι: BH EVO RIZER ALU
Σέλα: PROLOGO X10
Παλουκόσελο: KS SUPERNATURAL

Πρακτικά
Τιμή:
3.990 €
Αντιπρόσωπος: Sportlife Bikes, τηλ.: 210 9832356

 | mbike.gr | mbike.gr

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest