Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Falkenjagd Hoplit RS

Falkenjagd Hoplit RS

Οπλιστείτε και ριχτείτε στη μάχη!

Με την τεχνολογία των συνθετικών υλικών να βρίσκεται στο απόγειό της, η ποδηλατική σκηνή μάλλον έχει κατακλυστεί από τα ανθρακονήματα, καθώς η τεχνολογία τους παρέχει τη δυνατότητα για την κατασκευή πλαισίων με χαμηλό βάρος και συγκεκριμένα μηχανικά χαρακτηριστικά.

Από τον Δημήτρη Σπύρου, φωτό: Δημήτρης Μελίτας

Παρά την τεράστια επιτυχία τους και την εκτεταμένη χρήση τους, υπάρχουν εταιρείες που διαφοροποιούνται. Μια απ’ αυτές –που μάλλον είναι άγνωστη στην ελληνική αγορά– είναι η γερμανικής προέλευσης Falkenjagd, με ρίζες και καταβολές από Ελλάδα, η οποία εξειδικεύεται στην παραγωγή πλαισίων από τιτάνιο. Οι ελληνικές καταβολές ενός εκ των δύο ιδρυτών της αντικατοπτρίζονται στα ελληνικά ονόματα που φέρουν τα ποδήλατα. Αυτό όμως που καθιστά την Falkenjagd μοναδική είναι το γεγονός πως πρόκειται για τη μόνη εταιρεία κατασκευής πλαισίων τιτανίων που παράγει η ίδια τους σωλήνες τιτανίου ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε ποδηλάτου και αναβάτη. Το γεγονός αυτό την κάνει να ξεχωρίζει, καθώς τα πλαίσιά της είναι απολύτως προσαρμοσμένα στις ανάγκες των αναβατών, προσφέροντάς τους την καλύτερη δυνατή οδηγική εμπειρία. Η γκάμα της εταιρείας απαρτίζεται τόσο από ποδήλατα δρόμου όσο και από βουνού, τα οποία διατίθενται σε εκδόσεις με διαφορετικές διαμέτρους τροχών 26, 27.5 και 29 ιντσών.

 | mbike.gr | mbike.gr

Είχαμε την ευχαρίστηση να δοκιμάσουμε εκτενώς το 29άρι Hoplit RS αμέσως μετά την άφιξή του στην Ελλάδα.

Πλαίσιο
Για πολλούς, το τιτάνιο είναι ένα «μαγικό» υλικό τόσο για τις μετρήσιμες μηχανικές του ιδιότητες όσο για την εμφάνισή του και την αίσθηση που προσφέρει κατά την οδήγηση. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κανένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά δεν επηρεάζεται από παράγοντες όπως η πάροδος του χρόνου και η σκληρή μεταχείριση, ένα ανθεκτικό ποδήλατο από τιτάνιο είναι σίγουρο ότι θ’ αφήσει τον ιδιοκτήτη του απόλυτα ικανοποιημένο, αφού ο τελευταίος θα δημιουργήσει μαζί του μια «στενή σχέση» που θα διαρκέσει καιρό… Όσο πιο πολύ κοιτάζεις ένα πλαίσιο από τιτάνιο τόσο περισσότερο δένεσαι μαζί του. Πόσο μάλλον όταν αυτό διαθέτει τόσα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως το Hoplit RS. Οι σωλήνες που αποτελούν το πλαίσιο του «Οπλίτη» είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο τύπου Ti3Al2.5V, το οποίο περιέχει  3% αλουμίνιο και 2.5% βανάδιο. Το κράμα αυτό χαρακτηρίζεται από υψηλή αντοχή –όπως και το ατσάλι–, διαθέτοντας ωστόσο τη διπλή ελαστικότητα από αυτή του ατσαλιού. Αυτό καθιστά τους σωλήνες του συγκεκριμένους κράματος ικανούς ν’ αποσβένουν τους κραδασμούς που περνούν από το έδαφος, καθιστώντας τους επιπλέον πολύ ανθεκτικούς, καθώς οι δυνάμεις που εφαρμόζονται πάνω τους μέχρι το στάδιο της οριακής πλαστικής παραμόρφωσης ή της θλίψης είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ αυτές που ασκούνται σε ένα ποδήλατο, ακόμα και σε συνθήκες σκληρής χρήσης (γεγονός που αποτελεί ένα ακόμα ισχυρό πλεονέκτημα του συγκεκριμένου κράματος συγκριτικά με τους σκελετούς που είναι κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα).

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, η Falkenjagd παράγει η ίδια τους σωλήνες που θ’ αποτελέσουν τα πλαίσιά της. Γι’ αυτό έχει την πολυτέλεια να κατεργάζεται το τιτάνιο με τις πλέον εξελιγμένες μεθόδους, προκειμένου να παράγει σωλήνες τρπλής διατομής, αλλά και σωλήνες που έχουν πάρει το σχήμα τους μέσω της διαδικασία HydroForming: Κατά τη διάρκεια της εν λόγω διαδικασίας, η υδραυλική πίεση λαδιού 2 τόνων ανά τετραγωνικό εκατοστό δίνει στο σωλήνα το σχήμα που επιθυμεί ο κατασκευαστής –αν και με εναλλασσόμενη διατομή και πάχος τοιχώματος–προκειμένου το τελικό αποτέλεσμα να διαθέτει τις επιθυμητές μηχανικές ιδιότητες που έχει ορίσει ο σχεδιαστής του. Ο κεκλιμένος σωλήνας του Hoplit είναι κατασκευασμένος με αυτή τη διαδικασία, ενώ όλοι οι σωλήνες που απαρτίζουν το πλαίσιο είναι τριπλής διατομής.

Το πλαίσιο του Hoplit είναι πραγματικά ένα «γλυπτό τιτανίου» που το μόνο που ζητά είναι να βγει στο βουνό και να ταλαιπωρηθεί… Υπάρχουν πολλά στοιχεία που κάνουν σαφές το παραπάνω: η μεσαία τριβή είναι τύπου ΒΒ92 ενώ η βάση για το caliper του πίσω δισκόφρενου είναι τύπου postmount για απευθείας τοποθέτηση. Είναι μάλιστα ενισχυμένο σε αυτή την περιοχή προκειμένου να αυξάνεται η αίσθηση ακαμψίας κάτω από τα έντονα φορτία που ασκούνται κατά την πέδηση – γεγονός που σε συνδυασμό με την πατενταρισμένη δημιουργία Χ12 της Syntace, για τον άξονα του πίσω τροχού, χαρίζει μια απόλυτα συμπαγή αίσθηση στο πίσω μέρος… Το σχήμα των chainstays (σωλήνων ψαλιδιού παράλληλων με το έδαφος) επίσης περιορίζει δραματικά τις πλευρικές στρεβλώσεις.

Στο μπροστινό μέρος, ένα tapered πιρούνι φιλοξενείται στο εσωτερικό του μπροστινού τμήματος (αν και εξωτερικά το κούτελο του ποδηλάτου μοιάζει συμβατικό) προκειμένου η αίσθηση που φτάνει στον αναβάτη να είναι εξίσου στιβαρή και στο εμπρόσθιο μέρος.

Οι κολλήσεις των σωλήνων είναι ένα ακόμα στοιχείο που αντικατοπτρίζει την ανωτερότητα του πλαισίου, καθώς όχι μόνο δείχνουν άψογες στην όψη αλλά επίσης (όπως μας πληροφορεί η εταιρεία) κατασκευάζονται σχολαστικά σε ειδικό περιβάλλον απαλλαγμένο από οξυγόνο προκειμένου να εξασφαλίζεται η ανώτατη δυνατή ποιότητα της κόλλησης. Γι’ αυτό τον λόγο, συχνά απαιτούνται έως και 6 ώρες σχολαστικής δουλειάς, η οποία πρέπει να γίνει προσεκτικά ούτως ώστε όλοι οι σωλήνες να είναι τέλεια ευθυγραμμισμένοι, καθώς η ευθυγράμμιση ενός σκελετού τιτανίου –σε αντίθεση με έναν σκελετό αλουμινίου– είναι πολύ δύσκολο να γίνει μετά την κόλληση των σωλήνων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η γεωμετρία του πλαισίου είναι προσανατολισμένη σε όλες τις εκφάνσεις την ορεινής οδήγησης, τόσο για πολύωρες διαδρομές marathon όσο για διασχίσεις, χωρίς ωστόσο ο συγκεκριμένος τύπος να στερείται τη σβελτάδα ενός καθαρού αγωνιστικού. Η γωνία του κούτελου είναι 70 μοίρες και η αντίστοιχη της σέλας 72.5, με το κούτελο να έχει ύψος 105 χιλιοστά για το μεσαίο μέγεθος. Το μήκος των ψαλιδιών είναι κατά 20 χιλιοστά μακρύτερο από το αντίστοιχο 26άρι μοντέλο, φτάνοντας τα 44,5 εκατοστά. Τα κοντά ψαλίδια και το μεγαλύτερο μεταξόνιο εγγυώνται μεγάλη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες, αλλά και κατευθυντικότητα στα στριφογυριστά μονοπάτια.

Φυσικά, η εταιρεία παρέχει τη δυνατότητα στον αγοραστή να επιλέξει τη γεωμετρία ο ίδιος (με τη βοήθεια του αντιπροσώπου) αναλόγως τις προτιμήσεις του και τα σωματομετρικά του χαρακτηριστικά.

Εξοπλισμός
Το ποδήλατο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με μια πλήρη σειρά Shimano XT 3×10, πιρούνι FOX και περιφερειακά τιτανίου – φυσικά μια δημιουργία της Falkenjagd. Οι τροχοί είναι της DT, All Mountain 1800, οι οποίοι φορούσαν ελαστικά Race King 2,2in της Continental. Η σέλα που χρησιμοποιήθηκε είναι μια κλασική Fizik Gobi φιλική σε συνθήκες πολύωρης οδήγησης, ενώ οι χειρολαβές του τιμονιού είναι της Controltech.

Συμπεριφορά- εντυπώσεις
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η οδήγηση ενός 29er για πρώτη φορά προϋποθέτει μια μικρή περίοδο «προσαρμογής» σε σχέση με ένα 26άρι, ιδιαίτερα όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο το δεύτερο στρίβει στις γωνίες. Στην περίπτωση που έρχεστε από 29άρι στον «Οπλίτη», μόλις καθίσετε πάνω του θα βρεθείτε σε μια αρκετά ουδέτερη θέση και δεν θα χρειαστεί να πειραματηστείτε πολύ με τη θέση της σέλας και το μήκος του λαιμού. Αφού αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο με πλαίσιο αυτής της κατηγορίας, είναι πολύ σημαντικό να φέρουμε το ποδήλατο στα μέτρα μας προκειμένου να εξαντλήσουμε τις δυνατότητές του και να το απολαύσουμε στο 100% της απόδοσής του! Η επιλογή αμορτισέρ και περιφερειακών με μια αδιαμφισβήτητα υψηλού επιπέδου απόδοση μάς αφήνει μεγαλύτερο περιθώριο να επικεντρωθούμε στη συμπεριφορά του πλαισίου η οποία κρίνεται ιδιαιτέρως θετική, ακόμα και για πολύ διαφορετικά στυλ οδήγησης. Όπως είναι σαφές, η απορροφητικότητα του σκελετού σε συνδυασμό με το μεγάλο φορμά τροχών είναι δύο χαρακτηριστικά που κάνουν το ποδήλατο να κινείται με άνεση και μεγάλη ταχύτητα πάνω από εμπόδια, χωρίς ο αναβάτης ν’ αναγκάζεται να σηκώνεται συνεχώς από τη σέλα. Του δίνεται επίσης η δυνατότητα να ποδηλατεί πιο δυνατά και για περισσότερες ώρες – γεγονός ιδιαιτέρως σημαντικό για τους λάτρεις των διασχίσεων και των «επικών διαδρομών»… Σε αντίστοιχες συνθήκες το ποδήλατο φαντάζει σχεδιασμένο γι’ ακριβώς αυτή τη δουλειά, καθώς η θέση οδήγησης προσφέρει μια «ισορροπία» μεταξύ άνεσης και απόδοσης κατά το πεταλάρισμα. Η σταθερότητα δε στις καταβάσεις βοηθά τον αναβάτη να κερδίζει χρόνο, πράγμα πολύ σημαντικό για αυτόν τον τύπο οδήγησης. Επιπλέον, αυξάνει και την οδηγική απόλαυση, η οποία μπορεί να ερχόταν σε δεύτερη θέση με άλλα ποδήλατα αυτού του τύπου.

Αφήνοντας μια μέρα ξεκούρασης και αποστασιοποίησης ή «απεμπλοκής» από τη θετική εμπειρία της πολύωρης διάσχισης, δοκιμάζουμε το Hoplit σε συνθήκες αυστηρού και τεχνικού Cross Country σε απαιτητικό τερέν και κλειστές στροφές, ακόμα και Uturn. Παρότι οι προσδοκίες δεν ήταν εξίσου υψηλές συγκριτικά με αυτές πριν τα 100 «και κάτι» χιλιόμετρα ορεινής διάσχισης, εντούτοις το ποδήλατο κατάφερε να μας εκπλήξει τόσο θετικά που νομίσαμε ότι τουλάχιστον είχε γίνει διαφορετικό setup – αν όχι ότι μας αντικατέστησαν το ποδήλατο στα κρυφά το προηγούμενο βράδυ… Όσον αφορά την απόδοσή του, ο «Οπλίτης» (με το καθόλου τυχαίο όνομά του, το οποίο του δόθηκε λόγω του παραλληλισμού του με τον αρχαίου τύπου στρατιώτη ο οποίος, όντας ελαφρά οπλισμένος, ήταν σε θέση να ελίσσεται και να νικά κάτω από διαφορετικές συνθήκες) είναι ένα σβέλτο 26άρι με μεγαλύτερη πρόσφυση, καθώς είναι απολύτως απαλλαγμένος απ’ την ενδεχομένως αργή κίνηση στα φιδωτά κομμάτια.

Το πλατύ τιμόνι προσφέρει άψογη σταθερότητα και διορθώνει τις λανθασμένες επιλογές γραμμής. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό το οποίο σε συνδυασμό με την αυξημένη πρόσφυση των τροχών μπορεί να κάνει θαύματα σε κακοτράχαλα ανηφορικά κομμάτια, όπου δεν θα είμαστε και τόσο συγκεντρωμένοι.

Και όταν το μονοπάτι «ανοίξει», τότε χαμογελάστε, πιέστε τα χέρια και πεταλάρετε δυνατά… Ακόμα και οι tech freaks φίλοι σας με τα full suspension μπορεί να σταματήσουν να σας κάνουν παρέα, μιας και δεν είναι απίθανο να καταφέρετε εύκολα να τους περάσετε!

Moυ αρέσει!
* Η ποιότητα κατασκευής του
* Η αίσθηση απορροφητικότητας
* Η οδηγική συμπεριφορά του
* Η δυνατότητα custom γεωμετρίας

Δε μου αρέσει
* To ότι ακόμα το ψάχνουμε!

Χαρακτηριστικά
Πιρούνι: Fox F29 RL
Μετάδοση: Shimano XT
Τροχοί: DT 1800
Φρένα: Shimano XT
Ελαστικά: Continental race king 2.2
Τιμόνι: Falkenjagd από τιτάνιο
Λαιμός: Falkenjagd από τιτάνιο
Παλουκόσελο: Falkenjagd από τιτάνιο
Σέλα: Fizik Gobi

Πρακτικά
Τιμή: 3980 €
Αντιπρόσωπος: Podilato. Τηλ.: 2102915071

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest