Bion X

Κάνε το ποδήλατό σου ηλεκτρικό και κατάκτησε κάθε ανηφόρα!

Το τελευταίο διάστημα το μερίδιο της ποδηλατικής αγοράς –το οποίο αντιστοιχεί στα ηλεκτρικά ποδήλατα– έχει σαφώς αυξηθεί, γεγονός που αντικατοπτρίζει μια γενικότερη τάση προς τα ηλεκτρικά ποδήλατα τα οποία βελτιώνονται συνεχώς.

Η Bion X είναι μια από τις εταιρείες που παίζουν κυρίαρχο ρόλο σε αυτόν τον χώρο καθώς παράγει ένα από τα πιο δημοφιλή συστήματα ηλεκτρικής υποβοήθησης το οποίο χρησιμοποιείται από πολλές ποδηλατικές εταιρείες που τοποθετούν συστήματα Bion X στα ποδήλατά τους.

Πέρα από το να εξοπλίζει τις εταιρείες με τα αντίστοιχα συστήματα, η Bion X προσφέρει στους καταναλωτές το πλήρες σύστημα με τις κατάλληλες προδιαγραφές για τη μετατροπή ενός συμβατικού ποδηλάτου σε ηλεκτρικό. Ανάλογα με την σχεδίαση του σκελετού του ποδηλάτου στο οποίο θα εφαρμοστεί, η Bion X προσφέρει διαφορετικού τύπου μπαταρίες ούτως ώστε να είναι δυνατή η τοποθέτηση στον πλάγιο σωλήνα του σκελετού ή στην οπίσθια σχάρα μεταφοράς αντικειμένων. Η ανωτερότητα του συστήματος έχει να κάνει με τις καινοτομίες που έχει εφαρμόσει η εταιρεία στο μοτέρ το οποίο μπορεί να λειτουργεί και ως γεννήτρια παραγωγής ενέργειας όταν το ποδήλατο κατηφορίζει προκειμένου να φορτίζει την μπαταρία ενώ ποδηλατείτε. Η λογική της λειτουργίας έγκειται στον πολλαπλασιασμό της δύναμης που ασκεί ο αναβάτης στα πετάλια, ο οποίος πραγματοποιείται σε όλο το εύρος περιστροφής των πεταλιών, σε ποσοστό που το σύστημα ορίζει, έτσι ώστε να διατηρείται μια ομαλή κύλιση του τροχού. Το κλειστό μοτέρ χωρίς γρανάζια δεν απαιτεί καμία συντήρηση και επιπλέον η λειτουργία του είναι απόλυτα αθόρυβη χωρίς κραδασμούς και νεκρά σημεία. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει το ποσοστό υποβοήθησης από την ευανάγνωστη οθόνη και αντίστοιχα το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας όταν κατηφορίζουμε – κάτι που σημαίνει αντίστοιχα ότι το ποδήλατο «κόβει» χωρίς να απαιτείται η κανονική εφαρμογή δύναμης στα φρένα, όπως σε ένα συμβατικό ποδήλατο, ή χωρίς τη λειτουργία φόρτισης. Η μετάβαση σε λειτουργία φόρτισης πραγματοποιείται όταν το σύστημα «αντιληφθεί» ότι ασκείται επιβραδυντική δύναμη από τα φρένα – μια πληροφορία την οποία αποκτά από τον αισθητήρα που ενσωματώνουν κάποιες μανέτες συμβατές με το σύστημα ή ο εξωτερικός αισθητήρας που προσαρμόζεται στη συμβατική μανέτα. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να παραμετροποιηθεί μέσω του ειδικού λογισμικού που διαθέτει η επίσημη αντιπροσωπεία αναλόγως τις απαιτήσεις του αναβάτη και επίσης να διαγνωστούν πιθανά προβλήματα αλλά και να μεταφερθούν πληροφορίες χρήσης και συνολικών διανυθέντων αποστάσεων.
Με κάποια απλά βήματα επιτυγχάνεται η μετατροπή του συμβατικού ποδηλάτου μας σε ένα πανίσχυρο, ποιοτικό, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο. Παρακάτω περιγράφεται η διαδικασία προσαρμογής του κιτ της Bion X το οποίο περιλαμβάνει την μπαταρία με τη βάση στήριξης στις βίδες της παγουροθήκης, τον τροχό με το ενσωματωμένο μοτέρ και το καντράν ελέγχου των λειτουργιών του συστήματος.
Εντυπώσεις
To κιτ μετατροπής της Bion X περιλαμβάνει ένα ισχυρό μοτέρ του οποίου η ροπή προσδιορίζεται από την εταιρεία σε 9/40 Nm (NOM./MAX) και μια μπαταρία 52 στοιχείων 48V. Από την πρώτη στιγμή που θα ανέβει κανείς στο ποδήλατο και επιλέξει τη μέγιστη κλίμακα υποβοήθησης, θα αντιληφθεί πανεύκολα την ισχύ του συστήματος αλλά και την ομαλή εφαρμογή αυτής της δύναμης στον τροχό. Αναλόγως την κλίμακα υποβοήθησης που επιλέγουμε, το σύστημα αναλαμβάνει να υπολογίσει τη δύναμη που εφαρμόζει ο αναβάτης στα πετάλια και να την πολλαπλασιάσει με τέτοιο τρόπο ώστε η πλήρης περιστροφή των πεταλιών να παράγει τελικά στον τροχό μια σχεδόν γραμμική ροπή, αφού οποιοδήποτε «νεκρό» σημείο από το πεταλάρισμα του αναβάτη στις ακραίες θέσεις συμπληρώνεται επαρκώς από το σύστημα. Αυτή είναι μία από τις πολλές καινοτομίες που η εταιρεία έχει αναπτύξει και το αποτέλεσμα εξασφαλίζει μια πραγματικά ομαλή κίνηση χωρίς κορυφώσεις προσφέροντας τόσο άνεση όσο και σιγουριά.
Όταν επιλεγεί η λειτουργία φόρτισης της μπαταρίας κατά την ποδηλασία, το σύστημα μετατρέπει την περισσευούμενη ενέργεια που θα πήγαινε χαμένη κατά το φρενάρισμα στην κατηφόρα σε ενέργεια για την μπαταρία. Αυτό επιδρά στην οδήγηση με τρόπο αντίστοιχο της μικρής σχέσης στο αυτοκίνητο – κάτι που που σημαίνει ότι το ποδήλατο «κόβει» χωρίς την ανάγκη για εφαρμογή περαιτέρω επιβραδυντικής δύναμης από εμάς. Και σε αυτή τη λειτουργία το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα της επιλογής της αντίστοιχης κλίμακας.
Στον δρόμο το σύστημα της Bion X της δοκιμής μας (με την μπαταρία που, αναλόγως τις συνθήκες, προσφέρει μέχρι και 105 χιλιόμετρα αυτονομίας) χαρίζει την αίσθηση στον αναβάτη ότι συνεχίζει να οδηγεί το αγαπημένο του ποδήλατο και ότι έχει γίνει πιο δυνατός. Στην πραγματικότητα αυτό που τον κάνει να αισθάνεται «τέρας» δύναμης είναι το πανίσχυρο μοτέρ το οποίο όμως, σε συνδυασμό με την μπαταρία η οποία έχει τοποθετηθεί στον κεκλιμένο σωλήνα, ελάχιστα διαφοροποιεί την αίσθηση κατά την οδήγηση και τους ελιγμούς καθότι το βάρος είναι κατανεμημένο αρκετά χαμηλά.

Η προσαρμογή του κιτ της ΒΙΟΝ Χ  μπορεί να γίνει εύκολα, χωρίς να απαιτείται κάποια παρέμβαση στον σκελετό, σε ελάχιστο χρόνο και χωρίς να αλλοιώνεται η  εικόνα του ποδηλάτου συνολικά.
 
– Το ποδήλατο τοποθετείται σε σταντ επισκευής προκειμένου να μπορεί κανείς να αφαιρέσει τον τροχό και να τον αντικαταστήσει με τον τροχό ο οποίος ενσωματώνει το μοτέρ.
– Τοποθετείται η κασέτα στον τροχό της Bion X (η οποία πρέπει να είναι βιδωτού τύπου) και η δισκόπλακα τύπου international standard 6-bolt.
– Τοποθετείται η βάση στήριξης της μπαταρίας στις βίδες της παγουροθήκης.
– Τοποθετείται ο τροχός ξανά στο ποδήλατο, ενώ προσέχουμε η ειδική εγκοπή να βρίσκεται στην κάτω θέση.
– Τα καλώδια οδηγούνται προς τον πίσω τροχό μέσω του chainstay και συνδέονται στα ειδικά φισάκια. Κατόπιν τοποθετούνται τα ειδικά υφασμάτινα προστατευτικά των συνδέσεων.
– Οδηγούνται τα καλώδια από τη βάση της μπαταρίας προς την κεντρική μονάδα του τιμονιού και συνδέονται στα ειδικά φισάκια.
– Τοποθετείται ο ειδικός αισθητήρας στη μανέτα του φρένου με τον αντίστοιχο μαγνήτη ο οποίος μπαίνει στο κινούμενο μέρος της και παρέχει πληροφορίες στο σύστημα για το πότε επιβραδύνουμε (εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ειδική μανέτα με τον αισθητήρα ενσωματωμένο στο εσωτερικό της).
– Το σύστημα συνδέεται στον υπολογιστή προκειμένου να γίνει ο πρώτος έλεγχος και να εφαρμοστούν πιθανές ειδικές ρυθμίσεις.
Το ποδήλατό σας είναι πλέον ηλεκτρικό και έτοιμο να σας πάει όπου θέλετε χωρίς να σας φοβίσει καμιά ανηφόρα.

Συμπέρασμα
Αν η επιλογή της ηλεκτροκίνησης σας φαίνεται αρκετά δελεαστική αλλά είτε έχετε ένα ποδήλατο το οποίο δεν θέλετε να αλλάξετε, καθώς μπορεί να έχετε επενδύσει σε αυτό ή ενδεχομένως θέλετε ν’ αποφύγετε την αγορά ενός νέου, «σοβαρού» ηλεκτρικού, τότε το κιτ της Bion X είναι η ιδανική λύση για εσάς.

Χαρακτηριστικά
Μπαταρία: Li-Ion / 48V / 8.8 Ah / 424 Wh, 52 στοιχείων
Ροπή: 9 / 40 Νm (NOM. / MAX)
Βάρος: 7.3 κιλά

Πρακτικά
Τιμή: 1.950€ (για το kit μετατροπής)
Αντιπρόσωπος: HELMA ELECTRIC   τηλ: 210 515 2069
www.helma-electric.gr

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Δείτε επίσης

Nilox X7 Plus: Ένα προσιτό e-Bike

Γενικής χρησιμότητας και αστικού προσανατολισμού!   Ας ξεκινήσουμε με κάποια δεδομένα: πρώτον, ένα ποδήλατο με ...

Bianchi T-Tronik: δεν θέλει πολλά ο άνθρωπος για να είναι χαρούμενος

Bianchi T-Tronik e bikes Η λογική της σειράς Bianchi T-Tronik είναι να απλοποιήσει τη ζωή ...

Ideal Futour 509

Ideal Futour 509: Ιδανική επιλογή

Η σειρά pedelecs της Ideal του 2021 θα είναι εντυπωσιακή Το Ideal Futour αποτελεί από ...

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest