Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Τροχοί Shimano Dura Ace • WH-9000-C35-CL

Τροχοί Shimano Dura Ace • WH-9000-C35-CL

Τα κάνουν όλα!

Οι τροχοί Shimano Dura Ace WH-9000-C35-CL είναι ένας από τους πρώτους και, πιθανώς, καλύτερους τρόπους αναβάθμισης που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την απόδοση και συμπεριφορά ενός ποδηλάτου.

Το μοντέλο Dura-ace WH-9000-35-CL ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και αποτελεί την πιο έξυπνη πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας, για αυτούς που θέλουν με ένα σετ τροχών να τα κάνουν όλα, χωρίς εκπτώσεις και περιορισμούς στην απόδοση!
Τεχνολογία
Στους τροχούς Dura-ace WH-9000-C35-clincher, η Shimano εφαρμόζει την ίδια τεχνολογία που συναντάμε και στο κορυφαίο της μοντέλο C50 Tubular, με την ονομασία Optbal Spoke System. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας, η συγκεκριμένη τεχνολογία εξισορροπεί την ένταση με την οποία είναι πλεγμένες οι ακτίνες του οπίσθιου τροχού, δίνοντας λύση σε ένα πρόβλημα που απασχολεί όλους τους κατασκευαστές τροχών παγκοσμίως. Πιο αναλυτικά, η τεχνολογία Optbal Spoke System καταργεί το συμβατικό 1:1 πλέξιμο και τη θέση του παίρνει ένα 2:1 πλέξιμο με 21 ακτίνες (14 drive side σε πλέξιμο «3 cross» και 7 non drive side σε πλέξιμο «radial»). Επίσης, για να μπορεί το κέντρο του οπίσθιου τροχού να είναι συμβατό με την μεγαλύτερη σε μήκος 11άρα κασέτα, οι σχεδιαστές της Shimano έχουν μεγαλώσει το μήκος του σώματος έδρασης της κασέτας (freehub body) κατά 1,85 χιλιοστά, μετακινώντας παράλληλα την drive side φλάντζα του κέντρου προς το εσωτερικό του. Αυτό έχει σαν αρνητικό αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας πιο κάθετης γωνίας ανάμεσα στις drive side ακτίνες και τον άξονα του κέντρου, κάτι που μειώνει την πλευρική ακαμψία του τροχού. Για να ενισχυθεί λοιπόν η ακαμψία του οπίσθιου τροχού στις πλάγιες κυρίως πιέσεις (side to side), οι μηχανικοί της Shimano έχουν μικρύνει τη γωνία ανάμεσα στις non drive side ακτίνες και τον άξονα του κέντρου, μεγαλώνοντας την απόσταση της non drive side φλάντζας από την drive side φλάντζα του κέντρου κατά 7 χιλιοστά (Extra wide flange).
Στα  στεφάνια, η Shimano έχει επιλέξει προφίλ στα 35 χιλιοστά, θέλοντας να προσδώσει all around χαρακτήρα στους τροχούς. Το εξωτερικό φάρδος των στεφανιών ανέρχεται στα 21 χιλιοστά. Η ποιότητα της κατασκευής του στεφανιού είναι εξαιρετική. Η ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποιεί αλουμίνιο για την επιφάνεια φρεναρίσματος και τη στήριξη του ελαστικού και Uni Directional carbon στο υπόλοιπό του τμήμα, για τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα και τη βελτίωση της απορροφητικότητας και της ακαμψίας.
Το βάρος των τροχών ανέρχεται στα 660γρ για τον εμπρόσθιο και στα 826γρ για τον οπίσθιο (ζυγισμένοι από εμάς).
Απόδοση
Η πρώτη μας κίνηση πριν ακόμη οδηγήσουμε τους τροχούς Dura-ace WH-9000-C35-CL, ήταν να δυναμομετρήσουμε τις ακτίνες του οπίσθιου τροχού για να διαπιστώσουμε αν και κατά πόσο η τεχνολογία Οptbal spoke system πραγματοποιεί όλα όσα υπόσχεται, εξισορροπώντας την ένταση με την οποία είναι πλεγμένες. Χρησιμοποιώντας πάντα το εξαιρετικής ακρίβειας ειδικό εργαλείο (tension meter) της ελβετικής εταιρείας DTswiss, οι drive side ακτίνες μας έδωσαν αθροιστικά μια μέση τιμή στα 1200Ν, με ανώτερη τιμή στα 1320Ν και κατώτερη στα 1110Ν. Από την άλλη μεριά, οι non drive side ακτίνες έδωσαν μια μέση τιμή στα 790Ν με ανώτερη τιμή στα 850Ν και κατώτερη στα 725Ν. Τα συγκεκριμένα νούμερα μας δίνουν σαν αποτέλεσμα μια μέση απόκλιση της τάξεως του 34% περίπου, στην ένταση με την οποία είναι πλεγμένες οι drive side ακτίνες σε σύγκριση με τις non drive side. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το 34% είναι μία από τις μικρότερες αποκλίσεις που έχουμε μετρήσει ποτέ σε οπίσθιο τροχό, ανεξαρτήτως κόστους και κατηγορίας. Επειδή όμως τα νούμερα και οι υπολογισμοί κουράζουν, ας αναφερθούμε αναλυτικότερα στην απόδοση και την συμπεριφορά των τροχών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Δεν χρειάζεσαι και πολύ χρόνο για να αισθανθείς και να εκτιμήσεις την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι Ιάπωνες με την εφαρμογή της τεχνολογίας Optbal spoke system. Άλλωστε τα νούμερα λένε πάντα και μόνο την αλήθεια.  H ακαμψία των τροχών Dura-ace WH-9000-C35-CL, και ειδικότερα του οπίσθιου τροχού στις πλάγιες κατά κύριο λόγο πιέσεις, αγγίζει πολύ υψηλά επίπεδα. O τροχοί εκτοξεύουν το ποδήλατο προς τα εμπρός σε κάθε σφυροκόπημα της πεταλιέρας, χωρίς το παραμικρό ίχνος φλεξ! Θα πρέπει να ιδρώσεις αρκετά και να ξεπεράσεις τα 1000w για να νιώσεις τους τροχούς να ψιλό-φλεξάρουν.
Η αεροδυναμική απόδοση των τροχών είναι εξαιρετική – χάρη στην επιτυχημένη επιλογή προφίλ 35 χιλιοστών – ιδιαίτερα σε δυνατούς πλάγιους ανέμους όπου η συμπεριφορά του ποδηλάτου παραμένει σχεδόν ανεπηρέαστη. Εξαιρετική είναι επίσης και η απόδοση των τροχών στο φρενάρισμα. Σε συνδυασμό με τα φρένα της σειράς Dura-Ace, η απόδοσή τους σου μεταδίδει σιγουριά και ασφάλεια ακόμα και στις πιο extreme συνθήκες οδήγησης. Προσωπικά, έχοντας συνηθίσει στο φρενάρισμα τροχών full carbon clincher, είχα πραγματικά ξεχάσει πόσο δυνατά και έγκαιρα μπορεί να φρενάρει ένα ποδήλατο με φρένα Dura-Ace. Πραγματική απόλαυση!

Το δυνατότερο όμως χαρακτηριστικό των τροχών Dura-Ace WH-9000-C35-CL είναι η απορροφητικότητα τους. Η άνεση που προσφέρουν, δεδομένης πάντα και της αλουμινίου-carbon κατασκευής των στεφανιών τους, κυμαίνεται σε τρομερά για την κατηγορία επίπεδα. Είναι τόσο υψηλή που κάνει τα 23άρια ελαστικά να μοιάζουν 25άρια! Για να μην υπερβάλω και πω με 28άρια…
Κλείνοντας, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε πως σε όλη την διάρκεια της δοκιμής οι τροχοί δεν χρειάστηκαν ποτέ ακτινολόγηση, ενώ η διαδικασία bed-in (στρώσιμο) δεν έγινε ποτέ. Το γεγονός αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς οι συγκεκριμένοι τροχοί απευθύνονται – εκτός από επαγγελματίες – κυρίως στο ευρύτερο ποδηλατικό κοινό που δεν έχει απαραίτητα και την υποστήριξη ενός άρτια εξειδικευμένου προσωπικού ανά πάσα στιγμή.

Συμπέρασμα
Οι τροχοί Dura-Ace WH-9000-C35-CL τα κάνουν όλα και τα κάνουν καλά! Προσφέρουν στον αναβάτη όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να βελτιώσουν την οδηγική συμπεριφορά ενός ποδηλάτου, κάνοντας απολαυστικότερη την όλη εμπειρία.
Αντιπρόσωπος: Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ,
τηλ.: 2610-993045, www.bikesworld.gr
Τιμή: (ενδεικτική λιανικής) Clincher: 1600 € Tubular: 2450 €

Δείτε επίσης

primoz roglic vuelta 2019

Primoz Roglic: ο «βασιλιάς» του Γύρου της Ισπανίας 2019!

Πρώτη νίκη σε Grand Tour για τον Primoz Roglic! Στην πρώτη του εμφάνιση στο Γύρο ...

Social Biking Challenge

Social Biking Challenge 2019: Κάντε χιλιόμετρα και κερδίστε ένα ποδήλατο!

Ποδηλατούμε για την Αθήνα συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή δράση Social Biking Challenge! Με το σύνθημα “Ποδηλατούμε ...

Micromobility και Cargo Bikes στις ευρωπαϊκές πόλεις. Τι θέλουμε για την Αθήνα;

Χρειαζόμαστε περισσότερους κανόνες ή περισσότερους χρήστες; Τα θέματα του Micromobility και των Cargo Bikes αποτελούν ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest