Home | ΑΓΟΡΑ | Η Sram Red γίνεται ασύρματη

Η Sram Red γίνεται ασύρματη

Ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό!

Η πρώτη ασύρματη ηλεκτρονική σειρά δρόμου είναι γεγονός και ονομάζεται Sram Red eTap.

Μετά από 5 χρόνια συνεχούς εξέλιξης – και αφού δοκιμάστηκε για μία ολόκληρη αγωνιστική σεζόν από επαγγελματικές ομάδες – o αμερικανικός κολοσσός έδωσε το πράσινο φως για την κυκλοφορία της πρώτης ασύρματης ηλεκτρονικής σειράς της αγοράς. O λόγος για την επαναστατική και άκρως εντυπωσιακή σειρά Sram Red eTAP.

H σειρά μοιράζεται την ίδια κασέτα, αλυσίδα, φρένα και δισκοβραχίονα με την μηχανική Red 22. Τα εξαρτήματα που κάνουν τη διαφορά είναι το εμπρόσθιο με το οπίσθιο σασμάν και οι λεβιεδομανέτες. Η επίσημη κυκλοφορία της στην αγορά θα γίνει την άνοιξη του 2016 και, όπως ισχυρίζεται η αμερικανική εταιρεία, εκτός από καλύτερη στη λειτουργία της, η Red eTAP θα είναι και ελαφρύτερη από τον ανταγωνισμό.

Σαφώς, η βασική διαφορά είναι η απουσία καλωδίων. Ενώ στην Di2 και στην EPS τα σασμάν και οι λεβιεδομανέτες συνδέονται μεταξύ τους – και με την μπαταρία – με καλώδια, στην Red eTAP κάθε εξάρτημα διαθέτει δική του μπαταρία και η σύνδεση γίνεται ασύρματα. Σύμφωνα με την Sram, η διαδικασία της τοποθέτησης και της σύζευξης (pairing) των σασμάν και των λεβιεδομανετών γίνεται πολύ γρήγορα, με κάθε εξάρτημα να διαθέτει φωτάκι LED που απλοποιεί περαιτέρω την διαδικασία και πληροφορεί για την επιτυχία της. Το πρωτόκολλο που επιτρέπει την ασύρματη σύνδεση ονομάζεται Airea και σε κάθε σύζευξη δημιουργεί ένα νέο κωδικό κρυπτογράφησης, διασφαλίζοντας πλήρως την απροβλημάτιστη λειτουργία του γκρουπ.

Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων, θυμίζοντας μονοθέσιο της F1. Κάθε λεβιεδομανέτα διαθέτει ένα μόνο κουμπί πίσω από τη μανέτα του φρένου. Στο πάτημα του κουμπιού της δεξιάς λενιεδομανέτας το οπίσθιο σασμάν ανεβάζει ταχύτητα και στο πάτημα αυτού της αριστερής κατεβάζει. Όταν πατηθούν και τα δύο κουμπιά μαζί ενεργοποιείται το εμπρόσθιο σασμάν, με το σύστημα να αντιλαμβάνεται σε ποιόν δίσκο βρίσκεται η αλυσίδα και να πράττει ανάλογα. Επίσης υπάρχει και η δυνατότητα συνεχόμενων αλλαγών στο οπίσθιο σασμάν κρατώντας πατημένο το ανάλογο κουμπί. Aυτή η πανέξυπνη σύλληψη ονομάζεται eTAP.

Εκτός από τα κουμπιά στις λεβιεδομανέτες, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης έως τεσσάρων επιπλέον κουμπιών-δορυφόρων σε οποιοδήποτε σημείο του ποδηλάτου. Τα κουμπάκια αυτά ονομάζονται Blips και συνδέονται με καλώδια σε μία κεντρική μονάδα που λέγεται Blipbox και μεταδίδει το σήμα ασύρματα στα σασμάν. Το Blipbox μπορεί και αυτό με τη σειρά του να τοποθετηθεί σε όποια θέση επιθυμεί ο αναβάτης. Η Sram προορίζει τα Blips και το Blipbox κυρίως για ποδήλατα Time Trial. Αν κάποιος θέλει να τοποθετήσει τα blips στα drops του τιμονιού σε θέση sprinting ή στο τελείωμα της ταινίας σε θέση climbing, έχει την δυνατότητα να τα συνδέσει ενσύρματα απευθείας με τις λεβιεδομανέτες και να καταργήσει το Blipbox.

Όπως προείπαμε, κάθε εξάρτημα διαθέτει δίκη του μπαταρία για τροφοδοσία ενέργειας. Οι λεβιεδομανέτες χρησιμοποιούν από μία μπαταρία τύπου CR2032, οι οποίες – σύμφωνα με τη Sram – έχουν διάρκεια ζωής έως και δύο χρόνια. Τα σασμάν διαθέτουν επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ίδιου τύπου και για την πλήρη φόρτισή τους αρκούν 45 λεπτά για την καθεμία. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας για το οπίσθιο σασμάν – που ξεφορτίζει γρηγορότερα – υπολογίζεται στις 60 ώρες ή 1000 περίπου χιλιόμετρα. Για τη σχετική πληροφόρηση υπάρχει φωτάκι LED στο κάθε σασμάν. Η μεγάλη διάρκεια ζωής των μπαταριών οφείλεται στο ότι το σύστημα μπαίνει σε sleep mode όταν δεν γίνονται αλλαγές ταχυτήτων. Επίσης, το έξυπνο της υπόθεσης είναι πως όταν το οπίσθιο σασμάν μείνει από μπαταρία κατά τη διάρκεια της προπόνησης, ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει την μπαταρία του εμπρόσθιου σασμάν και να συνεχίσει χρησιμοποιώντας μόνο το οπίσθιο.
Είτε είστε χρήστης ενός Mac ή ενός PC, η σειρά SRAM RED Etap μπορεί να επικοινωνήσει με τον υπολογιστή σας. Οι αναβαθμίσεις του firmware πραγματοποιούνται γρήγορα και ασύρματα χρησιμοποιώντας το USB stick που περιλαμβάνεται με κάθε αγορά ολόκληρου του groupset. Η Sram δούλεψε καθ’ όλη τη διαδικασία εξέλιξης με την αμερικανική εταιρεία Garmin για την ανάπτυξη των απαραίτητων ικανοτήτων επικοινωνίας μεταξύ της Red Etap και των συσκευών Garmin GPS.

Αντιπρόσωπος: Gatsoulis, τηλ.: 216-0000001
www.gatsoulis.gr

Δείτε επίσης

Scott Gambler Alloy 2020

SCOTT Gambler Alloy: για «σκληρή» χρήση!

Το ολοκαίνουργιο SCOTT Gambler Alloy 2020 Η ελβετική εταιρεία παρουσίασε σήμερα το ολοκαίνουργιο SCOTT Gambler ...

Lazer Coyte

Lazer Coyote: Ένα εντυπωσιακό κράνος ΜΤΒ

Μια απολαυστική εμπειρία Με το Lazer Coyote, οι φίλοι του ΜΤΒ έχουν πλέον στη διάθεσή ...

pro stealth superlight

PRO Stealth Superlight: ειδική έκδοση για το Tour de France!

Η πανάλαφρη σέλα PRO Stealth Superlight! Με την ειδική και πανάλαφρη έκδοση της σέλας PRO ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest