Home | MBIKE BLOGS | VeloCity 2019: Η «ανατομία» ενός συνεδρίου για το ποδήλατο
Velo-city 2019

VeloCity 2019: Η «ανατομία» ενός συνεδρίου για το ποδήλατο

Μέρος ΙΙ Οι εισηγήσεις

Για να παρακολουθήσει κάποιος τις εισηγήσεις που τον ενδιαφέρουν στο Velo-City 2019 απαιτείται καλή προετοιμασία, που προϋποθέτει προσεχτικό διάβασμα του προγράμματος, μιας και ο αριθμός τους είναι μεγάλος και οι περισσότερες εξελίσσονται την ίδια χρονική περίοδο, σε παράλληλες συνεδρίες.

 

Κείμενο: Aνδριανή Γόγολα, Πολιτικός Μηχανικός, MSc – Συγκοινωνιολόγος

 

Ευτυχώς οι εισηγήσεις της ολομέλειας του Velo-City 2019 δεν συμπίπτουν με άλλες δράσεις και έτσι θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε – μεταξύ άλλων – τον εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης για τις Μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον εκπρόσωπο του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της JUMP BIKES, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, ειδικούς διαφόρων ειδικοτήτων από εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα, κεντρικούς ή τοπικούς φορείς σχεδιασμού και διαχείρισης του αστικού χώρου, εκπροσώπους μη κυβερνητικών οργανώσεων για το ποδήλατο και το περιβάλλον, κλπ., να ανταλλάσσουν απόψεις και θα απαντούν σε ερωτήσεις των διοργανωτών και του κοινού για:

  • Την πόλη του μέλλοντος και την επίδραση των καινοτομιών και της τεχνολογίας στον αστικό τρόπο ζωής και μετακίνησης.
  • Την απαίτηση και τις δυσκολίες προσαρμογής πολιτικών και κανονισμών για την διαχείριση μιας πόλης στις καινοτομίες και τις τεχνολογικές δυνατότητες που πλέον είναι διαθέσιμες, όπως τα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα της JUMP BIKES, που διατίθενται μέσω της εφαρμογής της Uber, στη Νέα Υόρκη και τα ηλεκτροκίνητα πατίνια που τόσο μας απασχολούν κι εμάς στην Ελλάδα τελευταία.
  • Την σημασία της ευτυχίας και της υγείας για την ευημερία των ανθρώπων, των κοινωνιών, των πόλεων και των οικονομιών.
  • Το δίλημμα μεταξύ διαχωρισμένων (αποκλειστικών) υποδομών ποδηλάτου και της συνύπαρξης των ποδηλάτων με την μηχανοκίνητη κυκλοφορία στον αστικό χώρο. Την αναγκαιότητα διασφάλισης ασφαλών διαδρομών, για τις ολοένα μεγαλύτερες σε μήκος μετακινήσεις με ποδήλατο, μέσω περιοχών πρασίνου ή αξιοποιώντας εγκαταλειμμένες υποδομές (π.χ. τρένων).
  • Το πώς ο ποδηλατικός τουρισμός μπορεί να αποτελέσει λύση για κορεσμένους, δημοφιλείς προορισμούς και να συμβάλλει στην άρση της εποχικότητας, προστατεύοντας το περιβάλλον και ενισχύοντας τις τοπικές οικονομίες., 
  • Μεθόδους και καλές πρακτικές για τη συνέργεια του ποδηλάτου με άλλους τρόπους μετακίνησης για την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης.

 

Velo-City 2019
Πατήστε τη φωτό για το Video του Velo-City

 

Το Velo-City 2019 και η ελληνική πραγματικότητα

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα, σχετικά με όσα μας απασχολούν στην Ελλάδα, που εντοπίστηκαν στο πρόγραμμα, είναι:

  • Η συνύπαρξη των ποδηλάτων και των πεζών με τα αυτοκινούμενα οχήματα και οι ερευνητικές/τεχνολογικές εξελίξεις για την ασφάλεια των πρώτων.
  • Ο σχεδιασμός ποδηλατικών υποδομών φιλικών προς τα παιδιά, ώστε να ενισχυθούν οι μετακινήσεις προς/από το σχολείο. Δύο εισηγήσεις από το Μεξικό  ,  , μία από τη νότια Ισπανία και μια ολόκληρη συνεδρία αφιερωμένη στα παιδιά και τη χρήση του ποδηλάτου.
  • Η ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου σε μετακινήσεις πριν/μετά τη μετακίνηση με τρένο. Αλλά και παραδείγματα από τη συνέργεια του ποδηλάτου με άλλα ΜΜΜ.
  • Μπορεί (και πώς;) η χρήση του ποδηλάτου να συμβάλλει: 
    • στην ενσωμάτωση μεταναστών στην Γερμανία;
    • στην κοινωνική ένταξη σε μια πόλη με υψηλή εγκληματικότητα στην Βραζιλία;
    • στη βελτίωση της κοινωνικής θέσης της γυναίκας στην Τουρκία, την Ιρλανδία και αλλού;
    • στην βελτίωση της υγείας των ενηλίκων στην Ιρλανδία;
    • Το μέλλον του ποδηλάτου στην εποχή της μικροκινητικότητας. Η συνύπαρξη ποδηλάτων, πεζών και πατινιών στον αστικό χώρο.
    • Η συμβολή του ποδηλάτου στην εφοδιαστική (cycle logistics) – Συμπεράσματα από εταιρείες διανομής, οικογένειες και μεμονωμένους κατόχους ποδηλάτων φορτίου (cargo bikes). Καθώς και μία ολόκληρη συνεδρία αποκλειστικά για τα ποδήλατα φορτίου και τον τρόπο που μπορούν να αλλάξουν τις λειτουργίες μιας πόλης.
    • Η αλλαγή της νοοτροπίας των πολιτών σε ό,τι αφορά την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις τους., 
    • Οι διαφορές στη νομοθεσία σε σχέση με την χρήση του ποδηλάτου και τον σχεδιασμό υποδομών στις ευρωπαϊκές χώρες. Πώς και αν η νομοθεσία συμβάλλει στην προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου.
    • Μια παγκόσμια έρευνα για το αν το ποδήλατο είναι χιπστεριά (!) ή ένα μέσο μετακίνησης για όλους.
    • Παραδείγματα καλών και κακών πρακτικών από την Ευρώπη για την στάθμευση των ποδηλάτων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις διασταυρώσεις
    • Τα συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων και συμπεράσματα από την λειτουργία τους σε mega-πόλεις. Άλλα παραδείγματα σχετικά με το διαμοιρασμό και τις μετακινήσεις.

Τα παραπάνω θέματα, ειλικρινά, αποτελούν μια σύντομη απαρίθμηση όσων μας κέντρισαν την προσοχή από το φετινό πρόγραμμα του Velo City.

Παρατέθηκαν με μοναδικό στόχο να καταδείξουν πόσο ευρύ είναι το θέμα της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης, πόσες διαφορετικές πτυχές της ζωής, της επιστήμης, της οικονομίας, της τεχνικής αφορά και για ποιο λόγο κύρια όσοι ασχολούνται με πολιτικές, έργα και επιχειρηματικής φύσης δραστηριότητες σχετικές με το ποδήλατο, θα ωφεληθούν αν το παρακολουθήσουν.

Εδώ μπορείτε να αναζητήσετε το πλήρες πρόγραμμα του Velo-City 2019.

Δείτε επίσης

O Simon Yates νικητής για δεύτερη φορά, σε εταπ, στο TDF

O Simon Yates κέρδισε το 15ο ετάπ αλλά η εμφάνιση του Thibaut Pinot ήταν εξαιρετική ...

Thibaut Pinot

Η γαλλική σημαία κυματίζει ξανά στο ιστορικό Tourmalet

O Thibaut Pinot νικητής του 14ου ετάπ του Γύρου Γαλλίας Το τρίτο του ετάπ κερδίζει ...

Alaphilippe

Ο Julian Alaphilippe κάνει και πάλι τους Γάλλους περήφανους

Εκπληκτική παρουσία και φέτος από τον Julian Alaphilippe Ο πρώτος γάλλος εδώ και τρεις δεκαετίες ...

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest