Home | MBIKE BLOGS | Velo-city 2019: H 1η ημέρα
Velo-city 2019
Το Velo-City 2019 ξεκινά!

Velo-city 2019: H 1η ημέρα

Παρακολουθούμε το Velo-city 2019 και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας

Το μεγαλύτερο συνέδριο για το ποδήλατο στον κόσμο – το Velo-city 2019 – άνοιξε τις πύλες του και είμαστε ευτυχείς που και φέτος βρισκόμαστε εδώ και το παρακολουθούμε!

Ξεκίνησε σήμερα, στο συνεδριακό κέντρο του Δουβλίνου, το παγκόσμιο συνέδριο για το ποδήλατο, Velo-City, που διοργανώνει καθε χρόνο, σε διαφορετική πόλη του κόσμου, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (European Cyclists’ Federation) σε συνεργασία με τον τοπικό δήμο και τους φορείς για το ποδήλατο.

Το ενδιαφέρον με τη διοργάνωση του Velo-city 2019 στο Δουβλίνο είναι ότι πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά διοργάνωση του συνεδρίου στη συγκεκριμένη πόλη. 

Η προηγούμενη πραγματοποιήθηκε το 2005 και αποτέλεσε την αφετηρία για το σχεδιασμό και την υλοποίηση υποδομών (λωρίδες ποδηλάτου, θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων) και συνοδών έργων (σήμανση και σηματοδότηση) και την διάθεση στους κατοίκους και τους επισκέπτες υπηρεσιών, όπως τα κοινόχρηστα ποδήλατα.

 

Κανείς δεν είναι «ενθουσιασμένος» με τις ποδηλατικές υποδομές στο Δουβλίνο – αλλά υπάρχουν!

 

Από νωρίς το πρωί, ομιλητές, κοινό, εκθέτες, διοργανωτές και εθελοντές, άλλοι ήταν ήδη στη θέση τους και άλλοι προσέρχονταν, με την καλύτερή τους διάθεση για ένα 4ήμερο γνώσης, δικτύωσης και αναψυχής.

Η πόλη του μέλλοντος

Στην 1η συνεδρίαση της ολομέλειας του Velo-city 2019, με τίτλο «Η πόλη του μέλλοντος» ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις – συγκλίνουσες ως επί το πλείστον.

Η πιο ενδιαφέρουσα ομιλία ήταν κατά τη γνώμη μου αυτή του συμβούλου του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, υπεύθυνου για την καινοτομία, Philippe Crist, ο οποίος έθιξε θέματα που αφορούν το πώς η τεχνολογία (είτε πρόκειται για τα αυτοκινούμενα οχήματα και τα ηλεκτρικά πατίνια, είτε για εφαρμογές στο κινητό τηλέφωνο) πρόκειται να επηρεάσει τους τρόπους μετακίνησης (ως προς τα διαθέσιμα μέσα), τις επιλογές μας: “τελικά πόσες φορές θέλουμε κάτι διαφορετικό από τις επιλογές που έχουν προβλέψει οι έξυπνες τεχνολογικές εφαρμογές για εμάς;» αναρωτήθηκε και τις ελευθερίες μας: «τί σημαίνει να ξέρουν οι λίγες, ισχυρές εταιρίες πληροφορικής τα πάντα για εμάς; Είναι η ευκολία, ελευθερία; » ρώτησε ρητορικά. Όλα αυτά τα ερωτήματα τα συνόδευσε από απεικονίσεις των ευφυών συστημάτων που χρησιμοποιούν τα αυτοκινούμενα οχήματα, όπου κυριαρχούν σύμβολα για την συνδεσιμότητα και την επικοινωνία, ενώ λείπουν οι άνθρωποι!

 

Velo-city 2019

 

Αίσθηση προκλήθηκε από την παρατήρησή του ότι η αναζήτηση φωτογραφιών στην Google για το θέμα της συνεδρίας (the city of the future) δίνει ως αποτέλεσμα τεράστιου όγκου και φουτουριστικού σχεδιασμού (αν είναι αρχιτεκτονικά δόκιμος ο όρος) κτήρια και καλοσχεδιασμένους, άνετους δημόσιους χώρους, οι οποίοι όμως έχουν ελάχιστους ανθρώπους, οι δρόμοι είναι σχεδόν άδειοι από μέσα μετακίνησης και όπου απεικονίζεται ποδηλάτης, είναι συνήθως άνδρας (όπως η πλειοψηφία των policy makers και αυτών που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τις πόλεις και τις υποδομές τους) και φορά κράνος, λες και το ποδήλατο είναι επικίνδυνο.

Διευκρίνιση: Είναι βασική θέση της ECF και των περισσότερων συνειδητοποιημένων ποδηλατών – όπως ο Crist – ότι η μηχανοκίνητη κυκλοφορία είναι επικίνδυνη για όσους μετακινούνται με ποδήλατο, άρα τα μέτρα και οι περιορισμοί για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας πρέπει να αφορούν τα άλλα μέσα μεταφοράς και όχι το ποδήλατο. 

«Είναι τόσο αποστειρωμένο το μέλλον των ανθρώπων, όπως απεικονίζεται στις φωτογραφίες που προμηνύουν το μέλλον των πόλεων;» αναρωτήθηκε και μαζί του όλοι όσοι παρακολουθούσαμε.

Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με την τεκμηρίωση της άποψης ότι το ποδήλατο συμπεριλαμβάνεται στα μέσα μετακίνησης του μέλλοντος, γιατί προστατεύει το περιβάλλον, είναι ευχάριστος τρόπος μεταφοράς, μας συνδέει με την το αστικό περιβάλλον και τους άλλους ανθρώπους και μας παρέχει αίσθηση ελευθερίας. Έτσι, λοιπόν, όσο ο άνθρωπος παραμένει ενεργός και ελεύθερος χρειάζεται, σήμερα και στο μέλλον, όλα όσα προσφέρει το ποδήλατο.

 

 

Στη συζήτηση που ακολούθησε (με διακεκριμένους στο αντικείμενό τους συνομιλητές από τη Δανία, την Αγγλία, την Ουγκάντα και την Ιρλανδία) έγινε η παρατήρηση ότι οι πόλεις του μέλλοντος, έτσι όπως απεικονίζονται, δεν μοιάζουν βιώσιμες και οι σχεδιαστές θα πρέπει να λαμβάνουν περισσότερο υπόψη τις λειτουργίες και τις ανάγκες αυτών που ζουν στις πόλεις.

Οι φράσεις «those who plan a city should be the ones living in the city» και «infrastructure should be a social construction not only a technical one» εντυπωσίασαν και κέρδισαν το θερμό χειροκρότημα του κοινού και των συνομιλητών του συμβούλου του ΟΟΣΑ.

Στο σύνολό της η ομιλία του Crist και τα σχόλια που την ακολούθησαν αποτέλεσαν αναφορά σε πολλές άλλες ομιλίες, καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας, σηματοδοτώντας μια αλλαγή στην ατζέντα του συνεδρίου. Η αλλαγη αυτή αφορά στο ρόλο της τεχνολογίας ως σημαντικής παραμέτρου εξελίξεων σε σχέση με τις μετακινήσεις, που δεν έχουμε ακόμη τα εργαλεία και την ετοιμότητα να την προλάβουμε – «transportation became sexy since the IT geeks discovered it», ειπώθηκε μεταξύ άλλων με σχετική αγανάκτηση!

 

Το συνεδριακό κέντρο όπου πραγματοποιείται το Vel-city 2019

Δείτε επίσης

O Simon Yates νικητής για δεύτερη φορά, σε εταπ, στο TDF

O Simon Yates κέρδισε το 15ο ετάπ αλλά η εμφάνιση του Thibaut Pinot ήταν εξαιρετική ...

Thibaut Pinot

Η γαλλική σημαία κυματίζει ξανά στο ιστορικό Tourmalet

O Thibaut Pinot νικητής του 14ου ετάπ του Γύρου Γαλλίας Το τρίτο του ετάπ κερδίζει ...

Alaphilippe

Ο Julian Alaphilippe κάνει και πάλι τους Γάλλους περήφανους

Εκπληκτική παρουσία και φέτος από τον Julian Alaphilippe Ο πρώτος γάλλος εδώ και τρεις δεκαετίες ...

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest