Στο δρόμο για τους Ολυμπιακούς
Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Spark στην Ελβετία, παρέα με τον… Thomas Frischknecht!
Είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε το «μεγαλύτερο» σε διαδρομή και λάστιχο Spark Plus πριν την επίσημη παρουσίαση των ποδηλάτων, σε μία γρήγορη βόλτα στα γύρω μονοπάτια.Tο Spark, με την εξέλιξη που δέχτηκε, άνοιξε νέους ορίζοντες στη χρήση του ποδηλάτου ανεξάρτητα από τη διαδρομή που έχουμε στη διάθεσή μας.
Το μοντέλο με τις αναρτήσεις των 130 χιλιοστών κατέβαινε τα μονοπάτια με τις ατελείωτες ρίζες με απίστευτο έλεγχο και κατευθυντικότητα.
Σκαρφάλωνε εντυπωσιακά λόγω του Plus ελαστικού και του χαμηλού βάρους, ενώ η tuned έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας προσέφερε high end περιφερειακά όπως οι αναρτήσεις της Fox, το νέο πτυσσόμενο παλουκόσελο Transfer και η σειρά Eagle της Sram με τα 12 πίσω γρανάζια που όλα μαζί έδιναν «άλλο νόημα» σε κάθε πεταλιά!
Στην πρώτη τεχνική παρουσίαση κατάλαβα τι έκανε το νέο πλαίσιο ξεχωριστό και μας αποκαλύφθηκαν λεπτομέρειες που δεν ξεχώριζες σε μία πρώτη, γρήγορη ματιά στο βουνό, η οποία ήταν πραγματικά μια σφαλιάρα απόλαυσης !
Τεχνικές λεπτομέρειες
Όλες οι αλλαγές στα νέα Spark και Scale ξεκίνησαν με στόχο τη νίκη στους Ολυμπιακούς αγώνες του Ρίο. Οι δύο βασικοί στόχοι στην εξέλιξη των πλαισίων ήταν το χαμηλό βάρος και η απορρόφηση κραδασμών σε συνδυασμό με την απαίτηση των αθλητών για περισσότερη ακαμψία στο πετάλι.
Οι σκελετοί χτίστηκαν με τη βοήθεια προγράμματος σε υπολογιστές. Τα πλαίσια φορτίζονται τοπικά με δυνάμεις ταυτόσημες με αυτές που ασκούνται κατά την οδήγηση και με αυτόν τον τρόπο αποφασίζεται, πού θα υπάρχει ενίσχυση για περισσότερη ακαμψία και αντοχή ή οικονομία στο υλικό για χαμηλότερο βάρος και άνεση.
Τα Spark και Scale αν αφαιρέσεις το κομμάτι του πίσω αμορτισέρ και του λινκ είναι ακριβώς ίδια σε σχεδιασμό και γεωμετρία. Τραβώντας μία διαγώνια τομή που ξεκινάει από το κούτελο και καταλήγει στον πίσω άξονα το πλαίσιο χωρίζεται σε δύο ζώνες, την πάνω της άνεσης (οριζόντιος σωλήνας, ντίζα σέλας και seatstays) και την κάτω της ακαμψίας (κάθετος σωλήνας, μεσαία τριβή, chainstays).
Και τα δύο μοντέλα Spark και Scale επωφελούνται από το boost standard με τους μεγαλύτερους άξονες εμπρός και πίσω. Τα χιλιοστά είναι πολύτιμα και προσφέρουν καλύτερο χώρο για τα γρανάζια μπροστά ενώ οι εκδόσεις με 1Χ σύστημα μετάδοσης διαφέρουν από τις 2Χ αφού υπάρχει περισσότερος χώρος για υλικό! O xώρος αυτός χρησιμοποιείται για παχύτερο σωλήνα σέλας στην περιοχή της μεσαίας τριβής του 1Χ Scale RC και παχύτερο πιο άκαμπτο τρίγωνο στα chainstays του Scale RC.
Στο χώμα θα λάμψει η αλήθεια!
Οδήγηση για κάθε γούστο λοιπόν και επέλεξα για αρχή να οδηγήσω το Spark 900 Premium με τα 120 mm διαδρομής, το πτυσσόμενο παλουκόσελο και το εμπρός σασμάν στη διάθεσή μου.
Aναρτήσεις Kashima αέρος από τη Fox και μετάδοση XTR 2×11 σε συνδυασμό με το υπερεξελιγμένο carbon πλαίσιο έκαναν την ανάβαση παιχνιδάκι.
Όλα μικρά κάτω από τον τροχό των 29 ιντσών, ρίζες πέτρες και τρύπες έγιναν μικρά εμπόδια στα κατηφορικά μονοπάτια, ενώ αν τα πόδια και η καρδιά σου το γούσταραν μπορούσες να κρατήσεις καλούς ρυθμούς σε όλο το μήκος της μπλε διαδρομής.
Στην ανοιχτή λειτουργία, οι τροχοί απορροφούσαν κάθε ανωμαλία και διατηρούσαν ιδανική επαφή με το έδαφος αλλά αυτό που πραγματικά εντυπωσίαζε ήταν η συμπεριφορά του νέου πλαισίου. Ακαμψία και άνεση σε όλο της το μεγαλείο! Οι πληροφορίες και η σταθερότητα που σου περνούσε το κάτω μέρος του πλαισίου σε συνδυασμό με την άνεση του πάνω μέρους, έκαναν αυτό το μέγεθος ανάρτησης και την έκδοση 27.5 το νέο μου αγαπημένο ποδήλατο μέχρι που οδήγησα το Spark 700 Plus tuned στο bikepark και την κορυφή του βουνού. Όλα καλά με την παραδοσιακή διάσταση 2.3 αλλά στις ρίζες το Plus δεν πιάνεται. ΑΛΛΟ ΚΡΑΤΗΜΑ!
Spark Plus
To Spark Plus γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στη σειρά Genius και τα πιο ανηφορίστικα Spark 120mm. Τα ελαστικά διάστασης 2.8 έχουν το ιδανικό μέγεθος για κάθε είδους ανηφόρα αφού δεν έχει «βαριά» αίσθηση σε δρόμους με μεγάλη κλίση ή πατημένους χωματόδρομους με μεγάλη διάρκεια. Αντίθετα, το κράτημα στην κατηφόρα και την πιο επιθετική οδήγηση είναι πραγματικά έτη φωτός καλύτερο!
Το μοντέλο Spark 700 Plus Ultimate που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ήταν εξοπλισμένο με αναρτήσεις από τη Fox, πλαίσιο με όλα τα χαρακτηριστικά που αναφέραμε το οποίο σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες διαδρομές σου έδινε αυτοπεποίθηση να κάνεις πολύ μεγαλύτερα πράγματα, πτυσσόμενο παλουκόσελο Fox Transfer, σύστημα μετάδοσης 1×12 Sram Eagle, τα νέα φρένα Sram Level ultimate και τροχούς Syncros.
H μόνη διαφορά του Spark Plus είναι η διαδρομή 130mm του πίσω τροχού και τα Plus ελαστικά.
Αυτά και μόνο ήταν αρκετά για να κινηθώ σε πραγματικά απαγορευτικές ταχύτητες σε μονοπάτια που πολλές φορές οδηγούσα για πρώτη φορά! Το λάστιχο δε λέει να γλιστρήσει με τίποτα πουθενά και η μεγαλύτερη διαδρομή θέλει να χώσεις μεγάλα πράγματα για να χρησιμοποιηθεί όλη. Έτσι…. πήγα μια βόλτα στο bikepark, πήρα φόρα, πολύ φόρα και πήδηξα μεγάλα άλματα, ενώ το Spark δεν είπε όχι στο τεράστιο wallride που ήταν εκεί στημένο για ποδήλατα downhill διπλής ανάρτησης. Το ότι δεν έπεσα τις μέρες των τεστ μου φάνηκε εντυπωσιακό, δεδομένου ότι οι ρυθμοί οδήγησης μόνο για τεστ δεν ήταν!
Τις δύο τελευταίες ημέρες φύγαμε από τις σηματοδοτούμενες διαδρομές και με λιφτ ανεβήκαμε στα 2500 μέτρα μαζί με οδηγούς θρύλους όπως ο «Frischie» Thomas Frischknecht Πρωταθλητής κόσμου σε XC και Marathon με πολλά μετάλλια στην πλάτη του και ο Holger Meyer οδηγός WC downhill των 90’s.
Στο μεγάλο υψόμετρο τα μονοπάτια ήταν πετρώδη με κομμάτια που έπιανες και 60χλμ./ώρα, ροή και γρήγορες στροφές, ενώ οι ρίζες έκαναν την εμφάνισή τους όσο κατέβαινες. Προσθέστε σε αυτό δύο 10 λέπτα απότομης ανηφόρας σε terrain με χαλίκι και έχουμε την τέλεια δοκιμασία για το Spark Plus.
Στην ανηφόρα με τις αναρτήσεις στο Traction mode το Spark σκαρφάλωνε σταθερά με τρομερή άνεση και ευελιξία, εκεί που ήταν εξαίσιο όμως ήταν η κατηφόρα. Συμπεριφερόταν σαν δικό μου ποδήλατο! Τρομερό κράτημα, τρομερή υποστήριξη από τις αναρτήσεις της Fox και σταθερή συμπεριφορά που θύμιζε πολύ μεγαλύτερο ποδήλατο από αυτό που είναι!
Το μόνο που παρέδωσε τα όπλα ήταν ένα ελαστικό της Maxxis που διαλύθηκε σε μία πέτρα που θα έσκιζε και θώρακα Mithril!
Όλα καλά όμως, ειδικά όταν αλλάζεις λάστιχο με έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή και έχεις την ευκαιρία να τσουλήσεις το υπόλοιπο μονοπάτι μόνο μαζί του!
Οι εκδόσεις των ποδηλάτων είναι :
Spark RC 100mm 27.5& 29 (4 μοντέλα ΗΜΧ SL & HMX carbon)
Spark 120mm 27.5 & 29 (10 μοντέλα ΗΜF & alloy)
Spark Plus 130mm 27.5 ( 4 μοντέλα ΗΜΧ/ΗΜF/alloy)