Καλύτερη από ποτέ!
Στις αυστριακές Άλπεις, στην πόλη Kirchberg, έγινε η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση – ταυτόχρονα με αυτήν στη Γαλλία – της ολοκαίνουργιας σειράς Dura Ace R9100. To ΜBike ήταν φυσικά εκεί, όχι μόνο για να παρακολουθήσει την παρουσίαση, αλλά και να δοκιμάσουμε πρώτοι, τη λειτουργία της νέας σειράς!
Στόχος των ανθρώπων της ιαπωνικής εταιρείας ήταν να δημιουργήσουν μία σειρά που θα μπορεί να μεγιστοποιήσει τη δύναμη που παράγει ο αναβάτης, ελαχιστοποιώντας τις ενεργειακές απώλειες στη μετάδοση.Οι μεγαλύτερες ενεργειακές απώλειες προέρχονται από τον δισκοβραχίονα. Η Shimano φημίζεται για τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας που παρέχουν οι δισκοβραχίονές της – και ειδικά της Dura Ace που ανέκαθεν αποτελούσαν πρότυπο.
Ο καινούργιος δισκοβραχίονας διαθέτει φαρδύτερα μπράτσα, ενισχυμένα στο επάνω τους σημείο όπου ασκείται η μεγαλύτερη πίεση κατά το πεταλάρισμα, ώστε να μεταφέρει ακόμα πιο αποδοτικά την παραγόμενη δύναμη. Καινούργιας σχεδίασης είναι και o εξωτερικός δίσκος HOLLOWGLIDE που ενισχύει την ακαμψία και βελτιώνει τη λειτουργία του εμπρόσθιου σασμάν. Eπίσης, το βάρος του καινούργιου δισκοβραχίονα είναι κατά 7 γραμμάρια ελαφρύτερο από αυτό του προηγούμενου Dura Ace 9000.
Βελτιωμένη είναι και η λειτουργία των σασμάν. Το εμπρόσθιο διαθέτει απλούστερη σχεδίαση με ενσωματωμένο ρυθμιστή και μία μόνο βίδα για τη ρύθμιση του εξωτερικού ορίου. Επίσης, η δρομολόγηση του συρματόσχοινου είναι πολύ πιο εύκολη με μία μόνο θέση. Το βάρος του ανέρχεται μόλις στα 69γρ.
Στο οπίσθιο σασμάν, η Shimano έχει επιλέξει direct mount σχεδίαση με χαμηλότερο προφίλ και με την εφαρμογή της τεχνολογίας Shimano Shadow RD, από την XTR, οι αλλαγές γίνονται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και ευκολία. Επανασχεδιασμένος είναι και ο «κόκορας», με ελαφρώς αυξημένο μήκος, για να μπορεί να λειτουργήσει με την καινούργια κασέτα 11-30t. Tο βάρος του οπίσθιου σασμάν ανέρχεται στα 158γρ.
Η κασέτα διατηρεί τη σχεδίαση με 5 τιτανίου γρανάζια, carbon carrier και έξι ατσάλινα και θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα «πατήματα» από 11-23 μέχρι 11-30t.
Αισθητά βελτιωμένη είναι και η σχεδίαση των λεβιεδομανέτων. Η εργονομία έχει βελτιωθεί περαιτέρω και η λειτουργία στις αλλαγές των ταχυτήτων είναι ακόμα πιο ακριβής και άμεση.
Eκεί όμως που οι Ιάπωνες ξεπέρασαν τον εαυτό τους, είναι στα νέα φρένα! Τα καλύτερα φρένα που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα! Η αίσθηση στη λειτουργία τους είναι καταπληκτική και η απόδοση κατά το φρενάρισμα ξεπερνάει κάθε προσδοκία! Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Shimano, η νέα σχεδίαση – συνδυαστικά με την προσθήκη booster (μίας μεταλλικής γέφυρας που ενισχύει την ακαμψία) – μειώνει το flex σε ποσοστό 43%, συγκριτικά με τα προηγούμενα φρένα Dura Ace 9000. Eπίσης, αυτή η σχεδίαση προσφέρει και περισσότερο χώρο για το ελαστικό, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η χρήση έως και 28c.