Home | Αρχική | Δοκιμάζουμε πρώτοι τη νέα Dura Ace R9100

Δοκιμάζουμε πρώτοι τη νέα Dura Ace R9100

Καλύτερη από ποτέ!

Στις αυστριακές Άλπεις, στην πόλη Kirchberg, έγινε η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση –  ταυτόχρονα με αυτήν στη Γαλλία –  της ολοκαίνουργιας σειράς Dura Ace R9100. To ΜBike ήταν φυσικά εκεί, όχι μόνο για να παρακολουθήσει την παρουσίαση, αλλά και να δοκιμάσουμε πρώτοι, τη λειτουργία της νέας σειράς!

Στόχος των ανθρώπων της ιαπωνικής εταιρείας ήταν να δημιουργήσουν μία σειρά που θα μπορεί να μεγιστοποιήσει τη δύναμη που παράγει ο αναβάτης, ελαχιστοποιώντας τις ενεργειακές απώλειες στη μετάδοση.
Οι μεγαλύτερες ενεργειακές απώλειες προέρχονται από τον δισκοβραχίονα. Η Shimano φημίζεται για τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας που παρέχουν οι δισκοβραχίονές της – και ειδικά της Dura Ace που ανέκαθεν αποτελούσαν πρότυπο.

IMG_0904

Ο καινούργιος δισκοβραχίονας διαθέτει φαρδύτερα μπράτσα, ενισχυμένα στο επάνω τους σημείο όπου ασκείται η μεγαλύτερη πίεση κατά το πεταλάρισμα, ώστε να μεταφέρει ακόμα πιο αποδοτικά την παραγόμενη δύναμη. Καινούργιας σχεδίασης είναι και o εξωτερικός δίσκος HOLLOWGLIDE που ενισχύει την ακαμψία και βελτιώνει τη λειτουργία του εμπρόσθιου σασμάν. Eπίσης, το βάρος του καινούργιου δισκοβραχίονα είναι κατά 7 γραμμάρια ελαφρύτερο από αυτό του προηγούμενου Dura Ace 9000.

IMG_0905

O δισκοβραχίονας θα είναι διαθέσιμος με 5 «πατήματα»: 50-34t, 52-36t, 53-39t, 54-42t και 55-42t και σε 7 διαστάσεις, από 165 μέχρι 180 χιλιοστά. Το βάρος του ανέρχεται στα 609γρ. (50-34t), 621γρ. (53-39t).

IMG_0898

Βελτιωμένη είναι και η λειτουργία των σασμάν. Το εμπρόσθιο διαθέτει απλούστερη σχεδίαση με ενσωματωμένο ρυθμιστή και μία μόνο βίδα για τη ρύθμιση του εξωτερικού ορίου. Επίσης, η δρομολόγηση του συρματόσχοινου είναι πολύ πιο εύκολη με μία μόνο θέση. Το βάρος του ανέρχεται μόλις στα 69γρ.

IMG_0902

Στο οπίσθιο σασμάν, η Shimano έχει επιλέξει direct mount σχεδίαση με χαμηλότερο προφίλ και με την εφαρμογή της τεχνολογίας Shimano Shadow RD, από την XTR, οι αλλαγές γίνονται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και ευκολία. Επανασχεδιασμένος είναι και ο «κόκορας», με ελαφρώς αυξημένο μήκος, για να μπορεί να λειτουργήσει με την καινούργια κασέτα 11-30t. Tο βάρος του οπίσθιου σασμάν ανέρχεται στα 158γρ.

Η κασέτα διατηρεί τη σχεδίαση με 5 τιτανίου γρανάζια, carbon carrier και έξι ατσάλινα και θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα «πατήματα» από 11-23 μέχρι 11-30t.

Αισθητά βελτιωμένη είναι και η σχεδίαση των λεβιεδομανέτων. Η εργονομία έχει βελτιωθεί περαιτέρω και η λειτουργία στις αλλαγές των ταχυτήτων είναι ακόμα πιο ακριβής και άμεση.

Eκεί όμως που οι Ιάπωνες ξεπέρασαν τον εαυτό τους, είναι στα νέα φρένα! Τα καλύτερα φρένα που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα! Η αίσθηση στη λειτουργία τους είναι καταπληκτική και η απόδοση κατά το φρενάρισμα ξεπερνάει κάθε προσδοκία! Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Shimano, η νέα σχεδίαση – συνδυαστικά με την προσθήκη booster (μίας μεταλλικής γέφυρας που ενισχύει την ακαμψία) – μειώνει το flex σε ποσοστό 43%, συγκριτικά με τα προηγούμενα φρένα Dura Ace 9000. Eπίσης, αυτή η σχεδίαση προσφέρει και περισσότερο χώρο για το ελαστικό, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η χρήση έως και 28c.

IMG_0906

H πρώτη μας εμπειρία με την καινούργια σειρά Dura Ace R9100 ήταν πολύ θετική, με τη λειτουργία των φρένων και των λεβιεδομανέτων να κλέβουν την παράσταση. Ανυπομονούμε να τη δοκιμάσουμε επι ελληνικού εδάφους και να περάσουμε περισσότερο χρόνο μαζί της, για να αξιολογήσουμε αναλυτικότερα την απόδοση και τη λειτουργιά της.
Περισσότερες πληροφορίες: www.shimano.com
Αντιπρόσωπος: www.bikesworld.gr

 

Δείτε επίσης

Carapaz

O Richard Carapaz εκτός Vuelta a Espana

Δεν θα συμμετάσχει στη Vuelta o Carapaz λόγω τραυματισμού Ο ανηφορίστας από το Εκουαδόρ κι ...

Vuelta

O sir Bradley Wiggins μας δίνει τις προβλέψεις του για τη Vuelta 2019

Ο cycling expert του Eurosport Bradley Wiggins δίνει τα προγνωστικά του για τη Vuelta Νικητής ...

Cargo Bike

Σε ανοδικές τάσεις η αγορά των Cargo Bike στην Ευρώπη

Τα Cargo Bike κερδίζουν έδαφος Με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις να προσπαθούν να περιορίσουν την ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest