Home | MBIKE BLOGS | Το 2022 θα είναι μια χρονιά σταθμός για τα e Bikes

Το 2022 θα είναι μια χρονιά σταθμός για τα e Bikes

Θα είναι το 2022 η χρονιά των e bikes στην Ελλάδα;

Η αύξηση των πωλήσεων στα ποδήλατα μέσα στην εποχή της πανδημίας ήταν αληθινά εντυπωσιακή. Ακόμα πιο εντυπωσιακή όμως ήταν η αύξηση πωλήσεων των e Bikes!

Παρά τα μεγάλα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, η αγορά ποδηλάτου έδωσε μεγάλη βαρύτητα στην αγορά των e Bikes, βλέποντας ακριβώς πως η ζήτηση ξεπερνούσε κάθε πρόβλεψη!
Η αύξηση του κόστους μετακίνησης και η τρομαχτική αύξηση της βενζίνης μέσα στο 2022, αναμένεται πως θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στη συγκεκριμένη αγορά καθώς, τα e Bikes προσφέρουν έναν σαφώς πιο οικονομικό, ευχάριστο, προσιτό και τελικά «λογικό» τρόπο αστικής μετακίνησης!

e bikes

E Bike για αναψυχή ή μετακίνηση;

Παρόλο που ακόμα το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων e Bikes αφορά σε ποδήλατα αναψυχής, η διαφορά ανάμεσα στις πωλήσεις ποδηλάτων αναψυχής και μετακίνησης φαίνεται πως μειώνεται με τη μετακίνηση να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής αγοράς, το μεγαλύτερο ποσοστό αλλαγής αυτής της συμπεριφοράς το συναντάμε σε τρεις χώρες: Γερμανία, Ολλανδία και Βέλγιο.
Πιστεύουμε πως η μεγάλη αύξηση της βενζίνης θα οδηγήσει περισσότερους πολίτες στην επιλογή ενός e Bike ως μέσου καθημερινής μετακίνησης, φυσικά όπου αυτό είναι εφικτό εξαιτίας και των υποδομών.
Ειδικά για την Ολλανδία, το 2021 ήταν η χρονιά που τα e Bikes ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα συμβατικά ποδήλατα, φτάνοντας σε ένα ποσοστό 52% όλων των ποδηλάτων που πουλήθηκαν στη χώρα.
Στη Γερμανία, ο συνολικός αριθμός e Bikes που πουλήθηκαν το 2019 ήταν περίπου 1.3 εκ, το 2020 έφτασαν τις 1.9 εκ. μονάδες ενώ το 2021 ξεπέρασαν τις 2 εκ. μονάδες. Αξίζει εδώ να προσθέσουμε πως το 2011, δηλαδή μόλις 11χρόνια πριν, ήταν μόλις 310.000 μονάδες!

 

 

e bikes

Ποια είναι η μέση τιμή πώλησης e Bike;

Περίπου το 1/3 των πωλήσεων αφορά η κατηγορία τιμής γύρω στα 1500 ευρώ, όμως η κατηγορία από τα 2.500 ως τις 4.000 ευρώ – δηλαδή μέση προς υψηλή – φαίνεται πως κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στη μεσοϋψηλή κατηγορία παρατηρήθηκε στη Γερμανία και ήταν της τάξης του 12%. Στη Γερμανία η μέση τιμή πώλησης ενός e Bike διαμορφώνεται περίπου στα 3.000 ευρώ και, ειδικά στα ποδήλατα άνω των 3.000 ευρώ, παρατηρήθηκε αύξηση 9% σε σχέση με το 2020.
Τα ποδήλατα με μέση τιμή έως τα 1.500 καλύπτουν περίπου το 35% των συνολικών πωλήσεων . Στην Ολλανδία η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με το 2020 ενώ στο Βέλγιο, η αντίστοιχη αύξηση ήταν 8%. Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθκε στο Βέλγιο στην κατηγορία 2.500 – 4.000 ευρώ, όπου έφτασε στο 11%!

 

 

Σημαντικές προοπτικές για το μέλλον

Όμως, παρά τις συνεχείς αυξήσεις στις πωλήσεις των e Bikes σε όλη την Ευρώπη, οι έρευνες δείχνουν πως ακόμη δεν είμαστε παρά μόνο στην αρχή! Η συνολική τάση της αγοράς σήμερα δείχνει πως όλο και περισσότεροι σκέφτονται σοβαρά την αγορά ενός ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση – είτε για μετακίνηση ή για αναψυχή. Και το ενδιαφέρον σε αυτό είναι πως πρόκειται για πολίτες που ως τώρα δεν χρησιμοποιούσαν ποδήλατο καθώς τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση λύνουν προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη μορφολογία του εδάφους, την έλλειψη φυσικής κατάστασης ή μικρά προβλήματα υγείας – για παράδειγμα σε γόνατα ή αρθρώσεις.

 

 

Η στροφή προς την παραγωγή στην Ευρώπη

Όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Πορτογαλικών Βιομηχανιών, η εξαγωγή ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση από την Πορτογαλία αυξήθηκε κατά 39% σε σχέση με το 2020! Συνολικά, ο τζίρος άγγιξε τα 600 εκ. ευρώ αφού από τα 427 εκ. το 2020, έφτασε στα 594 εκ. ευρώ το 2021!
Και για το 2022, οι Πορτογάλοι έχουν κάθε λόγο να είναι αισιόδοξοι για ακόμη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων.

Σημαντικός μοιάζει να είναι και ο ρόλος της Ρουμανίας στην παραγωγή e Bikes στην Ευρώπη καθώς η μονάδα που ξεκίνησε στην Τιμισοάρα τον Σεπτέμβριο του 2021 καταλαμβάνει έκταση 25.000m². H μονάδα ανήκει στην εταιρεία που αποτελεί συνεργάτη του Decathlon και η δυναμική της αγγίζει τις 3.500 μονάδες την ημέρα!

 

 

Το μέλλον των μπαταριών

Αυτό που ακόμα φαίνεται να απασχολεί τη διεθνή βιομηχανία είναι το μέλλον των μπαταριών. Ήδη η CONEBI (Confederation of the European Bicycle Industry) έχει τονίσει την ανάγκη για ασφαλείς, υψηλής ποιότητας μπαταρίες στην Ευρώπη. Με τον συνολικό αριθμό πωλήσεων e Bikes στην Ευρωπαϊκή αγορά να ξεπερνά τις 4.5 εκ. μονάδες, είναι απαραίτητη η ανάγκη για τη δημιουργία ενός πλαισίου αντιμετώπισης του θέματος των μπαταριών. Σύμφωνα με την CONEBI «Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο τεχνικό πλαίσιο για την επιδιόρθωση ή την ανακατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά ποδήλατα που να ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες των υπολοίπων εξαρτημάτων και να διασφαλίζει την εγγύηση της ποιότητας για τον καταναλωτή. Με αυτό το δεδομένο, οποιαδήποτε επισκευή ή ανακατασκευή μπαταρίας οδηγεί στην απώλεια τύπου έγκρισης και κατ’ επέκταση σε μη ασφαλείς συνθήκες λειτουργίας του ποδηλάτου».
Για την CONEBI προς το παρόν η μοναδική επιλογή είναι η απόκτηση μιας νέας, συμβατής και ακόμα καλύτερης ποιότητας μπαταρίας για το ποδήλατο όταν μια μπαταρία φτάσει στο τέλος της ζωής της. Σε κάθε περίπτωση, δεν αποκλείει την πιθανότητα δυνατότητας επισκευής στο μέλλον.

 

 

Ο αντίλογος…

Την ίδια στιγμή, η γαλλική εταιρεία Gouach συγκέντρωσε χρηματοδότηση 3.3 εκ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει το πρότζεκτ της για τη δημιουργία μιας νέας, eco friendly μπαταρίας που θα προσφέρει δυνατότητα επισκευής σε 10 μόλις λεπτά! Το σκεπτικό βασίζεται σε μια έρευνα της εταιρείας σύμφωνα με την οποία, το 80% των μερών μιας μπαταρίας που έχει φτάσει θεωρητικά στο τέλος της ζωής της είναι ακόμα λειτουργικά! Οι ιδρυτές της εταιρείας που παρουσίασε το πρώτο της σχέδιο το 2020, υποστηρίζουν πως τα φθαρμένα μέρη μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα και με ασφάλεια μειώνοντας με αυτό τον τρόπο σημαντικά το αποτύπωμα της βιομηχανίας μικροκινητικότητας – σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει και το 70%!

Παράλληλα, η Γερμανική Swobbee που προωθεί την ιδέα του «Battery as a service» και προσφέρει σταθμούς μπαταριών για όλα τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα, μόλις ανακοίνωσε την ύπαρξη νέου επενδυτή στην εταιρεία, με επένδυση ύψους 3 εκ. ευρώ, που θα βοηθήσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας τόσο στη Γερμανία όσο και σε κοντινές χώρες.

 

 

Η ελληνική πραγματικότητα

Στην Ελλάδα, τα e Bikes έχουν αρχίσει πλέον να μπαίνουν στη ζωή μας. Ξεκινώντας από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του ΥΠΕΝ – το οποίο έδωσε μια σημαντική ώθηση στη συγκεκριμένη αγορά και με ενέργειες όπως τα ΔΕΗ e Bike Festival, που προσφέρουν τη δυνατότητα στους Έλληνες πολίτες να γνωρίσουν καλύτερα τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση, η ελληνική αγορά αυξάνει με σταθερούς ρυθμούς.
Παράλληλα, έχουμε νέες επενδύσεις στο χώρο, όπως αυτή της Kosmoride, που κάνουν ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους στην αγορά του ηλεκτρικού ποδηλάτου, προσφέροντας λύσεις και υπηρεσίες που ως τώρα συναντούσαμε μόνο στον χώρο του αυτοκινήτου, ενώ προτείνουν μια σημαντική ποικιλία μοντέλων που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών.
Όμως και τα παραδοσιακά ποδηλατικά καταστήματα, σε όλη την Ελλάδα, διαθέτουν πλέον μία αξιόλογη γκάμα διαφορετικών ηλεκτρικών ποδηλάτων για τους πελάτες τους που όλο και περισσότερο ενδιαφέρονται για τη νέα τάση. Και φυσικά δεν λείπουν και τα ποδηλατικά καταστήματα που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα ηλεκτρικά καθώς και η παρουσία ηλεκτρικών ποδηλάτων σε μεγάλες αλυσίδες καταναλωτικών ειδών.

 

 

Τα ΔΕΗ e Bike Festival

Με πρωτοβουλία της ΔΕΗ, δημιουργήθηκε στην Ελλάδα, για πρώτη φορά, μία σειρά φεστιβάλ ηλεκτρικών ποδηλάτων, που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε τρεις ελληνικές πόλεις – τα Τρίκαλα, τη Λάρισα και την Κω – ενώ συνεχίζονται δυναμικά σε Καλαμάτα, Τρίπολη, Θεσσαλονίκη και Αθήνα τους επόμενους μήνες.

Πιο συγκεκριμένα το ΔΕΗ e Bike Festival θα βρεθεί στην Καλαμάτα το Σαββατοκύριακο 2-3 Απριλίου, στα Τρίκαλα στις 16-17 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη στις 21-21 Μαϊου και το τριήμερο 3-5 Ιουνίου στην Αθήνα!
Πρόκειται για φεστιβάλ κυρίως εκπαιδευτικού χαρακτήρα, που στόχο έχουν να επιτρέψουν στους πολίτες να γνωρίσουν από κοντά μια μεγάλη γκάμα μοντέλων – από τα πιο οικονομικά ως τα πιο ακριβά – δίνοντάς τους ταυτόχρονα την ευκαιρία να τα δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες!
Με περισσότερα από 50 ποδήλατα, το ΔΕΗ e Bike Festival αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή της νέας αυτής πρότασης πράσινης μετακίνησης για τις ελληνικές πόλεις, που τόσο έχουμε ανάγκη.

Καθώς, όπως είπαμε, για πρώτη φορά λοιπόν στην Ελλάδα, όχι ένα και δύο, αλλά πάνω από 50 μοντέλα ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση από 20 διαφορετικές εταιρείες – Ballistic, Bianchi, Cannondale, Ducatti, Fantic, Focus, Giant, GT, Ideal, Kona, KTM, Marin, MBM, Merida, Moustache, Orbea, Orient, R&M, Stromer, Tern, 3T – δίνουν την ευκαιρία στον καταναλωτή να κατανοήσει τα πλεονεκτήματα ενός ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Το πιο ενδιαφέρον με τα e Bikes, είναι μάλλον το γεγονός πως απευθύνονται σε όλους – και ιδιαίτερα στους μη εξοικειωμένους με το ποδήλατο. Αλλά και σε εκείνους που, εξαιτίας των περιορισμών του συμβατικού ποδηλάτου σε θέματα που αφορούν κυρίως τη μετακίνηση – μπορεί η μορφολογία να μην το επιτρέπει, η απόσταση να προβληματίζει, η κούραση να φοβίζει – τώρα εξετάζουν σοβαρά την απόκτηση ενός τέτοιου οικολογικού, οικονομικού, σύγχρονου και διασκεδαστικού οχήματος για την καθημερινότητά τους.
Και η μεγάλη ευκαιρία είναι τα e Bikes να αποτελέσουν την αφορμή για αλλαγή προς την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στις πόλεις μας.

Δείτε επίσης

Έλεγχος και πιθανή αντικατάσταση σε δισκοβραχίονες Shimano

H Shimano προχωρά σε πρόγραμμα ελέγχου και αντικατάστασης – αν υπάρχει λόγος – σε δισκοβραχίονες ...

Vuelta 2023: Sepp Kuss ο μεγάλος νικητής! Ο Κaden Groves κερδίζει το τελικό ετάπ.

Ο Sepp Kuss είναι και επίσημα ο μεγάλος νικητής της Vuelta 2023 και η Jumbo ...

΄Ενας Αμερικανός… στη Μαδρίτη!

Ολοκληρώνεται αύριο ο Γύρος Ισπανίας 2023 Όπως όλα δείχνουν ύστερα από το εικοστό ετάπ των ...

mbike.gr

Pin It on Pinterest