Home | ΑΓΟΡΑ | ROAD | Περιφερειακά | Shimano Dura-ace Di2 9070 Groupset

Shimano Dura-ace Di2 9070 Groupset

Καλύτερη δε γίνεται!

Όταν το 2009 παρουσιάστηκε από την Shimano η πρώτη ηλεκτρονική σειρά Dura-Ace Di2 7970, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την ακρίβεια και τη συνολική της απόδοση στις αλλαγές των ταχυτήτων.

από τον Δημήτρη Κολομβάτσο

Τέσσερα χρόνια μετά, η ιαπωνική εταιρεία εστιάζοντας περισσότερο στην οδηγική εμπειρία, δημιούργησε την ολοκαίνουργια ηλεκτρονική σειρά Dura-Ace Di2 9070 βελτιώνοντας την απόδοση και τη λειτουργία της σε όλους τους τομείς.

 | mbike.gr | mbike.gr

Η Dura-Ace Di2 9070 μοιράζεται τον δισκοβραχίονα, τα φρένα, την κασέτα και την αλυσίδα με την κορυφαία μηχανική σειρά Dura-Ace 9000. Tα εξαρτήματα που κάνουν τη διαφορά είναι οι λεβιεδομανέτες, το εμπρόσθιο με το οπίσθιο σασμάν και η μπαταρία μαζί με την κεντρική μονάδα ελέγχου και τα σχετικά καλώδια.

Οι λεβιεδομανέτες ST-9070 έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως από την ιαπωνική εταιρεία, με στόχο τη μέγιστη εργονομία και μείωση του βάρους. Το βάρος και για τις δύο λεβιεδομανέτες ανέρχεται μόλις στα 237 γραμμάρια! Το πολύ μικρό σε μέγεθος κυρίως σώμα της λεβιεδομανέτας, διευκολύνει και καθιστά πολύ πιο άνετο το πιάσιμό της, ιδίως για αναβάτες με μικρότερα χέρια, ενώ το πλαστικό κάλυμμα διαφορετικής σκληρότητας, βελτιώνει την αίσθηση αφής και κατά συνέπεια τον έλεγχο του τιμονιού και του ποδηλάτου. Τα κουμπάκια για το ανεβοκατέβασμα των ταχυτήτων, έχουν ελαφρώς μεγαλύτερο μέγεθος, για να μπορείς να τα χειρίζεσαι ευκολότερα ακόμη και με χειμωνιάτικα γάντια.
Μία καινούργια λειτουργία που εφάρμοσε για πρώτη φορά η Shimano στην Dura-Ace Di2 9070, είναι οι συνεχόμενες αλλαγές των ταχυτήτων στο οπίσθιο σασμάν (multi-shifting) κρατώντας απλά πατημένο το αντίστοιχο κουμπί στη λεβιεδομανέτα. Το εντυπωσιακό είναι πως ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να προγραμματίσει τη συγκεκριμένη λειτουργία σύμφωνα με τις απαιτήσεις του, μέσα από ένα ειδικό software που συνοδεύει το γκρούπ. Υπάρχει η δυνατότητα να προγραμματιστεί η ταχύτητα με την οποία θα γίνονται οι αλλαγές (πέντε διαφορετικά settings) και το πόσες αλλαγές ταχυτήτων θα γίνονται όσο είναι πατημένο το κουμπί (δύο, τρεις ή απεριόριστες). Επίσης το software δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει με ποια λεβιεδομανέτα θα χειρίζεται το εμπρόσθιο και με ποια το οπίσθιο σασμάν. Το μόνο αρνητικό στην όλη υπόθεση (για τους κατόχους Mac) είναι πως το software είναι συμβατό μόνο με PC.

Το οπίσθιο σασμάν RD-9070 έχει μικρύνει σε μέγεθος, ενώ το βάρος του έχει μειωθεί στα 217 γραμμάρια. Η λειτουργία του εξακολουθεί να είναι κορυφαία. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται ταχύτατα και με εξαιρετική ακρίβεια, ενώ πλέον υπάρχει συμβατότητα και με 28t γρανάζι στην κασέτα. Πολύ απλή είναι και η ρύθμισή του με τη λειτουργία micro adjust. Όχι ότι θα χρειαστεί ποτέ του ρύθμιση (πλην της αρχικής) απλά το αναφέρουμε.

Το εμπρόσθιο σασμάν FD-9070 έχει και αυτό με τη σειρά του μικρύνει σε μέγεθος, με το βάρος του να ανέρχεται στα 114 γραμμάρια. Η λειτουργία του είναι σκέτη απόλαυση! Η ευκολία, η ταχύτητα και η ακρίβεια με την οποία πραγματοποιείται μια αλλαγή δεν συγκρίνονται. Ακόμη και αν θέλεις να αλλάξεις από μικρό σε μεγάλο δίσκο σε ορθοπέταλο σε ανηφόρα, απλά πατάς το αντίστοιχο κουμπάκι στη λεβιεδομανετα και η αλλαγή πραγματοποιείται ακαριαία. Επίσης, το FD-9070 αντιλαμβάνεται συνεχώς τη θέση του οπίσθιου σασμάν και μετακινείται αυτόματα ελαφρώς, ούτως ώστε να μην ξύνει στην αλυσίδα (auto-trimming). Το καλύτερο όμως όλων, είναι πως το FD-9070 δεν επιτρέπει ποτέ στην αλυσίδα να βγει από τους δίσκους, είτε προς τη μεριά του σκελετού είτε προς τα έξω.

Στο ποδήλατο της δοκιμής μας, η μπαταρία που τροφοδοτεί το σύστημα με την απαραίτητη ενέργεια, είναι κρυμμένη στο εσωτερικό του παλουκόσελου. Mια πολύ έξυπνη κίνηση της ιαπωνικής εταιρείας, η οποία εκτός από το αισθητικό κομμάτι, βελτιώνει και την αεροδυναμική του ποδηλάτου. Η εσωτερική μπαταρία είναι πολύ ελαφρύτερη από την εξωτερική, γεγονός που βοηθάει στη μείωση του συνολικού βάρους της σειράς στα 2047 γραμμάρια (27 γραμμάρια χαμηλότερα από το συνολικό βάρος της μηχανικής Dura-Ace 9000). Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, όταν είναι πλήρως φορτισμένη, κυμαίνεται στα 2000 χιλιόμετρα περίπου, ενώ ο μέγιστος χρόνος φόρτισης είναι ενενήντα λεπτά.

Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με καλώδιο USB, το οποίο συνδέεται μέσω ενός μετασχηματιστή στην κεντρική μονάδα σύνδεσης (Ε-Tube junc-tion box). Τα καλώδια που συνδέουν το εξαρτήματα με την κεντρική μονάδα σύνδεσης διαθέτουν μικρότερα πλέον βύσματα για να εισέρχονται ευκολότερα στο εσωτερικό του σκελετού. Η κεντρική μονάδα σύνδεσης (Ε-Tube junction box), πληροφορεί τον αναβάτη για την διάρκεια ζωής της μπαταρίας με ένα μικρό φωτάκι. Αν παρόλα αυτά η ενέργεια της μπαταρίας εξαντληθεί στην μέση του πουθενά, το σύστημα δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει μία σταθερή ταχύτητα για να μπορέσει να επιστρέψει.

Συμπέρασμα
Η καινούργια ηλεκτρονική σειρά Dura-Ace Di2 9070 είναι καλύτερη από ποτέ! Διαθέτει έντεκα ταχύτητες, κορυφαία εργονομία, προγραμματιζόμενη λειτουργία ανάλογα με τις απαιτήσεις του αναβάτη και μειωμένο βάρος. Εάν το κόστος δεν αποτελεί κριτήριο, εάν λατρεύετε την υψηλή τεχνολογία, εάν δε συμβιβάζεστε με τίποτα λιγότερο από το καλύτερο, τότε η επιλογή της Dura-Ace Di2 9070 είναι μονόδρομος!

Μου αρέσει!
* Τα πάντα!

Δε μου αρέσει!
* Που δεν είναι συμβατή με το ποδήλατό μου.

Πρακτικά
Τιμή: 2.550€ (η τιμή αφορά στο groupset με την εσωτερική μπαταρία)
Αντιπρόσωπος: Μανιατόπουλος Ν. ΑΕ τηλ:2610 993045

Δείτε επίσης

Hed The Stealth Vanquish 4 Wheelset

HED The Stealth Vanquish 4: το «handmade in USA» στα καλύτερά του!

Οι κορυφαίοι τροχοί HED The Stealth Vanquish 4! Το καινούργιο δημιούργημα της HED Cycling, οι ...

διάδρομος προπόνησης ποδηλάτου

Magnum Smart: διάδρομος προπόνησης ποδηλάτου από την Ταcx 

Θα αράξω σπίτι… Ο νέος διάδρομος προπόνησης της Tacx Magnum Smart συνδυάζει τη δυνατότητα προπόνησης ...

pro stealth superlight

PRO Stealth Superlight: ειδική έκδοση για το Tour de France!

Η πανάλαφρη σέλα PRO Stealth Superlight! Με την ειδική και πανάλαφρη έκδοση της σέλας PRO ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest