Home | ΤΕΧΝΙΚΑ | ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ | Ελαστικά κούρσας: Μήπως να τα μπλέξω;

Ελαστικά κούρσας: Μήπως να τα μπλέξω;

23 & 25mm: Συνδυάζοντας τις δύο διαστάσεις

Με τις συζητήσεις για τις διαστάσεις των ελαστικών να κορυφώνονται, συνδυάζουμε 23 και 25mm στους ίδιους τροχούς, στο ίδιο ποδήλατο και με τον ίδιο αναβάτη, κάτω από τις ίδιες οδικές συνθήκες.

Κείμενο: Βαγγέλης Πετρουλάκης, Editor


Ο αδιαμφισβήτητος νικητής, όπως είχαμε διαπιστώσει, ήταν τα ελαστικά των 25mm, με πολύ καλή κύλιση, κράτημα, ασφάλεια και άνεση στον αναβάτη. Τα μόνα σημεία όπου υστερούσαν από τα 23άρια ήταν το βάρος – στα λάστιχα δοκιμής μας MICHELIN PRO4 SERVICE COURSE ήταν 15γραμ. στο καθένα, η λίγο χειρότερη αεροδυναμική και, το πιο σημαντικό, η λίγο πιο ασαφής αίσθηση που δίνουν στον αναβάτη σχετικά με το πώς «πατάνε» στο δρόμο όταν πλαγιάζουν στις στροφές, κυρίως το εμπρός. Βέβαια τα σημεία αυτά γίνονται εμφανή και επηρεάζουν τον αναβάτη, μόνο σε πολύ γρήγορη και αγωνιστική οδήγηση σε καλό οδόστρωμα.

Σε μια προσπάθεια λοιπόν να βελτιώσουμε όσο γίνεται την ταχύτητα και τη οδική συμπεριφορά του ποδηλάτου στις συγκεκριμένες συνθήκες, δοκιμάσαμε τον συνδυασμό 23mm στον εμπρός τροχό και 25mm στον πίσω. Οι πιέσεις που χρησιμοποιήθηκαν ήταν 110και 105 psi για το εμπρός και το πίσω αντίστοιχα. Βέβαια, υπήρξε ένα μικρό πρόβλημα με την αισθητική, γιατί η ανομοιομορφία στις διαστάσεις των δύο τροχών ήταν εμφανής, όμως το αποτέλεσμα ήταν αρκετά ικανοποιητικό.

Η αεροδυναμική στον εμπρός τροχό βελτιώνεται λόγω διάστασης, όπως επίσης μειώνεται και το βάρος – κάτι ιδιαίτερα επωφελές στις μεγάλες ταχύτητες και τα ανηφορικά κομμάτια. Επιπλέον, ο εμπρός τροχός με το 23άρι ελαστικό «διαβάζει» το δρόμο με εξαιρετική ακρίβεια και έτσι μεταδίδει άμεσα στον αναβάτη πληροφορίες για το πώς πατάει στον δρόμο ο τροχός, ειδικά στις στροφές, ενώ ταυτόχρονα δίνει ακριβή αίσθηση για το πού βρίσκονται τα όρια του εμπρός μέρους. Από την άλλη, το 25άρι ελαστικό στον πίσω τροχό προσφέρει την απαραίτητη άνεση στις ανωμαλίες του δρόμου, φιλτράροντας τους κραδασμούς, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και εξαιρετική κύλιση λόγω του μικρότερου ίχνους του πέλματός του κατά την φορά της κίνησης. Στις στροφές προσφέρει πολύ καλό κράτημα λόγω της μεγάλης πλευρικής επιφάνειας επαφής του με τον δρόμο, ενώ προσφέρει και μεγάλη ασφάλεια και σιγουριά στον αναβάτη λόγω της μεγαλύτερής του διάστασης. Επίσης, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο του σκασίματος, που ας μην ξεχνάμε ότι είναι κατά 80% πιο συνηθισμένος στον πίσω τροχό απ’ ότι στον εμπρός.

Ο συνδυασμός αυτός των δύο διαστάσεων σε πολύ γρήγορη και αγωνιστική οδήγηση μας άφησε πολύ ευχαριστημένους, και είναι μια πολύ καλή επιλογή για αγωνιστική χρήση όταν αυτή συνδυάζεται με καλό οδόστρωμα. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε ότι και κορυφαίες εταιρείες στο χώρο των ελαστικών, στα αγωνιστικά τους λάστιχα διαφοροποιούν με ανάλογο τρόπο τις διαστάσεις του εμπρός από το πίσω. Πάντως για γενική χρήση, προπόνηση και αγώνες στους ελληνικούς δρόμους, που μόνο από την ποιότητα του οδοστρώματός τους δεν φημίζονται, τα 25άρια εμπρός-πίσω είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι του παιχνιδιού.

Δείτε επίσης

Επιλέγοντας το σωστό μέγεθος στο παιδικό ποδήλατο

Προσοχή στο μέγεθος του παιδικού ποδηλάτου! Το παιδικό ποδήλατο δεν είναι… παιχνίδι και γι’ αυτό ...

Τι ποδήλατο να πάρω;

Η ερώτηση που απασχολεί πολλούς, έχει περισσότερες από μία απαντήσεις! Τι ποδήλατο να πάρω; Είναι ...

Πόνοι από τη σέλα: Πώς να τους αποφύγω;

Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις Η σέλα αποτελεί ένα από τα τρία σημεία επαφής του ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest