Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | CITY-TREKKING | Electra Ticino 8d

Electra Ticino 8d

Η μετακίνηση στην πόλη παίρνει άλλη διάσταση

Βλέποντάς το ζωντανό ή στις φωτογραφίες, δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς πως είναι ένα από τα ωραιότερα ποδήλατα σήμερα. Σημασία στη λεπτομέρεια, κλασικός σχεδιασμός, στιλ στον υπέρτατο βαθμό. Όμως οι εκπλήξεις αρχίζουν όταν κάνεις την πρώτη πεταλιά.

Από τον Σπύρο Παπαγεωγίου

Πάντα ήθελα ένα Ticino – δηλαδή τα τελευταία τρία χρόνια – και ποτέ δεν έτυχε να δοκιμάσω ένα. Κανονικά η «ευθύνη» γι’ αυτό θα ήταν 50-50% δική μου και της Electra – εκείνοι ποτέ δε μας έστειλαν ένα για τεστ, εμείς δεν το ζητήσαμε επίμονα – αλλά τελικά, η πρώτη μου επαφή με το ποδήλατο έδειξε πως ήταν περισσότερο δική μου. Κι αυτό επειδή τίποτα δε με είχε προετοιμάσει για την αίσθηση που χαρίζει το Τιcino στον αναβάτη του. Eξηγούμαι.

Το στιλ δεν είναι το πάν…
Τα ποδήλατα είναι όμορφα αντικείμενα. Είναι μέσα μεταφοράς ή διασκέδασης με τα οποία μας δένουν συναισθήματα πολύπλοκα: εμπιστοσύνη, θαυμασμός, εξάρτηση. Μας μεταφέρουν με ασφάλεια με ταχύτητες που πολλές φορές αγγίζουν τα 60 – 80 χιλιόμετρα, φρενάρουν και στρίβουν, χαιρόμαστε να βρισκόμαστε επάνω τους και συχνά η ψυχική μας υγεία σε ένα βαθμό εξαρτάται και από αυτά.

Για τους παραπάνω λόγους – όλοι οι ομοιοπαθείς με καταλαβαίνουν – το να είναι ένα ποδήλατο όμορφο, είναι σημαντικό. Και το Ticino είναι όμορφο. Δεν υπήρξε παιδί, νέος, γέρος, χομπίστας, καλόγουστος, κακόγουστος, στιλάτος ή λέτσος που να μην το είδε και να πει «ουάου!»

Στην πρώτη μου βόλτα με σταμάτησαν τρεις στο δρόμο να με ρωτήσουν «φίλε από πού το πήρες;» Δεν είναι τυχαίο και για μένα ήταν μάλλον αναμενόμενο. Αυτό που δεν περίμενα ήταν η αίσθηση του ποδηλάτου στο δρόμο.

Στο δρόμο…
Από την πρώτη πεταλιά καταλαβαίνεις πως δεν έχεις να κάνεις με κάτι συνηθισμένο. Το ποδήλατο φεύγει σαν καλοσχεδιασμένο ποδήλατο δρόμου. Η γεωμετρία, το αλουμίνιο 6061, τα κέντρα και οι τροχοί όλα μαζί συμβάλουν στο να παίρνεις, από την πρώτη κιόλας πεταλιά, αίσθηση καλού ποδηλάτου δρόμου – για να είμαι πιο ακριβής, αίσθηση που μάλλον δε σου δίνουν συχνά ακόμα και κούρσες πολλαπλάσιας αξίας.

Εδώ έρχεται το πρώτο χαμόγελο. «Μπα, θα είναι η ιδέα μου…» σκέφτεσαι. «Βρε, πώς έχω δυναμώσει τον τελευταίο καιρό… σφαίρα το πάω…».

Και ξεκινάς τα πρώτα χιλιόμετρα σε μια γνώριμη διαδρομή. Καταρχάς διαπιστώνεις πως τελικά η πρώτη στροφή ήταν πιο κοντά απ’ ότι υπολόγιζες, πως δεν αποτελείς και μεγάλο εμπόδιο στα αυτοκίνητα σε ένα στενό δρόμο καθώς ήδη πηγαίνεις με 30 χλμ. και πως, τελικά, όλα αυτά τα κάνεις χωρίς καν να ιδρώσεις.

Θα επιστρέψω για λίγο στη θέση οδήγησης, πριν συνεχίσω με την κύλιση του ποδηλάτου. Το τιμόνι στην αρχή σε ξενίζει, καθώς είναι διαφορετικό απ’ ότι έχεις συνηθίσει. Σε φαντάζεσαι λίγο σαν να συμμετέχεις στο καστ φιλμ εποχής και ποδηλατείς με τουίντ κοστούμι στην αγγλική ύπαιθρο – το φαντάζεστε κι εσείς αυτό ή να το κοιτάξω; Τα χέρια είναι χαμηλά, πιο ανοιχτά από ότι έχεις συνηθίσει και οι καρποί σε μια πιο παράξενη γωνία. Σε λίγη ώρα αυτό σημαίνει πως πρέπει να αναζητήσεις μια καλύτερη θέση οδήγησης γιατί – επειδή δεν το έχεις συνηθίσει, πιάνεται ο καρπός. Την ίδια στιγμή όμως αναρωτιέσαι γιατί όλα τα ποδήλατα πόλης δεν έχουν τα φρένα τοποθετημένα με τον ίδιο τρόπο…

Είναι απλά ό,τι βολικότερο έχω δοκιμάσει. Οι μανέτες απλώς «κάθονται» στο χέρι και είναι εξαιρετικά απλό να τις τραβάς ελαφρά για να επιβραδύνεις.

Η σέλα είναι αναπαυτική αλλά όχι όσο θα περίμενα από κάτι τόσο φαρδύ και μαλακό. Ίσως χρειάζεται λίγος χρόνος βέβαια για να τη συνηθίσει κάποιος αλλά πιστεύω πως απλώς δεν είναι το πιο δυνατό χαρτί του ποδηλάτου.>

Και τώρα, επιστρέφω στη συμπεριφορά του στο δρόμο γιατί αυτό είναι που έχει σημασία.

Το Ticino κάνει τις ευθείες να μοιάζουν κατηφόρες, τις ανηφόρες να θυμίζουν ευθεία και τις μεγάλες ανηφόρες να σε κάνουν να νιώθεις «πρωταθλητής». Στις μεγάλες κατηφόρες πάλι σε «τρομάζει» κάπως, εξαιτίας των λεπτών ελαστικών (λεπτών αλλά γρήγορων, δεν μπορείς να τα έχεις όλα σ’ αυτήν τη ζωή) και των φρένων που θέλουν λίγο «στρώσιμο» για να αρχίσουν να αποδίδουν σωστά. Αλλά και πάλι δεν έχουν τη δύναμη ενός σύγχρονου δισκόφρενου ή καλής ποιότητας V-brake, ενώ από την άλλη το Ticino πηγαίνει πιο γρήγορα από τα… περισσότερα ποδήλατα στο δρόμο.

Υπήρξαν πολλές φορές που απλώς χαμογελούσα οδηγώντας σε ελαφρώς ανηφορικούς δρόμους και το ποδήλατο πήγαινε σαν… ηλεκτρικό. Μια πεταλιά έκανες, δύο ένιωθες να γίνονται. Σ’ αυτό βοηθάει όχι μόνο το εξαιρετικό στήσιμο του ποδηλάτου και οι θαυμάσιοι τροχοί και τα ελαστικά αλλά και τα μεταλλικά πετάλια και ο ποιοτικός δισκοβραχίονας μέσω των οποίων νιώθεις τη δύναμη να μεταφέρεται άμεσα στους τροχούς.

Οι διαδρομές φαντάζουν συνολικά μικρότερες, οι αποστάσεις καλύπτονται γρήγορα και συχνά δεν το σκέφτεσαι αν πρέπει να πάρεις εκείνο το δρόμο ή τον άλλο που δεν έχει ανηφόρες. Το Ticino κάνει με κάποιο μαγικό τρόπο τις κλίσεις του εδάφους να μοιάζουν ομοιόμορφες – λες και ξαφνικά έχεις μεταφερθεί στη Λάρισα, την Καρδίτσα ή το Άμστερνταμ.

Κουκλί…
Φανταστείτε τον ενθουσιασμό μου όταν, ενώ έχω στα χέρια μου ένα τόσο όμορφο ποδήλατο, ασχολούμαι με το πώς πηγαίνει στο δρόμο… Αλλά αυτή είναι η επιτυχία του Ticino. Με την πρώτη ματιά είναι κουκλί. Δε θέλεις ν’ αλλάξεις τίποτα. Το τιμόνι, οι μανέτες, τα χερούλια, τα φτερά, η σέλα, το υπέροχο ραφ χρώμα του σκελετού και το εξαιρετικό λογότυπο στο κούτελο, όλα είναι σοφά μελετημένα. Το εσωτερικό καλώδιο του πίσω φρένου αλλά και η διαδρομή του συρματόσχοινου του ντεραγιέ που θυμίζει Raleigh της δεκαετίας του ’70, όλα συμπληρώνουν ένα εξαιρετικό σύνολο. Ένα ποδήλατο που τίποτα δε θέλεις να πειράξεις επάνω του.

Μου άρεσε!
* Είναι γρήγορο
* Κάνει τις ανηφόρες να μοιάζουν με κατηφόρες…
* Είναι πανέμορφο

Δε μου άρεσε…
* Τα φρένα θέλουν προσεχτική ρύθμιση
* Θέλεις «ματάκι» όταν το κυκλοφορείς γιατί μπορεί να σε ματιάσουν…

Συμπέρασμα
Αν νομίζετε πως το κείμενο είναι λίγο ενθουσιώδες, ζητώ συγγνώμη διότι θα έπρεπε να είναι… πολύ ενθουσιώδες. Το Ticino είναι ένα από τα καλύτερα ποδήλατα που έχω δοκιμάσει. Από τα πιο εντυπωσιακά σε όλα τα επίπεδα και ένα από κείνα που, σαφέστατα, θα ήθελα να έχω. Όπως ίσως θα έχετε διαπιστώσει όσοι είστε χρόνια αναγνώστες του ΜΒΙΚΕ, τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια περνάω τη φάση «αστική μετακίνηση» άρα και τα ποδήλατα που με ενθουσιάζουν είναι τα όμορφα, χρηστικά ποδήλατα αστικής μετακίνησης καθώς πιστεύω πως δεν πρέπει απαραίτητα να έχεις ένα carbon FS για να αντλείς ικανοποίηση από το ποδήλατο που οδηγείς. Υπάρχουν εκεί έξω υπέροχα ποδήλατα πόλης, τα οποία τελικά, επειδή στην πόλη ζούμε, τα χαίρεσαι και περισσότερο.

Στο Ticino ανακάλυψα αρετές που δεν πίστευα πως θα μπορούσες να περιμένεις από ένα ποδήλατο πόλης. Η απίστευτη κύλιση, η ανάλαφρη αίσθηση, το μοναδικό στιλ και η γοητεία του να οδηγείς ένα από τα πιο όμορφα ποδήλατα που μπορεί κάποιος να αποκτήσει, πιστεύω πως αποτελούν χαρακτηριστικά που το καθιστούν «μονόδρομο» στην επιλογή του. Αν αναζητάτε λοιπόν κάτι που να ομορφύνει τη ζωή σας χωρίς τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται μια υπέροχη σχέση ή ένας πιστός σκύλος δοκιμάστε ένα Ticino!

Είναι το απόλυτο αντίδοτο στη μιζέρια της κρίσης ή, ακόμα καλύτερα, στη μιζέρια γενικότερα! Μια εξαιρετική επιλογή με κριτήρια αυστηρά ποδηλατικά και όχι επειδή είναι απλώς πανέμορφο. Δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε.

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: 6061-T6 Butted Alloy
Πιρούνι: Steel Investment cast lugged crown
Τροχοί: Electra Elite double-wall alloy
Ποτήρια: 1 1/8» Steel threaded
Ελαστικά: 700 X 32C, 60TPI
Δισκοβραχίονας: Ticino forged alloy
Φρένα: Shimano Alloy 4-Finger, Reach adjustable
Μεσαία Τριβή: Sealed cartridge
Πετάλια: Alloy body W/Alloy cage
Ντεραγιέ: Shimano 2300
Τιμόνι: Ticino cyclo-tourist 6061 Alloy
Ταχύτητες: Shimano 8-Speed Rapidfire plus trigger
Κασέτα: Sram 8-SPD 12-26T
Λαιμός: Ticino 25.4mm cromo quill
Αλυσίδα: KMC Z7RB Rustproof
Παλουκόσελο: Alloy micro adjust 27.2mm
Κέντρο: Alloy Low-Flangr 32H/QR
Σέλα: Ticino Cyclo-Tourist 

Πρακτικά
Τιμή: 945 € |
Αντιπρόσωπος: Γ. Θεοτόκης & Υιοι ΟΕ.
Τηλ.: 2310-942922

 

Δείτε επίσης

WingLights 360 Fixed

WingLights 360 Fixed: Βγάλε φλας!

Φλας για ποδήλατο από την CYCL Τα WingLights 360 Fixed σας προσφέρουν τη δυνατότητα να ...

Yedoo πατίνια

Yedoo Trexx: Τρέξε να το χαρείς!

Ένα εναλλακτικό, μοναδικό πατίνι από την Τσεχία και την Yedoo Η Yedoo είναι μια τσέχικη ...

Kona Coco

Kona Coco: Χάρμα οφθαλμών

Όταν το στιλ συναντά τη λειτουργικότητα Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε πως κάνετε ποδήλατο σε ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest