Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Pinarello Dogma 65.1 Think2!

Pinarello Dogma 65.1 Think2!

ΠΛΑΙΣΙΟ
Για την κατασκευή του πλαισίου, οι μηχανικοί της Pinarello απευθύνθηκαν στην ιαπωνική εταιρεία παραγωγής carbon Τorayca, προκαλώντας την να δημιουργήσει ένα βελτιωμένο υλικό carbon από το ήδη κορυφαίο 60HM1K.

Ο ιαπωνικός κολοσσός ανταποκρίθηκε στην πρόκληση της ιταλικής εταιρείας, δημιουργώντας το ολοκαίνουργιο 65HM1K Carbon Fibre – ένα υλικό πιο άκαμπτο και πιο αποδοτικό από οτιδήποτε άλλο έχει χρησιμοποιήσει η Pinarello σε πλαίσιο ποδηλάτου μέχρι και σήμερα. Kαι σε αυτό το υλικό, η Torayca χρησιμοποιεί την τεχνολογία Nanoalloy – μόρια alloy nano ενσωματωμένα στο carbon. Σε μια σημαντική σύγκρουση τα συγκεκριμένα μόρια απορροφούν πριν από το carbon την κινητική ενέργεια που δημιουργούν οι δυνάμεις της σύγκρουσης. Η αυξημένη ακαμψία του 65HM1K επιτρέπει στους μηχανικούς της ιταλικής εταιρείας την χρήση λιγότερων ινών carbon στα πιο καίρια σημεία του πλαισίου, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο και το συνολικό του βάρος (σύμφωνα με την Pinarello το 54αρι πλαίσιο ζυγίζει 920 γραμμάρια).
Στην σχεδίαση του Dogma 65.1 Think2, η Pinarello παρέμεινε πιστή στο ‘’asymmetrical design’’. Mελετώντας και αναλύοντας μέσω του προγράμματος FEA (finite element analysis) τις δυνάμεις που αναπτύσσονται και μεταφέρονται από τον αναβάτη προς το πλαίσιο κατά την διάρκεια της οδήγησης στις πιο extreme συνθήκες, οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρείας έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως η ασύμμετρη σχεδίαση (asymmetrical design) είναι πιο ευεργετική στην αποτροπή ή την εξισορρόπηση των flex που δημιουργούνται στο πλαίσιο από την μια πλευρά στην άλλη. Θέλοντας να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το asymmetrical design η Pinarello έχει μετακινήσει τον επάνω σωλήνα (top tube) στο Dogma 65.1 Think2 από το κέντρο ελαφρώς προς την δεξιά πλευρά του.
Βελτιωμένη είναι η ακαμψία και η αεροδυναμική του μπροστινού συστήματος του Dogma 65.1 Think2. Το ρουλεμάν στο κάτω μέρος του headtube είναι πλέον μεγαλύτερο (1.5 inch) επιτρέποντας την μεγαλύτερη διάμετρο στον steerer tube του πιρουνιού. Το αποτέλεσμα αυτής της σχεδίασης είναι η αύξηση της ακαμψίας του μπροστινού συστήματος κατά 19%, γεγονός που μεταφράζεται σε πιο ελεγχόμενο φρενάρισμα και σε ακριβέστερη αίσθηση στο τιμόνι του ποδηλάτου. Άλλο ένα σημείο του πιρουνιού το οποίο έχει βελτιωθεί είναι τα καινούργια πιο αεροδυναμικής σχεδίασης καλάμια τα οποία εισέρχονται ομοιόμορφα στον επανασχεδιασμένο κάτω σωλήνα (down tube) του πλαισίου. Το βάρος του πιρουνιού συμφώνα με την Pinarello ανέρχεται στα 370 γραμμάρια.
Το μέγεθος του πλαισίου της δοκιμής μας είναι το 560 και προορίζεται για αναβάτες ύψους από 180 έως 185 εκατοστά. Το μήκος του οριζόντιου πάνω σωλήνα ανέρχεται στα 56,5 εκατοστά ενώ το μέγεθος του head tube ανέρχεται στα 165 χιλιοστά. Η γωνία του head tube είναι στις 73,2 μοίρες και του seat tube στις 73 μοίρες. Τέλος το μήκος των chain stays ανέρχεται στα 408 χιλιοστά.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
Το ποδήλατο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με την κορυφαία εντεκάρα ηλεκτρονική σειρά Super Record EPS της Campagnolo, με πάτημα compact 50-34t. To κόκπιτ του ποδηλάτου είναι το ενιαίο Most Talon 1K compact με το μήκος του λαιμού στα 110 χιλιοστά και το φάρδος του τιμονιού στα 42 εκατοστά (c-c). Η σέλα είναι η Selle Italia SLR kit carbonio, ενώ το carbon aero παλουκόσελο είναι κατασκευής της Most και αποτελεί τμήμα του πλαισίου. Oι τροχοί που φοράει το ποδήλατο είναι οι Campagnolo Shamal Ultra alloy/clincher με τα κορυφαία κεραμικά ρουλεμάν USB (Ultra Smooth Bearings). Τα ελαστικά που συμπληρώνουν τους τροχούς είναι τα 4000s 23c της Continental. Η Pinarello έχει κάνει ειδική παραγγελία στην γερμανική εταιρεία, ούτος ώστε να αναγράφεται και το δικό της λογότυπο στα πλαϊνά του ελαστικού. To συνολικό βάρος του ποδηλάτου (ζυγισμένο απο εμάς) ανέρχεται στα 6,860 κιλά χωρίς πετάλια και παγουροθήκες.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ…
Κυκλοφορεί σε παγκόσμιο επίπεδο η φήμη για το Dogma 65.1 Think2, πως είναι το απόλυτο ποδήλατο για σπρίντ. Οδηγώντας το, έχω να πω πως ο τρόπος που αντιδράει και εκτοξευέται το ποδήλατο (ιδίως στις πρώτες πεταλιές) κατά το σπριντάρισμα επιβεβαιώνει τη φήμη αυτή εκατό τοις εκατό. Δεν έχω ξανασυναντήσει ποτέ ξανά τέτοια εκρηκτική συμπεριφορά και τόσο έντονο πέταγμα προς τα εμπρός σε άλλο ποδήλατο. Το πλαίσιο είναι ικανό να διαχειριστεί πάρα πολλά watt δύναμης χωρίς το παραμικρό ίχνος flex. Πριν το οδηγήσω, ήμουν λίγο επιφυλακτικός για το αν και σε πόσο μεγάλο βαθμό επηρεάζει την συμπεριφορά του ποδηλάτου η ασύμμετρη σχεδίαση του Dogma 65.1 Think2. Τελικά, οι ιταλοί της Pinarello γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τα μυστικά της αγωνιστικής ποδηλασίας και τον τρόπο για να απογειώσουν κυριολεκτικά την συμπεριφορά και την απόδοση ενός ποδηλάτου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός πώς ο κορυφαίος σπρίντερ της εποχής Mark Cavendish, το χαρακτήρισε κατά την διάρκεια της θητείας του στην ομάδα της SKY με μία και μόνο λέξη: PERFECT!

Αντιπρόσωπος: Μανιατόπουλος Ν. ΑΕ, τηλ: 2610 993045

 | mbike.gr
  • Συνεργασία Bianchi Belkin
  • Δείτε επίσης

    LOOK 785 HUEZ DISC MBIKE

    LOOK 785 Huez Disc: ανηφορίστικο και δισκοφρενάτο!

    Το κατακόκκινο LOOK 785 Huez Disc! Δοκιμάζουμε το δισκοφρενάτο LOOK 785 Huez Disc. Ένα μοντέρνο ...

    BMC ROADMACHINE 01

    BMC Roadmachine 01 ONE: υπόδειγμα άνεσης και απόδοσης!

    Δοκιμάζουμε το BMC Roadmachine 01 του 2020! Ταξιδεύουμε στη Βόρεια Ιταλία για να δοκιμάσουμε στους ...

    sunn special s3

    SUNN Special S3: τόσο μοντέρνο!

    Δοκιμάζουμε το SUNN Special S3! Ανάμεσα σε τόσες ποδηλατικές μάρκες και σε ακόμα περισσότερα μοντέλα, ...

    Αφήστε μια απάντηση

    mbike.gr

    Pin It on Pinterest