Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Shimano Dura-Ace 9000

Shimano Dura-Ace 9000

Ένα και ένα ίσον έντεκα!

Δοκιμάσαμε την πολυαναμενόμενη και πολυσυζητημένη αγωνιστική σειρά δρόμου της Shimano και υποκλιθήκαμε στην ιαπωνική τελειότητα και υπεροχή!

Κείμενο: Δημήτρης Κολομβάτσος
Φώτο: Αλέξης Μπαζαίος

Στο προηγούμενο τεύχος είχαμε κάνει μια αναλυτική παρουσίαση της ολοκαίνουργιας Dura-Ace 9000. Ήρθε πλέον η στιγμή να διαπιστώσουμε σε πραγματικές συνθήκες αν η κορυφαία σειρά της Shimano πραγματοποιεί όλα όσα υπόσχεται. Για τις ανάγκες της δοκιμής, τοποθετήσαμε την σειρά  σε έναv σκελετό Ideal Stage σε μέγεθος 52 και περιφερειακά εξαρτήματα της Pro. Πιο συγκεκριμένα, το τιμόνι είναι το Pro Vibe sprint από την υπογεγραμμένη σειρά του Mark Cavendish, με 42 εκατοστά πλάτος, ενώ ο λαιμός είναι ο Pro PLT carbon composite με μήκος στα 120 χιλιοστά. Η σέλα είναι η Antares της ιταλικής Fizik, ενώ οι τροχοί δεν είναι άλλοι από τους άκρως εντυπωσιακούς Shimano Dura-Ace 9000 C50 Carbon Tubular (ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η ιαπωνική εταιρεία σήμερα). Η ποιότητα, η τεχνολογία και η απόδοση των συγκεκριμένων τροχών αποτελούν αναμφισβήτητα ξεχωριστό κεφάλαιο, στο οποίο θα αναφερθούμε αναλυτικότατα στο επόμενο τεύχος του περιοδικού.

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Κορυφαία εργονομία!
Στην Dura-Ace 9000 η σχεδίαση της λεβιεδομανέτας έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά, θυμίζοντας πολύ αυτήν της DI2 7970. Το σώμα της μανέτας έχει μικρύνει σε διάμετρο, αποκτώντας μια πιο κυκλική μορφή, ενώ το φάρδος του είναι σχεδόν ομοιόμορφο, δίνοντας σου μια απόλυτα «φυσική αίσθηση» στο χέρι. Εξαιρετική είναι και η πρόσφυση της μανέτας, με το δίχρωμο λαστιχένιο κάλυμμα που προκαλεί τις εντυπώσεις. Μεγαλύτερο είναι και το «εξόγκωμα» της λεβιεδομανέτας, το οποίο προσφέρει ένα πιο ασφαλές και άνετο πιάσιμο όταν πέσεις «ξαπλωμένος» μπροστά στο τιμόνι, πεταλάροντας σε ατελείωτες ευθείες.

Η άνεση της λεβιεδομανέτας έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο χάρη στην πολύ επιτυχημένη κίνηση της ιαπωνικής εταιρείας να καταργήσει την διπλή έξοδο του καλωδίου των ταχυτήτων. Το συγκεκριμένο καλώδιο βγαίνει πλέον μόνο από την εσωτερική πλευρά της λεβιεδομανέτας με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από το χέρι σου κατά την οδήγηση.

Η απόσταση της μανέτας από το τιμόνι ρυθμίζεται κατά δέκα χιλιοστά με τη βοήθεια μιας μικρής πλαστικής βίδας που κρύβεται κάτω από το λαστιχένιο κάλυμμα. Το γεγονός αυτό –σε συνδυασμό με την εξαιρετική σχεδίαση της μανέτας– σου δίνει τη δυνατότητα να μπορείς να πατήσεις φρένο πιασμένος από τα ‘’drops’’ του τιμονιού, χωρίς να έχεις απαραίτητα τα δάχτυλα του βιρτουόζου κιθαρίστα Steve Vai…

Μεταξένια λειτουργία!
Ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι τουλάχιστον εντυπωσιακός! Η δύναμη που απαιτείται για να πραγματοποιηθούν τόσο οι οπίσθιες όσο και οι εμπρόσθιες αλλαγές είναι ελάχιστη. Στο οπίσθιο σασμάν η πλήρης μετακίνηση της μανέτας ανεβάζει τρεις πλέον ταχύτητες. Το δε «κατέβασμα» των ταχυτήτων παρέμεινε το ίδιο με την προηγούμενη σειρά, αλλάζοντας μια ταχύτητα σε κάθε πάτημα του λεβιέ. Αυτό που βελτιώθηκε όμως στα «κατεβάσματα» είναι η απόσταση που διανύει το λεβιεδάκι της μανέτας, προκειμένου να γίνει η αλλαγή μιας ταχύτητας, και η οποία είναι πλέον μικρότερη. Μικρότερος –σχεδόν στο ήμισυ εν συγκρίσει με την προηγούμενη σειρά 7900– είναι και ο τζόγος του λεβιέ όταν βρίσκεται εκτός λειτουργίας.

Στο εμπρόσθιο σασμάν η μετακίνηση της μανέτας, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αλλαγή από μικρό σε μεγάλο δίσκο, είναι λίγο μεγαλύτερη σε σύγκριση με την 7900. Η ακρίβεια και η ευκολία όμως, με την οποία γίνεται η αλλαγή, είναι ασύγκριτη. Ακόμα και σε «ορθοπέταλο» σε ανηφόρα, αρκεί ένα πάτημα του λεβιέ με ελάχιστη δύναμη και η αλλαγή πραγματοποιείται ακαριαία.

Για την αλλαγή από μεγάλο σε μικρό δίσκο, η λειτουργία του εμπρόσθιου σασμάν μιμείται αυτήν της DI2. Στο «κλικ» του λεβιέ, το «σώμα» του σασμάν μετακινείται ελαφρώς πιέζοντας την αλυσίδα να βγει από τον μεγάλο δίσκο, και στη συνέχεια η αλυσίδα πέφτει με ακρίβεια στον μικρό δίσκο. Ως προς το ‘’trim’’, υπάρχουν πλέον δυο θέσεις για τον μεγάλο δίσκο όπως και για τον μικρό, σε αντίθεση με την 7900, όπου υπάρχουν δυο θέσεις για τον μικρό δίσκο και μία για τον μεγάλο.

Στην εξαιρετική λειτουργία του εμπρόσθιου σασμάν συμβάλλουν και οι καινούργιοι σε σχεδίαση δίσκοι της πανέμορφης και άκρως εντυπωσιακής πεταλιέρας FC-9000. Είναι ευρύτερα γνωστό ότι οι δίσκοι Dura-Ace είναι οι πιο άκαμπτοι δίσκοι της αγοράς. Στους καινούργιους δίσκους σχεδίασης ‘’4-arm’’ η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε, όπως μόνο αυτή γνωρίζει, να αυξήσει ακόμα περισσότερο την ακαμψία, εκμηδενίζοντας το ‘’flex’’ κατά το πεταλάρισμα!

Μηδενικό είναι και το ‘’flex’’ από τα «μπράτσα» της FC-9000. Το φάρδος τους είναι αισθητά αυξημένο σε σύγκριση με την 7900, ενώ στην εσωτερική τους πλευρά είναι ορατή μια γραμμή που προδίδει τη νέα ‘’two-piece’’ τεχνική κατασκευής στα πρότυπα της Hollowgram Si Sl. Βελτιωμένη είναι και η μεσαία τριβή της πεταλιέρας, χαρίζοντας μια ανάλαφρη και ξεκούραστη αίσθηση κατά το πεταλάρισμα.

Στη «μεταξένια» λειτουργία της μετάδοσης της Dura-Ace 9000 συμβάλλει βέβαια και η καινούργιας σχεδίασης αλυσίδα CN-9000. Για να το θέσω όσο πιο απλά μπορώ, είναι η πιο αθόρυβη αλυσίδα της αγοράς. Οι τριβές που προκαλεί στη λειτουργία της μετάδοσης είναι σχεδόν μηδενικές, ακόμη και σε συνδυασμό μεγάλου δίσκου με πρώτη ταχύτητα. Ως προς την ανθεκτικότητά της, είναι πολύ νωρίς να πούμε το οτιδήποτε. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Shimano, η CN-9000 είναι 20% ανθεκτικότερη από την 7900. Κρίνοντας από τη βελτιωμένη απόδοση των υπολοίπων εξαρτημάτων της σειράς, δεν έχω κανέναν λόγο να μην τους πιστέψω.

Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στην καινούργια σειρά Dura-Ace 9000 είναι η απόδοση των φρένων BR-9000. Η νέα ‘’dual-pivot’’ σχεδίαση και τα πιο κοντά σε μήκος «μπράτσα» έχουν αυξήσει την ακαμψία και τη δύναμη. Η δύναμη των φρένων είναι τέτοια που πραγματικά πολλές φορές είχα ξεχάσει ότι φρενάρω σε carbon τροχούς!               

Βελτιωμένη είναι και η αίσθηση στο φρενάρισμα – γεγονός που οφείλεται περισσότερο στον μοχλισμό της μανέτας. Πλέον δεν υπάρχει αυτή η «μηχανική» on-off αίσθηση στο πάτημα της μανέτας. Μπορείς δηλαδή να προσαρμόσεις το πόσο δυνατά θα φρενάρει το ποδήλατο αναλόγως με το πόσο πολύ θα πατήσεις την μανέτα. Η δύναμη που απαιτείται για το πάτημα της μανέτας είναι ελάχιστη, σε βαθμό επικίνδυνο.

Βάρη
Δισκοβραχίονας: FC-9000 (53/39T, με την μεσαία τριβή) 683 γρ.
Μεσαία τριβή: SM-BB9000 65 γρ.
Λεβιεδομανέτες: Dual Control ST-9000 (ζεύγος) 365 γρ.
Πίσω ντεραγιέρ: RD-9000 158 γρ.
Εμπρός ντεραγιέρ: FD-9000(FD-9000-F) 66 γρ.
Φρένα: BR-9000 (ζεύγος) 297γρ.
Κασέτα: CS-9000 (11-28T) 192 γρ.
Αλυσίδα: CN-9000(116 links) 249 γρ.

Συμπέρασμα
Στην Dura-Ace 9000 η Shimano δεν πρόσθεσε απλώς μια ακόμη ταχύτητα, αλλά δημιούργησε την καλύτερη μηχανική σειρά δρόμου της αγοράς! Εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, ασύλληπτη λειτουργία, κορυφαία εργονομία, σχεδίαση και αισθητική. Το ελάχιστο που μπορούμε να πούμε είναι ότι οι σχεδιαστές της Dura Ace έθεσαν πολύ ψηλά τον πήχη. Δύσκολα κανείς θα τους ξεπεράσει!

Πρακτικά
Τιμή:
1.900 € (για τη σειρά χωρίς τους τροχούς)
Αντιπρόσωπος: Μανιατόπουλος Ν. ΑΕ, Τηλ.: 2610-993045

 

Δείτε επίσης

LOOK 785 HUEZ DISC MBIKE

LOOK 785 Huez Disc: ανηφορίστικο και δισκοφρενάτο!

Το κατακόκκινο LOOK 785 Huez Disc! Δοκιμάζουμε το δισκοφρενάτο LOOK 785 Huez Disc. Ένα μοντέρνο ...

BMC ROADMACHINE 01

BMC Roadmachine 01 ONE: υπόδειγμα άνεσης και απόδοσης!

Δοκιμάζουμε το BMC Roadmachine 01 του 2020! Ταξιδεύουμε στη Βόρεια Ιταλία για να δοκιμάσουμε στους ...

sunn special s3

SUNN Special S3: τόσο μοντέρνο!

Δοκιμάζουμε το SUNN Special S3! Ανάμεσα σε τόσες ποδηλατικές μάρκες και σε ακόμα περισσότερα μοντέλα, ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest